[O2] 1.4 TSI vs 1.8 TSI - odczucia posiadaczy/użytkowników

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Barretina
    Classic
    • 2011
    • 22

    [O2] 1.4 TSI vs 1.8 TSI - odczucia posiadaczy/użytkowników

    Zamieszczone przez marcinos80
    może na pogoda na kiełbaski pozwoli
    Pogoda nigdy nie stoi na przeszkodzie żeby szamnąć kiełbaskę :wink: Da się zarówno przy +30 jak i -20
  • matwrc
    Ambiente
    • 2010
    • 235

    #2
    [O2] 1.4 TSI vs 1.8 TSI - odczucia posiadaczy/użytkowników

    Witam,

    tematu o dziwo nie było do tej pory na forum (szukałem chwilę i nie znalazłem).
    W planach mam kupno nowego auta i aktualnie mam dylemat, co wybrać:

    O2 FL liftback
    1) 1.4 TSI Elegance
    2) 1.8 TSI Ambiente + Swing + dodatkowe 4 głośniki + alufelgi

    1.8 wyjdzie 2300 drożej, co jest dla mnie do przełknięcia.

    Wypisałem sobie wyposażenie różniące wersje ambiente i elegance i wyszło mi, że prócz radia i felg (które w sumie też są tylko dla wyglądu) to są same pierdoły (schowki, światełka, etc.). Nawet manualna klima jest dla mnie OK.

    Do 1.8 TSI dopłata to ponad 6k zł. Dane na papierze wyglądają super, bo 2s do setki lepiej to... dużo. Spalanie 2l/100km więcej też jest dla mnie do zaakceptowania.

    I pytanie, na papierze wygląda fajnie, a jak to jest w praktyce? Czy ktoś tu jeździł 1.4 TSI oraz 1.8 TSI i może tu napisać jakie są wrażenia i różnice?
    Proszę o jakiekolwiek opinie, nawet najbardziej subiektywne.

    Komentarz

    • voytek
      Rider
      • 2010
      • 480
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      1.8TSI mam, a 1.4TSI jeździłem na jeździe próbnej u dilera. Różnica jest zdecydowanie odczuwalna, ale chyba nie porażająca w normalnej jeździe bez obciążenia. To akurat możesz łatwo sam sprawdzić na jazdach próbnych, do czego bym zachęcał, bo to Twoje odczucia są tu najważniejsze. Różnica może być jednak większa (ale to już domysły) po obciążeniu obu aut. 1.8TSI obciążone i z włączoną klimą nadal jeździ wystarczająco dynamicznie, jak 1.4 - nie wiem.
      Szczerze mówiąc, to sam byłem zdecydowany na 1.4, bo po jazdach próbnych uznałem jego osiągi na wystarczające (1.8 wtedy nie jeździłem bo nie było takiego do testów), ale że był dłuższy czas oczekiwania na 1.4 przy zamawianiu do produkcji, więc zamówiłem w końcu 1.8 i teraz na 1.4 bym się już nie zamienił

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #4
        1.8tsi jezdzi tak jak rs tdi albo szybciej :szeroki_usmiech
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • voytek
          Rider
          • 2010
          • 480
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          Jeszcze odnośnie porównania. 1.4 to w miarę dynamiczne auto, ale uśmiechu na gębie po wciśnięciu gazu nie daje, 1.8 już tak

          Komentarz

          • matwrc
            Ambiente
            • 2010
            • 235

            #6
            Zamieszczone przez voytek
            Jeszcze odnośnie porównania. 1.4 to w miarę dynamiczne auto, ale uśmiechu na gębie po wciśnięciu gazu nie daje, 1.8 już tak
            A biorąc pod uwagę, że aktualnie jeżdżę 13 letnim 90-konnym dieslem choć mały uśmiech będzie?

            Może zapytam tak, w elegance będę miał climatronica, lepszą tapicerkę, spryskiwacze, kilka światełek, maxi-dota, składane lusterka, spryskiwacze, siatkę w bagażniku, skórzane dodatki i kierownicę z przyciskami - to w sumie sporo, ale czy 40 koni da generalnie więcej radości z użytkowania auta czy lepiej zostać przy 1.4 w większym wypasem?

            Komentarz

            • Krzysiek25
              Ambiente
              • 2008
              • 154
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              IMHO to co wywołuje a co nie wywołuje szerokiego uśmiechu to sprawa dyskusyjna i cholernie subiektywna. Nie opierałbym się na opiniach innych użytkowników, tylko wsiadł i samemu sprawdził co mi wystarcza i czego brakuje. Oczywiste, że 1.8 jeździ lepiej, ma katalogowo 50nm momentu i 40koni więcej, a masa aut ta sama, fizyki się nie oszuka. To nie jest jakiś tam iVTEC, który udaje że się wyrywa jak dochodzi się do czerwonego pola :P obydwa TSI mają max momentu w zakresie obrotów - nie ma bata, 1.8 musi ciągnąć mocniej od 1.4. Pytanie czy potrzeba tych kucy (bo nie każdemu potrzeba - po to trzeba się pofatygowac i przejechać) i czy warte to jest wybulenia 10 dodatkowych kafli (ja jakoś tak właśnie liczyłem, nie tylko kasa na dzień dobry, ale też koszty paliwa w, powiedzmy, 5letnim cyklu tankowań przy dodatkowym spalaniu minimum 1l/100km i przejechanych 20tys km rocznie). Koszta zakupu i eksploatacji będą wyższe, ale za to 1.8 ma dłuższy staż na rynku, do tego ma podobno jakiś dodatkowy system smarowania, żeliwny kadłub, łańcuch rozrządu i w ogóle jest przedstawiany jako dobry silnik, co ma służyć lata. I to na przykład by mnie mogło przekonać, bo osiągi to nie wszystko.

              Wersja "wyposażenie zamiast silnika" - ja bym z climatronika nie zrezygnował (już się przyzwyczaiłem) natomiast ambiente IMO uboga nie jest, zawsze możesz np. wystarać się o skórzaną kierę w cenie auta (warto), fotele jak tapicerka okaże się nieodpowiednia (też kwestia subiektywna, ja nie mam zastrzeżeń) będziesz mógł sobie zmienić. A zawsze lepiej jest mieć mocniejszy silnik (jak potrzeba) niż x-rzeczy z wyposażenia. Jak będziesz miał potrzebę, zawsze dołożysz jakiś drobiazg po cenie forumowej a łatwiej jest chyba dołożyć maxi-dota czy tempomat niż silnik :P A jak weźmiesz mniejszy silnik, który nie będzie zaspokajał Twoich potrzeb, to nic nie pomoże, będziesz sobie pluł w brodę że wybrałeś źle.

              mały edit

              jeździłem już subtelnie dociążonym 1.4 TSI (czyli pewnie jakieś dodatkowe 300kg w trzech osobach, górze rzeczy i pełnym baku ) z działającą w tle klimą - bestia to nie jest, ale strachu przy zdroworozsądkowym wyprzedzaniu nie było, jak na moje potrzeby Robaczek zbierał się całkiem żwawo, a i w trasie najwolniejszy nie byłem. 1.8 wypadnie na pewno lepiej, ale muszę przyznać, że byłem mile zaskoczony możliwościami 1.4. To tyle subiektywnych odczuć

              Komentarz

              • Jac_ek
                RS
                • 2009
                • 1733

                #8
                Zamieszczone przez matwrc
                Wypisałem sobie wyposażenie różniące wersje ambiente i elegance i wyszło mi, że prócz radia i felg (które w sumie też są tylko dla wyglądu) to są same pierdoły (schowki, światełka, etc.). Nawet manualna klima jest dla mnie OK.
                różnic jest więcej: np
                kierownica wielofunkcyjna
                tempomat
                klima
                spryskiwacze przednich reflektorow (wiekszy baniak na płyn 5l)
                wielofunkcyjny wyswietlacz maxi-dot
                8 głośników
                radio swing
                felgi alu
                możliwość zamówienia jasnej tapicerki i decoru wood (bezcenne :szeroki_usmiech ) i wogóle inne tapicerki
                no i wspomniane schowki


                ale mając na uwadze przyszłe mody samochodu lepiej wziąć lepiej wyposażoną wersję bo może mieć lepsze moduły sterowania i czasami jakaś dokładka tempomatu itp nie jest możliwa bez zmiany modułu sterującego

                No i teraz pytanie, co jest dla Ciebie istotne i warte dopłaty. Każdy ma trochę inne oczekiwania odnośnie wyposażenia samochodu i to co dla jednego jest bardzo ważne dla innego będzie zupełnie nieistotne - jak np jasne wnętrze ? Dlatego o wyborze wersji wyposażenia musisz zadecydować sam.
                Niestety podobnie jest z silnikiem 1.4 TSI to bardzo sprawna jednostka, tym bardziej z DSG, do dynamicznej jazdy w zupełności wystarcza. Umów się na jazdę próbną i zobacz sam jak ona się spisuje. Z DSG wygląda to tak
                [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8m69cDab2c8[/youtube]

                Co do spalania 1.4 vs 1.8 to przy spokojnej jeździe jest niewielka różnica bo ~1L, im dynamiczniej będziesz jeździł tym ta różnica też się będie zwiększać - no ale coś za coś te dodatkowe KM/Nm muszą się czymś odżywić ;-)

                Musisz zdecydować czy częściej wolisz pojechać szybciej czy jednak ciut wygodniej ;-)
                - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                Komentarz

                • kobar76
                  Classic
                  • 2010
                  • 36

                  #9
                  od niedawna jeżdżę 1,4 tsi i dynamika jest wystarczająca natomiast ten silnik lubi częste zmiany biegów (jak chcesz jechać spokojnie i ekonomicznie ) dlatego jak bym teraz miał kupować to brałbym z DSG dlatego polecam 1,4 tsi + DSG, większej mocy z 1,8 i tak pewnie byś nie miał gdzie i kiedy wykorzystać (no chyba ze wybitnie lubisz przycisnąć) niestety w naszym kraju więcej sie stoi w korkach niż jeździ a tu DSG sie przydaje

                  Komentarz

                  • gniewko
                    Classic
                    • 2010
                    • 32

                    #10
                    Re: 1.4 TSI vs 1.8 TSI - odczucia posiadaczy/użytkowników

                    Zamieszczone przez matwrc
                    Witam,

                    tematu o dziwo nie było do tej pory na forum (szukałem chwilę i nie znalazłem).
                    W planach mam kupno nowego auta i aktualnie mam dylemat, co wybrać:

                    O2 FL liftback
                    1) 1.4 TSI Elegance
                    2) 1.8 TSI Ambiente + Swing + dodatkowe 4 głośniki + alufelgi
                    Zobacz tutaj:


                    Generalnie mam bardzo podobny dylemat do Twojego 1.4 czy 1.8
                    Po przeczytaniu sterty opinii/rozwazeniu swoich potrzeb zdecyduje sie jedak na wersje Elegance + 1.4TSI niz na Amibiente 1.8TSI bo jak ktos juz napisal malo gdzie wykozystasz taka moc silnika na polskich drogach.
                    A jednak Elegance to Elegance do tego dodal bym Zenony + pakiet stylizacyjny i autko jest sliczota

                    Komentarz

                    • loyd
                      RS
                      • 2010
                      • 2342

                      #11
                      Moim zdaniem 1.4 tsi jest wystarczający dla "cywilnych" zastosowań. W 4 osoby + pełny bagażnik (taki pełny na full) + pełny bak + włączona klima da się normalnie jechać i wyprzedzać (oczywiście dla co niektórych tutaj normalna jazda zaczyna się od 200 km :wink: ).

                      Z pomiarów silnika wychodzi, że ma on ~ 130 km i ~210 nm. To są całkiem przyzwoite parametry dla tekiego auta. Jak nie jesteś maniakiem mocy to bierz 1.4 - spokojnie wystarcza na potrzeby rodzinne.

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        matwrc,
                        zadaj pytanie o cenę u tych osób : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24541 zapewne wyjdzie, że będzie Cie stać na Elegance z 1.8 TSI
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • Psycho Dad
                          Rider
                          • 2009
                          • 629

                          #13
                          Jak by mnie było stać to bym mocno się zastanowił nad 1.8TSI + DSG
                          To dopiero musi być odlot. lub obejrzyj RS 2.0TSI jest bardziej przystosowana do szybkiej jazdy. zawieszenie hamulce itp
                          Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                          Komentarz

                          • piotrek_gdy
                            RS
                            • 2008
                            • 7723
                            • Volkswagen
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez piramida
                            1.8tsi jezdzi tak jak rs tdi albo szybciej
                            piramida, troszke przegiąłeś :wink:
                            jedzie porównywalnie na starcie ale przy większych predkościach róznica momentu obrotowego robi swoje
                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                            Komentarz

                            • SP9XWW
                              Rider
                              • 2009
                              • 579

                              #15
                              Zamieszczone przez loru
                              matwrc,
                              zadaj pytanie o cenę u tych osób : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24541 zapewne wyjdzie, że będzie Cie stać na Elegance z 1.8 TSI
                              Potwierdzam. Poniuchaj u "naszych" dilerów. Ja na Twoim miejscu wybrałbym opcję:

                              1. 1.8 TSI DSG Elegance - a jeżeli nie to
                              2. 1.4 TSI DSG Elegance - a jeżeli nie to
                              3. 1.4 TSI Elegance - a jeżeli nie to
                              4. 1.8 TSI Ambiente

                              w tej właśnie kolejności. IMO bardziej warto zainwestować w wyposażenie, niż moc silnika którą wykorzystasz tylko od czasu do czasu. A "zabawki" na pokładzie tak uzależniają, że nie wyobrażam sobie teraz siebie w wersji Ambiente. :lol:
                              Vy 73! de S!@w

                              Komentarz

                              • ROG
                                Classic
                                • 2010
                                • 10

                                #16
                                Miałem dokładnie taki sam dylemat: 1.4 Elegance czy 1.8 Ambiente + parę dodatków.
                                No i ... dwa tygodnie temu zamówiłem 1.8 Elegance :lol: .
                                Trochę negocjacji w salonie i różnica w cenie spadła do akceptowalnego poziomu.

                                Jeździłem 1.4 na testach. Wrażenia niezłe ale - jak to ktoś napisał - bez niekontrolowanego uśmiechu na twarzy.
                                Autem z 1.8 jechałem tylko jako pazażer, ale w paru momentach rzeczywiście czuć było, że tan silnik ma większy moment i moc. No i uśmiech był wtedy szerszy niż w przypadku 1.4.
                                Myślę, że jak kupisz 1.8 na pewno nie pożałujesz. Będziesz miał trochę większe koszty paliwa i eksploatacji ale za to wiekszą frajdę z jazdy.
                                Generalnie mogę doradzić to co i mnie mądrzy ludzie doradzali: Koniecznie się przejedż. Najlepiej jednym i drugim silnikiem. Będziesz wtedy wiedział co ci wystacza, czy warto dopłacać a z czego można zrezygnować itd. W sumie to jest sprawa bardzo subiektywna i sam musisz zdecydować co TOBIE bardziej odpowiada.

                                Komentarz


                                • #17
                                  czy 1.8 TSI pali dużo mniej od 2.0 TSI :?:

                                  Komentarz

                                  • mirek_p11
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 6630
                                    • Volkswagen
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez ROG
                                    Miałem dokładnie taki sam dylemat: 1.4 Elegance czy 1.8 Ambiente + parę dodatków.
                                    No i ... dwa tygodnie temu zamówiłem 1.8 Elegance .
                                    Trochę negocjacji w salonie i różnica w cenie spadła do akceptowalnego poziomu.
                                    warto walczyć o rabat bo można mieć i lepszy silnik i lepsze wyposażenie, więc weź kolego dobrego negocjatora i walcz o cenę

                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                    Fotki
                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                    Fotki

                                    Komentarz

                                    • matwrc
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 235

                                      #19
                                      Zamieszczone przez loru
                                      matwrc,
                                      zadaj pytanie o cenę u tych osób : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24541 zapewne wyjdzie, że będzie Cie stać na Elegance z 1.8 TSI
                                      Pytałem jednego forumowego dealera i niestety nie dał lepszej ceny , ale tłumaczył to trudną sytuacją pod koniec roku. Jeden z wrocławskich salonów zaproponował za O2FL 1.4 TSI Elegance + metalic + fabryczny alarm cenę 71tys. Wg mnie te 71tys. to nie jest wyżyłowana super atrakcyjna cena. A może się mylę?
                                      Chyba poczekam do stycznia i w styczniu zamówię, chyba że u forumowych coś na stałe pękło, bo skoda nie wyrabia się z produkcją.

                                      Komentarz

                                      • mirek_p11
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 6630
                                        • Volkswagen
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez JanuszB
                                        czy 1.8 TSI pali dużo mniej od 2.0 TSI
                                        przy normalnej jeździe o jakieś 1-2 litry na 100 km. Obecnie szkodnik pali mi średnio 9l/100 km

                                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                        Fotki
                                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                        Fotki

                                        Komentarz

                                        • ROG
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 10

                                          #21
                                          [quote="matwrc"][quote="loru"]matwrc,
                                          Jeden z wrocławskich salonów zaproponował za O2FL 1.4 TSI Elegance + metalic + fabryczny alarm cenę 71tys. Wg mnie te 71tys. to nie jest wyżyłowana super atrakcyjna cena. A może się mylę?

                                          1.4 TSI Elegance to w cenniku: 80400 - 5000 (rabat cennikowy) + 1850 (matalic) + 1000 (alarm) = 78250.
                                          No, wg. mnie pond 7 tys rabatu od ceny katalogowej to całkiem niezła cena.
                                          Jreżeli nie to za swoją ostro przepłaciłem. :?

                                          Komentarz

                                          • Yarwa
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 915
                                            • BMW

                                            #22
                                            to ile rabatu dostaniesz zależy na pewno od ceny wyjściowej, od jej wysokości. JAk skonfigurujesz auto za 100 to na pewno wiekszy upust bedzie. Wydaje mi sie te 71 nie taka zla cena ale jeszcze troche na pewno urwiesz + dywaniki chlapacze.
                                            Moge potwierdzic ze we Wrocku jak sie ponegocjuje to można uzyskać ceny porównywalne do atrakcyjnych ofert forumowych dilerów.
                                            Jak negocjujesz cene to pamietaj ze wazne jest czy bierzesz za gotówke czy w kredycie bo wtedy rabaty sa inne.

                                            A propos wyboru silnika. Ja ci powiem że sam rozważałem kilka opcji. I od 3tyg mam 1,4TSI + DSG i jestem zadowolony. Kilka razy mile mnie zaskoczyła jego dynamika i miałem banana na twarzy tak więc wyobrażam sobie jakiego banana musza mieć posiadacze 1,8TSI. Tak jak ci koledzy piszą wszystko zależy od subiektywnych odczuć - idź na jazdę próbną. IMHO 1,4TSI wystarcza (przesiadłem się z 1,9TDI i pomimo mniejszego Nm w TSI jestem zadowolony) a wolałem mieć lepsze wyposazenie - bluetooth, bolero, ksenony, sunset.

                                            Komentarz

                                            • matwrc
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 235

                                              #23
                                              Zamieszczone przez ROG
                                              1.4 TSI Elegance to w cenniku: 80400 - 5000 (rabat cennikowy) + 1850 (matalic) + 1000 (alarm) = 78250.
                                              No, wg. mnie pond 7 tys rabatu od ceny katalogowej to całkiem niezła cena.
                                              Jreżeli nie to za swoją ostro przepłaciłem. :?
                                              Coś poplątałeś.
                                              1.4 TSI Elegance to w cenniku: 77100 - 5000 (rabat cennikowy) + 1850 (metalic) + 1000 (alarm) = 74950 ~ 75 tys.

                                              Komentarz

                                              • Yarwa
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 915
                                                • BMW

                                                #24
                                                80400 cena wyjściowa dla kombi jest

                                                Komentarz

                                                • loru
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 4286
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez matwrc
                                                  Pytałem jednego forumowego dealera i niestety nie dał lepszej ceny
                                                  jest ich kilku, odpytaj każdego to nie kosztuje, a swoją droga to polecam jeszcze dobrać zenony do auta.
                                                  Co do ceny to się nie wypowiadam bo kompletnie z tego wypadłem ale jak kupowałem swoją to dostałem większy rabat, na ale to było 3 lata temu i cena wyjściowa była sporo większa.
                                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...