Różne amory w różnych octaviach?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wyzromek
    Classic
    • 2007
    • 7

    Różne amory w różnych octaviach?

    Bardzo ważne pytanie - chcesz wyglądać jak dresiarz w wyszpachlowanym BMW zrób ponad 50% - IMHO szkoda zachodu, bo stracisz na widoczności, a przy kontroli możesz stracić dowód jeśli folia nie przepuści minimum 30% światła.

    Osobiście gdybym zdecydował się na wyciemnianie wybrałbym lekkie przyciemnienie w celu ochorny przed słoneczkiem i wścipskimi gapowiczami w tylnej cześci auta. Max 20-30% folia.
    Z atestem koniecznie, nic więcej. Do srebrnego coś wpadającego w czerń pomiędzy brązikiem a czymś ciemniejszym. Podjedź do profesjonalisty i przyłóż kilka próbek.
  • TommyLee
    Ambiente
    • 2006
    • 179

    #2
    Różne amory w różnych octaviach?

    Witam,
    to mój pierwszy post na łamach OCP. Jako mniejszy lub większy laik w dziedzinie motoryzacji, chciałbym zapytać czy w zależności od modelu silnika oraz typu nadwozia montowano w Octaviach różnego rodzaju zawieszenie?

    Posiadam prywatnie Skodę Octavię TDI (90 KM - 70.000 km) kombi w wersji Rider z kwietnia 2004, natomiast służbowo jeżdżę Octavią TDI (110 KM - 75.000 km) hatchback w wersji elegance z grudnia 2003r.

    W sposobie zachowywania się na drodze jest kosmiczna różnica. Wersja kombi jest piekielnie miękka. Buja się na wybojach i bardzo często przyciera osłoną silnika o wszystkie wystające elementy drogi (mimo, iż osłona silnika została wymieniona na nową, bo stara już była połamana). Podczas badania technicznego w październiku (wtedy ją kupiłem i przerabiałem z ciężarówki) wyniki na pomiarz wskazywały, iż zawieszenie jest w normie.
    Te same odcinki drogi pokonuję na codzień służbowym autem i nie mam kłopotów z przycieraniem, auto jest dużo sztywniejsze, zachowuje się bezpiecznie i czuję, że mam dużo lepszą kontrolę. Jeżdżę służbową skodą dopiero od 10 marca (wcześniej jeździłem przez 2 lata focusem tdci) i muszę stweirdzić, że zawieszenie po prostu jest bomba.

    No i pytanie: czy w tych dwóch wersjach montowano innego rodzaju zawieszenie, czy też po prostu wyniki badań są niemiarodajne i powinienem wymienić elementy zawieszenia na nowe?

    Dzięki wielkie za wszelkie podpowiedzi.

    P.S.
    Mam jeszcze jedno amatorskie pytanie, czy mój Rider to wersja
    ALH - 1.9 VP - 90KM (210Nm) [115/285 ]
    czy
    AGR - 1.9 VP - 90KM (210Nm) [115/285 ]
    bo nie wiem czym się od siebie różnią?

    Tomek

    Komentarz

    • Qulek
      RS
      • 2005
      • 1630
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      ALH ma turbo ze zmienna geometrią łopatek a AGR "zwykłą"..

      Ciekawe jest to co piszesz bo Twoje cimbi jest młodsze z mniejszym przebiegiem a z tego co piszesz wynika ze zawieszenia to nie ma w nim w porównaniu z tą słuzbową
      BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

      Było O1 jest O3

      Komentarz

      • chester121
        L&K
        • 2005
        • 1053

        #4
        amortyzatowy w kombi sa mocniejsze (przynajmiej z tylu) bo autko troche wiecej dzwiga na plecach
        co do wersji silnikowcyh to nie bylo rozncy tylko RS ma zmeinione zawieszeni

        a tak czy to 90 czy 130kona bryka ma to samo zawieszenie (moze byc tez inne diesel vs benzynka) bo diesle sa ciezsze

        ale 90 i 110 ma to samo (liftback i kombi) roznia sie tylko tylnym zawiszeniem


        co do silnika to sprawdz pierwsze 3 litery np na nalepce w bagazniku (powinno pisac AGR lub ALH)

        pzdr

        Komentarz

        • TommyLee
          Ambiente
          • 2006
          • 179

          #5
          Dzięki za informacje dot. typu silnika. Postaram się jutro sprawdzić.

          Co do amorków to jestem w tej sytuacji troszkę zaniepokojony. Podejrzewałem, że zawieszenie w kombi powinno być mocniejsze i to nawet na obu osiach, a tu jednak jest standard. No cóż, czeka mnie przy najbliższym przeglądzie ponowne badanie zawieszenia i chyba konieczność wymiany elementów.

          Jak na razie czeka mnię wydatek związany z zakupem kompletu opon letnich. Zdecydowałem się na Goodyear Excellence 195/65/15. Podobno opony kierunkowe nie sprawdzają się za dobrze w turbodieslach i nadowoziach typu kombi (duży moment obrotowy powoduje ząbkowanie opony, czymkolwiek to jest), dlatego właśnie Excellence, który jest asymetryczny. Oprócz tego gumka ta jest ponoć bardzo cicha (w dieslu każdy dB się liczy). Muszę sprawdzić ich cenę w polecanym przez klubowiczów zakładzie w Regułach, zwłaszcza, że to sąsiednia miejscowość
          Dzięki jeszcze raz za wskazówki i pozdrawiam.

          Komentarz

          • Samiec
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4287
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            TommyLee jestes pewny co do przebiegu ? bo auto bylo z krata firmowe to moze wiekszy przebieg mialo ? :roll:
            Co do bierznika kierunkowego i TDI to na moje bzdura nic sie nie powino stac ,a tym bardzie sklockowac (wytarte nie rowno zabki na oponie). Przed kupnem przejrzyj oferty opon w necie ,sa dobre ceny i dopiero sprawdz w sklepie jak te opony co cie interesuja stoja.
            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

            Komentarz

            • Jabar1975
              RS
              • 2006
              • 3331

              #7
              Zamieszczone przez TommyLee
              gumka ta jest ponoć bardzo cicha (w dieslu każdy dB się liczy)
              niestety diesel jest na tyle glosny ze ten dB generowany przez opone (mam namysli nowoczesna gume renomowanego producenta) i tak zagluszy wiec moim zdaniem zakladanie super cichych opon ma srednie uzasadnienie, po prostu kup dobre opony ktore zapewnia ci maksimum bezpieczenstwa, co do opon kierunkowych w turbodieslach to nie ma zadnych przeciwskazan, od ponad 7 lat jezdze TD (momenty obrotowe powyzej 250Nm) i uzywalem tylko opon kierunkowych (Dunlop Sp 9000, Sport Maxx i zimowych Dunlop M3 i 3D oraz Ultra Grip 5) i nigdy nic sie takiego nie dzialo.
              A moze w aucie sluzbowym ktos wymienil amortyzatory na sztywniejsze?
              nasza droga: www.wpzs.pl

              Komentarz

              • Pulse
                Rider
                • 2006
                • 461

                #8
                TommyLee, skoro firmowa octa jezdzisz od 10 marca to moze miala ona zmieniane amory i stad ta roznica o ktorej piszesz. Spytaj kogos w firmie kto sie zajmuje jej obsluga serwisowa.
                :: O1 AXR Kombi

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Zabkowanie opon wystepuje czesto w Octach I 4x4 i jak narazie za malo km przejechali nasi forumowicze OII, zeby cos powiedziec w tej kwestii. Inne marki, ktore juz od pewnego czasu maja zawieszenie wielowahaczowe na tylnej osi narzekaja na zabkowanie opon, ale wydaje mi sie ze rowniez do tego przyczynia sie zbyt twarda guma na oponie. Auto ktore nigdy nie rozpedzi sie do 190km/h ma opone do 240 :szeroki_usmiech
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • rafalus
                    L&K
                    • 2005
                    • 1140
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    Cos pewnie pokrecilem ale rozumiem ,ze kupujesz do OCTAVI FIRMOWEJ Goodyear Excellence 195/65/15 :diabelski_usmiech . Wersja Rider ma prawie na bank tylko oopony 205/55/16 i na pewno powinno sie jezdzic twardziej niz wersja elaganc , ktora byla ma 195/55/15.
                    nowy cSIMC od Aliego
                    seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                    Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                    półosie seryjne przebieg 273 tyś

                    Komentarz

                    • TommyLee
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 179

                      #11
                      Hmm to postaram się odnieść do wszystkich wypowiedzi po kolei.

                      @ Samiec Na temat ząbkowania przeczytałem na forum oponiarskim i kilka osób potwierdziło, że TDI i ogólnie samochody z dużym momentem obrotowym, źle sobie radzą na oponach kierunkowych. Niestety nie mogę znaleść adresu tego forum , ale jak tylko znajdę to wkleję link. Co do przebiegu to nie mam wątpliwości, bo sam byłem zdziwiony ale może ktoś tym komiakiem ciężkie materiały woził i szybciej się wyrobiły amorki?

                      @ Jabar1975 Oponki GoodYear Excellence już są zamontowane na służbowej skodzie. Zapanowała błoga cisza. Nie moge się zgodzić z faktem, że silnik wszystko zagłuszy bo przy pewnych prędkościach/obrotach silnik TDI pracuje bardzo cicho i wtedy opony dają do wiwatu. Na pewno efekt wspominanej ciszy jest wyolbrzymiony, bo przesiadłem się z zimowych Barumów, które dosyć wyraźnie dawały o sobie znać.

                      @ Pulse W rzeczy samej może tak być, ale niestety nie mam na chwilę obecną możliwości sprawdzenia tego. Warto jednak zglębić kwestię.

                      @ rafalus Nic nie pokręciłeś, Rider rzeczywiście miał alu 16", ale niestety poprzednik postanowił sobie felgi zawłaszczyć i kupiłem wersję na stalowych 15".

                      No a teraz niespodzianka. Do prywatnej skody kupiłem ze sklepu internetowego Dunlop SP Sport 01. Jak dobrze pójdzie to w weekend zamontuje na Ridera i będę mógł porównać jakość opony Goodyear i Dunlop w tym samym przedziale cenowym na podobnym aucie.

                      Jeżeli będzie konieczność wymiany amorów to polecacie oryginalne od Skody, czy może macie jakieś alternatywne propozycje?

                      Komentarz

                      • BioBogon
                        Elegance
                        • 2005
                        • 921

                        #12
                        Zamieszczone przez TommyLee
                        Jeżeli będzie konieczność wymiany amorów to polecacie oryginalne od Skody, czy może macie jakieś alternatywne propozycje?
                        Ja polecam Kayaby Exel-G, na takich teraz jeżdże i chwale sobie, szczegóły w temacie:
                        Leon FR 2.0TDI 170KM

                        Komentarz

                        Pracuję...