Dołożenie kierownicy multifunkcyjnej w aucie na gwarancji ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • alkeicam
    Classic
    • 2011
    • 17

    Dołożenie kierownicy multifunkcyjnej w aucie na gwarancji ?

    goralto, przetłumaczę Ci to jutro na czasie. Wakacje w Niemczech spędzone na szukaniu auta nie poszły na marne i coś tam w łepetynie pozostało z moto-deutsch :wink:
    EDIT:

    1.Das Maß der Tieferlegung reduziert sich um das Maß der werkseitigen Tieferlegung.
    Zakres obniżenia zmniejsza się o wartość fabrycznego obniżenia.

    2. Es sind alle Räder-/Reifenkombinationen verwendbar, die von den Räderprüfstellen freigegeben sind. Die Auflagen im Rädergutachten bzw. Räder-ABE sind einzuhalten, mit Ausnahme der Forderung nach Serienfahrwerk.

    Istnieje wiele kombinacji rozmiarów kół i opon, które zostały przetestowane. Wymiary są określone na portalu http://www.raeder-gutachten.de/ lub Räder-ABE (nie kumam co to), z wyjątkiem zastosowania zawieszenia standardowego.

    3. nicht für Fahrzeuge mit Niveauregulierung
    Nie dla pojazdów z regulacją poziomu zawieszenia.

    4. zusätzliche HA-Federn wahlweise: 20/25mm = -20, 30/35mm = -30, usw. (wahlw. Tieferlegung an BestNr anhängen (z.B. Federn 05410-20F, Fahrwerk 05410-2034)
    Dodatkowe sprężyny tylne opcjonalnie: 20/25mm = -20, 30/35mm = -30, itp.
    (opcjonalne obniżenie z dołączonym numerem zamówienia (np. sprężyny 05410-20F, zawieszenie 05410-2034).
  • _JJ_
    Drive
    • 2010
    • 69
    • Octavia III combi (5E5)

    #2
    Dołożenie kierownicy multifunkcyjnej w aucie na gwarancji ?

    Mam takie pytanie - czy w Warszawie jest jakieś ASO, w którym w samochodzie na gwarancji można dorzucić kierownicę multifunkcyjną ? Pytam się gdyż sprzedawca w ASO gdzie kupowałem (Modlińska) powiedział, że oni tego nie robią bo jest za duże ryzyko i takie tam. Z tego co wiem wymiana 4 ramiennej kierownicy na 4 ramienną z multifunkcją to nie jest żadne rocket science. Niestety chciałbym to zrobić w jakimś ASO by nie mieć problemów z gwarancją (w naszym kraju chyba ASO nie wzięły sobie przepisów UE, które pozwalają takie rzeczy robić poza ASO).
    Mi dealer mówił, że się nie da, bo to najczęściej całą wiązkę trzeba przełożyć i że to za duże ryzyko, w związku z tym ASO tego nie robi.

    Na razie obczajam temat bo kręci mnie zakup navi ZENEC NC2010, a wtedy już multi by się przydała, choćby by obsłużyć telefon zparowany z tym sprzętem.

    BTW, jaki jest pi razy oko koszt zakupu nowej kierownicy multifunkcyjnej i jaki koszt montażu w ASO jeśli jakieś to robi.
    pzdr,
    Jacek
    -----------------
    O2 FL AMBIENTE 1.4 TSI DSG Liftback

    Komentarz

    • lukaszz
      Ambiente
      • 2009
      • 167

      #3
      Ja mam samochód na gwarancji wymieniałem kierownicę poza ASO, wymienić trzeba moduł pod kierownicą jeśli obecny nie odsługuje kierownicy. Więcej informacji:

      Komentarz

      • _JJ_
        Drive
        • 2010
        • 69
        • Octavia III combi (5E5)

        #4
        A co z gwarancją jeśli było to robione poza ASO ?

        P.S. Gdyby ktoś mógł spradzić ile u mnie jest do zrobienia - znaczy się czy moduł do wymiany, to mój VIN: TMBCJ61Z4B8019097
        pzdr,
        Jacek
        -----------------
        O2 FL AMBIENTE 1.4 TSI DSG Liftback

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez _JJ_
          Mi dealer mówił, że się nie da, bo to najczęściej całą wiązkę trzeba przełożyć i że to za duże ryzyko, w związku z tym ASO tego nie robi.
          Zmień ASO, bo bzdury straszne opowiada ten gamoń.

          Zamieszczone przez _JJ_
          BTW, jaki jest pi razy oko koszt zakupu nowej kierownicy multifunkcyjnej i jaki koszt montażu w ASO jeśli jakieś to robi.
          500zł-600złKiera - zależy czy 3-ramienna czy 4-ramienna, czy perfora czy zwykła skóra
          50zł Kabel do poduszki i przycisków
          150-500zł moduł - sprawdz VCDSem jaki masz moduł to będziesz znał przybliżoną cene.

          Motaż w ASO w moim przypadku zawołali 500zł. ale spokojnie sam sobie dasz rade. Co do gwarancji to ja zostawiłem sobie moduł i kabelek - jak coś będzie się działo to wkładam stare klamoty

          PS. Stara kierownicę możesz sprzedać, jeśli jest skórzana to 300-350zł za nią dostaniesz.
          Resztę znajdziesz w linku powyżej, najpierw przeczytaj i później pytaj a nie zakładasz nowy temat...

          [ Dodano: Czw 18 Lis, 10 12:09 ]
          Zajrzyj jeszcze tutaj:

          Komentarz

          • _JJ_
            Drive
            • 2010
            • 69
            • Octavia III combi (5E5)

            #6
            Gwoli ciekawostki podsyłam wycenę operacji zmiany kierownicy w ASO na Modlińskiej:

            Szanowny Panie,
            producent nie przewidział w katalogu akcesoriów doposażenia auta w wielofunkcyjna kierownicę, do auta które jest już wyprodukowane.

            Technicznie istnieje możliwość zamontowania kierownicy wielofunkcyjnej, jedynie czteroramiennej, ponieważ trójramienna jest przeznaczona tylko do auta ze skrzynią DSG ( z łopatkami). Należy wymienić wiązkę airbag/kierownica koszt ok. 130 zł oraz sterownik elektronicznej kolumny kierowniczej koszt ok. 970 zł. Do tego należy doliczyć montaż w/w elementów który będzie wynosił kilkaset złotych ( do sprecyzowanie w konkretnej sytuacji).

            Kierownica będzie wtedy obsługiwała radio oraz wyświetlacz Maxi Dot.

            Jeśli mówimy o obsłudze dodatkowo telefonu, konieczne będzie zamontowanie sterownika Bluetooth koszt ok. 3 700 zł oraz prawdopodobnie sterownik BCM koszt ok. 1000-1200 zł. Prawdopodobnie będzie to również niemożliwe z powodu nieodpowiedniego kodowania lub braku możliwości zakodowania tych elementów w tym konkretnie pojeździe.

            Podkreślam, że tego typu doposażenia, w wersji z telefonem lub bez, producent zaleca jedynie w trakcie produkcji auta w fabryce.
            pzdr,
            Jacek
            -----------------
            O2 FL AMBIENTE 1.4 TSI DSG Liftback

            Komentarz

            • jago7270
              Elegance
              • 2008
              • 815

              #7
              Zamieszczone przez _JJ_
              Szanowny Panie,
              producent nie przewidział w katalogu akcesoriów doposażenia auta w wielofunkcyjna kierownicę, do auta które jest już wyprodukowane.

              Technicznie istnieje możliwość zamontowania kierownicy wielofunkcyjnej, jedynie czteroramiennej, ponieważ trójramienna jest przeznaczona tylko do auta ze skrzynią DSG ( z łopatkami). Należy wymienić wiązkę airbag/kierownica koszt ok. 130 zł oraz sterownik elektronicznej kolumny kierowniczej koszt ok. 970 zł. Do tego należy doliczyć montaż w/w elementów który będzie wynosił kilkaset złotych ( do sprecyzowanie w konkretnej sytuacji).

              Kierownica będzie wtedy obsługiwała radio oraz wyświetlacz Maxi Dot.

              Jeśli mówimy o obsłudze dodatkowo telefonu, konieczne będzie zamontowanie sterownika Bluetooth koszt ok. 3 700 zł oraz prawdopodobnie sterownik BCM koszt ok. 1000-1200 zł. Prawdopodobnie będzie to również niemożliwe z powodu nieodpowiedniego kodowania lub braku możliwości zakodowania tych elementów w tym konkretnie pojeździe.

              Podkreślam, że tego typu doposażenia, w wersji z telefonem lub bez, producent zaleca jedynie w trakcie produkcji auta w fabryce.
              :wow
              Jacek

              Komentarz

              • Enriquez
                RS
                • 2009
                • 7685
                • Superb III (3V3)

                #8
                No dobrze. Mamy stanowisko ASO. Zastanawia mnie jednak jedna rzecz. Przecież w tych ASO nie pracują półmózgi. Pytanie dlaczego oni się tego nie chcą podejmować. Przecież robota jak każda inna a pieniądz zarabiać trzeba. Z cenami części trochę przesadzają. Podejrzewam, że po prostu VAS nie pozwoli zakodować modułu inaczej niż fabrycznie. A jak nie pozwoli, to nie ma szans. A jakieś grzebanie "na lewo" wyjdzie przy następnym auto scanie przy przeglądzie i będzie podstawa do odmowy reklamacji.
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz

                • se@l
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 169

                  #9
                  Jaja normalnie :shock:
                  Wychodzi na to że jednak pół-mózgi pracują w tych ASO.
                  Chyba najlepsze rozwiązanie to zrobić samemu (jak my) i w razie czego trzymać graty na podmiankę przed wizytą w ASO w razie gwarancji.
                  pozdrawiam Krzysztof

                  Komentarz

                  • jago7270
                    Elegance
                    • 2008
                    • 815

                    #10
                    Panowie,nie ma się co podniecać,wiemy już nie od dziś,że ASO to zło i to są wymieniacze i nic nie mają wspólnego z mechaniką pojazdów,to co wcześniej jest opisane potwierdza,że TAM PRACUJĄ PÓŁMÓZGI i żerują na ludziach,którzy myślą,że ASO jest super,że na nich można liczyć w każdej sytuacji i tych co się chwalą - AUTO SERWISOWANE W ASO itp,ale żeby pomóc klientowi i trochę pokombinować - po co,przecież VAS nie pozwala,SAP nie pozwala,klient coś dołoży VAS nie odczyta i po gwarancji_JJ_, moim zdaniem,jak nie chcesz mieć kłopotów z gwarancją odpuść sobie temat dokładania czegokolwiek w trakcie jej trwania,bo już wiesz,że co może grozić za kombinowanie lub olej całą sprawę i sam sobie załóż
                    Jacek

                    Komentarz

                    Pracuję...