1.6 BFQ czesta dolewka oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gladki
    Classic
    • 2010
    • 16

    1.6 BFQ czesta dolewka oleju

    Zamieszczone przez szkoda
    Zamieszczone przez Kiniu
    na Jabłonną
    JabłonnĘ :!: :!: :!: :twisted:
    No tak,prze "Jabłonną" to się do Legionowa nie dojedzie :wink:
  • mateo15
    Ambiente
    • 2009
    • 132

    #2
    1.6 BFQ czesta dolewka oleju

    Witam szanownych skodziarzy mam takie pytanko. czy często dolewacie oleju do swojej skodziny? chodzi o silnik 1.6 BFQ. Często mam na myśli literek na 3000tys. Autko z 2003r z grudnia.

    Komentarz

    • Agamek12
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 9935
      • Ford

      #3
      A jaki masz przebieg?
      Adam... Używam:
      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
      Passek: B6 175KM/366Nm

      Komentarz

      • mateo15
        Ambiente
        • 2009
        • 132

        #4
        wczoraj stukneło 160tysi

        Komentarz

        • Agamek12
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 9935
          • Ford

          #5
          No to ja w BFQ 130kkm nie dolewałem nic, ale w AKL przy 200kkm około 0,4-0,5l/1000km
          Adam... Używam:
          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
          Passek: B6 175KM/366Nm

          Komentarz

          • W1Michał
            Rider
            • 2006
            • 351

            #6
            moja ma przebieg 120 000, generalnie jak sie leci po trasie z prędkościami ok 150 i wiecej to 0,4 litra na 1000 km potrafi nie raz łyknąć, wydaje mi sie że te silniki tak mają po prostu
            http://www.elcal.pl/

            Komentarz

            • Jacek Wo.
              Ambiente
              • 2010
              • 221

              #7
              Re: 1.6 BFQ czesta dolewka oleju

              Zamieszczone przez mateo15
              Witam szanownych skodziarzy mam takie pytanko. czy często dolewacie oleju do swojej skodziny? chodzi o silnik 1.6 BFQ. Często mam na myśli literek na 3000tys. Autko z 2003r z grudnia.
              1l /3 tys km => 5 litrów na 15 tys. - nie musisz robic przeglądów olekjowych, tylko wymieniać filtr

              A powaznie, troche dużo, choć do 1,5 litra na 1000 km to jeszcze nie musi być awaria.
              Dużo zależy od stylu jazdy ...
              Niektóre silniki (konkretne egzemplarze, nie typy) od nowości dużo oleju biorą, inne nie - jeśli zawsze tak było, to nie tak źle. Gorzej, jeśli to się zaczęło niedawno - tu już zachodzi podejrzenie nadmiernego zużycia silnika, zużycie pierścieni tłokowych, rysy w gładzaich cylindrów itp.

              No - i jaki olej tam lejesz???

              Komentarz

              • czernobyl
                L&K
                • 2008
                • 1276
                • Octavia III (5E3)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Zamieszczone przez W1Michał
                generalnie jak sie leci po trasie z prędkościami ok 150 i wiecej to 0,4 litra na 1000 km potrafi nie raz łyknąć
                +1

                Komentarz

                • mateo15
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 132

                  #9
                  hmmm... no byłem w Skodzie i mi powiedzieli ze ten silnik ma jeździć na oleju LONG LIFE... teraz jeżdżę na pełnym syntetyku i to ponoć źle. Znowu w innym serwisie mi powiedzieli że mam zmienić na mineralny... ale z tego co się orientuje mineralny wlewa się do starszych silników, brat ma felicie 2000r na gazie i jeździ na pełnym syntetyku bez dolewki ! w sklepie SKODY powiedzieli mi że nie ma prawa brać w ogole oleju... sam juz nie wiem... miałem octavke 1.6 AEE i tylko lałem do niej PB i jeździłem... ehh, doradźcie co zrobic z tym fantem...

                  Castrol...

                  Komentarz

                  • W1Michał
                    Rider
                    • 2006
                    • 351

                    #10
                    co ile robisz wymiany oleju ? jeśli masz zmienny okres to trzeba lać Long Life. Od mineralnego trzymaj sie z daleka. ja mam na ta sposób że po prostu po dłuższej trasie rzędu 500 - 600 km sprawdzam sobie olej i tyle, jeśli trzeba dolać to dolewam. Jak jeźdzę po mieście to mam spokój bo wiem że nie bierze
                    http://www.elcal.pl/

                    Komentarz

                    • Stefan_KTP
                      Drive
                      • 2009
                      • 65

                      #11
                      ja nie dolewam nic od przeglądu do przeglądu. od zawsze pełny syntetyk, ale mam 100 kkm.
                      Stefan_KTP

                      Komentarz

                      • ruwado
                        RS
                        • 2009
                        • 14885
                        • Octavia IV (NX3)

                        #12
                        Zamieszczone przez W1Michał
                        moja ma przebieg 120 000, generalnie jak sie leci po trasie z prędkościami ok 150 i wiecej to 0,4 litra na 1000 km potrafi nie raz łyknąć, wydaje mi sie że te silniki tak mają po prostu
                        to tak jak ja (po wyjazdach letnich po autostradach, trzeba mieć zapasik)
                        pozdrawiam - Darek

                        Komentarz

                        • EFENDI
                          Drive
                          • 2010
                          • 97

                          #13
                          O ile rozumiem temat konsumpcji oleju- wg mnie do 0.5L/1tkm spoko o tyle zsatanawiam sie, jak jest z biegami w nowej OII 1.6?? Czy tam cos zrobili cos z tym??
                          Co do przechyłów- wg mojej skromnej opinii a siedzialem tylko w OII są zupełnie rózne wysokosci na których sie siedzi, pozycje rózne w OII jakby lezało sie niżej przez co niżej środki ciężkości, OII sama juz w sobie ciezsza o chyba 100 kg natomiast OI jaka jest to jest- z g()a bata nie ukrecisz, siedzi sie wyzej(ja akurat preferuje tak), lzejsza opinie juz czytalem, ze BFQ czuje to.
                          A tak z innej beczki OII Tour takze bedzie miec silnik BFQ?? co w nim zrobiono, ze spelnia Euro5??OI mozna troche zarzucić, owszem ale coś za coś, mało kto mówi o prostocie, dostepności podczas napraw/wymian.
                          OI Combi 1.6 LPG BFQ

                          Komentarz

                          • Agamek12
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 9935
                            • Ford

                            #14
                            EFENDI, kto Ci naopowiadał takich głupot, że O2 jest cięższe o 100kg od O1?
                            O2 Tour nie bedzie miało silnika BFQ (bo to motor z O1), tylko co najwyżej rozwinięcie BSE (z O2)...
                            Poza tym Twój wpis zupełnie nie dotyczy tematu... :diabelski_usmiech
                            Adam... Używam:
                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                            Passek: B6 175KM/366Nm

                            Komentarz

                            • mrfazi
                              • 2010
                              • 3103
                              • Superb III (3V3)
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Agamek12
                              O2 Tour nie bedzie miało silnika BFQ
                              A to ciekawe, bo w zeszłym tygodniu u Plichty w Gdyni usłyszałem, że to właśnie BFQ będzie w OII TOUR, tyle że BSE to świeższa jednostka.

                              Wracając do tematu, od zakupu auta zrobiłem 5tys. i oleju jest na bagnecie tyle ile było na początku (no może minimalnie mniej). Czyli mój motor ma minimalny apetyt na oliwę, przy czym warto nadmienić iż ma to zastosowanie przy bardzo spokojnej jeździe (zużycie Pb około 7,1l/100km w cyklu mieszanym).

                              Komentarz

                              • EFENDI
                                Drive
                                • 2010
                                • 97

                                #16
                                Zamieszczone przez mrfazi
                                Zamieszczone przez Agamek12
                                O2 Tour nie bedzie miało silnika BFQ
                                A to ciekawe, bo w zeszłym tygodniu u Plichty w Gdyni usłyszałem, że to właśnie BFQ będzie w OII TOUR, tyle że BSE to świeższa jednostka.

                                Wracając do tematu, od zakupu auta zrobiłem 5tys. i oleju jest na bagnecie tyle ile było na początku (no może minimalnie mniej). Czyli mój motor ma minimalny apetyt na oliwę, przy czym warto nadmienić iż ma to zastosowanie przy bardzo spokojnej jeździe (zużycie Pb około 7,1l/100km w cyklu mieszanym).
                                1.Silnik, kilkukrotnie była wzmianka ze OII Tour ma miec ten sam tj BFQ, a takze w
                                Ganinex K-Ce powiedziano ze ten sam (fakt niezapytalem czy BFQ, ale jesli sprzedawca
                                mówi ze ten sam to dokladnie ten sama nie ta sama pojemność tylko).
                                2.Ciezar, fakt masy niemal te same-około1220kg, niewiem skad sie to wzielo, ze o 100kg
                                ciezszy OII, wracam honor i nerwy, gdzies chyba ktos napsal, niopatrznie przyjałem za
                                pewnik to.
                                OI Combi 1.6 LPG BFQ

                                Komentarz

                                Pracuję...