Ciekaw jestem jakie dokładnie są różnice pomiędzy wersją D a wersją H.
Osłona pod silnik i ocieplanie akumulatora
Zwiń
X
-
Osłona pod silnik i ocieplanie akumulatora
Koledzy w związku z nadejściem zimy chciałbym przygotować swoją O1 do sezonu.
Mam następujące pytania.
Od kilkunastu lat nie mam osłony pod silnikiem w O1 ( osłona centralna), przy ostatnim sprzątaniu garażu płyta ta została odnaleziona. Problem polega na tym, że nie ma na niej pianki, jest tylko sam plastik. Teraz pytanie czy można zamontować samą plastikową osłonę, czy konieczna jest ta gąbka. Na moją głowę tworzywo nie powinno się stopić od temperatury miski olejowej ale wole zapytać ... :szeroki_usmiech
Kolejne pytanie dotyczy, docieplania akumulatora. Słyszałem, że warto docieplić aku bo wtedy mamy większe szanse na odpalenie klekota zimą. (stara octa będzie stała na dworze i nie będzie codziennie używana) Czy ktoś z was stosuje ocieplenie i czy ma to jakiś sens ?? Dodam, że aku jest nowy i sprawny.Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
-
-
Tworzywo na bank się nie stopi, przecież gąbka jest mniej odporna na temperaturę niż jakiekolwiek tworzywo w płytach i całe lata wytrzymuje. Gąbka jest do wygłuszenia, żeby nie telepało się, i do wyciszenia silnika żeby na zewnątrz nie było słychać.
Ocieplanie aku ma sens, kiedy wóz jest jeżdżony codziennie. Akumulator podczas pracy (ładowanie i rozładowanie) wytwarza temeperaturę. Im wyższa temperatura, tym wyższa sprawność aku. Ocieplenia na pewno nie zaszkodzi.
Jeśli wóz jest palony raz na 2 dni ocieplanie aku raczej na niewiele się zda, bo bateria i tak się schłodzi pomimo zastosowanego ocieplenia.
Co innego jak zostawiasz wóz wieczorem a rano po kilku/kilkunastu godzinach chcesz palić frkę. Wtedy na bank masz "zaoszczędzone" kilka Celsjuszy4x4
Komentarz
-
-
to co do osłony pod silnikiem mozesz ja załorzyc spokojnie nic jej sie nie stanie a dzieki niej silnik sie szybciej bedzie nagrzewał i troche przedłurzysz zycie napinacza i sprzegiełka na alternatorze .a co do aku to ja w swojej fabrycznie mam taki materiałowy pokrowiec na aku wiec ty powinienes miec taki sam i to powino wystarczyc jesli go nie masz to morze warto sie w taki zaopatrzycdiagnostyka vag 602-614-253
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez german81to co do osłony pod silnikiem mozesz ja załorzyc spokojnie nic jej sie nie stanie a dzieki niej silnik sie szybciej bedzie nagrzewał i troche przedłurzysz zycie napinacza i sprzegiełka na alternatorze .a co do aku to ja w swojej fabrycznie mam taki materiałowy pokrowiec na aku wiec ty powinienes miec taki sam i to powino wystarczyc jesli go nie masz to morze warto sie w taki zaopatrzycILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Dziękuje koledzy za pomoc. Aku zostanie docieplone styropianem 6 cm :szeroki_usmiech
Płyta zamontowana bez pianki.
To będzie pierwsza zima srebrnej poza garażem, zobaczymy czy kolejne kilka miesięcy przejeździ czy będzie czekała do wiosny :diabelski_usmiechSzlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
Komentarz