Zamieszczone przez dede_adam
Zacisk hamulca tylnego
Zwiń
X
-
Zacisk hamulca tylnego
Spotkałem się z nast. dylematem: podczas wymiany tarczy i klocków z tyłu zauważyłem uszkodzoną osłonę gumową ( przeciwkurzową). Domyślam się, że stało się to podczas poprzedniej wymiany klocków (w ASO). Zajrzałem pod tę osłonę - tłoczek OK (na razie). Ostatni raz przerabiałem zacisk od Passata, a więc konstrukcyjnie to samo, ale było to już ponad rok temu i teraz się zastanawiam : czy można wymienić samą osłonę bez rozbierania zacisku (wyciągania tłoczka ?). Poprzednio miałem to i tak rozebrane na czynniki pierwsze z powodu konieczności uszczelnienia mechanizmu hamulca ręcznego, więc złożenie wszystkiego robiłem wg wersji oficjalnej VW. Oficjalna wersja to taka, żeby demontować tłok do wymiany tej pieprzonej osłony. No ale trzeba wtedy odpowietrzać ten zacisk. Kupa roboty. I tak myślę, że może ktoś już coś takiego zmuszony był robić i udało mu się to bez demontażu tłoka ? Chętnie bym się dowiedział.
Bo jeśli nie to...kupa.......roboty.Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
-
-
Dzięki za info, niestety racja - musiałem wyciągać tłok. Gorzej było z montażem gdy nie mając przyrządu wciskałem i wkręcałem jednocześnie tłoczek. Żałowałem, że nie jestem mutantem z 4 rękami :?
Poza tym nie wiedziałem jeszcze o tym, że wężyk jest zbrojony siatką metalową, więc po zaciśnięciu go musiałem potem bydlaka "modelować". Efekty sprawdzę dopiero jutro. Chociaż się zastanawiam co z tego może być: nowe tarcze, nowe klocki,- to OK, ale ten "modelowany" wężyk ?. Dzisiaj tylko 3 delikatne hamowania - jest trochę dziwnie. Może też jest gdzieś jeszcze powietrze ?Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
Komentarz