Jak dbacie o silnik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Archi
    Classic
    • 2007
    • 36

    Jak dbacie o silnik

    Zamieszczone przez macieq22
    [b] Witam. Czy mogłby mi ktos podpowiedziec czy SKoda Octavia z 1998 z silnikiem 1,6 (55kW) to moze byc ostry "mul" ?
    tak
  • bartolini1978
    Elegance
    • 2006
    • 755

    #2
    Jak dbacie o silnik

    Witam
    Zastanawia mnie jak dbacie o silniki. Pytanie to nasuneło mi sie na mysl po przeczytaniu postu o wybuchowym Turbo. :evil:
    Kiedys jako mechanik rozbierałem kupe silników i zastanawiało mnie jak silnik z małym przbiegiem można tak zaorac.
    Znajomy na Turbinie zrobił 350 tys km , inny tulko 70tys km .
    Ja osobiście wymieniam olej co 7500 km wszystkie filtry co 15000 km
    Rano a zwłaszcza poniżej 5 stopni czekam trzy minuty zanim rozpoczne jazde a do temperatury pracy silnika nie przekraczam 2500 obr/ min.
    Zawsze jak troszke poładyje to czekam nawet kilka minut zamin zgasze silnik.

    Komentarz

    • Pulse
      Rider
      • 2006
      • 461

      #3
      No to z tego co piszesz bardzo sie starasz, wiecej juz chyba robic nie mozna :-)
      Ja podobnie z tym, ze zmieniam olej i filtry co 15k km, tez chlodze turbine jezeli przedtem byla meczona i nie piluje zimnego silnika.
      :: O1 AXR Kombi

      Komentarz

      • Ziomal
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 5841
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Po prostu nie piłuje silnika rano nawet gdy pokazuje 90 stopni bo jeszcze nie jest w 100% ciepły ( sprawdzane vagiem ) jak zimny i na czas oleje wszystkie
        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

        Jest O1 1.6 BFQ

        Komentarz

        • neck99
          L&K
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1326

          #5
          bartolini1978, Większosć z nas właśnie tak dba jak Ty bo to forum ich tego nauczyło. Tak, że już więcej nie można dla niego zrobić. No może jeszcze jedno o czym nie wspomniałes NIE LAC FRYTEK ! - ja np. leje tylko BP ULTIMATE, i jak już niejednokrotnie mowiłem to jest paliwo godne polecenia gdyż mając trase z polski do austrii na polskim ULTIMATE spalanie polska - austria miałem 5.3 na austriackim ULTIMATE trasa austria - polska 5.1. Tak, że widać ze tak samo - Wniosek prosty oba paliwa tak samo dobre :wink:
          OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
          SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

          Komentarz

          • Bareq
            Rider
            • 2006
            • 272

            #6
            olej i filtry co 15kkm, tez zawsze staram sie chociaz troche schlodzic turbo po jezdzie, nie leje opalu i dodaje diesel skydda. Niestety nie wiem jak poprzedni wlasciciele dbali i nie jestem do konca pewien przebiegu, wiec mam tylko nadzieje ze cudow nie wyrabiali i ze motor nie zastrajkuje (tfu tfu) i jeszcze mi posluzy
            Planujesz wakacje w Ustce?
            zobacz -> http://www.wenus.tp1.pl/

            Komentarz

            • jacq
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2004
              • 195

              #7
              Zamieszczone przez neck99
              ja np. leje tylko BP ULTIMATE, i jak już niejednokrotnie mowiłem to jest paliwo godne polecenia gdyż mając trase z polski do austrii na polskim ULTIMATE spalanie polska - austria miałem 5.3 na austriackim ULTIMATE trasa austria - polska 5.1. Tak, że widać ze tak samo - Wniosek prosty oba paliwa tak samo dobre :wink:

              Wniosek jest zasadniczo inny - do austri jedziesz pod górę, a z austri z górki i stąd różnica zużycia. :wink:

              A w temacie:

              W czasie jazdy dobrze rozgrzać autko i można cisnąć (rozgrzewa się nie tylko olej w silniku, ale też i w skrzyni biegów, łożyska itp. (F1 nawet opony rozgrzewa :wink: )
              Po jeździe nie gasić i dobrze wychłodzić suszarkę, nie żałować na dobry i sprawdzony olej (patrz forum), i wymieniać go zgodnie z instrukcją, a w przypadku modów nawet częściej. No i oczywiście paliwo ze sprawdzonego źródła.
              A IMHO najważniejsze to słuchać co autko do nas mówi. Jeżeli nie będziemy tego lekceważyć to będzie słuzyc długo i bezawaryjnie czego Wam i sobie życzę.
              OII ambientna sztuka

              Komentarz

              • neck99
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1326

                #8
                Zamieszczone przez jacq
                Wniosek jest zasadniczo inny - do austri jedziesz pod górę, a z austri z górki i stąd różnica zużycia.
                Niech Ci będzie ale to właściwie z górki pod górke i z górki pod górke cały czas tak A poza tym do austri wiozłem tone innych rzeczy które z austrii juz nie wiozłem + jedna osoba tak, że sie wyrównuje

                Zamieszczone przez jacq
                (F1 nawet opony rozgrzewa )
                Ja też :diabelski_usmiech na gokartach :szeroki_usmiech

                Zamieszczone przez jacq
                bezawaryjnie czego Wam i sobie życzę.
                dzięki - wzajemnie
                OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                Komentarz

                • Ziomal
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 5841
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  neck99,
                  Zamieszczone przez neck99
                  Ja też na gokartach
                  masz coś wspólnego z gokartami?
                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                  Jest O1 1.6 BFQ

                  Komentarz

                  • marcind
                    Rider
                    • 2005
                    • 438

                    #10
                    Ja napisze tak, przy ochronie silnika jak wszedzie: po prostu zdrowy rozsadek.... :roll:
                    Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
                    mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...

                    Komentarz

                    • rafalus
                      L&K
                      • 2005
                      • 1140
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      CO 7500 TYS olej nie wydaje mi sie to sensowne . To tak jak opony wywalic po 10tys.
                      nowy cSIMC od Aliego
                      seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                      Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                      półosie seryjne przebieg 273 tyś

                      Komentarz

                      • bartolini1978
                        Elegance
                        • 2006
                        • 755

                        #12
                        Zamieszczone przez rafalus
                        CO 7500 TYS olej nie wydaje mi sie to sensowne . To tak jak opony wywalic po 10tys.
                        Ma sens . Ja 80% jazdy robie po miescie. Przy krótkich jazdach paliwo wytranca sie do oleju . Jesli robił bym trasy to wymieniał bym po 10.

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          bartolini1978, Paliwo nie wytraca sie do oleju w silniku diesla, cos takiego dzieje sie w niedogrzanych silnikach benzynowych i objawem tego jest taki bialy nalot na korku wlewu oleju.

                          Rozumie, ze ta wymiana oleju co 7,5kkm odbywa sie z wymiana filtra oleju rowniez, bo inaczej to jest to glupota


                          Odemnie, nalezy zachowac umiar i nie przeginac w obie strony. Okres przegladowy zostal ustalony co 15kkm, wiec seryjny silnik serwisowany w ten sposob zniesie to bez problemu.

                          Nalezy tez pamietac o tym, ze czasem te 7,5kkm to moze byc przebieg roczny, a olej wlasnie minimum raz w roku powinno sie wymieniac.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • neck99
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1326

                            #14
                            Zamieszczone przez Ziomal
                            masz coś wspólnego z gokartami?
                            No ... :szeroki_usmiech byłem na zlocie w krakowie i z chłopakami z OCP pojezdziliśmy i zawsze 1 okrązenie trza było nagrzać oponki hehe :szeroki_usmiech
                            OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                            SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                            Komentarz

                            • Ziomal
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 5841
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              neck99, aaaa ja to przymierzam sie do wyscigów sorki ze pisze ez ś itp ale jem kanapke :diabelski_usmiech
                              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                              Jest O1 1.6 BFQ

                              Komentarz

                              • neck99
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1326

                                #16
                                Też bym pojeździł bo mi sie spodobało.. ale ciii nie piszmy tu bo sie robi OT i chłopaki z "góry" nas zjadą pogadamy o tym ma PM / GG
                                OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                Komentarz

                                • rafalus
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1140
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  Po 7,5tys olej przy normalnej jezdzie nie zuzyl sie na tyle ,zeby miało to jakis wplyw na silnik nawet po miescie. Kazdy robi jak uwaza . Jedno jest pewne to nie jest auto z przed 15 lat Tdi i nie jest to tym bardziej Mercedes Beczka. Szkoda pieniedzy i srodowiska !
                                  nowy cSIMC od Aliego
                                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                  Komentarz

                                  • Jabar1975
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 3331

                                    #18
                                    Zamieszczone przez neck99
                                    ja np. leje tylko BP ULTIMATE
                                    cholera to u mnie jest cos nie tak jak wleje Ultimate to pali 6,6l a jak wleje normalna rope (oczywiscie tez BP) to pali 6,6
                                    Cos mi po wirusie nie idzie jazda na kropelce
                                    Co do oleju to dobry olej wymieniany zgodnie z prawidlami / po wirusie nie rzadziej niz co 10 tys, rozgrzewanie, studzenie
                                    Zamieszczone przez jacq
                                    najważniejsze to słuchać co autko do nas mówi
                                    - w calej rozciaglosci.
                                    Najwieksze niebezpieczenstwo to kupno niesprawdzonego auta, gdzie po 50kkm moze juz byc stan agonalny Niestety nie wszyscy stosuja sie do tych prostych zasad
                                    nasza droga: www.wpzs.pl

                                    Komentarz

                                    • Paweł T
                                      Elegance
                                      • 2006
                                      • 784

                                      #19
                                      Zamieszczone przez neck99
                                      ja np. leje tylko BP ULTIMATE, i jak już niejednokrotnie mowiłem to jest paliwo godne polecenia gdyż mając trase z polski do austrii na polskim ULTIMATE spalanie polska - austria miałem 5.3 na austriackim ULTIMATE trasa austria - polska 5.1. Tak, że widać ze tak samo - Wniosek prosty oba paliwa tak samo dobre
                                      A powiedz mi czy na Ultimate jest mniejsze spalanie, czy różnica jest nieistotna, oczywiście w stosunku do zwykłej BP?
                                      TDI ASV 140KM 300Nm

                                      Komentarz

                                      • neck99
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 1326

                                        #20
                                        Ja tankowałem rózne paliwka zazwyczaj z tych lepszych. I co zauważyłem u siebie. Ze na Ultimate zrobie zawsze więcej KM. niż na innych. Dlatego mi sie opłaca wydać kilka groszy więcej bo dłużej przejade nieco a do tego wiem ze nie tankuje syfu i wtryski będą zadowolone Zauważyłem to też jadąc jedna trasa którą często jade utrzymujac obroty jednakowe komputer pokazywał 4.7L i zazwyczaj tyle pokazuje. Wcześniej na tym samym odcinku na sloftnaftowej ropie było 5.5. Na innych typu VERVA podobniepowyżej 5.3. Ja sie jakoś przekonałem do Ultimate i tylko to tankuje od już prawie roku.
                                        OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                        SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                        Komentarz

                                        • ikrzysiek
                                          Classic
                                          • 2006
                                          • 19

                                          #21
                                          Pytanie do tych, którz mogli sprawdzić to VAGiem - ile czasu potrzeba aby oliwa osiągnęła właściwą temperaturę pracy po rozgrzaniu płynu do wskaźnikowych 90 stopni. Nie chodzi mi o dokładny pomiar bo to pewnie zależy od temp. zewnętrznej ale raczej o wartość przybliżoną 2, 5 czy 10 minut.
                                          W zimie z reguły jeszcze przez 10 min. po dojsciu wskazówy do 90 stopni straałem się jeździć jak staruszka w kapeluszu :wink: zanim zacząłem czerpać przyjemność z jazdy :diabelski_usmiech - ale może przesadzałem z tak długim czekaniem?
                                          OctaIIAmbiente - ile fabryka dała

                                          Komentarz

                                          • neck99
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 1326

                                            #22
                                            Tak jak wspomniałeś zalezyy od TEMP otoczenia i z jaką szybkościa jedziesz. Ale z tego co sobie przypominam w ciągłej, jezdzie jak wskazówka jest na 90` to VAG pokazuje okolice 78` czyli przy ciągłej jedzie z 5 minut cza poczekać :wink:
                                            OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                            SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                            Komentarz

                                            • aldam
                                              L&K
                                              • 2006
                                              • 1036

                                              #23
                                              Zamieszczone przez neck99
                                              Tak jak wspomniałeś zalezyy od TEMP otoczenia i z jaką szybkościa jedziesz. Ale z tego co sobie przypominam w ciągłej, jezdzie jak wskazówka jest na 90` to VAG pokazuje okolice 78` czyli przy ciągłej jedzie z 5 minut cza poczekać :wink:
                                              Trochę mnie tym zaskoczyliście. :shock: Do tej pory jak wskazówka stanęła na 90 to od razu zaczynałem mocniejsze wciskanie buta.

                                              Co do Ultimate to potwierdzam. U mnie sprawdza się to co napisał neck99 a dodatkowo mam wrażenie, że autko ciszej klekocze (w szczególności jak porównam do Statoil).
                                              Audi A4 1.8TFSI

                                              Komentarz

                                              • Pulse
                                                Rider
                                                • 2006
                                                • 461

                                                #24
                                                Zamieszczone przez neck99
                                                Zauważyłem to też jadąc jedna trasa którą często jade utrzymujac obroty jednakowe komputer pokazywał 4.7L i zazwyczaj tyle pokazuje. Wcześniej na tym samym odcinku na sloftnaftowej ropie było 5.5
                                                To co piszesz moze byc prawda!
                                                "BP Ultimate Diesel posiada jedną z najwyższych wśród paliw dostępnych na rynku krajowym liczbę cetanową wynoszącą 55 i wyżej. Zwykły olej napędowy dostępny na rynku polskim posiada liczbę cetanową 51, odpowiadającą standardom europejskim. Ta spora różnica w liczbie cetanowej oznacza, że BP Ultimate Diesel umożliwia wydajniejszą pracę silnika, lepszą ekonomikę jazdy i redukcję emisji zanieczyszczeń w porównaniu ze zwykłymi olejami napędowymi."

                                                wiecej na:


                                                Powiedz mi czy auto na Ultimate lepiej sie zbiera?

                                                Musze kiedys sprobowac :-)
                                                :: O1 AXR Kombi

                                                Komentarz

                                                • aldam
                                                  L&K
                                                  • 2006
                                                  • 1036

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Pulse
                                                  Powiedz mi czy auto na Ultimate lepiej sie zbiera?
                                                  Wydaje mi się, że tak. Generalnie silnik lepiej pracuje. Przede wszystkim ciszej.
                                                  Poza tym te 10 gr to jeszcze nie tragedia. W moim przypadku 20kkm rocznie przy średnim spalaniu (miasto/trasa6-6,5) to wychodzi rocznie około 130,- PLN więcej.
                                                  Audi A4 1.8TFSI

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...