Witam. Wlasnie takie auto zamierzam kupic. czy mogę prosić o kilka uwag? Jakie są najczęstsze bolączki tego modelu, na co zwrócic uwagę przy zakupie? A jak jest z eksploatacją? Podobno rozrząd jest drogi bo trzeba wymienić wszystkie koła pasowe? Co ile jest wymiana rozrządu? Ile wytrzymuje średnio turbina? Wiem że to dużo pytań i bardzo dziekuje za odpowiedzi. Jakby ktoś wolał odp. na skrzynkę to mój adres: [email protected] Osobiście wolałbym zapodać temat przy zupie z chmielu-jakby co to mieszkam w Rzeszowie :wink: pozdro.
A jak jest z eksploatacją? Podobno rozrząd jest drogi bo trzeba wymienić wszystkie koła pasowe?
+ pompę wody
części 600-800+wymiana 200-300zl.
Zamieszczone przez halabala_82
Ile wytrzymuje średnio turbina?
zależy jak bardzo dostała w dupe ciężko powiedzieć
Zamieszczone przez halabala_82
Co ile jest wymiana rozrządu?
zależy jaki model silnika
Zamieszczone przez halabala_82
Jakie są najczęstsze bolączki tego modelu,
(sprzęgło) kołodwumasowe jest też słabą stroną,spory koszt 1200zł +/-100.+wymiana( jest też tańsza opcja)
przednia szyba lubi pękać
centralny zamek lewych tylnych drzwi czasami zawodzi
ogólnie jest ok
Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz jak pomogłem to daj punkcik sprzęgło od G 60
A gdzie robicie spota? Jak bede mógł to na pewno przybędę
[ Dodano: Nie 14 Lis, 10 23:25 ]
Jeszcze jedno pytanko: w aucie z silnikiem 1.9/110 po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon zapalają się lampki kontrolne: od ładowania, smarowania, check engine, świec żarowych i.....od czego jeszcze? a po uruchomieniu silnika to w jakiej kolejności gasną? wszystkie na raz? Chcę wiedzieć przy zakupie. dzięki za odp.
Mam 110 ASV, nie uwazam zeby kolo dwumasowe bylo bolaczka, pewnie ze jak sie posypie to jakies koszta sa, mozna zmienic na jednomasa, ale te kola i tak wytrzymuja znacznie dluzej niz np. we fordach, tak samo jak i turbina nie katowana oczywiscie. Ja mam 248000 i prawdopodobnie kolo nie bylo jeszcze robione a i teraz nie widac oznak zuzycia, biegi wchodza dobrze a nawet z holowaniem busa na krotkim odcinku nie mialem najmniejszych problemow.
Rozrzad u mnie fabryka podaje co 120 tys, ale lepiej liczyc srednia co 90 tys mysle ze to optimum. Do cen sie nie wypowiem nie robilem jeszcze, ale z tego co pisza to nie odbiegaja od innych wspolczesnych octavi samochodow z tej klasy.
Pozatym 110 jest na pompie i mysle ze to zaleta biorac pod uwage ze O1 maja troche nalatane km, zwlaszcza z zagranicy.
Ogolnie po AGR 90 KM silniki 110 KM sa chyba najmniej zawodne.
Z mojego doswiadczenia, jedyna rzecz jaka trzeba bylo wymienic ze wzlgedu na jej stan to byl napinacz paska klinowego wraz z amortyzatorkiem, obejrzyj go, jesli amortyzator bije mozesz i ty zbic...z ceny. One sypia sie co jakis czas a min. 200 stowy kosztuje, zawsze to pretekst do zmniejszenia ceny, a jak amortyzator to i sprzegielko alternatora, a to jeszcze ponad 100 na Twoje konto
Sprawdz amortyzatory bo fabryczne szybko siadaja przy ciezkim przodzie, moze sie zdarzyc ze wyleje albo stuka, a to tez swoje kosztuje.
to pare takich pierdol. Powodzenia w zakupie.
jak się agresywnie operuje pedałem sprzędła to dwumasa siada.
Wszystko zależy od poprzedniego właściciela, jak jeździł, po czym jeździł, co woził.
Mam ASV i jestem bardzo zadowolony.
Generalnie zgadzam się z Golasem
co w tym dziwnego, auto mam od marca przywiezione z niemiec. Jak sie jezdzi normalnie jak czlowiek to moze i tyle wytrzymac.
Zamieszczone przez sebu
ja wymieniałem u siebie przy 165 tyś km,a niektórzy i wcześniej muszą to zrobić
a w fordzie przy normalnej eksploatacji moze i przy 120 tys (wyczytane) wiec to jest jakis przyklad, tak samo jak np. wtryskiwacze, w fordach do 2004 wadliwe i szybciej sie sypaly niz skodowskie.
aha zeby nie bylo ze ociemnialy jestem w ksiazce serwisowej nie ma wzmianki o dwumasie, zreszta i tak nie wiem jakby to bylo w niemieckim, ale wszystkie roboty to odchaczone okienka z wymianami eksploatacyjnymi i nawet pod pozycja sprzegla przez caly okres serwisowania do samego konca prawie, nie ma wzmianki. wiec mysle ze to jakos swiadczy o trwalosci tego ukladu pod warunkiem oczywiscie odpowiedniego uzytkowania.
dlatego napisalem "prawdopodobnie" biorac pod uwage tez ksiazke serwisowa :wink:
wszystkim nam chodzi o to samo a piszemy jakby o czym innym :P
Zamieszczone przez sebu
216 tyś km i też rozsypało mu się koło
no to juz wzglednie sluszny przebieg. Trzeba na ta czesc zwrocic uwage, poczytac na forum jakie sa objawy gdy kolo sie konczy, ale nawet to nie zawsze pomoze jak szajbus albo niezbyt dobry kierowca jezdzil. Mimo wszystko uwazam ze nie jest to jakas bolaczka grupy VW.
- przepływomierz,
- zacinająca się grucha na turbinie,
- zapiekające się kierowniczki w turbo (czasem wystarczy czyszczenie, a czasem potrzebna jest regeneracja),
- koło dwumasowe (średnia żywotność ok 200 - 250 000km, ale nie ma reguły, może paść przy 130 jak również przy 330 000)
- rozrząd wymienia się wg. szkoły który się wyznaję, a więc: co 90 000km wszystko, lub przy 60 000 pasek, a przy 120 000km wszystko.
- napinacz paska wielorowkowego
- koło pasowe alternatora
Generalnie awaryjność większości części jest zależna od użytkowania samochodu (turbo, dwumas) lub od zwykłego wyeksploatowania (napinacz, rozrząd, łożyska kół itp).
Zamieszczone przez Golas27
Ogolnie po AGR 90 KM silniki 110 KM sa chyba najmniej zawodne
Generalnie wszystkie TDI VP to identyczne silniki różniące się osprzętem (turbo, wtryski, brak systemu podciśnienia-AGR) np. ALH (90KM) różni się od ASV/AHF (110KM) tylko i wyłącznie wtryskami (ALH ma te od SDI), tak więc wsadzając do ALH wtryski od ASV/AHF, masz 110KM. Tak więc nie nastawiaj się, że musi to być 110KM, 90KM równie dobre.
P.S. Na wszelkie swoje pytania odnajdziesz odpowiedzi na forum, wystarczy użyć szukajki.
W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Chyba nie tylko wtryskami sie różni. W silniku ALH turbina ma stałą geometrię łopatek a ASV ma zmienne. To pewnie też ma wpływ na osiągi. Osobiście uważam że stała geometria łopatek przedłuża żywotność turbiny ale i tak polecają mi silnik ASV/110 km jako korzystniejszy całokształt. Jak coś kupię to się pochwalę. Dzięki za pomoc.
[ Dodano: Wto 16 Lis, 10 18:27 ]
Oj chyba cos pomieszalem-Wybaczcie jeszcze sie dobrze nie orientuje a nie chce niepotrzebnie mieszać. Ten najslabszy silnik 90KM ze stałą geometrią łopatek turbiny ma chyba oznaczenie AGR, ASV ma 110KM a AHL ma też 90KM? A te numery to są wybite w jakimś możliwym do zobaczenia miejscu? Czy może gdzie indziej np.na tabliczce znamionowej?
Chyba nie tylko wtryskami sie różni. W silniku ALH turbina ma stałą geometrię łopatek a ASV ma zmienne.
Nie. Jedynym silnikiem TDI ze stałą geometrią był AGR. ALH ma zmienną geometrię.
AGR 90KM - stała geometria, a co za tym idzie brak systemu podciśnienia (wszystko można dorzucić przy modach), były wersję z jednomasowym kołem zamachowym.
ALH 90KM - zmienna geometria i wtryski SDI.
AHF/ASV 110KM - zmienna geometria
Oznaczenia można znaleźć na obudowie rozrządu lub na naklejce w bagażniku, która znajduję się pod wykładziną, gdzieś w okolicach koła zapasowego. Ewentualnie jak jest książka serwisowa to na pierwszej stronie jest taka sama naklejka jak w bagażniku.
W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz