Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Kolektor ssący 1.6 BFQ, kompatybilnośc z innymi silnikami

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kolektor ssący 1.6 BFQ, kompatybilnośc z innymi silnikami

    Przymierzam się do wymiany kolektora dolotowego w mojej skodziance 1.6 silnik BFQ.
    Decyzja wynika z tego , że na połączeniu przepustnica > kolektor jest zerwany jeden gwint w kolektorze. W mojej wersji, są to wkrety do plastiku, i jeden z gwintów widocznie kiedyś był przeciągnięty,więc z jednej strony mocowanie nie trzyma. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć , że były wersję skręcane na śruby imbusowe m6.
    Zastanawiają mnie dwie rzeczy,
    1. Myślałem może jakoś zregenerować ten otwór i ponownie nawiercić ponownie i spróbować wkręcić, może ktoś przerabiał temat i posiada wiedze czym najlepiej takowej regeneracji dokonać.
    Osobiście myślałem nad jakimiś środkami ala włókno szklane, kleje do gwintów, ale nic konkretnego nie znalazłem, może nie wiem gdzie i jak szukać.

    2. poszukując kolektora , zarówno góry jak i dołu spotykam sie z modelami od wersji 1.6 , sr , 101 km bardzo często,Silniki AKL, AEH,
    Kody oem, są naprawde różne, generalnie różnia sie tylko ostatnimi literami po kodzie cyfrowym, być może jest to oznaczenie czy element szedł na pierwszy montaż.
    Generalnie to pytam , czy od 101 konnych będzie pasować do mojej?

  • #2
    Dół tak , góra nie .

    Komentarz


    • #3
      .... poza tym , jeśli pozostałe trzy mocowania trzymają mocno i pewnie to nie ma się czym przejmować . To jnstalacja podciśnieniowa .

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
        Dół tak , góra nie .
        Czyli musze szukac AVU LUB BFQ

        Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
        .... poza tym , jeśli pozostałe trzy mocowania trzymają mocno i pewnie to nie ma się czym przejmować . To jnstalacja podciśnieniowa .
        Hm, niby tak.... ale jednak , mam czasem problemy z szarpaniem podczas jazdy a szczególnie są wyczuwalne podczas przyspieszania, kiedyś miałem wywalanie zapłonu, pomogła wymiana uszczelek kolektora, i problem nieco się zmniejszył ale nie znikł do końca, więc może tu szukać problemu, strzelam też w egr bo się "poci" przy połaczeniu z blokiem, może ten zawór na nim, zawór powietrza wtórnego, kombi czy jak go tam zwą ?

        Komentarz


        • #5
          Wątpię aby to generowało problem . Góra kolektora tak jak napisałeś , plus ew śruby imbusowe . Tak z ciekawości , w którym roczniku zrobili takie dziadowskie mocowanie ?

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Dobrodziej Zobacz wpis
            Myślałem może jakoś zregenerować ten otwór i ponownie nawiercić ponownie i spróbować wkręcić, może ktoś przerabiał temat i posiada wiedze czym najlepiej takowej regeneracji dokonać.
            Może coś w stylu helicoil lub wstawienie tulei z gwintem.
            Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
            FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

            Komentarz


            • #7

              Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
              Wątpię aby to generowało problem . Góra kolektora tak jak napisałeś , plus ew śruby imbusowe . Tak z ciekawości , w którym roczniku zrobili takie dziadowskie mocowanie ?
              Myślę , że od początku produkcji, moja Skoda jest z końcówki 2008 r.
              Też mnie mocno zastanawia co przyświecało człowiekowi który opracował tak zacne mocowanie kolektora z przepustnicą, podejrzewam, ze w AVU moga być imbusy.
              Masz chyba rzeczywiście rację z brakiem kompatybilności , 101 KM ma otwór 56 mm, natomiast 102 Km 52. Z drugiej jednak strony pierścień uszczelniający jest ten sam 66,5X1,8X7,5.
              Wiec chyba najlepszym motywem aby sprawdzić czy góra kolektora jest ta sama to zdjęcie go i porównanie numeru oem który znajduje sie pod spodem niestety,
              wiem, że w 101 km jest to 06A133205G.

              A , że tak spytam skąd u ciebie pewność , że jest góra niekompatybilna ?




              Komentarz


              • #8
                Widzę że końcówka produkcji była licha . W moim ( 2003) są normalne śruby imbusowe M6 . Gdyby góra pasowała to by ETKA dopuszczała . Pooglądaj zdjęcia , te kolektory różnią się wyraźnie .

                Komentarz


                • #9
                  2010 BFQ też ma dziadowe wkręty do plastiku.

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X