w golfie cena nie jest jakas powalajaca: 75500 najtansza wersja 140KM i 94000 170KM, ale jak to jezdzi???
relingi montaż
Zwiń
X
-
relingi montaż
Witam wszystkich serdecznie. Po długich poszukiwaniach udoało mi się kupić relingi do swojej Octavi. Wziąłem się za montaż i tu zonk! Otóz po zdjęciu listwy maskującej na dachu okazało się, że otwory na śruby owszem i są nawet zaślepione gumkami, ale po wyjęciu tych gumek okazało się, że otwory nie sa nagintowane, a śruby w relingach wpadają do środka. Iteraz pojawia się pytanie, jak umocować relingi, rozbierać posdufitkę i dawać nakrętki, hmm strasznie dużo roboty. Etka w necie bardzo lakonicznie opisuje że tam jest "hexagon nut, shouldered / M6" ale czy pod spodem od strony wnętrza?
pozdrawiam Endress
-
-
Dziękuje! To mi troche rozjaśniło i mam pewien pomysł (rozbieranie tapicerki od środka to ostateczność) Otóż naprowadziła mnie ta gwintowana blacha, jeśli ona byłaby dość gruba (1 - 1,5 mm) to może to być całe mocowanie, bo w rynience są "takie gwintowane kołki" i jak one będą M6 to będzie prwdopodobnie tak: blaszkę przykręcamy w rynience nakrętką a gwintowany otwór w blaszce nad otworem w dachu i do tego przykręcamy reling. Muszę "wyczaić" taką blaszkę w ASO, to będę pwwny na 100%. Wielkie dzieki dla kol. Maicroft za błyskawiczną podpowiedź. BTW może ktoś chce się podzielić ETKĄ?
Zapraszam na PW.
pozdrawiam Endress
Komentarz
-
-
lec
a ktos moze malowal relingi ? podobaly by mi sie srebrne jak w Toyotach mozna zobaczyc.... czy w Matizie :P
Komentarz
-
witam. wklejam rysunek przedmiotowych blaszek do montazu relingów. wymiary w mm. wybaczcie niedoskonałości rysunku, ale ostatnio coś takiego tworzyłem jakieś 10 lat temu w technikum.
Dzisiaj obczaiłem dokładnie sposób montażu.
Te blaszki idą "pod spód", czyli odciągnięcie części tapicerki nieuniknione. Będę montował w sobotę- to zrobię małą fotorelację.
[ Dodano: Sob 29 Kwi, 06 20:45 ]
no i zamontowane. potrzebne narzędzia:
klucz 17 do odkręcenia górnych mocowań pasów
klucz 10 do odkręcenia nakrętek mocujących osłony głośników w bagażniku
śruborkęt krzyżak
nożyce do cięcia blachy
1. usunąć rączki przy podsufitce – podważamy zaślepki śrubek, oraz odkręcamy je krzyżakiem, oraz osłonkę przeciwsłoneczną
2. po odciągnięciu uszczelek zdejmujemy osłonę słupka przedniego.
3. zdejmujemy osłonę śruby przedniego pasa bezpieczeństwa, i kluczem 17 odkręcamy górne mocowanie pasa, następnie krzyżakiem wykręcamy śrubkę – i zdejmujemy osłonę słupka środkowego – część górną. Aby zeszła bezproblemowo też lepiej odciągnąć uszczelki
4. odkręcamy również rączkę z tyłu, oraz klucz 17 i odkręcamy górne mocowanie tylnego pasa bezpieczeństwa. Aby pozbyć się górnej części osłony słupka tylnego musimy najpierw zdjąć osłony bagażnika:
i tak : najpierw najlepiej odciągnąć uszczelkę bagażnika. Następnie odciągnąć osłonę dolną. Potem odkręcamy śrubkę znajdującą się w zaczepie rolety ( pod osłoną chyba też jest śrubka ) Otwieramy schowek i odkręcamy : po lewej stronie dwie, po prawej jest tylko jedna ; nakrętki mocujące osłonę głośnika. Zdejmujemy z mocowań roletę – i pod nią znajdziemy jeszcze jedną śrubę
Na całej długości łączenia osłony głośnika z wykładziną bagażnika są zatrzaski – tak więc delikatnie. Aby wyjąć całą osłonę musimy jeszcze ; pochylić oparcie siedzenia, wykręcić mocowanie osłony nadkola- taki dziwny grzybek z dwoma „dziurkami”- odkręcimy go palcami. Odciągamy uszczelkę – i zdejmujemy osłonę. Pod nią jest jeszcze jedna śruba mocująca osłonę głośnika, oraz mocująca górną część osłony słupka tylnego.
Po odkręceniu tych śrub możemy już zdjąć osłonę głośnika, oraz pociągając do dołu osłonę słupka tylnego.
Następnie wracamy do bagażnika, pozbywamy się górnej osłony słupka, oraz blendy górnej- podtrzymującej całą podsufitkę.
Mamy wolny dostęp do dachu od wewnątrz.
Możemy teraz usunąć listwę z rynienki- najlepiej zacząć od tyłu samochodu – podważając ją lekko śrubokrętem. Na całej długości jest na zatrzaskach. Jest to kawał aluminium pokrytego czarnym pcv więc trzeba delikatnie, aby się nie „ugło”
W rynience znajdziemy bez problemu mocowanie relingów: otwory zaślepione czarnymi gumeczkami. Cały montaż relingów sprowadzi się teraz do przyłożenia relingu w rynienkę, i przykręcenia go od wewnątrz bądź nakrętkami M6, bądź też na ori blachy montażowe. W oryginale pod każde miejsce montażu jest podkładana gąbką uszczelniająca.
Po dokręceniu śrubkami relingu zabawa z plastikami w odwrotnej kolejności – blenda górna - > osłonki słupka tylnego-> osłonki słupka ( też) tylnego- > osłony głośników - > osłona nadkola - > pas bezpieczeństwa tył - > osłona słupka środkowego -> pas bezpieczeństwa przód -> osłona słupka przedniego - > rączki dachowe -> osłonka przeciwsłoneczna.
Zostaje nam tylko docięcie listew maskujących w rynience dachowej ; przymierzamy , i odcinamy po kolei poszczególne fragmenty
Efekt finalny osiągasz po dwóch godzinachZałączone plikiZenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Czy ma ktoś obrazek mocowania relingów w lepszej rozdzielczości? Tak z minimum 3 x większe - wyraźniejsze.
Chodzi o ten pierwszy rys składowy.
Pozdrawiam
AndrzejSprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
---
A to moja skodzinka:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014
Komentarz
-
-
Mi chodzi o ten pierwszy rys z wątku. Jak go powiększam to taka pikseloza wyskakuje, że nic nie widać.
Może ma ktoś ten rysunek w większej rozdzielczości.
Pozdrawiam
AndrzejSprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
---
A to moja skodzinka:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014
Komentarz
-
-
Nie chcę zakładać kolejnego tematu, w związku z tym tutaj zadam pytanie.
Ostatnio chodzi za mną bardzo silna potrzeba rozwiązania problemu przewozu rowerów. Dopóki miałem z narzeczoną rower z małymi kołami, nie było tego problemu, bo wszystko mieściło się do środka w poprzek plus osoby na tylną kanapę. W tej chwili rowery trzeba wyciągnąć na dach.
W sumie najtańszą opcją byłoby kupno bagażnika używanego do octavii kombi ok. 150 zł i rynien do przewozu rowerów. Być może na tym się skończy.
Bardziej podoba mi się kierunek zamontowania relingów i do tego jakiś ładny bagażnik, który będę mógł wykorzystać później do kolejnej Octavii. Ostatnio wertuje internet w poszukiwaniu informacji na temat dołożenia relingów. Widziałem już agentów co musieli z szablonu nawiercać dziury w dachu itp. itd. Wczoraj wyciągnąłem kawałek listwy dachowej, i z radością odkryłem otwory zaślepione gumką.
Czy one są już wystarczające do montażu? Czy jeszcze coś trzeba nawiercać?
Generalnie boję się trochę demontażu tej podsufitki, jak czytam to ile rzeczy trzeba zdemontować co gorsza plastików, które w łatwy sposób mogą się połamać, to aż włos na głowie mi się jeży.Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!
Komentarz
-
-
utek, Kolego głowa mi już pęka.
Owszem myślałem o tych wszystkich sprawach z różnym skutkiem. Wszystko ma swoje wady i zalety.
Bagażnik na hak
- Początkowo trzeba sporo kasy zainwestować - hak, sam bagażnik jest też bardzo drogi.
- Może się zdarzyć, że w następnym aucie haka nie będzie. Jednak relingi w kombi to rzecz niemalże standardowa, a hak już nie do końca.
- Po demontażu takiego bagażnika gdzieś go trzeba później schować w blokach przy małej piwnicy, będzie to też stanowiło nie lada problem
- Rowery za autem są świetne, bo nie stawiają dodatkowo takiego oporu, łatwo się je montuje itp.
Bagażnik na relingi
- Uniwersalność, praktycznie do każdego kolejnego samochodu kombi go wykorzystam
- Początkowa inwestycja nie taka duża, ale wiążę się z tym trochę pracy, montaż relingów itp. itd.
- Całość będzie się prezentować ładnie
Bagażnik zwykły tania, używka do Octavi Kombi bez relingów
- Najmniejszy koszt bez jakiegokolwiek kombinowania - 150 zł i koniec wydatków.
- Wygląd takiego bagażnika to porażka, przypominają mi się bagażniki z czasów Malucha i Poloneza.
- Boję się trochę o lakier w miejscu styku stopy bagażnika i łapy.
- Wewnętrzna obawa, że rowery mogą spaść.Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!
Komentarz
-
-
Pixon, ja mam coś takiego:
Jest zaje..ście praktyczne i nie trzeba targać rowerów na dach
Lampki kupiłem osobno gdzieś na aukcji za 49 + przesyłka 8)
Zdecydowanie polecam Thule :wink:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Każdym sposobem można lakier załatwić :wink:
Taki bagażnik pod kątem uszkodzeń lakieru ma jedną wadę - trzeba uważać podczas zapinania i odpinania go na klapę. :roll:
Oprócz tego jest problem, jak masz się dostać do bagażnika, a na wieszaku 3 rowery :twisted:
Thule jest naprawdę fajnie wykończony - gumowane końcówki, więc jak już zapniesz, to nie ma problemu.
Tylko moment zapinania i odpinania może być problematyczny :lol:
A no i MAX 3 rowery, chyba że są wersje na 4, ale to może być za duże obciążenie na szybę...
Chociaż prawie cały ciężar wisi na górnych haczykach, a podpiera się na szybie rówznież na gumach :szeroki_usmiech
Mam jeszcze jedną fotkę - jak złapałem kapcia :lol:
O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 4techPixon, ja mam coś takiego:
Obrazek
Jest zaje..ście praktyczne i nie trzeba targać rowerów na dach
Lampki kupiłem osobno gdzieś na aukcji za 49 + przesyłka 8)
Zdecydowanie polecam Thule :wink:
Bagażnik na hak IMO jest mniej "ryzykowny" dla lakieru, jednocześnie także mniej wygodny, gdyż modele uchylne umożliwiające otwarcie klapy bez demontażu bagażnika zawsze są parę $ droższe.
Ja osobiście bagażnika montowanego na klapę bym nie ryzykował używać choćby nie wiem jak dobrej marki on był bo to trochę jak sprawdzenie zapałek "czy dobra" a później może być :shock:.
Komentarz
-
-
Jak już robimy offtop, to lecimy
4tech, dziękuję to jest ostatnia opcja jaką w ogóle biorę pod uwagę. Albo inaczej to ujmę. Jak miałbym na coś takiego wydać pieniądze i się martwić o szybę i o rowery to wolałbym w ogóle z rowerami nie jeździć, lub pakować je do środka tak jak to robię do tej pory.
W tym momencie waham się między dołożeniem relingów, szukam jakichś tanich sztuk na allegro/olx/na łódzkich szrotach, a kupnem taniego używanego bagażnika.
Dobra to co z tymi otworami, które są w tym momencie zatkane gumką. Czy to jest wystarczające do przykręcenia relingów, czy trzeba coś dodatkowego wiercić jak np. w Audi A4?Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!
Komentarz
-
Komentarz