[O1] Centralny zamyka na dwa razy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • BARTOLO
    Classic
    • 2008
    • 24

    [O1] Centralny zamyka na dwa razy

    dla mnie, na chwilę obecną, jak najbardziej też
  • lugab
    Rider
    • 2007
    • 439

    #2
    [O1] Centralny zamyka na dwa razy

    Witam.
    Nie wiem czy było, bo nie znalazłem.

    Nie wiem czy to normalne ale u mnie centralny zamyka na ''dwa razy'', tzn jak zamykam z kluczyka lub pilota wszystkie drzwi się ryglują normalnie ale słychać że zamek tak jakby próbuje zaryglować jeszcze raz ( tak jakby dociągnąć). nie przeszkadza mi to jakoś bo wszystko działa normalnie, zamek się otwiera i zamyka normalnie.
    Dzisiaj jeszcze zauważyłem że jak zamykam auto zamkiem w bagażniku to zamyka ''na raz''.

    Może ktoś miał coś takiego.

    aha, jeszcze może dodam że jak blokuję lub odblokowuję drzwi przyciskiem na panelu wewnątrz auta to też działa ''na raz''.

    Dzięki i pozdrawiam.
    1.9 TDI ALH, narazie 90KM

    Komentarz

    • krisoctav
      Rider
      • 2008
      • 417

      #3
      coś nie tak z zamkiem masz

      Komentarz

      • lugab
        Rider
        • 2007
        • 439

        #4
        Zamieszczone przez krisoctav
        coś nie tak z zamkiem masz
        Też tak myślałem, tylko co jest nie tak?
        1.9 TDI ALH, narazie 90KM

        Komentarz

        • Adam204
          Rider
          • 2008
          • 454

          #5
          może być że w którychś drzwiach masz zwarcie i to może być przyczyna

          Komentarz

          • lugab
            Rider
            • 2007
            • 439

            #6
            Zamieszczone przez Adam204
            może być że w którychś drzwiach masz zwarcie
            tyko czy wtedy zamki działały by poprawnie? u mnie zamykają i otwierają. :?
            1.9 TDI ALH, narazie 90KM

            Komentarz

            • Adam204
              Rider
              • 2008
              • 454

              #7
              Zamieszczone przez lugab
              tyko czy wtedy zamki działały by poprawnie? u mnie zamykają i otwierają. :?
              wydaję mi się że mogą u mnie był zwarcie w module i się raz zamykały a raz nie jedne drzwi

              Komentarz

              • splawik
                L&K
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1292

                #8
                Zamieszczone przez lugab
                Nie wiem czy to normalne ale u mnie centralny zamyka na ''dwa razy'', tzn jak zamykam z kluczyka lub pilota wszystkie drzwi się ryglują normalnie ale słychać że zamek tak jakby próbuje zaryglować jeszcze raz ( tak jakby dociągnąć).
                Wszystko jest ok. Funkcja SAFE się załącza. Jak z bagażnika albo z guzika na drzwiach to bez SAFE i zamki na raz się zamykają.

                Coś forum się pokręciło
                A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                -------------------------------------------------
                Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                Komentarz

                • tomus7
                  RS
                  • 2010
                  • 1896
                  • Peugeot

                  #9
                  splawik,
                  Tyle razy napisałeś by zrozumiał :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
                  ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                  http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                  a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                  http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                  Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                  Komentarz

                  • lugab
                    Rider
                    • 2007
                    • 439

                    #10
                    Zamieszczone przez splawik
                    Wszystko jest ok. Funkcja SAFE się załącza
                    dzięki za wyjaśnienie. tylko zastanawia mnie czy tak było zawsze, bo jakoś nie pamiętam.
                    punkcik oczywiście poszedł
                    1.9 TDI ALH, narazie 90KM

                    Komentarz

                    • splawik
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 1292

                      #11
                      Zamieszczone przez lugab
                      zięki za wyjaśnienie. tylko zastanawia mnie czy tak było zawsze, bo jakoś nie pamiętam.
                      W mojej Przed liftem od wyjechania z salonu tak było i w obecnej po lifcie od wyjechania z salonu tez jest tak samo.
                      A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                      AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                      O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                      -------------------------------------------------
                      Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                      Komentarz

                      • lugab
                        Rider
                        • 2007
                        • 439

                        #12
                        Dzięki, po prostu chciałem się upewnić czy wszystko jest OK
                        1.9 TDI ALH, narazie 90KM

                        Komentarz

                        • cruz
                          Classic
                          • 2010
                          • 19

                          #13
                          Fajnie ze ten temat został poruszony i wyjasniony, ponieważ sam mam Polo 4FL comfort i tez mam na dwa razy i nie wiedzialem czemu. Z kolei w Golfie 5 trendline standardowo drzwi sie tak nie zamykaja.

                          Co do zwarcia to nie mam zwarcia, bynajmniej ani w ASO ani na VCDSie nie wykrywa bledow a i zamykanie otwierwanie dziala perfect.

                          Tak z ciekawosci jestem ciekaw, jak wizualnie po zdjeciu tapicerki poznac, ze ma sie zamykanie SAFE? To tyglowanie wykonuje sie tylko przy zamku i czy ktos wie czy to zalezy od rodzaju zamka, czy sterownika, czy 1 i drugie zeby byla mozliwosc uaktywnienia tego, w aucie ktory ma ryglowanie na raz?

                          Komentarz

                          • splawik
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 1292

                            #14
                            Zamieszczone przez cruz
                            Z kolei w Golfie 5 trendline standardowo drzwi sie tak nie zamykaja.
                            U mnie w A6 też zamki na raz się zamykają, a coś takiego jak SAFE też jest, bo po zamknięciu ayta pilotem klamką od wewnątrz nie otworzysz drzwi ( grzybek w drzwiach będzie opadał po puszczeniu klamki). Po tym można poznać czy się ma czy nie to zabezpieczenie.
                            A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                            AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                            O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                            -------------------------------------------------
                            Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                            Komentarz

                            • cruz
                              Classic
                              • 2010
                              • 19

                              #15
                              bede musial sprawdzic i jakos nie potrafie sobie wyobrazic tego zastosowania, ze ciagle sie zamyka. Przede wszystskim to SAFE jest na niektore rynki eksportowe w tym na Polnocna ameryke chyba. Wedlug tego co ludzie pisza, podwojne ryglowanie to cos innego, a to co jest u Ciebie to wyglada jak blokada na zlodzieja zeby nie wyszedl, albo blokada jakas dziecieca zeby nie wyszlo dziecko przednimi drzwiami.

                              Ciekawe czy jak zamkniesz przyciskiem od srodka to tez takie cos bedziesz mial. Druga rzecz, ze mozesz miec kluczyk serwisowy bez pilota, powiedzmy ze zamkniesz drzwi pilotem, zgubisz go, przyjdziesz otworzyc drzwi kluczem bez pilota, jak wiadomo w takim kluczu bedziesz mial tylko pastylke do immo, ale to dziala przy stacyjce a nie wkladce zamka drzwi. Wtedy co bys otworzyl drzwi kluczem, to by sie zamknely i robota glupiego by byla. To tez jest jakies zabezpieczenie, ale gdybys mial zwykly kluczyk bez pilota to nie otworzylbys auta nigdy.

                              CHYBA ŻE w Audi nie ma mozliwosci kupienia kluczyka bez pilota. W VW taka opcja jest.

                              Tak czy siak temat wymaga wypowiedzi wiekszej liczby osob. Cos musi byc na rzeczy ze niektorym na 2 razy niektorym na raz sie zamykaja, a od siebie dodam, ze jak sterownik komfortu mi pozwoli to sprobuje wlaczyc np w Golfie V tą funkcje safe, czy jak to zwie sie i dam znac czy jakis efekt jest.

                              Komentarz

                              • madden
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 106

                                #16
                                cruz, w Octavii SAFE to właśnie podwójne ryglowanie. Nie służy to do tego żeby złodziej czy dziecko nie wyszło, ale w zamierzeniu ma zapobiec otwarciu drzwi przez popularną metodę polegającą na odgięciu ramki drzwi i pociągnięciu (sztywnym drutem,szprychą itp.) za dźwignię ich otwierania lub po prostu po wybiciu szyby. Zamknięcie drzwi przyciskiem od wewn. nie uruchamia tej funkcji. Tak samo tą funkcję się dezaktywuje po drugim naciśnięciu przycisku zamykania drzwi na pilocie (wtedy słychać ponowną pracę zamków i w przypadku braku autoalarmu dioda na drzwiach gaśnie).
                                W Octavii I zaryglowane podwójnie drzwi otworzysz normalnie kluczykiem bez działającego pilota (mechanizm w zamku zwalnia wewn. ryglowanie).
                                Spalanie:

                                Komentarz

                                • cruz
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 19

                                  #17
                                  teraz czaje, przed czym to powinno chronic.

                                  Czy w VCDS opcja safe motor to jest wlasnie ten safe?

                                  Komentarz

                                  • madden
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 106

                                    #18
                                    Hm nie wiem, nie mam VCDS.
                                    Spalanie:

                                    Komentarz

                                    • splawik
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 1292

                                      #19
                                      Zamieszczone przez madden
                                      w Octavii SAFE to właśnie podwójne ryglowanie.
                                      A jako ciekawostka, to przed liftem producent nazywał to Dead-lock.
                                      A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                                      AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                                      O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                                      -------------------------------------------------
                                      Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                                      Komentarz

                                      • webborek
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 129

                                        #20
                                        posiadam ten system u siebie i mam taki problem, ze przy 1 ryglowaniu zamyka wszystkie, zas przy 2 otwiera prawy tyl i kierowce ( musze recznie mu wcisnac przy wysiadaniu, a kierowce zamykam z kluczyka, immo dziala tak jakby zamknal wszystko od razu ) w czym moze byc problem?

                                        Komentarz

                                        • lugab
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 439

                                          #21
                                          webborek, jeśli Ci otwiera zamki po zaryglowaniu sprawdz czy nie masz przerwanych kabli miedzy buda a drzwiami, i sprawdz mikrostyki w zamkach.
                                          1.9 TDI ALH, narazie 90KM

                                          Komentarz

                                          • tomus7
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1896
                                            • Peugeot

                                            #22
                                            Zamieszczone przez webborek
                                            posiadam ten system u siebie i mam taki problem, ze przy 1 ryglowaniu zamyka wszystkie, zas przy 2 otwiera prawy tyl i kierowce ( musze recznie mu wcisnac przy wysiadaniu, a kierowce zamykam z kluczyka, immo dziala tak jakby zamknal wszystko od razu ) w czym moze byc problem?
                                            Sprawdż mikrostyki w tych drzwiach oraz luty bo mogą być zimne
                                            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                            Komentarz

                                            • Le-Ce
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1313
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                              #23
                                              Ciekawe?
                                              W mej "czarnuli" także jest coś nie "halo". Mam co prawda jeden kluczyk z przyciskami otwarcie zamknięcie lecz pannica nie reaguje na wyzwania. Owszem drzwi kluczem otwieram i zamykam, choć w jednym przypadku łobuz nie chciał wejść i zachodziłem w głowę czy to dziewczę ma handrę. okazało się, że tak. Tymczasem z panelu wewnętrznego po naciśnięciu przycisku kluczyk rygle strzelają lecz nie zamykają drzwi. Dziś przypadkiem chciałem sprawdzić, czy funkcjonuje mi tylna wkładka, ze ździwieniem usłyszałem, iż "panienka" zabrykietowała wszystkie furtki jak być powinno.
                                              I zgłupłem do reszty?
                                              Moja ADELA

                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                                              i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                                              Komentarz

                                              • tomus7
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 1896
                                                • Peugeot

                                                #24
                                                Le-Ce, Do sprawdzenia mikrostyk bo to główny winowajca tych problemów no a przy okazji naprawa wkładek
                                                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                                Komentarz

                                                • Le-Ce
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1313
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                  #25
                                                  Tomus7: Dzięki, za potwierdzenie mych domysłów. Po wertowaniu postów też przyszło mi do głowy, że w zamku furtki tkwi przyczyna. Tym czasem aura nie pozwala mi tam zajrzeć więc sprawa musi poczekać. Ponieważ moja "czarnulka" jest pierwszym nabytkiem z logo skody, muszę się jeszcze sporo dowiedzieć o bolączkach swej dziewuszki. Do tej pory troski przysparzały mnie, madzie 626. Mam cichą nadzieję, że obecna faworyta będzie bardziej spolegliwą? Czy, mógłbyś mi rozjaśnić jeszcze sprawę diody w drzwiach kierowcy, mianowicie, do czego jest przypisana? Do centralnego, czy alarmu ( choć nie wiem czy go posiada), lub z jednym i drugim???
                                                  Dzięki i pozdrawiam
                                                  Moja ADELA

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                                                  i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...