Charakterystyka silnika SDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czechu81
    Classic
    • 2010
    • 17

    Charakterystyka silnika SDI

    Po co dwa takie same tematy.
    Silnik AQY ma 115KM i nie ma tam kontrolki swiec, wiec popraw kod silnika lub napisz jak wyglada ta kontrolka.
    Podstawowe pytanie - benzyna czy diesel?
  • Radek87
    Drive
    • 2009
    • 88

    #2
    Charakterystyka silnika SDI

    Witak kolegów
    Mam tekie pytanie czy ktoś ma może charakterystykę silnika 1,9 SDI 50kW :?:
    Piszę właśnie pracę inżynierską na temat silników o zapłonie samoczynnym i potrzebuję takiej charakterystyki
    Będę bardzo wdzięczny
    Pozdrawiam
    Radek87

    Komentarz

    • MartinezTychy
      Drive
      • 2010
      • 80

      #3
      Radek87,
      Podaje link

      Jak coś jeszcze znajdę to wrzucę.

      SILNIK

      Zapłon samoczynny, z wtryskiem bezpośrednim do komory półotwartej w tłoku, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
      Silnik typu AGP
      Średnica cylindra 79,5 mm
      Skok tłoka 95,5 mm
      Pojemność skokowa 1896 cm3
      Stopień sprężania 19,5
      Ciśnienie sprężania
      - nominalne 2,5...3,1 MPa
      - minimalne 1,9 MPa
      - dopuszczalna różnica między cylindrami 0,5 MPa
      Moc maksymalna 50 kW (68 KM)
      Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4200 obr/min
      Moment maksymalny 133 N×m
      Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2400 ± 200 obr/min

      Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny półautomatyczny
      Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 0 mm
      Fazy rozrządu
      - otwarcie zaworu ssącego 11° po ZZ
      - zamknięcie zaworu ssącego 25° po ZW
      - otwarcie zaworu wydechowego 40° przed ZW
      - zamknięcie zaworu wydechowego 10° przed ZZ
      Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne
      Oznaczenie wałka rozrządu / znakiem „38E” (między krzywkami zaworów ssącego i wydechowego cylindra nr 1) oraz znakiem „DE” (między krzywkami zaworów ssącego i wydechowego cylindra nr 2) wybitymi na wałku
      Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu, pompy wtryskowej i pompy cieczy chłodzącej
      - naciąg / regulowany wstępnym ustawieniem napinacza umieszczonego
      mimośrodowo
      - wymiana / co 60 000 km

      Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym w lewym zbiorniku chłodnicy lub dwa wentylatory elektryczne sterowane przez zespół regulacji temperatury poprzez termowyłącznik (wersje z klimatyzacją)
      Termostat / umieszczony po lewej stronie kadłuba za pompą cieczy chłodzącej
      - temperatura początku otwarcia 85°C
      - temperatura pełnego otwarcia 105°C
      - skok minimalny zaworu 7 mm
      Wentylator(y)
      - wersje bez klimatyzacji / jeden, elektryczny, o dwóch prędkościach, o mocy 60/
      /100 W i średnicy łopatek 345 mm, sterowany termowyłącznikiem
      - wersje z klimatyzacją / dwa, elektryczne, o dwóch prędkościach, lewy o mocy 60/250 W i średnicy łopatek 345 mm, prawy o mocy 60/220 W i średnicy łopatek 290 mm, sterowane przez zespół regulacji temperatury poprzez termowyłącznik
      - temperatura włączenia
      - 1. prędkości 92...97°C
      - 2. prędkości 99...105°C
      - temperatura wyłączenia
      - 1. prędkości 84...91°C
      - 2. prędkości 91...98°C
      Nadciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika wyrównawczego 140...160 kPa

      Układ smarowania / pod ciśnieniem, z chłodnicą oleju
      Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, napędzana łańcuchem jednorzędowym od wału korbowego, napinacz łańcucha samoczynny, zintegrowana z zaworem przelewowym
      Ciśnienie minimalne oleju (w temp. 80°C)
      - na biegu jałowym 0,1 MPa
      - przy 2000 obr/min 0,2 MPa
      Ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego 1,2 MPa
      Czujnik ciśnienia oleju / wkręcony we wspornik filtru oleju
      - napięcie zasilania 12 V
      - ciśnienie rozwarcia styków 0,07 MPa
      - oznaczenie / kolorem brązowym
      Filtr oleju / wymienny, VAG

      Układ zasilania / wtryskowy, sterowany elektronicznie, zawierający:
      - zbiornik paliwa,
      - filtr paliwa,
      - filtr powietrza,
      - zespół przepustnicy powietrza,
      - pompę wtryskową o konstrukcji specjalnej,
      - wtryskiwacze,
      - czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
      - czujnik temperatury powietrza zasilającego,
      - czujnik temperatury paliwa (na pompie wtryskowej),
      - czujnik położenia ZZ i prędkości obrotowej wału korbowego,
      - czujnik położenia pedału przyspieszenia,
      - czujnik początku wtrysku,
      - czujnik położenia trzpienia regulacyjnego (na pompie wtryskowej),
      - czujnik położenia pedału sprzęgła,
      - regulator wydatku paliwa (w pompie wtryskowej),
      - zawór elektromagnetyczny początku wtrysku (w pompie wtryskowej),
      - zawór elektromagnetyczny zatrzymania silnika (zawór STOP),
      - zawór elektromagnetyczny recyrkulacji spalin,
      - zawór pneumatyczny recyrkulacji spalin,
      - świece żarowe,
      - włącznik świateł hamowania,
      - elektroniczne urządzenie sterujące,
      - katalizator utleniający w układzie wydechowym,
      - przekaźnik główny i przekaźnik świec żarowych,
      - lampkę kontrolną w zestawie wskaźników.
      Filtr paliwa / Mann WK 853/3, umieszczony w przedziale silnika przed prawym nadkolem, odwadnianie co 15 000 km lub co 1 rok, wymiana co 30 000 km
      Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, Mann C37 153, umieszczony po lewej stronie przedziału silnika za akumulatorem, wymiana co 60 000 km
      Zespół przepustnicy powietrza / z przepustnicą sterowaną przez elektroniczne urządzenie sterujące (styk 49) poprzez silnik elektryczny
      - napięcie zasilania (między stykami „1” i „4” złącza
      przepustnicy) 12 V
      - rezystancja silnika (między stykami „2” i „3” złącza
      przepustnicy lub „3” i „49” złącza urządzenia
      sterującego) 1,5 W
      Pompa wtryskowa / rozdzielaczowa, sterowana elektronicznie, Bosch VE 4/10 E 2100 R 724
      Kolejność wtrysku 1-3-4-2
      (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu)
      Ustawienie statyczne pompy / za pomocą trzpienia ustawczego
      Ustawienie dynamiczne pompy / za pomocą testera VAG 1551 lub VAG 1552
      Prędkość obrotowa biegu jałowego 875...1000 obr/min
      Prędkość obrotowa maksymalna (bez obciążenia) 5050 ± 100 obr/min
      Wtryskiwacze / zamknięte z rozpylaczem pięciootworowym o średnicy otworów 0,17 mm, specjalne, o dwóch sprężynach, o nieregulowanym ręcznie ciśnieniu otwarcia, nienaprawialne
      Typ
      - wtryskiwacze cylindrów nr 1, 2 i 4 / Bosch 0432 193 733 (0986 430 434)
      - wtryskiwacz cylindra nr 3 / Bosch 0432 193 734 (0986 430 435)
      Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza
      - nominalne 19...20 MPa
      - minimalne dopuszczalne 17 MPa
      Świece żarowe / ołówkowe, Bosch 0250 020 022
      - napięcie zasilania 12 V
      Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / termistancyjny, podwójny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony na przewodzie wypływu cieczy z głowicy
      Rezystancja czujnika temperatury cieczy chłodzącej (między stykami „1” i „3” złącza czujnika lub „70” i „54” złącza urządzenia sterującego)
      - przy 0°C 5000...6500 W
      - przy 10°C 3300...4500 W
      - przy 20°C 2200...3000 W
      - przy 30°C 1500...2000 W
      - przy 40°C 1000...1400 W
      - przy 50°C 700...950 W
      - przy 60°C 540...680 W
      - przy 70°C 400...500 W
      - przy 80°C 275...375 W
      - przy 90°C 200...275 W
      - przy 100°C 150...225 W
      Czujnik temperatury powietrza zasilającego / termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w przedziale silnika z tyłu po lewej stronie (na obudowie filtru powietrza)
      Rezystancja czujnika temperatury powietrza zasilającego (między stykami czujnika lub między stykami „13” i „25” złącza urządzenia sterującego)
      - przy 0°C 5000...6500 W
      - przy 10°C 3300...4500 W
      - przy 20°C 2200...3000 W
      - przy 30°C 1500...2000 W
      - przy 40°C 1000...1400 W
      - przy 50°C 700...950 W
      - przy 60°C 540...680 W
      - przy 70°C 400...500 W
      - przy 80°C 275...375 W
      - przy 90°C 200...275 W
      - przy 100°C 150...225 W
      Czujnik temperatury paliwa / termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w pompie wtryskowej
      Rezystancja czujnika temperatury paliwa (między stykami „4” i „7” złącza pompy wtryskowej lub „53” i „76” złącza urządzenia sterującego)
      - przy 0°C 5000...6500 W
      - przy 10°C 3300...4500 W
      - przy 20°C 2200...3000 W
      - przy 30°C 1500...2000 W
      - przy 40°C 1000...1400 W
      - przy 50°C 700...950 W
      Czujnik położenia ZZ i prędkości obrotowej wału korbowego / indukcyjny, umieszczony po lewej stronie kadłuba z tyłu (przy kole zamachowym), współpracujący z tarczą nadajnika impulsów o 4 wycięciach umieszczoną na wale korbowym przed kołem zamachowym
      - rezystancja czujnika (między stykami „1” i „2” czujnika
      lub „67” i „69” złącza urządzenia sterującego) 1000...1500 W
      Czujnik położenia pedału przyspieszenia / potencjometryczny, umieszczony przy pedale przyspieszenia (wewnątrz nadwozia), zawierający także stycznik swobodnego położenia pedału
      Oznaczenia styków złącza czujnika
      - czujnik położenia pedału / styki „1”, „2” i „3”
      - stycznik swobodnego położenia pedału / styki „4” i „6”
      Rezystancja między stykami złącza czujnika (lub stykami złącza urządzenia sterującego)
      - „1” i „3” („24” i „23”) pedał swobodny 800...1400 W
      - „2” i „3” („11” i „23”) pedał swobodny 800...1400 W
      - „4” i „6” („12” i „25”)
      - pedał swobodny 800...1200 W
      - pedał wciśnięty do oporu ¥ W
      Czujnik początku wtrysku / elektromagnetyczny, umieszczony na wtryskiwaczu 3. cylindra
      - rezystancja (między stykami czujnika lub między stykami
      „55” i „62” złącza urządzenia sterującego) 80...120 W
      Regulator wydatku paliwa / umieszczony w pompie wtryskowej, zintegrowany z czujnikiem położenia trzpienia regulatora
      - rezystancja regulatora (między stykami „5” i „6” złącza
      pompy wtryskowej) 0,5...2,5 W
      Czujnik położenia trzpienia regulatora wydatku / umieszczony w pompie wtryskowej
      - rezystancja czujnika (między stykami „1” i „2” złącza
      pompy wtryskowej lub „56” i „57” złącza urządzenia
      sterującego) 4,9...7,5 W
      - rezystancja czujnika (między stykami „2” i „3” złącza
      pompy wtryskowej lub „57” i „64” złącza urządzenia
      sterującego) 4,9...7,5 W
      Zawór elektromagnetyczny początku wtrysku / umieszczony na pompie wtryskowej
      - rezystancja zaworu (między stykami „9” i „10” złącza
      pompy wtryskowej) 12...20 W
      Zawór elektromagnetyczny recyrkulacji spalin / umieszczony w przedziale silnika z tyłu na kolektorze ssącym
      - rezystancja zaworu 14...20 W
      Zawór pneumatyczny recyrkulacji spalin / zamocowany do kolektora ssącego, sterowany podciśnieniem poprzez zawór elektromagnetyczny
      Czujnik położenia pedału sprzęgła / umieszczony przypedale sprzęgła
      - napięcie zasilania 12 V
      - rezystancja
      - pedał wciśnięty maks. 10 W
      - pedał swobodny ¥ W
      Włącznik świateł hamowania / podwójny, spełniający również rolę czujnika położenia pedału hamulca, umieszczony przy pedale hamulca
      Oznaczenia styków złącza włącznika
      - włącznik świateł hamowania / styki „1” i „4”
      - czujnik położenia pedału / styki „2” i „3”
      Elektroniczne urządzenie sterujące / umieszczone w przedziale silnika pod szybą przednią w środkowej części, mikroprocesorowe, z możliwością samodiagnozowania i regulacji wyprzedzenia wtrysku za pomocą testera VAG 1551 lub 1552, 80-stykowe (dwa złącza o stykach oznaczonych 1 do 52 oraz 53 do 80)
      Typ / Bosch MSA 15.5
      Pozdrawiam.
      Wątek zaczerpnięty z VW klub.
      Skoda Fabia Combi jeżdzi i trąbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Komentarz

      • rss
        L&K
        • 2009
        • 1098

        #4
        jak to nie wystarczy to podaj mi maila na PW. podesle Ci wykres mocy i momentu.
        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
        _________________________________________
        Do sprzedania:
        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
        zaciski do hamulcow 280mm.

        Komentarz

        • MartinezTychy
          Drive
          • 2010
          • 80

          #5
          Radek87,
          Nie musisz by tak wylewny.
          Dziękuje by wystarczyło chyba,że nikt Ciebie tego nie nauczył i nie wiesz jakie jest znaczenie tego słowa.Zatem jako studenta odsyłam do słownika możesz sobie wygooglac.
          Tym razem nie pozdrawiam.
          Skoda Fabia Combi jeżdzi i trąbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          Komentarz

          • Radek87
            Drive
            • 2009
            • 88

            #6
            Kolego Martinez znaczenie słowa dziękuję znam i słowa tego używam a to co kolega podesłał to ja już dawno w internecie odnalazłem i nic a nic mi to w pracy raczej nie pomogło
            PS. Co się kolega tak unosi co?? :wink:

            Komentarz

            • MartinezTychy
              Drive
              • 2010
              • 80

              #7
              Radek87,
              Cokolwiek było by lepsze niż cisza.
              Nawet jeśli znalazłeś coś gdzie indziej.
              :P
              Skoda Fabia Combi jeżdzi i trąbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

              Komentarz

              Pracuję...