Zamieszczone przez arti_kns
Przesiadka z LPG na ON
Zwiń
X
-
Przesiadka z LPG na ON
Chciałbym poznać opinię osób, które przesiadły się z LPG na ON.
Zasadniczo czy nie żałują. Czy patrząc z perspektywy czasu podjęłyby tą samą decyzję. Co skłoniło Was do zmiany z gazu na TDI?
Obecnie użytkuję 1.6 z sekwencyjną instalacją gazową, ale szczerze nie wiem jakie rozwiązanie wybrać przy zakupie kolejnego wozidła. Przy moich przelotach rzędu ok 17 tys rocznie pewnie większość powie że tylko benzyna, ale są ludzie którzy robią mniejsze i jeżdżą tdi chwaląc to rozwiązanie.
-
-
Czesc, ja rowniez zrobilem taka przesiadke. Wczesniej 3 zagazowane auta (polonez, omega a i ford sierra). Po czym przesiadlem sie na 1.9 tdi. Absolutnie nie zaluje przejscia na diesla i nie zamierzam wracac do gazu.
Jest to oczywiscie moje osobiste zdanie i generalnie o gustach sie nie rozmawia. Wybor nalezy do Ciebie.sorki za brak polskich liter
Komentarz
-
-
Ths, Ja co prawda nie śmigam na gazie tylko na PB (auto służbowo-rodzinne), ale moje privat A6 jest na ON, a rocznie robię nią jakieś 8kkm. Jak ktoś mi powie, że to się nie opłaca przy takich przebiegach to niech zbija na drzewoA6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
-------------------------------------------------
Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez splawikJak ktoś mi powie, że to się nie opłaca przy takich przebiegach to niech zbija na drzewosaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Witam.
Ja miałem do czynienia z czterema autami na gaz.
1Polonez - gaznik tak wiec szkoda pisania
2Calibra 2.0 8v 115km gaz-mieszalnik. Raz strzelił wtedy wymieniłem po 40 tyś 8) przewody i swiece .Potem absolutnie 0 problemów!(olej co 10 tys) i byłem mega zadowolony.
3Calibra 2.0 16v 150km gaz sekfencja-iiiii.... kupa :P niby fajnie mniejsza strata mocy ale wiecznie jakies regulacje.Albo jakiś bład sie swiecił to palił duzo itd.Nie byłem zadowolony z gazu w tym aucie.
4Laguna 1.8 90km.Duża róznica w mocy.Na gazie słabszy niz Pb.Ale to auto wącha gaz a nie go spala.Jakies 8 l gazu jezdzac normalnie a nie PSJ
Ale w każdym aucie gaz zakładałem sam.
Teraz mam diesla i jestem bardziej za dieslem niz gazem bo:
Tankuje i 850km robie bez tankowania -na gazie ok 350 nie pamietam
Zero problemów z jakimis regulacjami-takie problemy były przy sekfencji ,na mieszalnikowej byłem 1raz tylko po 1000km o czym mówiła gwarancja
Jak chcesz brać auto nowe to musisz policzyć kiedy zwroci Ci sie diesel.Jak bym mial wybierac dzisiaj wybralbym diesla bo diesle sa oszczedne i szybkie.Gaz tylko oszczedny.Lecz jakbym mial kupic 2.0 tdi 170km to wolalbym benzyne.Bo wtrysk Ci padnie(a padaja) i lipa z oszczednosci.
[ Dodano: Nie 28 Lis, 10 19:04 ]
Zagadaj do Adamka.Gosc madrze liczy.Smiem twierdzic ,że potrafi obiektywnie ocenic co bardziej sie oplaca.Ale jesli chodzi o przyjemnosc z jazdy to zdecydowanie diesel daje wiecej radosci
Komentarz
-
-
Dzięki Panowie za opinie.
Auto planuje zakupić za ok rok czasu.
Budżet to ok 35 tys. używka OII. Jeśli diesel to tylko i wyłącznie 1.9 TDI a jeśli benzyna to 1.6 MPI i do tego gaz założyć. Na dzień dzisiejszy patrząc na ceny na rynku to jak doliczę do benzyny koszt instalacji ok 3000 to cena zrównuje się z ceną zakupu diesla. Auta w tej cenie to ok 5 latki. Jedyna różnica to przebieg - benzyna będzie miała mniejszy przelot, ale ofert sprzedaży jest bardzo mało.
Z ekonomicznego punktu widzenia wg mnie wypada lepiej LPG, ale z tego co słyszę to nie ma "fun'u" z jazdy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ThsZ ekonomicznego punktu widzenia wg mnie wypada lepiej LPG, ale z tego co słyszę to nie ma "fun'u" z jazdy.OKP & OCP
Komentarz
-
-
Pali tyle ile wlejesz Średnio wychodzi 15 LPG na 100 ale jak się chce szperą pobawić to spokojnie możesz doliczyć jeszcze 10 litrów 2.5 szału nie robi, zwłaszcza jak jak w automacie. W 3.0 jest lepiej. Generalnie Omega startu nie ma rewelacyjnego (masa się kłania), ale potem :twisted:OKP & OCP
Komentarz
-
-
Wcześniej jeździłem Punto 1,2 16V na gazie. Paliło gazu 8l/100km.
Fakt, że to inna klasa auta, ale w samym komforcie eksploatacji motoru różnice na korzyść diesla ewidentne:
- jeśli LPG to najlepiej założone fabrycznie lub w dobrym serwisie lub u dobrego gazownika. Inaczej problemy np. gaśnięcie motoru przy zdjęciu nogi z gazu.
- ubytek mocy jest. Niewielki ale jest. Diesel fajnie idzie z od dołu już. Super. A na LPG silnik jakoś tak niby nic, ale jednak inaczej pracował.
- diesla tankujesz rzadziej - bak wystarczy w zaokrągleniu na 900 km. LPG średnio 350 km. (mało istotne ale upierdliwe)
- ropę sam tankujesz. Przy LPG często trzeba czekać na gościa, albo na stacji jest kolejka, a dystrybutor LPG zawsze jeden. (mało istotne ale upierdliwe)
- przy LPG w baku i tak musisz mieć benzin. I czasem na niej odpalać i czasem watro trochę pojeździć.
Tematy o tym, że LPG spala się w wyższej temp i jaki ma wpływ ma motor już były na forum.
Ehmm... podsumowując: Komfort z jazdy o wiele lepszy dieslem. A przy cenie 3 k złotek polskich za instalacyję... cóż pozostałbym na benzin.
Komentarz
-
-
Wszystko jest kwestią gustu. Ja wcześniej miałem 2 diesle i teraz przesiadłem się na LPG. Szczerze mówiąc nie żałuję. Zupełnie inaczej się jeździ. Co prawda diesel był bardziej dynamiczny ale nie kupiłem auta żeby się nim ścigać. Wiadomo czy diesel czy LPG każde ma swoich zwolenników i przeciwników. Benzyna duużo szybciej się nagrzewa, nie ma turbiny (no chyba że kupisz TSI) o którą trzeba dbać, co dla mnie ważne benzyna lepiej znosi krótkie dystanse (diesel zawsze był niedogrzany). Musisz przeanalizować wszystkie za i przeciw i podjąć decyzję.
Komentarz
-
Komentarz