remoncik :P gratki
Czy to nie ktos z OCP?
Zwiń
X
-
K..., strach po tej stolicy jeździć :shock: Facet jest na podporządkowanej i nawet się nie zatrzymał aby sprawdzić czy ma wolny przejazd. Masakra!2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez westwi78No a nawiasem mówiąc ,to tamta skoda na czerwonym już nie przeleciała?
Tak na 99% to właśnie ten "głąb" przeleciał na czerwonym ( bądź różowym :diabelski_usmiech ) i założył ( jak widać mylnie ), że skoro on miał już czerwone to Ci z przeciwka też tak mają i nawet nie spojrzał. A tu "zonk"...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Mnie zastanawia, dlaczego nie montuje się kamer na skrzyżowaniach i nie wyłapuje takich 'twrdzieli'. Przecież to jest lepszy interes niż fotoradary!
Nie wiem jak u Was, ale w moim kochanym mieście jazda na czerwonym to już powoli robi się standard. I to jest porażające!!!2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Komentarz
-
-
Toż to niemal moje skrzyżowanie. Ciekawe jak daleko doleciała skoda?, bo trochę dalej w tamtym kierunku jest przystanek autobusowy.
Często stoję zaraz przy przejściu dla pieszych (trochę w prawo, tam gdzie znika skoda) i czekam na kumpla, który po mnie podjeżdża.obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD
Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl
Komentarz
-
-
No tutaj zgoda, że na samo uderzenie nie mógł poradzić, ale już ułamek sekundy po uderzeniu, kiedy auto jest w poślizgu, powinien chyba przyhamować odpowiednie koło, tak aby zmusić auto do obrotu względem osi.
Oczywiście jeszcze zależy to od tego, jak i czy kierowca zareagował kierownicą po tym zdarzeniu, bo jeżeli od razu skontrował, to wg mnie, gdyby był ESP on board, to nie powinien dopuścić do takiego poślizgu jak na tym filmiku.
Komentarz
-
-
bobolino, nie ma praktycznie znaczenia, czy zareagował, czy nie. ESP też nie miało tu żadnych szans. To nie był uślizg tylko konkretne uderzenie w tył ( zauważ, jak podskakuje lewy tył Octy ). Żeby obrócić auto w takiej ( siła przyłożona do tylnej osi auta ) sytuacji wystarczy bardzo niewiele. Dlatego tak ważne jest między innymi przy wyprzedzaniu, aby zostawiać przed wyprzedzanym autem odpowiednią ilość miejsca ( nie wjeżdżać przed samą maskę ); przy "wracaniu" na swój pas wystarczy, że delikatnie zahaczysz swoim tyłem narożnik jego auta i po sprawie. On delikatnie skontruje ( zrobi to odruchowo nawet słaby kierowca ) i wyjdzie z lekkim zadrapaniem na zderzaku, a ty w ułamku sekundy będziesz już "kręcił bączka".
Zresztą zobacz jak to się robi w USA. Tam każdy policjant z drogówki zna taki manewr "zepchnięcia" ściganego samochodu, bo jest on super skuteczny i stosunkowo bezpieczny dla samego radiowozu.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002nie ma praktycznie znaczenia, czy zareagował, czy nie. ESP też nie miało tu żadnych szans
tym niemniej nawet jakby miał napęd na 4 koła, ESP i kupę innej elektroniki toby mu nic nie pomogłoprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
piotrek_gdy, faktycznie wygląda, że jechała "szybko", ale 50 km/h to ok. 14 m/s. Od momentu uderzenia do "dolecenia" do pasów mija ok. 1 sek. Na odległość to ok. 3 długości samochodu czyli ok. 15m, czyli wychodzi coś koło 50 km/h. Możliwe, że było trochę szybciej powiedzmy 60 km/h, ale więcej to raczej bym nie dał...
BTW. Zauważcie też, że Skoda w ostatniej chwili przed uderzeniem odbiła w prawo; bez tego wjechała by centralnie w prawy róg tego głąba i była by masakra...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobolinoNo tutaj zgoda, że na samo uderzenie nie mógł poradzić, ale już ułamek sekundy po uderzeniu, kiedy auto jest w poślizgu, powinien chyba przyhamować odpowiednie koło, tak aby zmusić auto do obrotu względem osi.
"Kiedy auto jest w poślizgu" Zauważ, że jest to poślizg nie wzdłużny (zgodny z kierunkiem jazdy). Samochód sunący bokiem/skosem w żaden sposób nie zdoła odzyskać przyczepności dopóki się nie zatrzyma...
Co da przyhamowanie koła skoro ono jest w poślizgu?? Nic. Na tym się opiera ABS (notabene powiązany z ESP) który koło w poślizgu właśnie zwalnia a nie dohamowuje.4x4
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 4x4BKFPrzyhamować odpowiednie koło?? To w skodzie tak jak w niektórych ciągnikach rolniczych można sobie wybierać które można sobie przyhamować??
Kolega widać ma doświadczenie w zakresie mechanizacji rolnictwa skoro proponuje takie rozwiązanie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobolinoOczywiście jeszcze zależy to od tego, jak i czy kierowca zareagował kierownicą po tym zdarzeniu, bo jeżeli od razu skontrował, to wg mnie, gdyby był ESP on board, to nie powinien dopuścić do takiego poślizgu jak na tym filmiku.
Widać mamy tu lekkiego fantastę i następcę Sebastiana Loeba.
Wiemy, wiemy, ty takie manewry robisz kolanem jak piszesz sms-a i trzymasz kebab w drugiej ręce. O butach narciarskich na nogach nie wspominając.
[ Dodano: Wto 23 Lis, 10 11:10 ]
Zamieszczone przez xploZamieszczone przez 4x4BKFPrzyhamować odpowiednie koło?? To w skodzie tak jak w niektórych ciągnikach rolniczych można sobie wybierać które można sobie przyhamować??
Kolega widać ma doświadczenie w zakresie mechanizacji rolnictwa skoro proponuje takie rozwiązanie...
W filmie sceny były aranżowane przez doświadczonych kierowców, na przygotowanych mokrych, ale założę się że bardzo dobrze zmytych przez co przyczepnych nawierzchniach, prędkości manewrów podobnych do tego który zrobiła skoda też były niższe. ESP owszem działa, nie można nic ująć temu systemowi, że jest pomocny to fakt niezaprzeczalny, ale w pewnym zakresie przyczepności, prędkości i dynamice jazdy tym determinowanej jest po prostu niemal bezużyteczny. Jest pewna krytyczna wartość skrętu kierownicy przy danej prędkości gdzie siła bezwładności auta powodowane jego pędem (m*v) jest nie do opanowania ani przez żadne systemy ani przez żadnego kierowcę.
W tym przypadku skoda miała na tyle dużą przyczepność aby skręcone koła pozwoliły jej ominąć przeszkodę wykonując skręt z ruchu jednostajnego, ale potem przy kontrze bezwładność pojazdu rosła w danym kierunku, a przyczepność do utrzymania rosnącej siły bezwładności już była zbyt mała.
ESP jest na tyle przydatny na ile mamy przyczepność, jeśli ją tracimy nie pomagają żadne EBD, EDC, ESP, ABS itp.4x4
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobolinoZamieszczone przez 4x4BKF
Widać mamy tu lekkiego fantastę i następcę Sebastiana Loeba.
Wiemy, wiemy, ty takie manewry robisz kolanem jak piszesz sms-a i trzymasz kebab w drugiej ręce. O butach narciarskich na nogach nie wspominając.4x4
Komentarz
-
Komentarz