Jakie wtryski do 1.9tdi AGR-a????

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jakie wtryski do 1.9tdi AGR-a????

    IMO Jeśli hamulce hamują normalnie a przy wciskaniu dłuższym pedał wchodzi głęboko to przyczyny należało by szukać w serwie bądź ABS. Wywodzę to "metodą nie wprost" :szeroki_usmiech, gdyż dalej w układzie to już tylko hydraulika.
    Płyn nawet kiepski lub zawodniony jest płynem, czyli nieściśliwy (przynajmniej dopóki się nie zagotuje ), przewody giętkie nie puchną bo mają w środku oplot metalowy (tylne na pewno, przednie - nie mam doświadczeń). Pompa, no tu może być przepływ między sekcjami lub wyciek do serwa, ale jeśli wyciek to ubytek płynu każdy w końcu zauważy.
    Co do serwa to kiedyś uparłem się na jego wymianę i po tym fakcie hamulce były jak nowe (działo się to w Golfie 2, ale samo zjawisko stopniowego coraz głebszego wchodzenia pedału hamulca przy ciągłym nacisku w spoczynku zaobserwowałem w kilku różnych VW). Nigdy co prawda nie doszło do niemożności hamowania. Czyli przy normalnej jeździe hamowało normalnie ale przy prztrzymanym wduszaniu na postoju pedał wchodził coraz głębiej, ale też nie do podłogi.

    Co do serwa to nie chodzi mi o uszkodzenie membrany bo wtedy objawy są wyraźne, ale jest tam kilka sprężynek i zaworków i one mogą na skutek zabrudzenia, korozji lub czegoś jeszcze nie pracować całkiem poprawnie.
    Rozebranie serwa jest możliwe ale w warunkach garażowych niełatwe, złożenie jeszcze gorsze, ale najgorsze, że części składowe nie występują jako zamienne. Z reguły serwo wymienia się na nowe.
    Nie twierdzę wcale, że zawsze będzie to serwo, czy pompa ale u mnie wtedy pomogło, tzn. najpierw wymiana pompy (bez efektu) potem serwo no i było dobrze.
    Oczywiście był to układ bez "pomocnika hamowania" (inne czasy), chociaż obecnie też tego nie mam bo auto za stare :wink: i tylko ja jestem decydentem w sprawie nacisku na pedał.

  • #2
    Jakie wtryski do 1.9tdi AGR-a????

    witam mam Octavie 1.9tdi AGR 90KM
    planuje teraz zalozyc chip co da ok 116KM i 280nm
    i wymienic wtryski na te od AHL-a
    do tego pewnie pojda na wymiane bebny z tylu
    szacuje ze po tym powinno byc 130KM i ponad 300nm
    jesli ktos ma jakies lepsze propozyjce co do wtyskow to prosze pisac
    slyszalem tez o tzn wtryskach "aligatorowych" ale niebardzo wiem co to jest i gdzie takie mozna nabyc
    planowalem tez wymiane turbiny ale wiaza sie z tym juz wieksze koszty i narazie sie z tym wstrzymam
    jestem tylko ciekawy ile by kosztowala wymiana wtryskow,bo co do chipow to ich ceny mozna znalesc wszedzie ale o wtryskach nic nie moge znalesc
    aha i jeszcze 1 pytanko czy ze starymi wtryskami da sei cos zrobic czy sa po prostu juz tylko do wyzucenia po przebiegu 60tys km?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Blanko, Po pierwsze wtryskow z silnika AHL, to chocbys sie bardzo staram nie wlozysz, one sa z silnika 1.6 benzynowego :twisted:
      Wtryski z silnika ALH juz bardziej, ale to tylko warto kupic w celu wyslania je do uzytkownika Aligator na naszym forum i zmian koncowek wtryskow na wieksze np tzw 216-tki.
      Wieksze mozna wlozyc, bez kombinacji np z silnika AHF/ASV seryjna 110KM jednosktka.

      Moja rada jest taka, ustal z gory do jakiej mocy maksymalnie bedziesz chcial dlubac auto, bo inaczej bedziesz co chwile cos zmienial na wieksze co niedawno robiles :wink:

      Taki sam silnik, ma Neck 99 i obecnie wklada wieksze wtryski oraz duzy IC. Purchawa na samym poczatku wlasnie tez zaczal od wiekszych wtryskow i nowego softu i przyrost byl wlasnie w okolo 125-130KM. W dziale nasze samochody jest to w miare szcegolowo opisane, reszta w dziale tuning.

      Bebny bym zostawil, a zrobil porzadny przod. Ostatnie w technicznym jest kilka tematow w dziedzinie hamulcow :szeroki_usmiech
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        dzieki za informacje
        planuje ze 130 koni zrobic
        a potem sam niewiem albo dalsze modyfikacje na maxa albo kupno 1.9tdi 150Km Leona i jego chipowac
        i mam jeszcze pytanie co do opon przy 130 konikach chcialbym jeszcze wstawic 205 bo teraz jezdze na 195 i 16alusy chcialem wstawic 17 ale w serwisie odradzali wiec chyba zostane przy 16
        a niewiesz ile mniej wiecej kosztuja takie wtryski tj AHF/ASV ?? i czy koniecznie trzeba wstawiac nowe czy moga byc z nieduzym przebiegiem?

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          To juz jak kupisz, realne ceny to do okolo 1000zl za komplet, a jak uzywane odpowiednio mniej. Pytaj Necka kupowal ostatnio.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • neck99
            L&K
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1326

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Pytaj Necka kupowal ostatnio
            Kupowałem Mam teraz dobry układ z kumplem z serwisu ASO SKODY i robi mi naprawde super ceny na części oryginalne i nowe. Tak ze jak co walić śmiałona na PM dam namiar na kumpla czy tez załatwie osobiście. Ostatnio kupiłem czujnik temp. za niecałe 30zł oryginal nowka w aso ok 90zł
            OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
            SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

            Komentarz

            Pracuję...