Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Traci się olej Octavia tour

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Traci się olej Octavia tour

    Dzien dobry wszystkim w nowym roku.
    Nowy rok i nowy problem, a mianowicie ubywa mi olej w skodzie i nie wiem co zrobić. Na początku wymiana uszczelki spod zaworów, potem uszczelka tylnego walu, silnik umyty czysty. Uszczelniona odma wlewu oleju ( mechanik w warsztacie urwał i nic nie powiedzial) zrobione, ale dalej ubywa. Zbiorniczek wyrownawczy czysty, nie kopci, a ostatnio przerwa zapłonie ujawniła się więc wymiana swiec, które wyglądały masakra całe obklejone czarne.
    Świece z października 2020r przebieg 17tys auto w gazie, nie wiem czy wina była spowodowana przerwa w zaplonie, ale palił na 3 gary bo mechanik urwał fajkę i nasadzil tylko żeby nie było widac. Powiem szczeze, ze takich partaczy nie spotkałem jeszcze urwał fajke, świece dal inne niż chcialem. Zawsze miałem beru , a on dał ngk masakra, a do tego ubywa olej już nie wiem co zrobić. Kiedyś od wymiany do wymiany nic dolewane dziś około 0.5litra na miesiac, dokładnie sprawde teraz ( spisalem km i ile oleju wlalem i zobacze) Aha przebieg 207 tyś proszę o poradę pomóżcie co zrobic, strach jechać w dalszą drogę a szykuje się wyjazd na ferie. Na trasie ubywa więcej oleju jakby go gdzieś spalal, tylko gdzie i jak.....
    Załączone pliki
    moja czarna perla
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

  • #2
    Druga świeca po prawej z naklejka zolta to swieca, która miała ciągle przerwa w zapłonie i wygląda najgorzej z całego zestawu
    moja czarna perla
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez danielosy Zobacz wpis
      Druga świeca po prawej z naklejka zolta to swieca, która miała ciągle przerwa w zapłonie i wygląda najgorzej z całego zestawu
      Witam,
      szczerze pisząc to te pozostałe świece też nie wyglądają za dobrze :-( Może to tylko kwestia za bogatej mieszanki (czarny kolor elektrod) ale może to być też problem np. ze zbyt dużymi szczelinami pomiędzy elektrodami świec (słaba iskra) lub problem z zapieczonymi pierścieniami olejowymi które przepuszczają olej do komory spalania gdzie nie spala się całkowicie i stąd ten nagar.. pewnie pomocne byłoby sprawdzenie kompresji w cylindrach choć może warto byłoby zacząć od rzeczy najtańszych czyli np. sprawdzić rozmiar szczelin w świecach ewentualnie zalać cylindry płukanką, zostawić na noc, wymienić olej sprawdzić czy pomogło.. w sieci (Youtube) jest sporo materiałów na ten temat. Ja u siebie wymieniałem świece po podobnym jak u Ciebie przebiegu (trochę za wcześnie ale zrobiłem to niejako przy okazji wymiany uszczelki pod komorą zaworów) i ich kolor był inny - rdzawoczerwony.
      Pozdrawiam z Nowym Rokiem,
      Jaroslav9252
      Pozdrawiam,
      Jaroslav92525

      -----------------------
      VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

      Komentarz


      • #4
        Jak się nie leje z motoru to albo głowica, ( może tylko uszczelniacze, a może luzy na prowadnicach), albo pierścienie do roboty.
        Możesz też spróbować zrobić płukankę. Jeśli pierścienie stoją przez nagar to jest szansa że coś tam pomoże.

        Komentarz


        • #5
          Na świecach tragiczny nagar . Olej spala w dużych ilościach . Jeśli nie kopci to raczej pierścienie . Przebieg spory a w BFQ są cieniutkie i delikatne pierścienie . Raczej będą do wymiany . Wstępnie płukankę warto zrobić i zalać 5w-50 . Musisz sprawdzić ile tego oleju znika na 1000 km . Mentalnie nastaw się na częste dolewki , do celowo remont lub zmiana samochodu . Nie jestem pewien czy mnie osobiście chciałoby się pchać kasę w dość wiekowe auto .

          Komentarz


          • #6
            Po stanie świec zakładam, że pierścienie. Pewnie końcówki wydechu masz też w środku zababrane taką czarną lepką mazią. Co do świec to NGK sprawują się u mnie dobrze już drugą kadencję. Nie wiem, który rok auta, ale pierścienie nie były tutaj dobrą stroną. Jak ktoś to zrobi porządnie to będziesz zadowolony. Wiadomo, że koszty nie małe, ale jak miałeś zamiar pojeździć to będziesz miał czym i z piecem będzie spokój na długo. Tylko lać dobry olej. Na nasze warunki 5w-40 że specyfikacją dla VW jakiś Motul albo Valvo i dbać o temperaturę silnika w BFQ, czyli dobry plyn o wysokiej temp wrzenia.

            Komentarz


            • #7
              Spróbuj zrobić płukankę silnika np TEC 2000 lub Liqui Moly , ewentualnie zalej na noc cylindry naftą. Jeśli staneły pierścienie powinno pomóc.Jak nie to szykuj się na remont silnika.

              Komentarz


              • #8
                Kurczę czytam wasze podpowiedzi to aż atrach się bać co to sie zaczyna dziac z autem. Szkoda mi go sprzedac, poniewaz jestem 1 właścicielem kupilem go w salone nowke, zawsze lalem oleje do grupy vw castrola potem mobila. Aktualnie od 3 lat lotos syntetik 5w40 i nic sie nie działo nic nie stukalo pukalo itp. A moze byc ze swiece takie czarne ze chodził na 3 garach od dluzszego czasu?? Auto u mechanika bylo w marcu i zdarzalo sie ze raz niekiedy dwa razy miesiącu wywaliło check przerwa w zaplonke, ale skasował sie blad i bylo ok. Jedynie teraz wyskoczyl blad, ale od razu silnik skakał i stad wyniana świec wczesniej na beru po 70tys km robione i bylo ok ,a na ngk 17 tyś km i padła, a reszta brudna w sumkie wszystkie wygladaja tragedia. Ale nie to jest glowny watek zapytanie tylko olej gdzie on moze sie tracic w tak duzych ilościach?? Dolalem olej na bagnecie troche wyzej niż połowa wpisałem stan km i zobacze dokladnie ile sie straci w ciagu tygodnia. Olej traci sie juz rok, ale najpierw pokrywa zaworow, potem bagnet pelniety, potem tylnia uszczelka skrzyni kolega polecił dolac ceramizer niby jemu pomógł ale u mnie niestety nie dalej olej ubywa jakies czary. A po ostatnich doswiadczeniach u mechanika az boje sie oddac auto co teraz popsuje.
                moja czarna perla
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                Komentarz


                • #9
                  Kolego po świecach widać no i sam stwierdziłeś że go ubywa i to sporo. On się nie traci tylko spala go silnik. Niech ktoś przygazuje silnik tak do ok 4tyś obr. na ciepłym a ty zobacz z tyłu , prawdopodobnie będzie dymił na niebiesko. To będzie właśnie spalany olej.
                  Bo rozumiem że auto - silnik wycieków nie ma ?
                  Zrób płukankę silnika i jak to nie pomoże ( raczej już nie ) to auto niestety do mechanika - ale dobrego bo to już dość poważna naprawa.
                  Poniesiesz jakiś koszt ale finalnie będziesz zadowolony i auto będzie jeździć jeszcze długie lata. Aha i po takiej naprawie zmień olej na lepszej firmy , nie Lotos taka moja rada.
                  P.S dodam , że to że silnik bierze Ci olej to nie jest Twoja wina - niedbalstwa czy coś . W tych silnikach ( podobno nie wszystkich 1.6, tylko jakaś seria ) montowali słabe pierścienie i na jakiś czas one starczały a potem sytuacja jak u ciebie. To kwestia czasu i przebiegu w nich.
                  Ostatnio edytowany przez danielzy; 27216.

                  Komentarz


                  • #10
                    Wiec stawiasz na pierścienie tak? jezeli plukanka nie pomoże?? A ile to moze kosztować wymiana tak mniej wiecej na ile się nastawiac ....
                    moja czarna perla
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                    Komentarz


                    • #11
                      [QUOTE=danielzy;n2819767]
                      Bo rozumiem że auto - silnik wycieków nie ma ?

                      Zgadza się juz wycieków nie ma, zrobione

                      Zrób płukankę silnika

                      A uważasz że moze byc nagar na pierścieniach dlatego przepuszczaja tylko, czy bardziej na zuzycie - uszkodzenie mechaniczne stawiasz??
                      moja czarna perla
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                      Komentarz


                      • #12
                        Sama robota to tak pewnie około 2500. Trzeba doliczyć do tego nowe pierścienie, rozrząd, pompę wody, śruby głowicy, uszczelki min pod głowice i wszystkie inne rzeczy czyli części. Sam za samą robotę w takim samym przypadku płaciłem w 2017 roku około 1600 zl ale części kupowałem sam i wyszło mnie około 3000 bez rozrządu bo miał 2kkm teraz roboczogodzina mocno w górę i zależy od miasta.

                        Długo jeździłeś na 3 garach ? Bo w takich sytuacjach silnik i katalizator dostaje mocno w kość. Blok jest nierównomiernie rozgrzany, panewki też nie mają lekko przy pracy na 3 cylindrach, chociaż one przeżyją wiele. Warsztat musiałby zwymiarować blok i wtedy byłoby wiadomo czy nie nastąpiły jakieś większe uszkodzenia. Nie chce straszyć, ale wszystko możliwe. Jak pisali koledzy, zalej cylindry naftą. Potem daj płukankę. Wlej najtańszy olej żeby sprawdzić i pozbyć się resztek płukanki. Będziesz wiedział co dalej. Mam nadzieję, że tylko nagar zakleił pierścienie. Po całej operacji i sprawdzeniu zalej już dobrym olejem.​
                        Ostatnio edytowany przez Raphael_88; 49678.

                        Komentarz


                        • #13
                          Na 3 garach zrobiłem z 5 km tak na fest bo wcześniej to tylko wylecial zaplon bo poruszyl się kabel i tak mkze z 3 razy?bylo check. A rozrzad i reszta czesci mam nowe około 7 tyś zrobiłem na nowym
                          moja czarna perla
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                          Komentarz


                          • #14
                            Ufff... No to nie ma co się martwić jakimiś dodatkowymi uszkodzeniami z tego powodu

                            Komentarz


                            • #15
                              Czyli podsumowując kupuje jutro płukadlo do silnika molly 500ml wlewam czyszcze i zalewam nowy olej i testuje co dalej będzie się działo jak dalej to samo pozostaje do wymiany pierścienie i nie ma się nad czym więcej zastanawiać
                              moja czarna perla
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                              Komentarz


                              • #16
                                Wpierw to wypadało by sprawdzić kompresję i pozalewać od góry naftą lub dedykowanymi środkami do usuwania nagaru . Następnie ponownie sprawdzić kompresję . Jeśli będzie w normie a nafta nie będzie szybko uciekać z cylindrów to wtedy wlać płukankę do oleju i nawet kilka razy wypłukać np co 500 km . Zaczynać od płukania silnika dodatkiem do oleju to moim zdanie strata czasu i pieniędzy na filtry , płukankę i olej .

                                Komentarz


                                • #17
                                  Witam ponownie juz samochod naprawiony - nowy silnik tzn kupiony po regeneracji. Pytanie jaki olej polecacie kupić?? Mechanik zalał z beczki 5w30 firmy krafta powiedział wymiana po 1500km bo musi się dotrzeć i w tedy kupić obojętnie jakiej firmy byle spełniał normy vw. Co sądzicie kupić dalej krafta czy zmienic na inny?? Normy ma spełniać vw 501 .502 tak? Tylko jak oglądam tego krafta to ok są 5w30 ale rozne ctx, dox, pdf itp co tu kurczę wybrac??
                                  moja czarna perla
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Najważniejsze by olej spełniał normy producenta , marka to sprawa drugorzędna , choć ja bym zmienił na coś w stylu Castrola , Mobila czy Shella itp.
                                    P.s nie chcę Ciebie niepokoić , ale mam nadzieję że nie kupiłeś silnika po regeneracji od pewnej znanej firmy o której był już filmik na YT , jak to oni je regenerują.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Mam nadzieke ze nie, przynajmniej nie słyszałem o takiej firmie ja robiłem w Zawierciu widać że odnowiony jest silnik. A jeżeli chodzi o normy to wszystkie spełniają dlatego taki dylemat co wybrac. Jedni chwalą motul innni Castro. Ja nadzialem się na castrola byl chyba szczony bo sama woda, a kolega na lotosa narzekał a ja zas go chwalilem bo 50tys na nim zrobiłem i wszystko ok było. Wiec teraz nie umie sie zdecydować czy kupić modul czy krafta albo dalej na łososie jeździć .....
                                      moja czarna perla
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Bierz Motula lub Valvoline. 5w40 będzie ok. U mnie już druga skoda jeździ na takich i uważam, że jest ok. Tani olej będzie też spełniał normy, ale na pewno szybciej bedzie tracił swoje właściwości. Oleje to temat rzeka, ale nie zawsze jest tak, że w drogim płacisz tylko za markę.

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X