Witam. W piatek odbieram czarną O2 1.9 TDi Ambiente. Chciałem z xenonami ale w całej III RP nie ma żadnej Ambiente z xenonami!!! A okres oczekiwania na zamówienie produkcyjne to 5tyg. Mam więc pytanie: czy istnieje możliwość dołożenia xenonów w póżniejszym terminie? W salonie mnie poinformowali że praktycznie nie da sie tego zrobic w kwocie poniżej 10tyś zł. Wiecie coś na ten temat?
morfeo11, mmuszisz pozbierać klocki i podjechać ze mna do pana Zbyszka z Inter Auto i zobaczymy co da sie zrobic a i na spota sie zjawić abyśmy mogli oklejić
istnieje możliwość dołożenia xenonów w póżniejszym terminie
Też się tym interesowałem, aby było legalnie to trzeba "tylko" spryskiwacze, samopoziomowanie no i oczywiście xenony. przeróbka elektryki nie jest wielka, ale jest. Odpuściłem, stwierdziłem że lepiej kupić jakieś przyzwoite żarówki (wyszło Philips Night Guide) a 6 tys. przeznaczyć na co innego.
Przeróbka elektryki sprowadza sie do dorobienia wiązek układu samopoziomowania i podłączenie go do can busa oraz adaptacja komputera do obsługi świateł
w razie czego popytam znajomego co sprzedaje lampy i reflektory oraz w kilku sklepach o klocki do zrobienia takiego układu. Panowie jak jest układ serwisowany to w ASO mają napisane jak to naprawić lub założyć nowe po wypadku tylko trzeba dobrego elektryka który jest w stanie to zrobić
Rowniez sie tym interesuje i z tego co patrzylem to:
komplet reflektorow np na allegro (nie przerabiane, ale oryginaly) to okolo 1600-2300 wraz z zaroowkami.
(to juz wystarczy zeby odpalic xenony i zeby dzialaly) ja spryskiwacze mam, wiec brakuje mi tylko samopoziomowania, w/g etosa trzeba zamontowac: 1T0 907 357 - sterownik regulaci poziomu,
1K0 941 274 A - czujnik polozenia -> przod, 1K0 941 273 D czujnik polozenia tyl. Cen niestety nie znam. Jak mi sie skonczy gwarancja, to czujniki pewnie zakupie, a sterownik zrobie sobie sam (chyba, ze cena bedzie okazyjna), w koncu ma sie inz z informy i technika z elektroniki
Z tego, co patrzylem, to:
samochody jak jada z na przeciwka (z xenonami) i przyspieszaja, to b. czesto oslepiaja mimo autopoziomowania. Wiec jak zalozy sie oryginalne reflektory i ma spryskiwacze, to nie wiem jaka policyja by sie doczepila, oczywiscie chcialem w "stage 1" podpiac regulacje wysokosci pod reczna regulacje, dopiero pozniej zainstalowac samopoziomowanie, wiec podejrzewam, ze zanim mnie dopadnie pierwszy przeglad juz bede miec wszytko zrobione.
Oh my God. To dołożenie Xenonów kosztuje 6 tysi? (się w ASO znaczy).
No to nieźle. Tak czy siak, chciałem tylko powiedzieć że sam zostałem namówiony na takie lampki. Opcja 2700+5tyg. oczekiwania. Żadna żaróweczka nie oświetli drogi jak xenony. Jeśli ktoś się jeszcze waha przy wyborze auta z lub bez to niniejszym zgłaszam że podróże nocą znacznie spokojniejsze się stały. Gorąco polecam.
To samopoziomowanie to temat walkowany kilkukrotnie na forum i wg. mnie bajer ktory nikomu do szczescia nie jest potrzebny, chyba ze glupiemu amerykaninowi, ktory nie wie ze ma pokretlo do obnizenia swiatel jak zapakuje auto po dach. Tak to na przykladzie OI i OII nie widze, zeby to jakos zaskakujaco dobrze dzialalo.
A czujnik polozenia, to takie cos przykrecone przy kole - ostatnio wlasnie sie smialem co w tym kosztuje tyle kasy.
Co do schematow, niby maja miec, ale jak przychodzi co do czego, to nie ma jelenia ktory by to zrobil, bo trzeba isc na latwizne i robic rzeczy latwe i przyjemne.
Co prawda to prawda i trudno z tym dyskutować. Kwestia tylko jak często musisz z xenonów korzystać i na jakich warunkach się je dokłada. Jak ktoś jeździ głównie w nocy to powinien poważnie rozważyć większy wydatek, jeśli jednak jeździ głównie w dzień, to widać je dokładnie tak samo. Jak się kupuje autko od razu z xenonami to może mieć to sens, ale dokładanie później to nieco drogi interes. Ale jak ktoś ma marzenie mieć xenony to taki fakt nie podlega żadnej dyskusji ani logicznej analizie. W końcu większość przyjemności czerpiemy z zaspokajania marzeń.
Tak jak palioza zauwazyl kupic same lampy i podlaczyc je pod obecne silniczki od poziomowania i po sprawie.
własnie najszybciej i najłatwiej. Kilka osób chyba ma tak zrobione na forum. i działają jak ori reflektory. Montaż prosty kazdy sobie poradzi bez zbędnych fachowców.
Tak jak palioza zauwazyl kupic same lampy i podlaczyc je pod obecne silniczki od poziomowania i po sprawie.
Niestey nie , trzeba jeszcze przeprogramować moduł komforu ( i tu , potrzeba niestety fachowca , którego ciężko jest znaleść w sewisie skody ) . Inaczej mamy dyskotekę , gdyż po np. odpaleniu auta światła robią za... stoboskopy i na szafie wywala nam awarię oświetlenia ( symbol żarówki ) Tak było przynajmniej u mnie .
Lampy można kupić na Allegro ,koszt od 1600 - 2200 zł za komplet . Te same lampy w serwisie to już wydatek około 2400 z sztukę . Jeżeli chcemy mieć wszystko zgodnie z przepisami , to musimy dołożyć do całości spryskiwacze reflektorów i automatyczny układ samopoziomowania reflektorów ( nie mylić z dynamicznym układem samopozimowania reflektorów )
Automatyczny układ sam ustawia nam reflektory w zależności od obciążenia auta , . OII wyposażona fabrycznie w xsenony nie ma ręcznego ustawiania reflektorów w kabinie ( tak przynajmniej jest w wersji edition 100 )
Może koledzy którzy mają ori xsenony , wypowiedzieli by się jak działa ten układ , czy nie maja sytuacji , gdy jadą sami ... i zabierają pasażerów , czy układ ten , jest na tyle mądry... , że przy zapalonych światłach i włączonym silniku , reflektory zmieniają swoje ustawienie i świecą na drogę , czy ... świecą po czubkach drzew .
Dynamiczny układ , natomiast cały czas kontroluje położenie reflektorów , w zależności od ugięcia osi pojazdu podczas jego ruchu , głównie chodzi tu o ruchy wzdłó/żne związane z dodawaniem gazu (podnoszenie się przodu pojazdu pojazdu ) lub hamowanie ( maska w dół ) , taki w skodziankach nie występuje .
Na stronie www.kufatec.de można zamówić cały komplet układu do samopoziomowania reflektorów do OII . W skład kompletu wchodzi :
czujnik poziomu osi tylniej
czujnik poziomu osi przedniej
okablowanie
i sterownik .
Koszt niestety około 380 euro i instrukcja montażu niestety w języku niemieckim . I jeszcze jedno .... " niestety " , bez kumatego elektryka , brak szans na samodzielne podłącznie tego " taniego " zestawu :? konieczna wizyta w serwisie , by całość uruchomić , poprzez programowanie modułu komfortu ( jeśli nasz ma obsługę ksenonów )
Jest jescze firma www.auto-west.pl , która zajmuje się przeróbkami oświetlenia i ma w swojej ofercie doposażenie OII w ksenonki .
djczas, A jak Misiek WAW jezdzi, spryskow nie ma i jakos zadna kontrola sie jeszcze nie przyczepila, na przegladzie jeszcze nie byl :twisted:
Ja bylem na przegladzie to pan jak popatrzyl na auto to mowi, zeby przestawil w dol lampy, to on sprawdzi a potem jak bede w gorze - na to mu odpowiadam, ze to sie samo ustawia, zrobil :shock: i mowi
W Octavii II z Xenonami fabrycznymi jest układ dynamicznego poziomowania reflektorów, przy przyspieszaniu i hamowaniu cały czas jest regulacja, działa to naprawdę bardzo dobrze. Ja nie żałuję ani trochę. Widać to bardzo ładnie przy ostrym hamowaniu, przód zaczyna nurkować a zasięg świateł cały czas ten sam.
Tak więc argumenty o oślepianiu innych kierowców przy przyspieszaniu nie mają tu zastosowania.
Inna sprawa że niektórzy się czują oślepiani jak jestem na dosyć ostrym zakręcie w prawo i potrafią błyskać długimi - jakby się chwilę zastanowili to by wiedzieli że jak reflektory oświetlają mocniej prawe pobocze i nie są skrętne, to na zakręcie w prawo niestety świecą po oczach.
Inny ciekawy skutek uboczny - odkąd jeżdżę na xenonach, przeciwnicy mi nie wyjeżdżają na czołówkę, na ogół dobre 200-300 metrów przede mną wszyscy się składają na swój pas, obojętne czy w dzień czy w nocy, nieważne jaką mam prędkość.
Inny ciekawy skutek uboczny - odkąd jeżdżę na xenonach, przeciwnicy mi nie wyjeżdżają na czołówkę, na ogół dobre 200-300 metrów przede mną wszyscy się składają na swój pas, obojętne czy w dzień czy w nocy, nieważne jaką mam prędkość.
To nie skutek uboczny ,tylko skutek na plus :wink:
Tez zauwazylem to ,ze ludzie inaczej reaguja na xenony(sam nie mam ,ale obserwujac z boku). Na dwu pasmowce ludzie z prawego pasa jakos uciekaja w poplochu widzac za soba xenony :szeroki_usmiech I na czolowki tak nie wyjedzaja ,a to jest duza poprawa bezpieczenstwa. Dodac ze lepiej w nocy widac i lepiej auto wyglada. Moje nastpene auto bedzie musialo miec xenonki :diabelski_usmiech
wg. mnie bajer ktory nikomu do szczescia nie jest potrzebny, chyba ze glupiemu amerykaninowi, ktory nie wie ze ma pokretlo do obnizenia swiatel jak zapakuje auto po dach
nie nie nie nie!!!!! Glupi amerykanin (czy jakakolwiek inna nacja) nie jezdzi z palcem na pokretle od pochylania swiatel i nie obniza ich na kazdej dziurze w naszej drodze bo uklad robi to sam i do tego on sluzy - do regulacji wysokosci przy zaladowaniu bagaznika na full rowniez ale moim zdaniem duzo wazniejsza jest "dynamiczna regulacja" tzn przy przyspieszaniu, hamowaniu, na wybojach, tutaj policja moze wlepic mandat za zwykle oslepianie innych
Zamieszczone przez Samiec
prawego pasa jakos uciekaja w poplochu widzac za soba xenony
na szczescie auta z xenonami postrzegane sa jako te szybsze od innych , i cale szczesci bo rzeczywiscie duzo szybciej droga robi sie wolna niz jadac na normalnych lampach.
[ Dodano: Wto 25 Kwi, 06 14:27 ]
Zamieszczone przez greszczyn
Dynamiczny układ , natomiast cały czas kontroluje położenie reflektorów , w zależności od ugięcia osi pojazdu podczas jego ruchu , głównie chodzi tu o ruchy wzdłó/żne związane z dodawaniem gazu (podnoszenie się przodu pojazdu pojazdu ) lub hamowanie ( maska w dół ) , taki w skodziankach nie występuje .
???? oczywiscie ze wystepuje - zapraszam kolege na przejazdzke moim autem (mam O2 zreszta u ojca w O1 Celebrate dziala tak samo) celem demonstracji dzialania.
Zamieszczone przez greszczyn
W skład kompletu wchodzi :
czujnik poziomu osi tylniej
czujnik poziomu osi przedniej
okablowanie
i sterownik .
Koszt niestety około 380 euro
to bardzo tanio jesli tylko taki system bedzie dzial to cena jest rewelacyjna, Jak dokladalem do Passata B5 xenony to koszt samopoziomowania wynosil okolo 8 tys (ponoc do wymiany byly m.in niektore wachacze na ktorych znajdowaly sie czujniki zyroskopowe itd)
Jabar1975, Bede musial Cie wyslac do salonu Renault, a najlepiej do producentow wspanialego wynalazku Renault Laguna II i wytlumaczysz tym panom co to jest dynamiczne ustawienie swiatel w czasie jazdy bo oni nie wiedza:twisted: Dla przypomnienia, reflektor tam ustawia sie RAZ w czasie uruchamiania auta i na tym koniec. Doladowanie auta na zapalonym silniku skutkuje tym, ze lampy swieca w niebo i taka homologacje te lampy wraz z samochodem maja nie tylko w PL, ale w calej Europie.
Tak wiec, ustawiajac sobie na pokretle mam dokladnie to samo, tylko ze to ja decyduje jak wysoko chce miec lampy, a dodatkowo zawsze moge zmienic.
U nas reflektor za kazdym razem przy uruchamianiu wykonuje ruch testujac system i ustawia w polozeniu x z ktorego potem w czasie jazdy cos sie ma ustawiac :diabelski_usmiech Tam niestety to w czasie jazdy to sobie mozna pomarzyc :idea:
A co do tych panow w czapkach niebieskich, jak sie im cos nie podoba, niech zglosza ten fakt producentom reflektorow, bo puki co moga mnie... no wiecie :lol:
z tymi obnizeniami i podnoszeniem na wybojach to bym polemizowal
bo po pierwsze primo :P silniczki od tych lamp musialy by byc obrzydliwie szybkie
i miec bardzo krutki czas reakcji
co raczej jest nie do przejscia bo zakladajac wymiary silniczka to przy raptownym opuszczeniu soczewki (czy podniesieniu) mogl by pozrywac bolce ktore trzymaja silnik lub soczewke
bardzo czesto widze jak auta (np mercedes C 180 kompresor) wyjezdza z garazu (moj sasiad), i ma dosyc duzy kraweznik reflektory po zmianie pozycji auta ustawiaja mu sie jakies 1-3sec po zmianie obciazenia
wiele zreszta razy widzialem inne autka z xenonami (raczej fabryczne) volvo, avensis, mondeo, superb, octavia,passat, mercedes A, C, E class, itd
i jezdac za nimi widze jak na dziurach oswietlaja gorne pietra budynkow, jak jada za mna to podczas wyprzedania raza mnie w lusterkach, jadac z naprzeciwka takze widze jak reflektory raz raza raz nie
wiec wydaje mi sie ze neistety ale na dziurach swiatla nie dzialaja tak jak powinny w teori
podkreslam ze jest to tylko moje zdanie ktore wyrobilem sobie podczas obserwacji
pzdr
neistety ale na dziurach swiatla nie dzialaja tak jak powinny w teori
bo dziury w naszym kraju nie mieszcza sie w zadnych normach Xenony raza bo daja duzo mocniejsza i jasniejsza wiazke swiatla, a uklad samopoziomowania ma za zadanie zniwelowac to zjawisko (badz znaczaco je ograniczyc) co do tych 1 do 3 sekund na korekte to dziwne bo caly proces testowania xenona (w skodzie) trwa niewiele ponad 1s - pelny ruch gora-dol-gora (nie liczac krotkiego przestoju na dole) Maicroft, odnioslem sie do kolegi greszczyn'a, ktory napisal ze skodzianka tego nie ma. Co do Renault to niebede sie wypowiadal jak dla mnie to auto dla offowcow najwazniejsze ze maja w reklamie testy zderzeniowe swojej bagietki
nie pisalem tu o auto tescie mo w tym mercedesie C-class tez trwa to okolo 1-2sec
ale np widzialem jak auto zjezdzalo z podjazdu swiatla nastawily sie po chwili (NIE BYLO SZYBKIEJ REAKCJI)
autko jest nowe wiec watpie ze jest popsute ( chciaz to mercedes a z nimi nigdy nic nie wiadomo :twisted: )
pzdr
Komentarz