Octavia I/110 tdi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zajka_86
    Classic
    • 2012
    • 7

    Octavia I/110 tdi

    to teraz czekam na propozycje co dalej zmodzić w aucie bo mi nic nie przychodzi do głowy poza końcówkami wydechu
  • halabala_82
    Drive
    • 2010
    • 68

    #2
    Octavia I/110 tdi

    Witam. Wlasnie takie auto zamierzam kupic. czy mogę prosić o kilka uwag? Jakie są najczęstsze bolączki tego modelu, na co zwrócic uwagę przy zakupie? A jak jest z eksploatacją? Podobno rozrząd jest drogi bo trzeba wymienić wszystkie koła pasowe? Co ile jest wymiana rozrządu? Ile wytrzymuje średnio turbina? Wiem że to dużo pytań i bardzo dziekuje za odpowiedzi. Jakby ktoś wolał odp. na skrzynkę to mój adres: [email protected] Osobiście wolałbym zapodać temat przy zupie z chmielu-jakby co to mieszkam w Rzeszowie :wink: pozdro.
    Piłeś?-nie jedź!...nie piłeś?-wypij

    Komentarz

    • sebu
      L&K
      • 2008
      • 1304
      • Octavia II (1Z3)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      #3
      Zamieszczone przez halabala_82
      A jak jest z eksploatacją? Podobno rozrząd jest drogi bo trzeba wymienić wszystkie koła pasowe?
      + pompę wody
      części 600-800+wymiana 200-300zl.

      Zamieszczone przez halabala_82
      Ile wytrzymuje średnio turbina?
      zależy jak bardzo dostała w dupe ciężko powiedzieć

      Zamieszczone przez halabala_82
      Co ile jest wymiana rozrządu?
      zależy jaki model silnika

      Zamieszczone przez halabala_82
      Jakie są najczęstsze bolączki tego modelu,
      (sprzęgło) kołodwumasowe jest też słabą stroną,spory koszt 1200zł +/-100.+wymiana( jest też tańsza opcja)
      przednia szyba lubi pękać
      centralny zamek lewych tylnych drzwi czasami zawodzi
      ogólnie jest ok
      Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
      jak pomogłem to daj punkcik
      sprzęgło od G 60

      Komentarz

      • phoneman
        RS
        • 2008
        • 3374
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        halabala_82, Robimy spota w Rzeszowie więc zapraszamy. Będziesz miał rożne modele O1 i O2 w jednym miejscu.
        .

        Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

        Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

        Komentarz

        • halabala_82
          Drive
          • 2010
          • 68

          #5
          A gdzie robicie spota? Jak bede mógł to na pewno przybędę

          [ Dodano: Nie 14 Lis, 10 23:25 ]
          Jeszcze jedno pytanko: w aucie z silnikiem 1.9/110 po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon zapalają się lampki kontrolne: od ładowania, smarowania, check engine, świec żarowych i.....od czego jeszcze? a po uruchomieniu silnika to w jakiej kolejności gasną? wszystkie na raz? Chcę wiedzieć przy zakupie. dzięki za odp.
          Piłeś?-nie jedź!...nie piłeś?-wypij

          Komentarz

          • phoneman
            RS
            • 2008
            • 3374
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SUiMUPugL1E[/youtube]

            Tylko nie patrz na kontrolkę od świec żarowych bo ona poprawnie gaśnie a potem mruga tak nie ma być.


            Tu masz temat o najbliższym spocie na Podkarpaciu

            .

            Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

            Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

            Komentarz


            • #7
              Mam 110 ASV, nie uwazam zeby kolo dwumasowe bylo bolaczka, pewnie ze jak sie posypie to jakies koszta sa, mozna zmienic na jednomasa, ale te kola i tak wytrzymuja znacznie dluzej niz np. we fordach, tak samo jak i turbina nie katowana oczywiscie. Ja mam 248000 i prawdopodobnie kolo nie bylo jeszcze robione a i teraz nie widac oznak zuzycia, biegi wchodza dobrze a nawet z holowaniem busa na krotkim odcinku nie mialem najmniejszych problemow.
              Rozrzad u mnie fabryka podaje co 120 tys, ale lepiej liczyc srednia co 90 tys mysle ze to optimum. Do cen sie nie wypowiem nie robilem jeszcze, ale z tego co pisza to nie odbiegaja od innych wspolczesnych octavi samochodow z tej klasy.
              Pozatym 110 jest na pompie i mysle ze to zaleta biorac pod uwage ze O1 maja troche nalatane km, zwlaszcza z zagranicy.
              Ogolnie po AGR 90 KM silniki 110 KM sa chyba najmniej zawodne.
              Z mojego doswiadczenia, jedyna rzecz jaka trzeba bylo wymienic ze wzlgedu na jej stan to byl napinacz paska klinowego wraz z amortyzatorkiem, obejrzyj go, jesli amortyzator bije mozesz i ty zbic...z ceny. One sypia sie co jakis czas a min. 200 stowy kosztuje, zawsze to pretekst do zmniejszenia ceny, a jak amortyzator to i sprzegielko alternatora, a to jeszcze ponad 100 na Twoje konto
              Sprawdz amortyzatory bo fabryczne szybko siadaja przy ciezkim przodzie, moze sie zdarzyc ze wyleje albo stuka, a to tez swoje kosztuje.
              to pare takich pierdol. Powodzenia w zakupie.

              Komentarz

              • sebu
                L&K
                • 2008
                • 1304
                • Octavia II (1Z3)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                #8
                Zamieszczone przez Golas27
                Ja mam 248000 i prawdopodobnie kolo nie bylo jeszcze robione .
                nie wiesz czy było
                Zamieszczone przez Golas27
                , ale te kola i tak wytrzymuja znacznie dluzej niz np. we fordach
                żaden przykład

                ja wymieniałem u siebie przy 165 tyś km,a niektórzy i wcześniej muszą to zrobić,wszystko zależy od stylu jazdy
                Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                jak pomogłem to daj punkcik
                sprzęgło od G 60

                Komentarz

                • filipT
                  Rider
                  • 2010
                  • 554

                  #9
                  jak się agresywnie operuje pedałem sprzędła to dwumasa siada.
                  Wszystko zależy od poprzedniego właściciela, jak jeździł, po czym jeździł, co woził.
                  Mam ASV i jestem bardzo zadowolony.
                  Generalnie zgadzam się z Golasem
                  Mój Szkodnik

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez sebu
                    nie wiesz czy było
                    co w tym dziwnego, auto mam od marca przywiezione z niemiec. Jak sie jezdzi normalnie jak czlowiek to moze i tyle wytrzymac.
                    Zamieszczone przez sebu
                    ja wymieniałem u siebie przy 165 tyś km,a niektórzy i wcześniej muszą to zrobić
                    a w fordzie przy normalnej eksploatacji moze i przy 120 tys (wyczytane) wiec to jest jakis przyklad, tak samo jak np. wtryskiwacze, w fordach do 2004 wadliwe i szybciej sie sypaly niz skodowskie.

                    aha zeby nie bylo ze ociemnialy jestem w ksiazce serwisowej nie ma wzmianki o dwumasie, zreszta i tak nie wiem jakby to bylo w niemieckim, ale wszystkie roboty to odchaczone okienka z wymianami eksploatacyjnymi i nawet pod pozycja sprzegla przez caly okres serwisowania do samego konca prawie, nie ma wzmianki. wiec mysle ze to jakos swiadczy o trwalosci tego ukladu pod warunkiem oczywiscie odpowiedniego uzytkowania.

                    Komentarz

                    • sebu
                      L&K
                      • 2008
                      • 1304
                      • Octavia II (1Z3)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Golas27
                      co w tym dziwnego, auto mam od marca przywiezione z niemiec. Jak sie jezdzi normalnie jak czlowiek to moze i tyle wytrzymac
                      nie twierdze,że masz wymienione,tylko na 100% pewny nie jesteś,a to różnica :wink:

                      Zamieszczone przez filipT
                      Wszystko zależy od poprzedniego właściciela, jak jeździł, po czym jeździł, co woził.
                      dokładnie tak
                      chodzi mi oto,że dwumasa jest wrażliwa na styl jazdy

                      kolega ma golfa lV z 1997 90 kucy przebieg 216 tyś km i też rozsypało mu się koło
                      Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                      jak pomogłem to daj punkcik
                      sprzęgło od G 60

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez sebu
                        na 100% pewny nie jesteś
                        dlatego napisalem "prawdopodobnie" biorac pod uwage tez ksiazke serwisowa :wink:
                        wszystkim nam chodzi o to samo a piszemy jakby o czym innym :P
                        Zamieszczone przez sebu
                        216 tyś km i też rozsypało mu się koło
                        no to juz wzglednie sluszny przebieg. Trzeba na ta czesc zwrocic uwage, poczytac na forum jakie sa objawy gdy kolo sie konczy, ale nawet to nie zawsze pomoze jak szajbus albo niezbyt dobry kierowca jezdzil. Mimo wszystko uwazam ze nie jest to jakas bolaczka grupy VW.

                        Komentarz

                        • sebu
                          L&K
                          • 2008
                          • 1304
                          • Octavia II (1Z3)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          Na chwilę obecną takie mam zdanie o dwómasie jak niebieski kolor w moim podpisie
                          :spoko
                          Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                          jak pomogłem to daj punkcik
                          sprzęgło od G 60

                          Komentarz

                          • Udesky
                            RS
                            • 2007
                            • 1692
                            • Octavia I (1U2)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez halabala_82
                            Jakie są najczęstsze bolączki tego modelu,
                            - przepływomierz,
                            - zacinająca się grucha na turbinie,
                            - zapiekające się kierowniczki w turbo (czasem wystarczy czyszczenie, a czasem potrzebna jest regeneracja),
                            - koło dwumasowe (średnia żywotność ok 200 - 250 000km, ale nie ma reguły, może paść przy 130 jak również przy 330 000)
                            - rozrząd wymienia się wg. szkoły który się wyznaję, a więc: co 90 000km wszystko, lub przy 60 000 pasek, a przy 120 000km wszystko.
                            - napinacz paska wielorowkowego
                            - koło pasowe alternatora
                            Generalnie awaryjność większości części jest zależna od użytkowania samochodu (turbo, dwumas) lub od zwykłego wyeksploatowania (napinacz, rozrząd, łożyska kół itp).
                            Zamieszczone przez Golas27
                            Ogolnie po AGR 90 KM silniki 110 KM sa chyba najmniej zawodne
                            Generalnie wszystkie TDI VP to identyczne silniki różniące się osprzętem (turbo, wtryski, brak systemu podciśnienia-AGR) np. ALH (90KM) różni się od ASV/AHF (110KM) tylko i wyłącznie wtryskami (ALH ma te od SDI), tak więc wsadzając do ALH wtryski od ASV/AHF, masz 110KM. Tak więc nie nastawiaj się, że musi to być 110KM, 90KM równie dobre.

                            P.S. Na wszelkie swoje pytania odnajdziesz odpowiedzi na forum, wystarczy użyć szukajki.
                            W Polsce nie ma kryzysu.
                            Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                            Komentarz

                            • halabala_82
                              Drive
                              • 2010
                              • 68

                              #15
                              Chyba nie tylko wtryskami sie różni. W silniku ALH turbina ma stałą geometrię łopatek a ASV ma zmienne. To pewnie też ma wpływ na osiągi. Osobiście uważam że stała geometria łopatek przedłuża żywotność turbiny ale i tak polecają mi silnik ASV/110 km jako korzystniejszy całokształt. Jak coś kupię to się pochwalę. Dzięki za pomoc.

                              [ Dodano: Wto 16 Lis, 10 18:27 ]
                              Oj chyba cos pomieszalem-Wybaczcie jeszcze sie dobrze nie orientuje a nie chce niepotrzebnie mieszać. Ten najslabszy silnik 90KM ze stałą geometrią łopatek turbiny ma chyba oznaczenie AGR, ASV ma 110KM a AHL ma też 90KM? A te numery to są wybite w jakimś możliwym do zobaczenia miejscu? Czy może gdzie indziej np.na tabliczce znamionowej?
                              Piłeś?-nie jedź!...nie piłeś?-wypij

                              Komentarz

                              • Udesky
                                RS
                                • 2007
                                • 1692
                                • Octavia I (1U2)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez halabala_82
                                Chyba nie tylko wtryskami sie różni. W silniku ALH turbina ma stałą geometrię łopatek a ASV ma zmienne.
                                Nie. Jedynym silnikiem TDI ze stałą geometrią był AGR. ALH ma zmienną geometrię.
                                AGR 90KM - stała geometria, a co za tym idzie brak systemu podciśnienia (wszystko można dorzucić przy modach), były wersję z jednomasowym kołem zamachowym.
                                ALH 90KM - zmienna geometria i wtryski SDI.
                                AHF/ASV 110KM - zmienna geometria

                                Oznaczenia można znaleźć na obudowie rozrządu lub na naklejce w bagażniku, która znajduję się pod wykładziną, gdzieś w okolicach koła zapasowego. Ewentualnie jak jest książka serwisowa to na pierwszej stronie jest taka sama naklejka jak w bagażniku.
                                W Polsce nie ma kryzysu.
                                Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                Komentarz

                                Pracuję...