Ja polecam 520 w skodzie siedzi i dobrze sie sprawuje do tego u nas w sumie 520XL.. do tego antenka ml-145 Unidena na magnesie :diabelski_usmiech dajeeee radeeee
Oto wyzwanie (zwlaszcza ze diagnoza na oldelgosc) ;-)
Octavia 1,9 TDI - AGR 1998 190kkm
Problem wyglada nastepujaco:
1) zapalam silnik (obroty 900)
2) spalanie chwilowe 12 l/100km
gdy silnik sie rozgrzeje i stane na swiatlach spalanie 3.9 l/100 (powinno byc 0,4-0,6 L/100)
gdy zgasze silnik i zapale ta sama historia czyli od nowa 12 L/100km, gdy np rozpedze sie do 100km/h i wrzuce na luz to pokazuje 0.00 l/km ale gdy sie zatrzymam to zaraz wskakuje 3.9
bylem na kompie :
- padniety czujnik temp.
wiecej błedów brak
wymieniłem czujnik na nowy orginalny - problem nie ustąpił
ASO nie bardoz wie co to,mowia ze moze trzeba przeprogramowac pompe (ok. 800 zł), ale wole sie wpierw spytac na forum. Moze ktos sie z czyms takim spotkał? Bardzo prosze o pomoc.
Cos mi tu nie pasuje u mnie jest podobnie i to jest dobrze 1.6 AEE
na luzie mam 0.8 ale przy okolo 100km/h gdy predkosc spada spalanie na luzie rosnie wg komputera i tak bylo zawsze.Stojac na swiatlach komputer nie pokaze ci sredniego spalania na 100km bo stoisz w miejscu to jak ma obliczyc stosunek trasy to ilosci zuzytego paliwa???(pokazuje chyba ostatnia wartosc przed zatrzymaniem)
A spalanie zero pokaze tyko gdy puscisz noge z gazu przy odpowiedniej predkosci odcina wtedy doplyw paliwa ale gdy obroty spadna ponizej pewnego progu znow zacznie podawac paliwo
Na luzie nie pokaze zera bo zawsze jest podawane paliwo
Nie wiem jak sie to ma do TDI ale wydaje mi sie ze podobnie
Były Właściciel OI 1.6 AEE 75KM ,1998r teraz Laguna 3 2.0 dci 150KM
Oto wyzwanie (zwlaszcza ze diagnoza na oldelgosc) ;-)
Octavia 1,9 TDI - AGR 1998 190kkm
Problem wyglada nastepujaco:
1) zapalam silnik (obroty 900)
2) spalanie chwilowe 12 l/100km
gdy silnik sie rozgrzeje i stane na swiatlach spalanie 3.9 l/100 (powinno byc 0,4-0,6 L/100)
gdy zgasze silnik i zapale ta sama historia czyli od nowa 12 L/100km, gdy np rozpedze sie do 100km/h i wrzuce na luz to pokazuje 0.00 l/km ale gdy sie zatrzymam to zaraz wskakuje 3.9
bylem na kompie :
- padniety czujnik temp.
wiecej błedów brak
wymieniłem czujnik na nowy orginalny - problem nie ustąpił
ASO nie bardoz wie co to,mowia ze moze trzeba przeprogramowac pompe (ok. 800 zł), ale wole sie wpierw spytac na forum. Moze ktos sie z czyms takim spotkał? Bardzo prosze o pomoc.
Pozdrawiam!
panowie troche mylicie pojęcia
jeżeli samochód stoi czyli nie jest w ruchu to pokazuje wartość l/h czyli jednostke paliwa w jednostce czasu a gdy samochód rusza to pokazuje l/100km czyli jednostke paliwa w jednostce długości. i tak to ma być. oczywiście mowa o funkcji spalania chwilowego a nie średniego.
trzeba zwracać uwage czy komp pokazuje l/h czy l/100km.
p.s. kolega też raz tego nie zauważył i pojechał na serwis że komp mu ześwirował :szeroki_usmiech
yhy i co ma czujnik temperatury do wskazań zużycia paliwa ??
jeżeli samochód stoi czyli nie jest w ruchu to pokazuje wartość l/h czyli jednostke paliwa w jednostce czasu a gdy samochód rusza to pokazuje l/100km czyli jednostke paliwa w jednostce długości. i tak to ma być. oczywiście mowa o funkcji spalania chwilowego a nie średniego.
Ale w Octaviach sprzed liftu komp cały czas spalanie chwilowe pokazuje w litrach/100 km, niezależnie, czy na postoju czy w ruchu.
jeżeli samochód stoi czyli nie jest w ruchu to pokazuje wartość l/h czyli jednostke paliwa w jednostce czasu a gdy samochód rusza to pokazuje l/100km czyli jednostke paliwa w jednostce długości. i tak to ma być. oczywiście mowa o funkcji spalania chwilowego a nie średniego.
Ale w Octaviach sprzed liftu komp cały czas spalanie chwilowe pokazuje w litrach/100 km, niezależnie, czy na postoju czy w ruchu.
a no to sprawa się chyba wyjaśniła.
ja mam octe z 2003 a ze starszą do czynienia nie miałem.
Komentarz