Witam jak wymiemiałem rozrzad na 90kkm to w aso powiedzieli zeby nie zmieniac pompy wody no i nie zmienilem .Niedawno robilem rozrzad na 180kkm i teraz aso powiedzieli zeby zmienić pompe wiec mi wytrzymala pompa ale to ja vhyba mialem szczescie ze nie padla szybciej.
jak oszczednie jezdzic
Zwiń
X
-
jak oszczednie jezdzic
czesc
tak sie ostatnio zastanawiam jakie przyspieszenie jest bardziej oszczedne
np rozpedzic sie do 100km/h
cisnac ile wlezie i po 11 sec wrzucic 5 bieg i jechac
czy np rozpedzac sie powoli umiarkowanie po kolei wrzucac kazdy bieg
takie dziwne pytanie ale niedlugo jade w lekka trase i chce pobic mojego tate ktory srednie spalanie na odcinku brzeg dolny; zagan (i spowrotem) mial 3.6l/100km (dodam ze komp u mnie dzial z dokladnosnie +- 0.1l/100km) niedlugo jade do zagania i chce go pobic
hehe
-
-
jadąc nie przekraczaj 100km/h, delikatnie obchodz się z gazem, staraj się wcześniej przewidywać moment gdy będziesz musiał zwolnić i poprostu zdejmij noge z gazu a nie czekasz do ostatniej chwili i wtedy wciskasz hamulec. Wiadomo jeśli będzie nagła sytuacja to trzeba hamować normalnie ustal sobie "widełki" np od 80 do 100 i jedzie w tym przedziale to też pomaga zbić średnią.PerfectService by DGW
Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chester121ale tu chodzi o problem przyspieszania lepiej szybko i krutko czy w wolo i dlugo predkosc mysle ok 90km (wtedy spalanie chwilowe mam okolo 3.5l/100km)
BTW ja zawsze tak sobie obiecuje, że pobije sobie rekord jadąc na trasie, ale po 15minutach już nie wytrzymuje nudy i jaden normalnie :lol:Leon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
-
ok dziki i 3mac kciuki jak wroce to sie pochwale ile moj szkodnik spalil
co do nudy to masz racje BioBogon, tez czesto mam chec przyspieszyc ale teraz bedzie rywalizacja z moim ojcem, a ze bardzo zaciety jestem to nie w glowie mi przyspieszanie (najwyzej glosno muzyke nastawie jaks uspokajajaca )
Komentarz
-
-
Moja rada potwierdzona niejednokrotnie w praktyce (ale tylko na potrzeby testów minimalnego spalania) - czep sie jakiegos w miare duzego TIRa. Na bank masz 0,5l mniej niz zwykle. Wskaźnik obrotów 1600-2000 w trasie i co jakis czas odjecie lekko nogi, jak zwalnia lekko dodaj. U mnie to działa. Załadowany w trasie 3 os +bagaznik po sufit, trasa Pasłęk (k. Elbląga)-Lublin ze srednia predkoscia 78km na godz spalilem 3,9 na dystansie 460km.
Trzymam kciuki.Teraz Laguna II 2,0 dci 150KM ...
Octavia II kombi 1,9 TDI również w stajni w rodzinie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez coxp.s. ale mi na paliwo śl a mohery więc niema problemu
HAHAHAHAHAHAHAHA
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
numer jeden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PS cox, lepiej uwazaj jakis koles ma sprawe w sadze za obraze kaczynskich
a rydzyk jest wyzszy stopniem :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :lol: :lol: :lol: :lol:
Komentarz
-
-
nie do końca tak ...
Zamieszczone przez hubertPrzylep się za jakiegoś TIRA :wink:
No właśnie. Za przyklejeniem sie do TIR'a przemawia:
- stosunkowo mało dynamiczne przyspieszanie (duża masa, duża bezwładność)
- stosunkowo mało ostre hamowanie (duża masa, duża bezwładność)
- zasłona-rozbity klin powietrzny (tunel powietrzny) - małe opory powietrza
Ale mysle, że jazda za TIR'em ma przede wszystkim minusy.
Wiemy, że podczas jazdy na danym biegu pasują nam określone obroty silnika, aby jak najekonomiczniej wykorzystać jakże przez wielu posiadaczy octavii dopieszczany przebieg momentu obrotowego i mocy podczas "strojenia" silnika-bryki.
Zatem jestem pewien, że w którymś momencie odpuścisz jazdę za TIR'em, bo po prostu trafi Cię szlag z uwagi, że coś Ci nie będzie pasowało.
A to za wolno, a to za szybko. Nie ominie traktora, bo z przeciwka coś będzie jechało przy linii środkowej, tylko się zatrzyma (Ciebie szlag trafia wtedy), zaczeka i pojedzie.
Zacznie padać będziesz musiał włączyc wycieraczki, bo spod kół będzie waliło brudem błotem itd.
W końcu będziesz miał małą widoczność, przełożysz o jeden bieg niżej, dasz po garnuszkach, wyprzedzisz go z werwą i zdenerwowaniem i oszczędzanie idzie w piz...
Jedź spokojnie, swoim tępem i tak jak przedmówcy napisali , wyprzedzaj zdarzenia. A co do przyspieszania to Cyt:
Marnik79: "Wskaźnik obrotów 1600-2000 w trasie i co jakis czas odjecie lekko nogi, jak zwalnia lekko dodaj. U mnie to działa"
szerokiej drogi, zawsze z górki na luzie :szeroki_usmiechciężko jest lekko żyć,
Komentarz
-
-
Ja tez uwazam ze jazda za TIR-em nie jest najlepszym pomyslem. Zgodze sie ze jest tunel powietrzny i to jest wg mnie jedyny plus. Bo przyspieszanie jest za wolne, nawet jak na potrzeby super oszczednej jazdy. Poza tym jadac za TIRem nie widac drogi przed nami wiec jest bardzo ciezko przewidywac co sie bedzie dzialo na drodze, tzn. kiedy wyrzucic na luz kiedy zdjac noge z gazu.Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...
Komentarz
-
-
Jest coś takiego...
..., jak zasada ekojazdy, było też o tym w którymś z Motorów bodaj. Przyśpieszać należy w miarę szybko, z pedałem gazu wychylonym w miarę szybko po zmianie biegu na wyższy do ok. 3/4 maksymalnego wychylenia, a bieg zmieniać na wyższy należy wówczas, gdy po zmianie znajdziemy się na wartości momentu obrotowego umożliwiającego ponownie w miarę sprawne przyśpieszanie. Czyli w octach to będzie zmiana przy jakichś 2700-3000rpm. Jeśli chodzi o jazdę ze stałą prędkością natomiast, to obroty należy utrzymywać w granicach 1800-2500rpm (tak kalibruję na zakres obrotów turbodiesla)... No i płynność jazdy - ma kluczowe znaczenie... Tyle teoria :diabelski_usmiechSkoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
Re: Jest coś takiego...
Witam,
podobno opory powietrza sa glownym powodem zwiekszonego zuzycia paliwa . Stad jasny i oczywisty wniosek ze trzeba ten opor zmniejszyc. I chyba jedyna rozsadna rada jest jezdzic z ekonomiczna predkoscia (plus pozostale zalecenia tzn przewidywac by nie trzeba bylo hamowac a potem znowu przyspieszac itp.) Rowniez slyszalem o teori 3/4 gazu - ale slyszalem o tym w kontekscie benzyniakow...
Ja chcialbym sie podpiac pod pytanie i prosic o uscislenie : jadac z predkoscia 80 kmph moge jechac na V - wtedy jest troche ponizej 2tys i turbina chyba jeszcze nie dmucha lub na IV wtedy turbina juz dmucha - powyzej 2 tys - roznica przy nacisnieciu pedalu przysp. jest duza. Na IV sie zbiera na V jest slabizna. Na ktorym biegu powinienem jechac zeby bylo optymalnie ? Pytam bo auto mam zaledwie od 3 dni i ciagle sie probuje przestawic z benzyniaka na turbo diesla :szeroki_usmiech . Podejrzewam tez ze przebieg mojego auta tez ma spore znacznie 315 km :szeroki_usmiechpozdrawiam
Markowski
OI AXR 06 185@377
Komentarz
-
-
Re: Jest coś takiego...
Zamieszczone przez markowski(...)Na ktorym biegu powinienem jechac zeby bylo optymalnie ? Pytam bo auto mam zaledwie od 3 dni i ciagle sie probuje przestawic z benzyniaka na turbo diesla :szeroki_usmiech . Podejrzewam tez ze przebieg mojego auta tez ma spore znacznie 315 km :szeroki_usmiechSkoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
Re: Jest coś takiego...
Zamieszczone przez markowskijadac z predkoscia 80 kmph moge jechac na V - wtedy jest troche ponizej 2tys i turbina chyba jeszcze nie dmucha lub na IV wtedy turbina juz dmucha - powyzej 2 tys -
pozdrawiamASV 147PS@307Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chester121Zamieszczone przez coxp.s. ale mi na paliwo śl a mohery więc niema problemu
HAHAHAHAHAHAHAHA
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
numer jeden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PS cox, lepiej uwazaj jakis koles ma sprawe w sadze za obraze kaczynskich
a rydzyk jest wyzszy stopniem :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :lol: :lol: :lol: :lol:
spoko ja go nie obrażam wręcz jestem jego fanem :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
to mój idol i dlatego mam go na avatarku 8) 8)
szkoda tylko że będzie musiał wyjechać do afryki :diabelski_usmiech
:diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
a jak chodzi o jazde za tirem to ja miałem na myśli autostrade
pozdrawiam słuchaczy rydzyjka :lol:OCTAVIA `03 ASZ
SLIJCIE DATKI SLIJCIE !!!
Komentarz
-
-
witam
niestety nie pobilem rekordu spalania (nawet nie bylem blisko )
jechalismy do Jaworzna ciagle autostrada i nawet gdybym bardzo chcial to na autostradzie nie da sie wolniej jechac niz 130km/h ( maluchy jezdzily 100-120km/h :shock: )
wiec w polowie odcinka podarowalem sobie (jak spalanie mialem na poziomie 4.7l/100km)
i dalem w palnik podruz gdyby nie deszcz byla by bardzo przyjemna
srednia predkosc okolo 140km/h no i zrobilem vmax (fakt ze pod gorke ale tylko na tym odcinku nikt nie blokowal mnie na lewym pasie)
predkosc wynoisila lekko ponad 180km/h
srednie spalanie na odcinku prawie 600km 5.7l/100km
doszedlem do wniosku ze rekord trzeb bic na zwyklej trasie (we wroclawiu mialem miejsze spalanie )
PS pytanko zmienilem oopny z profilu 65 na 60 , wiem ze to ejst wysokosc mierzona w procentach tylko nie wime czy te 5 % TO DUZO
zawsze to kolo troche szybciej bedzie sie obracac i beda przeklamanie , chcial bym wiedziec jakie
100% w profilu to jaka wysokosc ????
pzdr
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chester121witam
PS pytanko zmienilem oopny z profilu 65 na 60 , wiem ze to ejst wysokosc mierzona w procentach tylko nie wime czy te 5 % TO DUZO
zawsze to kolo troche szybciej bedzie sie obracac i beda przeklamanie , chcial bym wiedziec jakie
100% w profilu to jaka wysokosc ????
pzdrLeon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
Komentarz