[O2] Wymiana klockow.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cossac
    Drive
    • 2010
    • 56

    [O2] Wymiana klockow.

    Zamieszczone przez Trusek
    misiek^wro,
    ... a wiesz juz kiedy bedziesz ruszal do Czech?
    Pisał coś o piątku. misiek^wro no normalnie sie nademna znęcasz ile mozna jeżdzic bez radia :evil:
  • heretyk
    Rider
    • 2009
    • 549
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    [O2] Wymiana klockow.

    Panowie, wiem ze laickie pytanie. Ale cos mnie tknelo zeby zaoszczedzic. Kupilem oryginalne klocki i postanowilem je sam wymienic.

    Ze sciagniecem starych tylnich nie bylo najmniejszych problemow. Niestety nie wiem jak wlozyc nowe. Czytalem ze tloczek nalezy wkrecic wciskajac, niestety nie mam pomyslu jak to zrobic. Ktos sugerowal zeby uzyc scisku stolarskiego. Ja taki mam, ale nie za bardzo wiem jak to uzyc i jak jednoczesnie wkrecic tloczek.

    Druga sprawa: jak wyglada wymiana klockow z przodu? widzialem tylko dwie sruby imbus rozmiar 7. TO je trzeba odkrecici czy cos przegapilem?

    Z gory dzieki z pomoc. I proze nie piszcie zebym uzyl szukajki, bo wpisujac "wymiana klockow" jest milon tematow z debatami jakie klocki sa dobre a jakei zle. A informacji jak je wymienic, jest jak na lekarstwo.
    Zostały mi czesci, po szkodniku:
    VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
    Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

    Komentarz

    • mrfazi
      • 2010
      • 3103
      • Superb III (3V3)
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      coś TU napisali a i też na Naszym forum


      Komentarz

      • Tomek_dx
        Rider
        • 2008
        • 398

        #4
        Bo najpierw powinieneś tydzień wczesniej poczytac forum, przygotować się teoretycznie i dopiero brac się za wymianę.

        Jak nie masz specjalnego narzędzia to zrób to w następujący sposób. Kluczem od wymiany tarcz w szlifierce tzw kątówce lub nawet żabką wkręć tłoczek o pół obrotu. Potem drewnianym trzonkiem młotka zrób dźwignie lub własnie ściskiem stolarskim tłoczek Ci wejdzie ale tylko z 1mm. Musisz na przemian przekręcić - wcisnąć, przekręcić - wcisnąć i po mm wepchniesz tłoczek tylny. Aby było łatwiej odkręć korek od zbiorniczka z plynem hamulcowym. Przednie tłoczki wejdą bez kręcenia.
        Tomek

        Komentarz

        • mirek_p11
          RS
          • 2010
          • 6630
          • Volkswagen
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          heretyk jak nie dasz rady to lepiej niech zaprzyjaźniony mechanik Tobie to zrobi bo z hamulcami nie ma żartów i oszczędność może okazać się tragiczna w skutkach.

          Seat Leon ST FR by mirek_p11

          Fotki
          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
          Fotki

          Komentarz

          • heretyk
            Rider
            • 2009
            • 549
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Dziekuje za odpowiedzi. Faktycznie na przyszlosc juz nie bede sie babral w tekie pierdoly, zwlasza ze wrocilem wlasnie z ASO i mogli mi to zrobic za jednym zamachem.

            Teraz nie ma wyjscia, bo juz samochodu nie rusze, jakos powalcze z tymi tloczkami.
            Powiedzcie mi a nie ma mozliwosci, demontazu calego jazma?
            tak zemy tloczek spokojnie sobie wciskac np, w imadle?
            Zostały mi czesci, po szkodniku:
            VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
            Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 11005
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              Zamieszczone przez heretyk
              Powiedzcie mi a nie ma mozliwosci, demontazu calego jazma?
              tak zemy tloczek spokojnie sobie wciskac np, w imadle?
              nawet nie próbuj!
              Zamieszczone przez Tomek_dx
              Jak nie masz specjalnego narzędzia to zrób to w następujący sposób. Kluczem od wymiany tarcz w szlifierce tzw kątówce lub nawet żabką wkręć tłoczek o pół obrotu. Potem drewnianym trzonkiem młotka zrób dźwignie lub własnie ściskiem stolarskim tłoczek Ci wejdzie ale tylko z 1mm. Musisz na przemian przekręcić - wcisnąć, przekręcić - wcisnąć i po mm wepchniesz tłoczek tylny. Aby było łatwiej odkręć korek od zbiorniczka z plynem hamulcowym. Przednie tłoczki wejdą bez kręcenia.
              dokładnie tak, we dwie osoby robi się to w minutę,
              jeden żabką kręci tłoczek, złapany za brzeg (nie przyszczypać gumy)
              drugi wkręca ściśk stolarski, czy coś takiego aby wpychać tłoczek
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • heretyk
                Rider
                • 2009
                • 549
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Panowie dziekuje bardzo! Udalo sie. Gdyby nie ten chwyt z wkrecaniem tloczka to cala operacja jest dosyc prosta

                Chyba temat mozna zamknac...
                Zostały mi czesci, po szkodniku:
                VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                Komentarz

                Pracuję...