Zamieszczone przez marcinos80
[O2] 1.4 TSI vs 1.8 TSI - odczucia posiadaczy/użytkowników
Zwiń
X
-
[O2] 1.4 TSI vs 1.8 TSI - odczucia posiadaczy/użytkowników
Witam,
tematu o dziwo nie było do tej pory na forum (szukałem chwilę i nie znalazłem).
W planach mam kupno nowego auta i aktualnie mam dylemat, co wybrać:
O2 FL liftback
1) 1.4 TSI Elegance
2) 1.8 TSI Ambiente + Swing + dodatkowe 4 głośniki + alufelgi
1.8 wyjdzie 2300 drożej, co jest dla mnie do przełknięcia.
Wypisałem sobie wyposażenie różniące wersje ambiente i elegance i wyszło mi, że prócz radia i felg (które w sumie też są tylko dla wyglądu) to są same pierdoły (schowki, światełka, etc.). Nawet manualna klima jest dla mnie OK.
Do 1.8 TSI dopłata to ponad 6k zł. Dane na papierze wyglądają super, bo 2s do setki lepiej to... dużo. Spalanie 2l/100km więcej też jest dla mnie do zaakceptowania.
I pytanie, na papierze wygląda fajnie, a jak to jest w praktyce? Czy ktoś tu jeździł 1.4 TSI oraz 1.8 TSI i może tu napisać jakie są wrażenia i różnice?
Proszę o jakiekolwiek opinie, nawet najbardziej subiektywne.
-
-
1.8TSI mam, a 1.4TSI jeździłem na jeździe próbnej u dilera. Różnica jest zdecydowanie odczuwalna, ale chyba nie porażająca w normalnej jeździe bez obciążenia. To akurat możesz łatwo sam sprawdzić na jazdach próbnych, do czego bym zachęcał, bo to Twoje odczucia są tu najważniejsze. Różnica może być jednak większa (ale to już domysły) po obciążeniu obu aut. 1.8TSI obciążone i z włączoną klimą nadal jeździ wystarczająco dynamicznie, jak 1.4 - nie wiem.
Szczerze mówiąc, to sam byłem zdecydowany na 1.4, bo po jazdach próbnych uznałem jego osiągi na wystarczające (1.8 wtedy nie jeździłem bo nie było takiego do testów), ale że był dłuższy czas oczekiwania na 1.4 przy zamawianiu do produkcji, więc zamówiłem w końcu 1.8 i teraz na 1.4 bym się już nie zamienił
Komentarz
-
-
1.8tsi jezdzi tak jak rs tdi albo szybciej :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekJeszcze odnośnie porównania. 1.4 to w miarę dynamiczne auto, ale uśmiechu na gębie po wciśnięciu gazu nie daje, 1.8 już tak
Może zapytam tak, w elegance będę miał climatronica, lepszą tapicerkę, spryskiwacze, kilka światełek, maxi-dota, składane lusterka, spryskiwacze, siatkę w bagażniku, skórzane dodatki i kierownicę z przyciskami - to w sumie sporo, ale czy 40 koni da generalnie więcej radości z użytkowania auta czy lepiej zostać przy 1.4 w większym wypasem?
Komentarz
-
-
IMHO to co wywołuje a co nie wywołuje szerokiego uśmiechu to sprawa dyskusyjna i cholernie subiektywna. Nie opierałbym się na opiniach innych użytkowników, tylko wsiadł i samemu sprawdził co mi wystarcza i czego brakuje. Oczywiste, że 1.8 jeździ lepiej, ma katalogowo 50nm momentu i 40koni więcej, a masa aut ta sama, fizyki się nie oszuka. To nie jest jakiś tam iVTEC, który udaje że się wyrywa jak dochodzi się do czerwonego pola :P obydwa TSI mają max momentu w zakresie obrotów - nie ma bata, 1.8 musi ciągnąć mocniej od 1.4. Pytanie czy potrzeba tych kucy (bo nie każdemu potrzeba - po to trzeba się pofatygowac i przejechać) i czy warte to jest wybulenia 10 dodatkowych kafli (ja jakoś tak właśnie liczyłem, nie tylko kasa na dzień dobry, ale też koszty paliwa w, powiedzmy, 5letnim cyklu tankowań przy dodatkowym spalaniu minimum 1l/100km i przejechanych 20tys km rocznie). Koszta zakupu i eksploatacji będą wyższe, ale za to 1.8 ma dłuższy staż na rynku, do tego ma podobno jakiś dodatkowy system smarowania, żeliwny kadłub, łańcuch rozrządu i w ogóle jest przedstawiany jako dobry silnik, co ma służyć lata. I to na przykład by mnie mogło przekonać, bo osiągi to nie wszystko.
Wersja "wyposażenie zamiast silnika" - ja bym z climatronika nie zrezygnował (już się przyzwyczaiłem) natomiast ambiente IMO uboga nie jest, zawsze możesz np. wystarać się o skórzaną kierę w cenie auta (warto), fotele jak tapicerka okaże się nieodpowiednia (też kwestia subiektywna, ja nie mam zastrzeżeń) będziesz mógł sobie zmienić. A zawsze lepiej jest mieć mocniejszy silnik (jak potrzeba) niż x-rzeczy z wyposażenia. Jak będziesz miał potrzebę, zawsze dołożysz jakiś drobiazg po cenie forumowej a łatwiej jest chyba dołożyć maxi-dota czy tempomat niż silnik :P A jak weźmiesz mniejszy silnik, który nie będzie zaspokajał Twoich potrzeb, to nic nie pomoże, będziesz sobie pluł w brodę że wybrałeś źle.
mały edit
jeździłem już subtelnie dociążonym 1.4 TSI (czyli pewnie jakieś dodatkowe 300kg w trzech osobach, górze rzeczy i pełnym baku ) z działającą w tle klimą - bestia to nie jest, ale strachu przy zdroworozsądkowym wyprzedzaniu nie było, jak na moje potrzeby Robaczek zbierał się całkiem żwawo, a i w trasie najwolniejszy nie byłem. 1.8 wypadnie na pewno lepiej, ale muszę przyznać, że byłem mile zaskoczony możliwościami 1.4. To tyle subiektywnych odczuć
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez matwrcWypisałem sobie wyposażenie różniące wersje ambiente i elegance i wyszło mi, że prócz radia i felg (które w sumie też są tylko dla wyglądu) to są same pierdoły (schowki, światełka, etc.). Nawet manualna klima jest dla mnie OK.
kierownica wielofunkcyjna
tempomat
klima
spryskiwacze przednich reflektorow (wiekszy baniak na płyn 5l)
wielofunkcyjny wyswietlacz maxi-dot
8 głośników
radio swing
felgi alu
możliwość zamówienia jasnej tapicerki i decoru wood (bezcenne :szeroki_usmiech ) i wogóle inne tapicerki
no i wspomniane schowki
ale mając na uwadze przyszłe mody samochodu lepiej wziąć lepiej wyposażoną wersję bo może mieć lepsze moduły sterowania i czasami jakaś dokładka tempomatu itp nie jest możliwa bez zmiany modułu sterującego
No i teraz pytanie, co jest dla Ciebie istotne i warte dopłaty. Każdy ma trochę inne oczekiwania odnośnie wyposażenia samochodu i to co dla jednego jest bardzo ważne dla innego będzie zupełnie nieistotne - jak np jasne wnętrze ? Dlatego o wyborze wersji wyposażenia musisz zadecydować sam.
Niestety podobnie jest z silnikiem 1.4 TSI to bardzo sprawna jednostka, tym bardziej z DSG, do dynamicznej jazdy w zupełności wystarcza. Umów się na jazdę próbną i zobacz sam jak ona się spisuje. Z DSG wygląda to tak
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8m69cDab2c8[/youtube]
Co do spalania 1.4 vs 1.8 to przy spokojnej jeździe jest niewielka różnica bo ~1L, im dynamiczniej będziesz jeździł tym ta różnica też się będie zwiększać - no ale coś za coś te dodatkowe KM/Nm muszą się czymś odżywić ;-)
Musisz zdecydować czy częściej wolisz pojechać szybciej czy jednak ciut wygodniej ;-)- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
od niedawna jeżdżę 1,4 tsi i dynamika jest wystarczająca natomiast ten silnik lubi częste zmiany biegów (jak chcesz jechać spokojnie i ekonomicznie ) dlatego jak bym teraz miał kupować to brałbym z DSG dlatego polecam 1,4 tsi + DSG, większej mocy z 1,8 i tak pewnie byś nie miał gdzie i kiedy wykorzystać (no chyba ze wybitnie lubisz przycisnąć) niestety w naszym kraju więcej sie stoi w korkach niż jeździ a tu DSG sie przydaje
Komentarz
-
-
Re: 1.4 TSI vs 1.8 TSI - odczucia posiadaczy/użytkowników
Zamieszczone przez matwrcWitam,
tematu o dziwo nie było do tej pory na forum (szukałem chwilę i nie znalazłem).
W planach mam kupno nowego auta i aktualnie mam dylemat, co wybrać:
O2 FL liftback
1) 1.4 TSI Elegance
2) 1.8 TSI Ambiente + Swing + dodatkowe 4 głośniki + alufelgi
Generalnie mam bardzo podobny dylemat do Twojego 1.4 czy 1.8
Po przeczytaniu sterty opinii/rozwazeniu swoich potrzeb zdecyduje sie jedak na wersje Elegance + 1.4TSI niz na Amibiente 1.8TSI bo jak ktos juz napisal malo gdzie wykozystasz taka moc silnika na polskich drogach.
A jednak Elegance to Elegance do tego dodal bym Zenony + pakiet stylizacyjny i autko jest sliczota
Komentarz
-
-
Moim zdaniem 1.4 tsi jest wystarczający dla "cywilnych" zastosowań. W 4 osoby + pełny bagażnik (taki pełny na full) + pełny bak + włączona klima da się normalnie jechać i wyprzedzać (oczywiście dla co niektórych tutaj normalna jazda zaczyna się od 200 km :wink: ).
Z pomiarów silnika wychodzi, że ma on ~ 130 km i ~210 nm. To są całkiem przyzwoite parametry dla tekiego auta. Jak nie jesteś maniakiem mocy to bierz 1.4 - spokojnie wystarcza na potrzeby rodzinne.
Komentarz
-
-
matwrc,
zadaj pytanie o cenę u tych osób : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24541 zapewne wyjdzie, że będzie Cie stać na Elegance z 1.8 TSIO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramida1.8tsi jezdzi tak jak rs tdi albo szybciej
jedzie porównywalnie na starcie ale przy większych predkościach róznica momentu obrotowego robi swojeprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lorumatwrc,
zadaj pytanie o cenę u tych osób : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24541 zapewne wyjdzie, że będzie Cie stać na Elegance z 1.8 TSI
1. 1.8 TSI DSG Elegance - a jeżeli nie to
2. 1.4 TSI DSG Elegance - a jeżeli nie to
3. 1.4 TSI Elegance - a jeżeli nie to
4. 1.8 TSI Ambiente
w tej właśnie kolejności. IMO bardziej warto zainwestować w wyposażenie, niż moc silnika którą wykorzystasz tylko od czasu do czasu. A "zabawki" na pokładzie tak uzależniają, że nie wyobrażam sobie teraz siebie w wersji Ambiente. :lol:
Komentarz
-
-
Miałem dokładnie taki sam dylemat: 1.4 Elegance czy 1.8 Ambiente + parę dodatków.
No i ... dwa tygodnie temu zamówiłem 1.8 Elegance :lol: .
Trochę negocjacji w salonie i różnica w cenie spadła do akceptowalnego poziomu.
Jeździłem 1.4 na testach. Wrażenia niezłe ale - jak to ktoś napisał - bez niekontrolowanego uśmiechu na twarzy.
Autem z 1.8 jechałem tylko jako pazażer, ale w paru momentach rzeczywiście czuć było, że tan silnik ma większy moment i moc. No i uśmiech był wtedy szerszy niż w przypadku 1.4.
Myślę, że jak kupisz 1.8 na pewno nie pożałujesz. Będziesz miał trochę większe koszty paliwa i eksploatacji ale za to wiekszą frajdę z jazdy.
Generalnie mogę doradzić to co i mnie mądrzy ludzie doradzali: Koniecznie się przejedż. Najlepiej jednym i drugim silnikiem. Będziesz wtedy wiedział co ci wystacza, czy warto dopłacać a z czego można zrezygnować itd. W sumie to jest sprawa bardzo subiektywna i sam musisz zdecydować co TOBIE bardziej odpowiada.
Komentarz
-
-
JanuszB
-
Zamieszczone przez ROGMiałem dokładnie taki sam dylemat: 1.4 Elegance czy 1.8 Ambiente + parę dodatków.
No i ... dwa tygodnie temu zamówiłem 1.8 Elegance .
Trochę negocjacji w salonie i różnica w cenie spadła do akceptowalnego poziomu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lorumatwrc,
zadaj pytanie o cenę u tych osób : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24541 zapewne wyjdzie, że będzie Cie stać na Elegance z 1.8 TSI
Chyba poczekam do stycznia i w styczniu zamówię, chyba że u forumowych coś na stałe pękło, bo skoda nie wyrabia się z produkcją.
Komentarz
-
-
[quote="matwrc"][quote="loru"]matwrc,
Jeden z wrocławskich salonów zaproponował za O2FL 1.4 TSI Elegance + metalic + fabryczny alarm cenę 71tys. Wg mnie te 71tys. to nie jest wyżyłowana super atrakcyjna cena. A może się mylę?
1.4 TSI Elegance to w cenniku: 80400 - 5000 (rabat cennikowy) + 1850 (matalic) + 1000 (alarm) = 78250.
No, wg. mnie pond 7 tys rabatu od ceny katalogowej to całkiem niezła cena.
Jreżeli nie to za swoją ostro przepłaciłem. :?
Komentarz
-
-
to ile rabatu dostaniesz zależy na pewno od ceny wyjściowej, od jej wysokości. JAk skonfigurujesz auto za 100 to na pewno wiekszy upust bedzie. Wydaje mi sie te 71 nie taka zla cena ale jeszcze troche na pewno urwiesz + dywaniki chlapacze.
Moge potwierdzic ze we Wrocku jak sie ponegocjuje to można uzyskać ceny porównywalne do atrakcyjnych ofert forumowych dilerów.
Jak negocjujesz cene to pamietaj ze wazne jest czy bierzesz za gotówke czy w kredycie bo wtedy rabaty sa inne.
A propos wyboru silnika. Ja ci powiem że sam rozważałem kilka opcji. I od 3tyg mam 1,4TSI + DSG i jestem zadowolony. Kilka razy mile mnie zaskoczyła jego dynamika i miałem banana na twarzy tak więc wyobrażam sobie jakiego banana musza mieć posiadacze 1,8TSI. Tak jak ci koledzy piszą wszystko zależy od subiektywnych odczuć - idź na jazdę próbną. IMHO 1,4TSI wystarcza (przesiadłem się z 1,9TDI i pomimo mniejszego Nm w TSI jestem zadowolony) a wolałem mieć lepsze wyposazenie - bluetooth, bolero, ksenony, sunset.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ROG1.4 TSI Elegance to w cenniku: 80400 - 5000 (rabat cennikowy) + 1850 (matalic) + 1000 (alarm) = 78250.
No, wg. mnie pond 7 tys rabatu od ceny katalogowej to całkiem niezła cena.
Jreżeli nie to za swoją ostro przepłaciłem. :?
1.4 TSI Elegance to w cenniku: 77100 - 5000 (rabat cennikowy) + 1850 (metalic) + 1000 (alarm) = 74950 ~ 75 tys.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez matwrcPytałem jednego forumowego dealera i niestety nie dał lepszej ceny
Co do ceny to się nie wypowiadam bo kompletnie z tego wypadłem ale jak kupowałem swoją to dostałem większy rabat, na ale to było 3 lata temu i cena wyjściowa była sporo większa.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
Komentarz