Zamieszczone przez macieq22
Jak dbacie o silnik
Zwiń
X
-
Jak dbacie o silnik
Witam
Zastanawia mnie jak dbacie o silniki. Pytanie to nasuneło mi sie na mysl po przeczytaniu postu o wybuchowym Turbo. :evil:
Kiedys jako mechanik rozbierałem kupe silników i zastanawiało mnie jak silnik z małym przbiegiem można tak zaorac.
Znajomy na Turbinie zrobił 350 tys km , inny tulko 70tys km .
Ja osobiście wymieniam olej co 7500 km wszystkie filtry co 15000 km
Rano a zwłaszcza poniżej 5 stopni czekam trzy minuty zanim rozpoczne jazde a do temperatury pracy silnika nie przekraczam 2500 obr/ min.
Zawsze jak troszke poładyje to czekam nawet kilka minut zamin zgasze silnik.
-
-
bartolini1978, Większosć z nas właśnie tak dba jak Ty bo to forum ich tego nauczyło. Tak, że już więcej nie można dla niego zrobić. No może jeszcze jedno o czym nie wspomniałes NIE LAC FRYTEK ! - ja np. leje tylko BP ULTIMATE, i jak już niejednokrotnie mowiłem to jest paliwo godne polecenia gdyż mając trase z polski do austrii na polskim ULTIMATE spalanie polska - austria miałem 5.3 na austriackim ULTIMATE trasa austria - polska 5.1. Tak, że widać ze tak samo - Wniosek prosty oba paliwa tak samo dobre :wink:OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
olej i filtry co 15kkm, tez zawsze staram sie chociaz troche schlodzic turbo po jezdzie, nie leje opalu i dodaje diesel skydda. Niestety nie wiem jak poprzedni wlasciciele dbali i nie jestem do konca pewien przebiegu, wiec mam tylko nadzieje ze cudow nie wyrabiali i ze motor nie zastrajkuje (tfu tfu) i jeszcze mi posluzyPlanujesz wakacje w Ustce?
zobacz -> http://www.wenus.tp1.pl/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neck99ja np. leje tylko BP ULTIMATE, i jak już niejednokrotnie mowiłem to jest paliwo godne polecenia gdyż mając trase z polski do austrii na polskim ULTIMATE spalanie polska - austria miałem 5.3 na austriackim ULTIMATE trasa austria - polska 5.1. Tak, że widać ze tak samo - Wniosek prosty oba paliwa tak samo dobre :wink:
Wniosek jest zasadniczo inny - do austri jedziesz pod górę, a z austri z górki i stąd różnica zużycia. :wink:
A w temacie:
W czasie jazdy dobrze rozgrzać autko i można cisnąć (rozgrzewa się nie tylko olej w silniku, ale też i w skrzyni biegów, łożyska itp. (F1 nawet opony rozgrzewa :wink: )
Po jeździe nie gasić i dobrze wychłodzić suszarkę, nie żałować na dobry i sprawdzony olej (patrz forum), i wymieniać go zgodnie z instrukcją, a w przypadku modów nawet częściej. No i oczywiście paliwo ze sprawdzonego źródła.
A IMHO najważniejsze to słuchać co autko do nas mówi. Jeżeli nie będziemy tego lekceważyć to będzie słuzyc długo i bezawaryjnie czego Wam i sobie życzę.OII ambientna sztuka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jacqWniosek jest zasadniczo inny - do austri jedziesz pod górę, a z austri z górki i stąd różnica zużycia.
Zamieszczone przez jacq(F1 nawet opony rozgrzewa )
Zamieszczone przez jacqbezawaryjnie czego Wam i sobie życzę.OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
bartolini1978, Paliwo nie wytraca sie do oleju w silniku diesla, cos takiego dzieje sie w niedogrzanych silnikach benzynowych i objawem tego jest taki bialy nalot na korku wlewu oleju.
Rozumie, ze ta wymiana oleju co 7,5kkm odbywa sie z wymiana filtra oleju rowniez, bo inaczej to jest to glupota
Odemnie, nalezy zachowac umiar i nie przeginac w obie strony. Okres przegladowy zostal ustalony co 15kkm, wiec seryjny silnik serwisowany w ten sposob zniesie to bez problemu.
Nalezy tez pamietac o tym, ze czasem te 7,5kkm to moze byc przebieg roczny, a olej wlasnie minimum raz w roku powinno sie wymieniac.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ziomalmasz coś wspólnego z gokartami?OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Też bym pojeździł bo mi sie spodobało.. ale ciii nie piszmy tu bo sie robi OT i chłopaki z "góry" nas zjadą pogadamy o tym ma PM / GGOII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Po 7,5tys olej przy normalnej jezdzie nie zuzyl sie na tyle ,zeby miało to jakis wplyw na silnik nawet po miescie. Kazdy robi jak uwaza . Jedno jest pewne to nie jest auto z przed 15 lat Tdi i nie jest to tym bardziej Mercedes Beczka. Szkoda pieniedzy i srodowiska !nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
półosie seryjne przebieg 273 tyś
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neck99ja np. leje tylko BP ULTIMATE
Cos mi po wirusie nie idzie jazda na kropelce
Co do oleju to dobry olej wymieniany zgodnie z prawidlami / po wirusie nie rzadziej niz co 10 tys, rozgrzewanie, studzenie
Zamieszczone przez jacqnajważniejsze to słuchać co autko do nas mówi
Najwieksze niebezpieczenstwo to kupno niesprawdzonego auta, gdzie po 50kkm moze juz byc stan agonalny Niestety nie wszyscy stosuja sie do tych prostych zasadnasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neck99ja np. leje tylko BP ULTIMATE, i jak już niejednokrotnie mowiłem to jest paliwo godne polecenia gdyż mając trase z polski do austrii na polskim ULTIMATE spalanie polska - austria miałem 5.3 na austriackim ULTIMATE trasa austria - polska 5.1. Tak, że widać ze tak samo - Wniosek prosty oba paliwa tak samo dobreTDI ASV 140KM 300Nm
Komentarz
-
-
Ja tankowałem rózne paliwka zazwyczaj z tych lepszych. I co zauważyłem u siebie. Ze na Ultimate zrobie zawsze więcej KM. niż na innych. Dlatego mi sie opłaca wydać kilka groszy więcej bo dłużej przejade nieco a do tego wiem ze nie tankuje syfu i wtryski będą zadowolone Zauważyłem to też jadąc jedna trasa którą często jade utrzymujac obroty jednakowe komputer pokazywał 4.7L i zazwyczaj tyle pokazuje. Wcześniej na tym samym odcinku na sloftnaftowej ropie było 5.5. Na innych typu VERVA podobniepowyżej 5.3. Ja sie jakoś przekonałem do Ultimate i tylko to tankuje od już prawie roku.OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Pytanie do tych, którz mogli sprawdzić to VAGiem - ile czasu potrzeba aby oliwa osiągnęła właściwą temperaturę pracy po rozgrzaniu płynu do wskaźnikowych 90 stopni. Nie chodzi mi o dokładny pomiar bo to pewnie zależy od temp. zewnętrznej ale raczej o wartość przybliżoną 2, 5 czy 10 minut.
W zimie z reguły jeszcze przez 10 min. po dojsciu wskazówy do 90 stopni straałem się jeździć jak staruszka w kapeluszu :wink: zanim zacząłem czerpać przyjemność z jazdy :diabelski_usmiech - ale może przesadzałem z tak długim czekaniem?OctaIIAmbiente - ile fabryka dała
Komentarz
-
-
Tak jak wspomniałeś zalezyy od TEMP otoczenia i z jaką szybkościa jedziesz. Ale z tego co sobie przypominam w ciągłej, jezdzie jak wskazówka jest na 90` to VAG pokazuje okolice 78` czyli przy ciągłej jedzie z 5 minut cza poczekać :wink:OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neck99Tak jak wspomniałeś zalezyy od TEMP otoczenia i z jaką szybkościa jedziesz. Ale z tego co sobie przypominam w ciągłej, jezdzie jak wskazówka jest na 90` to VAG pokazuje okolice 78` czyli przy ciągłej jedzie z 5 minut cza poczekać :wink:
Co do Ultimate to potwierdzam. U mnie sprawdza się to co napisał neck99 a dodatkowo mam wrażenie, że autko ciszej klekocze (w szczególności jak porównam do Statoil).Audi A4 1.8TFSI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neck99Zauważyłem to też jadąc jedna trasa którą często jade utrzymujac obroty jednakowe komputer pokazywał 4.7L i zazwyczaj tyle pokazuje. Wcześniej na tym samym odcinku na sloftnaftowej ropie było 5.5
"BP Ultimate Diesel posiada jedną z najwyższych wśród paliw dostępnych na rynku krajowym liczbę cetanową wynoszącą 55 i wyżej. Zwykły olej napędowy dostępny na rynku polskim posiada liczbę cetanową 51, odpowiadającą standardom europejskim. Ta spora różnica w liczbie cetanowej oznacza, że BP Ultimate Diesel umożliwia wydajniejszą pracę silnika, lepszą ekonomikę jazdy i redukcję emisji zanieczyszczeń w porównaniu ze zwykłymi olejami napędowymi."
wiecej na:
Powiedz mi czy auto na Ultimate lepiej sie zbiera?
Musze kiedys sprobowac :-):: O1 AXR Kombi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PulsePowiedz mi czy auto na Ultimate lepiej sie zbiera?
Poza tym te 10 gr to jeszcze nie tragedia. W moim przypadku 20kkm rocznie przy średnim spalaniu (miasto/trasa6-6,5) to wychodzi rocznie około 130,- PLN więcej.Audi A4 1.8TFSI
Komentarz
-
Komentarz