Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Kilka tematów mechanicznych dla skody O1 1.8T 2006r.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kilka tematów mechanicznych dla skody O1 1.8T 2006r.

    Witam potrzebuje paru informacji zabieram się za kilka tematów mechanicznych przy Octavii 1

    1.8T 2006r. 172 000 km 150KM /@180KM



    Potrzebuję informacji jakiej firmy, części polecacie, co montujecie:



    - kpl. porządny rozrząd o jakości oryginału (pasek , napinacz [pneumatyczny , czy sprężynowy nowego typu ?] , pompa wody)

    [z tego co keidyś doczytałem kpl. INA , paski Contitech lub Dayco]

    - poduszki mc.persona kpl. (góra)

    - jaki olej do silnika [wiem tyle że syntetyk 5W40]
    Czy robić płukankę silnika ? , czy ściągać miskę i zaglądać do smoka ? -- mity z tym zapychaniem w Vagu czy częste sytuacje.

    - jaki filtr oleju, powietrza

    - co ile wymian filtru paliwa , wspomagania ?, oleju w skrzyni biegów , wspomagania ?

    - jaki filtr kabinowy (klimatyzacja)

    - jakie klocki hamulcowe przód , tył , oraz tarcze

    - jaki podkład , baza, klar do zaprawek i korekt lakieru (walka z nalotem, odpryski , rysy) - czy podawać kod lakieru czy lepiej element z auta i dopasowanie. [Wystarczy coś ze stajni Bolla , czy poelcacie coś lepszego ?]

    - jaki środek do zabezpieczenia profil zamkniętych, progów itp (na bazie wosku)




    Chyba na razie wszystko , pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi
    Ostatnio edytowany przez aothunterpl; 9991625.

  • #2
    Witam no nic widzę aktywność tutaj spadła.

    W takim razie będę sobie sam odpowiadał co jakiś czas może się przyda kolejnym osobą i będą miały w miarę w jednym miejscu kumulację materiałów eksploatacyjnych.

    Zakupiony olej syntetyk:


    6L Motul 8100 X-Cess 5W40

    (5L wchodzi w silnik) + 1L w razie W na "ewentualne" dolewki.

    Wymiana co 10 000 - 15 000 km

    Do tego nafta do przepłukania silnika przed wymianą oleju, można dolać około 50ml / 1L oleju
    Niektórzy płuczą silnik kilkukrotnie jeszcze z użyciem ropy (zostawiam ta kwestie każdemu indywidualnie).


    Ostatnio edytowany przez aothunterpl; 9991625.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez aothunterpl Zobacz wpis
      - jaki filtr oleju, powietrza
      MANN, KNECHT

      Zamieszczone przez aothunterpl Zobacz wpis
      - jaki filtr kabinowy (klimatyzacja)
      MANN, KNECHT

      Zamieszczone przez aothunterpl Zobacz wpis
      - jakie klocki hamulcowe przód , tył , oraz tarcze
      Jak polecam TEXTARA zarówno klocki jak i tarcze.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez aothunterpl Zobacz wpis
        Witam no nic widzę aktywność tutaj spadła.

        W takim razie będę sobie sam odpowiadał co jakiś czas może się przyda kolejnym osobą i będą miały w miarę w jednym miejscu kumulację materiałów eksploatacyjnych.

        Zakupiony olej syntetyk:


        6L Motul 8100 X-Cess 5W40

        (5L wchodzi w silnik) + 1L w razie W na "ewentualne" dolewki.

        Wymiana co 10 000 - 15 000 km

        Do tego nafta do przepłukania silnika przed wymianą oleju, można dolać około 50ml / 1L oleju
        Niektórzy płuczą silnik kilkukrotnie jeszcze z użyciem ropy (zostawiam ta kwestie każdemu indywidualnie).

        Niestety. Podziękuj FB...

        Niektórzy zaglądają raz na jakiś czas. Ja póki co po szukajce lub starych tematach daję radę znaleźć tu potrzebne informacje.

        Co do marek części (co prawda mam TDi)
        Filtry - zawsze wkładam Mann filter
        Rozrząd - INA, CONTITECH, oraz SKF
        Zawieszenie - Febi/Bilstein, łożyska FAG lub SKF
        Hamulce - Textar lub TRW
        ​​​​​I to chyba tyle. Co do zawieszenia, to tuleje mam z audi s3, lub niektóre podmienione na poliuretan

        Motul nie jest syntetykiem jakby co. Ale jest dobrym olejem. Ja z ciekawości przeszedłem na liqui moly póki co, ale auto wyraźnie glosniej na nim klepie na zimnym. Płukanki robię zawsze przed zmianą oleju. A używam liqui moly właśnie
        Ten tekst jest pierwszą próbą nawiązania kontaktu z istotami rozumnymi

        Komentarz


        • #5
          Dzięki za podpowiedzi.

          Co do filtrów kupiłem cały komplet z Filtorna (mam nadzieje ze dobrze wybrałem) , kabinowy również z tym, że z dodatkiem węgla aktywnego.

          Olej wybór padł na LOTOSA 5W40 Sysnethic PLUS



          Teraz rozrząd prawdopodobnie wpadnie INA + pasek continentala , z tym, że mam dylemat większość rozrządów jest z rolką i takim specjalnym napinaczem [tłumnikiem drgań ??] starego typu (pneumatyczny)

          Chyba lepiej szukać nowszego rozwiązania ??

          Możecie coś polecić skąd zamawiacie [alezło czy inne źródło] ?

          Pozdrawiam

          Komentarz


          • #6
            Ja zamawiam na Alle... Jeszcze się nie naciąłem na jakieś gów*o, aczkolwiek zależy, czy naprawę wykonuje warsztat czy robisz to samememu. Ja robię większość sam, więc raczej zamawiam lepsze akcesoria. Jeśli zlecasz warsztatowi to zwykle lepiej jeśli oni kupują części bo to na nich spoczywa odpowiedzialność w przypadku reklamacji danej części. Warto zobaczyć w sklepach w Twojej okolicy. Różnice cenowe między alle a sklepem są często znikome a sklep potrafi w ten sam dzień mieć część na stanie. PS Co do napinacza to chyba hydrauliczny

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Raphael_88 Zobacz wpis
              Warto zobaczyć w sklepach w Twojej okolicy. Różnice cenowe między alle a sklepem są często znikome a sklep potrafi w ten sam dzień mieć część na stanie
              U mnie większość części kest 30-40% droższa w sklepach i zamawiam z allegro sam. Głównie zawieszenie, rozrząd, hamulce, filtry/olej.
              Ostatnio edytowany przez Guzon; 37988.
              Ten tekst jest pierwszą próbą nawiązania kontaktu z istotami rozumnymi

              Komentarz


              • #8
                Witajcie.

                Rozrząd wpadł INA + pasek conti (napinacz tłumik drgań - wybrałem pneumatyczny)
                Pasek osprzętu - dayco


                Teraz kolejne pytanie mam do roboty wydech.

                Kogo , gdzie polecacie środkowy, końcowy , rury ??

                Na alegro widzę tylko polmo i jakieś rzekome niemieckie zamienniki (czyli chińszczyzna)

                Może być coś taniego i dobrego hehe


                Oczywiście wszystko staram się robić sam.


                Pozdrawiam

                Komentarz


                • #9
                  Polmo z alle są raczej kiepskie. Tłumik końcowy tam kupiłem i mimo pomalowania farbą żaroodporną to np same wieszaki na tłumiki, po roku, gdzie mimo wszystko jeździłem mało to zrobiły się rude od rdzy. Funkcję swoją spełnia, chociaż jakością nie grzeszy, a wymieniłem tylko dlatego że obrywał się ostatni element mocowania, który mogłem z zasadzie pospawać. Oryginał to oryginał. Mój miał 18 lat. Zamiennik szczególnie w przypadku tłumików wystarczy pewnie na jakieś max 5 lat jeśli auto będzie dużo eksploatowane.

                  Komentarz


                  • #10
                    Mój jeszcze rok pojeździł tez mógłbym go pospawać ale narazie nie mam czym.

                    W taki mrazie co polecicie ? z zamienników

                    Przy okazji co bierzecie z tarcz i klocków do tyłu ??

                    Pozdrawiam

                    Komentarz


                    • #11
                      Mój jeszcze rok pojeździł tez mógłbym go pospawać ale narazie nie mam czym.

                      W takim razie co polecicie ? z zamienników

                      Przy okazji co bierzecie z tarcz i klocków do tyłu ??

                      Pozdrawiam​

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez aothunterpl Zobacz wpis
                        Mój jeszcze rok pojeździł tez mógłbym go pospawać ale narazie nie mam czym.

                        W takim razie co polecicie ? z zamienników

                        Przy okazji co bierzecie z tarcz i klocków do tyłu ??

                        Pozdrawiam​
                        Tłumik polecam walkera nr 23477, OI liftback 2.0. Nie pamietam czy ten sam nr podejdzie też do 1.6. 1.8 lub tdi trzeba sobie sprawdzić.
                        Klocki mam ATE. Brudzą felgę, ale nie piszczą i przyzwoicie hamują.
                        ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                        Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                        Spalanie - Motostat.pl
                        Spalanie - Motostat.pl

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X