relingi montaż

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rafi22
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 666
    • Octavia III (5E3)
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    relingi montaż

    w golfie cena nie jest jakas powalajaca: 75500 najtansza wersja 140KM i 94000 170KM, ale jak to jezdzi???
  • endress
    Classic
    • 2005
    • 8
    • Octavia III (5E3)
    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

    #2
    relingi montaż

    Witam wszystkich serdecznie. Po długich poszukiwaniach udoało mi się kupić relingi do swojej Octavi. Wziąłem się za montaż i tu zonk! Otóz po zdjęciu listwy maskującej na dachu okazało się, że otwory na śruby owszem i są nawet zaślepione gumkami, ale po wyjęciu tych gumek okazało się, że otwory nie sa nagintowane, a śruby w relingach wpadają do środka. Iteraz pojawia się pytanie, jak umocować relingi, rozbierać posdufitkę i dawać nakrętki, hmm strasznie dużo roboty. Etka w necie bardzo lakonicznie opisuje że tam jest "hexagon nut, shouldered / M6" ale czy pod spodem od strony wnętrza?
    pozdrawiam Endress

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Jakis opis czesci po polsku jest. Tam jest jakas plaska blacha z gwintem i to chyba montowane jest od srodka.
      Załączone pliki
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • endress
        Classic
        • 2005
        • 8
        • Octavia III (5E3)
        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

        #4
        Dziękuje! To mi troche rozjaśniło i mam pewien pomysł (rozbieranie tapicerki od środka to ostateczność) Otóż naprowadziła mnie ta gwintowana blacha, jeśli ona byłaby dość gruba (1 - 1,5 mm) to może to być całe mocowanie, bo w rynience są "takie gwintowane kołki" i jak one będą M6 to będzie prwdopodobnie tak: blaszkę przykręcamy w rynience nakrętką a gwintowany otwór w blaszce nad otworem w dachu i do tego przykręcamy reling. Muszę "wyczaić" taką blaszkę w ASO, to będę pwwny na 100%. Wielkie dzieki dla kol. Maicroft za błyskawiczną podpowiedź. BTW może ktoś chce się podzielić ETKĄ?
        Zapraszam na PW.
        pozdrawiam Endress

        Komentarz


        • #5
          a ktos moze malowal relingi ? podobaly by mi sie srebrne jak w Toyotach mozna zobaczyc.... czy w Matizie :P

          Komentarz

          • huwe
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2005
            • 976

            #6
            witam. wklejam rysunek przedmiotowych blaszek do montazu relingów. wymiary w mm. wybaczcie niedoskonałości rysunku, ale ostatnio coś takiego tworzyłem jakieś 10 lat temu w technikum.
            Dzisiaj obczaiłem dokładnie sposób montażu.
            Te blaszki idą "pod spód", czyli odciągnięcie części tapicerki nieuniknione. Będę montował w sobotę- to zrobię małą fotorelację.

            [ Dodano: Sob 29 Kwi, 06 20:45 ]
            no i zamontowane. potrzebne narzędzia:
            klucz 17 do odkręcenia górnych mocowań pasów
            klucz 10 do odkręcenia nakrętek mocujących osłony głośników w bagażniku
            śruborkęt krzyżak
            nożyce do cięcia blachy
            1. usunąć rączki przy podsufitce – podważamy zaślepki śrubek, oraz odkręcamy je krzyżakiem, oraz osłonkę przeciwsłoneczną
            2. po odciągnięciu uszczelek zdejmujemy osłonę słupka przedniego.
            3. zdejmujemy osłonę śruby przedniego pasa bezpieczeństwa, i kluczem 17 odkręcamy górne mocowanie pasa, następnie krzyżakiem wykręcamy śrubkę – i zdejmujemy osłonę słupka środkowego – część górną. Aby zeszła bezproblemowo też lepiej odciągnąć uszczelki
            4. odkręcamy również rączkę z tyłu, oraz klucz 17 i odkręcamy górne mocowanie tylnego pasa bezpieczeństwa. Aby pozbyć się górnej części osłony słupka tylnego musimy najpierw zdjąć osłony bagażnika:
            i tak : najpierw najlepiej odciągnąć uszczelkę bagażnika. Następnie odciągnąć osłonę dolną. Potem odkręcamy śrubkę znajdującą się w zaczepie rolety ( pod osłoną chyba też jest śrubka ) Otwieramy schowek i odkręcamy : po lewej stronie dwie, po prawej jest tylko jedna ; nakrętki mocujące osłonę głośnika. Zdejmujemy z mocowań roletę – i pod nią znajdziemy jeszcze jedną śrubę
            Na całej długości łączenia osłony głośnika z wykładziną bagażnika są zatrzaski – tak więc delikatnie. Aby wyjąć całą osłonę musimy jeszcze ; pochylić oparcie siedzenia, wykręcić mocowanie osłony nadkola- taki dziwny grzybek z dwoma „dziurkami”- odkręcimy go palcami. Odciągamy uszczelkę – i zdejmujemy osłonę. Pod nią jest jeszcze jedna śruba mocująca osłonę głośnika, oraz mocująca górną część osłony słupka tylnego.
            Po odkręceniu tych śrub możemy już zdjąć osłonę głośnika, oraz pociągając do dołu osłonę słupka tylnego.
            Następnie wracamy do bagażnika, pozbywamy się górnej osłony słupka, oraz blendy górnej- podtrzymującej całą podsufitkę.

            Mamy wolny dostęp do dachu od wewnątrz.
            Możemy teraz usunąć listwę z rynienki- najlepiej zacząć od tyłu samochodu – podważając ją lekko śrubokrętem. Na całej długości jest na zatrzaskach. Jest to kawał aluminium pokrytego czarnym pcv więc trzeba delikatnie, aby się nie „ugło”

            W rynience znajdziemy bez problemu mocowanie relingów: otwory zaślepione czarnymi gumeczkami. Cały montaż relingów sprowadzi się teraz do przyłożenia relingu w rynienkę, i przykręcenia go od wewnątrz bądź nakrętkami M6, bądź też na ori blachy montażowe. W oryginale pod każde miejsce montażu jest podkładana gąbką uszczelniająca.
            Po dokręceniu śrubkami relingu zabawa z plastikami w odwrotnej kolejności – blenda górna - > osłonki słupka tylnego-> osłonki słupka ( też) tylnego- > osłony głośników - > osłona nadkola - > pas bezpieczeństwa tył - > osłona słupka środkowego -> pas bezpieczeństwa przód -> osłona słupka przedniego - > rączki dachowe -> osłonka przeciwsłoneczna.

            Zostaje nam tylko docięcie listew maskujących w rynience dachowej ; przymierzamy , i odcinamy po kolei poszczególne fragmenty
            Efekt finalny osiągasz po dwóch godzinach
            Załączone pliki
            Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

            Komentarz

            • guzolot
              Rider
              • 2010
              • 473

              #7
              Czy ma ktoś obrazek mocowania relingów w lepszej rozdzielczości? Tak z minimum 3 x większe - wyraźniejsze.

              Chodzi o ten pierwszy rys składowy.

              Pozdrawiam
              Andrzej
              Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
              ---


              A to moja skodzinka:
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

              Komentarz

              • speedy1953
                Ambiente
                • 2008
                • 105

                #8
                Zapisz sobie np na pulpicie i tam możesz powiękaszać . Ja też kiedyś tam zaglądałem i rzeczywiście pod podsufitką są takie blaszki ze wspawanymi nakrętkami . Nie mierzyłem tak że nie mogę potwierdzić rysunku .
                0 mandatów za prędkość

                Komentarz

                • guzolot
                  Rider
                  • 2010
                  • 473

                  #9
                  Mi chodzi o ten pierwszy rys z wątku. Jak go powiększam to taka pikseloza wyskakuje, że nic nie widać.

                  Może ma ktoś ten rysunek w większej rozdzielczości.

                  Pozdrawiam
                  Andrzej
                  Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                  ---


                  A to moja skodzinka:
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                  Komentarz

                  • Pixon
                    Rider
                    • 2013
                    • 541
                    • Fabia (NJ3)

                    #10
                    Nie chcę zakładać kolejnego tematu, w związku z tym tutaj zadam pytanie.

                    Ostatnio chodzi za mną bardzo silna potrzeba rozwiązania problemu przewozu rowerów. Dopóki miałem z narzeczoną rower z małymi kołami, nie było tego problemu, bo wszystko mieściło się do środka w poprzek plus osoby na tylną kanapę. W tej chwili rowery trzeba wyciągnąć na dach.

                    W sumie najtańszą opcją byłoby kupno bagażnika używanego do octavii kombi ok. 150 zł i rynien do przewozu rowerów. Być może na tym się skończy.

                    Bardziej podoba mi się kierunek zamontowania relingów i do tego jakiś ładny bagażnik, który będę mógł wykorzystać później do kolejnej Octavii. Ostatnio wertuje internet w poszukiwaniu informacji na temat dołożenia relingów. Widziałem już agentów co musieli z szablonu nawiercać dziury w dachu itp. itd. Wczoraj wyciągnąłem kawałek listwy dachowej, i z radością odkryłem otwory zaślepione gumką.
                    Czy one są już wystarczające do montażu? Czy jeszcze coś trzeba nawiercać?
                    Generalnie boję się trochę demontażu tej podsufitki, jak czytam to ile rzeczy trzeba zdemontować co gorsza plastików, które w łatwy sposób mogą się połamać, to aż włos na głowie mi się jeży.
                    Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                    Komentarz

                    • utek
                      Elegance
                      • 2007
                      • 867
                      • Superb II combi (3T5)
                      • APK 2.0 MPI 115 KM

                      #11
                      Nie myślałeś o bagażniku montowanym na haku? Dużo lepsze rozwiązanie niż dach i masz jeszcze w razie potrzeby hak.

                      Komentarz

                      • Pixon
                        Rider
                        • 2013
                        • 541
                        • Fabia (NJ3)

                        #12
                        utek, Kolego głowa mi już pęka.

                        Owszem myślałem o tych wszystkich sprawach z różnym skutkiem. Wszystko ma swoje wady i zalety.

                        Bagażnik na hak
                        - Początkowo trzeba sporo kasy zainwestować - hak, sam bagażnik jest też bardzo drogi.
                        - Może się zdarzyć, że w następnym aucie haka nie będzie. Jednak relingi w kombi to rzecz niemalże standardowa, a hak już nie do końca.
                        - Po demontażu takiego bagażnika gdzieś go trzeba później schować w blokach przy małej piwnicy, będzie to też stanowiło nie lada problem
                        - Rowery za autem są świetne, bo nie stawiają dodatkowo takiego oporu, łatwo się je montuje itp.

                        Bagażnik na relingi
                        - Uniwersalność, praktycznie do każdego kolejnego samochodu kombi go wykorzystam
                        - Początkowa inwestycja nie taka duża, ale wiążę się z tym trochę pracy, montaż relingów itp. itd.
                        - Całość będzie się prezentować ładnie

                        Bagażnik zwykły tania, używka do Octavi Kombi bez relingów
                        - Najmniejszy koszt bez jakiegokolwiek kombinowania - 150 zł i koniec wydatków.
                        - Wygląd takiego bagażnika to porażka, przypominają mi się bagażniki z czasów Malucha i Poloneza.
                        - Boję się trochę o lakier w miejscu styku stopy bagażnika i łapy.
                        - Wewnętrzna obawa, że rowery mogą spaść.
                        Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                        Komentarz

                        • Bambek1
                          Elegance
                          • 2015
                          • 963
                          • Octavia I (1U2)
                          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez utek
                          Nie myślałeś o bagażniku montowanym na haku? Dużo lepsze rozwiązanie niż dach i masz jeszcze w razie potrzeby hak.
                          Popieram. Bagażnik na hak dobrej firmy polecam THULE.
                          ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                          Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                          Spalanie - Motostat.pl
                          Spalanie - Motostat.pl

                          Komentarz

                          • 4tech
                            RS
                            • 2008
                            • 4199
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            Pixon, ja mam coś takiego:


                            Jest zaje..ście praktyczne i nie trzeba targać rowerów na dach
                            Lampki kupiłem osobno gdzieś na aukcji za 49 + przesyłka 8)

                            Zdecydowanie polecam Thule :wink:
                            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                            Komentarz

                            • utek
                              Elegance
                              • 2007
                              • 867
                              • Superb II combi (3T5)
                              • APK 2.0 MPI 115 KM

                              #15
                              Czy taki sposób mocowania nie niszczy lakieru?

                              Komentarz

                              • 4tech
                                RS
                                • 2008
                                • 4199
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                Każdym sposobem można lakier załatwić :wink:

                                Taki bagażnik pod kątem uszkodzeń lakieru ma jedną wadę - trzeba uważać podczas zapinania i odpinania go na klapę. :roll:

                                Oprócz tego jest problem, jak masz się dostać do bagażnika, a na wieszaku 3 rowery :twisted:

                                Thule jest naprawdę fajnie wykończony - gumowane końcówki, więc jak już zapniesz, to nie ma problemu.
                                Tylko moment zapinania i odpinania może być problematyczny :lol:

                                A no i MAX 3 rowery, chyba że są wersje na 4, ale to może być za duże obciążenie na szybę...
                                Chociaż prawie cały ciężar wisi na górnych haczykach, a podpiera się na szybie rówznież na gumach :szeroki_usmiech

                                Mam jeszcze jedną fotkę - jak złapałem kapcia :lol:


                                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                Komentarz

                                • Bambek1
                                  Elegance
                                  • 2015
                                  • 963
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez 4tech
                                  Pixon, ja mam coś takiego:
                                  Obrazek

                                  Jest zaje..ście praktyczne i nie trzeba targać rowerów na dach
                                  Lampki kupiłem osobno gdzieś na aukcji za 49 + przesyłka 8)

                                  Zdecydowanie polecam Thule :wink:
                                  Z doświadczenia innych użytkowników słyszałem, że mimo uwagi jednak zdarzają się w miejscach mocowań uszkodzenia lakieru. No ale znając ryzyko, wszystkie za i przeciw można dokonać wyboru.
                                  Bagażnik na hak IMO jest mniej "ryzykowny" dla lakieru, jednocześnie także mniej wygodny, gdyż modele uchylne umożliwiające otwarcie klapy bez demontażu bagażnika zawsze są parę $ droższe.
                                  Ja osobiście bagażnika montowanego na klapę bym nie ryzykował używać choćby nie wiem jak dobrej marki on był bo to trochę jak sprawdzenie zapałek "czy dobra" a później może być :shock:.
                                  ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                  Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                  Spalanie - Motostat.pl
                                  Spalanie - Motostat.pl

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Co do tych oporow powietrza, to w kazdej wersji opor powietrza jest. Czy to na dachu, czy na haku.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • Pixon
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 541
                                      • Fabia (NJ3)

                                      #19
                                      Jak już robimy offtop, to lecimy

                                      4tech, dziękuję to jest ostatnia opcja jaką w ogóle biorę pod uwagę. Albo inaczej to ujmę. Jak miałbym na coś takiego wydać pieniądze i się martwić o szybę i o rowery to wolałbym w ogóle z rowerami nie jeździć, lub pakować je do środka tak jak to robię do tej pory.

                                      W tym momencie waham się między dołożeniem relingów, szukam jakichś tanich sztuk na allegro/olx/na łódzkich szrotach, a kupnem taniego używanego bagażnika.

                                      Dobra to co z tymi otworami, które są w tym momencie zatkane gumką. Czy to jest wystarczające do przykręcenia relingów, czy trzeba coś dodatkowego wiercić jak np. w Audi A4?
                                      Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                                      Komentarz

                                      Pracuję...