blackrs, spoty macie co 2 tygodnie więc w/g moich wyliczeń 18 .07 .2011.w poniedziałek
Login - PIN - 7digit PIN/SKC czyli co jest co
Zwiń
X
-
Login - PIN - 7digit PIN/SKC czyli co jest co
Czytalem isntrukcje pełna angielska do VCDSa. Przeczytalem sekcje login oraz 7digit PIN.
Wiem ze do zmiany ECU lub licznika badz dodania klucza do immo potrzeba PIN.
To nie prawda ze wszytki eauta po ktoryms tam roku maja PIN 7 cyfrowy, znam auta z grupy VW, ktore maja 4 cyfry a sa produkcja 2005/6.
Chcialbym sie dowiedziec, czy:
1) Pin do licznika, immo i ECU jest taki sam, czy kazde z tych urzadzen ma inny kod, np jesli oczytamy Pin z immo to czy musimy odczyac tez pin z ecu lub licznika (o ile takie cos da sie zrobic)?
2) jaka jest roznica miedzy Security Access Code a Login? To pierwsze kojarzy mi sie z PIN zeby mozna bylo dodac klucz do IMMO, ale w instrukcji VCDS przy probie adaptacji lub kodowania ECU pojawia sie okienko Login i albo wpisuje sie pin 4 cyfrowy z 0 na poczatku, albo 7 cyfrowy.
3) z kolei jesli chcemy przekodowac sterownik komfortu by domykanie szyb zrobic w niekorych sterownikach to musimy wejsc w Login 11 a tam podaje sie stale kody, loginy. Skad wiedziec kiedy podac nalezy PIN z immo a kiedy jakis login i skad brac te loginy skoro erWin juz nie prowadzic takich inforamcji dla aftermarket. tak mi odpisali na maila, a w ASO maja zaszyte wszytko w programie.
-
-
potrzebny jest inny fejs który czyta te piny.
a 2 sprawa jest taka ze chyba dobrze nie doczytałeś instrukcji z ross-tech`achip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
one quoter mile - 13,3 tdikiem.
promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl
Komentarz
-
-
Immo siedzi w liczniku (stare rumple miały osobnego boxa i wtedy było to immo 2 a pinu nie było w ecu). W autach z immo 3 jeżeli jest fabryczny komplet to jest ten sam pin w ecu i liczniku, jeżeli któryś z elementów się zmieni to nie wiem czy wtedy już różnych pinów nie będzie.
O jaki konkretnie model pytasz? Bo będzie łatwiej pomóc
Komentarz
-
-
Ja wiem jakie kable sa doczegoi nie pytam o nie a instrukcje nie wiem czy dobrze czy zle, ale czytalem nie raz. W takim razie jak sobie nie radze ze zrozumieniem tegoo, to zrobimy to wspolnie, przytocze fragmenty i je zinterpretujemy razem
Jesli chodzi o IMMO to rzekomo jest trzymane w zegarach, ale :!: zeby auto nam działało i paliło musi byc synchronizacja PINów - takie same w zegarach i w ECU, zatem wedlug mnie IMMO jest rozproszone na 2 sterowniki. Czytalem instrukcje adaptacji ECU z innego auta oraz licznika. Powiedzmy, ze chce lepszy licznik do mojego auta. Wtedy musze zrzucic dane IMMO starego licznika. Wsadzic "nowy licznik" i zaladowac mu dane do pamieci, ktore zrzucone byly z poprzedniego licznika. Potem robi sie adaptacje lub kodowanie.
W przypadku wsadzenia ECU z innego auta, musimy znac PIN jaki byl do IMMO w starym aucie, wprowadzic ten pin zeby odblokowaoc nasz nowy ECU i dopiero teraz bedziemy mieli dostep do adaptacji i dopiero teraz mozena zakodowac sterownik i zmieic mu PIN na pin obecnego auta.
Zatem jesli chodzi o sam modul IMMO, to moze i jest on wbudowany w zegary, ale cały jakby system immobilizera jest zlozony z kilku skladnikow.
Teraz dopiero przechodze do sedna mojego wątku i cytuje instrukcje VCDSa:
1) Login - Section 14-A str 32/92:
The Login Function must be used on some (but not all) Control Modules before you can Recode or change Adaptation values. On others, it "enables" certain features like cruise
control. Valid Login codes can be found in the Factory Repair Manual for your car.
If you are working on an Immobilizer, select [Use 7-digit PIN/SKC] to enter a 7-digit Secret Key Code.
Balloons: VCDS can show Login "charts" when appropriate information is available in a Label File for the control module in question. The balloon will appear after a few seconds if the Label File contains the appropriate information.
2)Security Access Screen - Section 20-A:
The Security Access(SA) Function must be used on some (but not all) KWP-2000 Control Modules before you can Recode or change Adaptation values. On others, it "enables" certain features like cruise control. Valid Login codes can be found in the Factory Repair Manual for your car.
Balloons: VCDS can show Security Access "charts" when appropriate information is available in a Label File for the control module in question. The balloon will appear when the mouse cursor is hovered over the Enter security access key field.
The Security Access Function supports 7-Digit SKCs. This is needed for Immobilizer Functions (such as key programming) on the latest vehicles like the Touareg.
Mój komentarz: Po pierwsze o uzywaniu kodu 7cyfrowego do immo napisano w instr. w sekcji i o Loginie i o Security Access.
Po drugie bzdura, że mozna znalezc te kody w dokumentacji. Przegladalem instrukcje i Skody i VW i takich rzeczy serwis nie widzi, bo serwis wykonuje takie czynnosci na sprzecie, ktory albo laczy sie fabryką, albo ma w bazie swojej zaszyte kody, loginy itp. moze do starszych aut takie cos fabryka udostepniala, ale teraz nie i jest to stanowisko erWina. Pisalem maila do nich, czy jak wykupie taryfe, to bede mial dostep do informacji o kodowaniach itp, to mnie zaprosili do serwisu, mimo iz natrudzilem sie z pisaniem po angielsku (mozna tez po niemiecku) napisalem ze jestem hobbysta, ale mowia ze juz nie wspieraja udostepniania takich informacji. Moze dla jakiejs firmy co robi sprzet diagnostyczny i odpali jakąś kaskę udostepnia lub dla warsztatow. W zasadzie kiedys wyciekly takie loginy, albo ludzie ktorzy znaja sie na analizowaniu EEPromu lub pracuja w firmie projektujacej elektronike wypuscili informacje w jakich komorkach szukac danych, ktos to posuzkal, zdekodowal i potem 1 od drugiego dowiaduje sie jakich kodow uzyc logowania ->patrz adaptacja tempomatu lub domykania z pilota szyb. Zatem odpuscilem sobie wykupienie taryfy na erWin.
Po trzecie w Golfie V lacze sie po CAN, a mimo to widzialem w ktoryms module Security Access dostepne. W niektorych modulach z kolei jest nieaktywne lub go w ogole nie ma, zatem jak to ma sie to wzmianki w instr. o KWP2000?
Po czwarte najwazniejsze, dlatego tez zalozylem ten wątek: SKĄD mam wiedzieć, czy nacisnąć LOGIN, czy uzyc Security Access Code ( jesli oba przyciski beda dostepne w VCDS w danym sterowniku)? Skąd mam wiedziec, czy program będzie sie pytal mnie o Login czy PIN od immo, jesli bede chcial zrobic kodowanie lub adaptacje w ECU?
Mam nadzieje ze udowodnilem, ze na podstawie instrukcji nie da sie odpowiedziec na te pytania. Moze jest blad w niej. Welug mnie Security AC powinno tyczyc sie zarzadzania immobilizerem, a login to powinien byc kod do wykonania jakiejs czynnosci. Tymczasem w instr. jest mowa o IMMO i w loginie i w Security.Moze ktos juz sam sprawdzil jak to z tym jest, wiec prosze tylko o wyjasnienie, CO jest DO CZEGO?
*kiedy uzywamy login?
*kiedy Security Access?
*gdzie wpisywac PIN, czy w loginie czy w SA?
Nie chcialbym czytac zlosliwych komentarzy, ze zlabo czytalem instrukcje. Juz taki 1 padł powyzej, bo za chwile taka osoba sama moze czegos nie wiedziec i bedzie chciala pomocy.
Watek ma konkretny temat, moje pytania tez sa sprecyzowane. Jak ktos nie chce pomoc, to niech chociaz nie wpisuje zlosliwych postow.Dodam, ze ta wiedza jest mi potrzebna do uzycia we wlasnym aucie.
Komentarz
-
-
login to jest kod, który podajesz, aby uruchomić jakąś funkcję, procedurę, coś włączyć
nic wspólnego nie ma z pinem immo
SKC to jest tzw. PIN - i używa siętego dla liczników (immo) i ECU
i chyba nigdzie indziej
przykład:
wariant 1: wchodzisz w sterownik szafy, podajesz PIN a potem podajesz login np. 11111 i zmieni ci się załóżmy kolor szafy z zielonej na czerwoną i jest ok
wariant 2: wchodzisz w sterownik szafy i od razu walisz loginem 11111 i nic się nie dzieje (lub błąd wyskakuje) bo nie jesteś "zautoryzowany"->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
interfejsy, które czytają PIN z immo 3 i immo 4 sprzedaje http://www.abritus72.com/ ale cena jest zabójcza dla 'hobbysty' 1200€. W mojej poprzedniej skodzie (fabia z 2005 ale wydaje mi się że odczyta wszystkie zegary CAN) mogłem odczytać pin (5cyfr) kabelkiem za 199PLZ z allegro i starym can commanderem w wersji 1.1 (3,4,5 -ale to podobno poprzerabiana wersja 1.1).Odczytany pin wpisywałem w VCDS i mogłem np rejestrować klucze w immo. 5 cyfrowy PIN odczytany z immo jest codziennie inny. W O2FLl kabel nie łączy się z zegarami (protokół UDS).
Komentarz
-
-
To niezle jak miales 5 cyfrowy Pin w Skodzie. Ja mam polo 4 FL i mam 4cyfry. To Twoj ma nowsze zabezpieczenie ciekawe, a żekomo Skoda jest w cieniu VW. Jednakze nie moge odczytac eeprom z ECU, a chcialem sprawdzic jaki mam i czy w ogole mam w ECU zapisany przebieg i figa z makiem. Program o ktorym mowimy pozwala na odczyt tylko ze sterownikow Bosch a ja mam np Siemens Simos.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cruzTo niezle jak miales 5 cyfrowy Pin w Skodzie. Ja mam polo 4 FL i mam 4cyfry
pin jest zawsze 5 cyfrowy, a z przodu jest zawsze zero->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Nie. Nie zgadzam sie. Pin jest 4 cyfrowy. Nie licze 0 z przodu. Za czasow nie 7cyfrowego byly 4 cyfrowe piny. Z jakichs powodow w interfejsie programu mamy wpisywac zero.
Widzialem na google graphics czy gdzies na jakims forum fote z plakietką za dawnych czasow i był 4 cyfry.
Moze sie nie zrozumielismy, ale prawde mowisz ze 5 cyfr wpisujesz, ale pin ma 4 cyfry, a zero sie dodaje przed cyframi PIN. Takie info znajdziesz w instrukcji do programu oraz w aplikacjach do odczytu pin mialbys podany pin z zerem na poczatku, a tak nie masz.
Komentarz
-
-
no tak, wiadomo o co chodzi->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
Komentarz