Trzy male pytanka laika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cowboy
    Ambiente
    • 2007
    • 106

    Trzy male pytanka laika

    Jabar1975, to Ty jeszcze w lozku? :roll: Cos powaznego?
  • markowski
    Ambiente
    • 2006
    • 224

    #2
    Trzy male pytanka laika

    Witam,
    Po przejechaniu 800 km nowa Octavka zauwazylem co nastepuje :

    1. Predkosc 60 kmph na IV biegu to obroty ponizej tych przy ktorych turbina zaczyna dmuchac - czyli dosc niskie jakos pomiedzy 1.5krmp a 1.7 krpm - totalny brak dynamiki. Na V biegu predkosc 80 to podobnie obroty przy ktorych turbina jest na granicy dmuchana ze wskazaniem na niedmuchanie :szeroki_usmiech - auto nie jedzie jeszcze. No to kurde jak maja sie do tego pomiary elastycznosci - przyspieszenia na IV biegu 60-100 i na V 80-120 ? Czy te obroty nie sa za niskie - troche sie naczytalem na forum o destrukcyjnym dzialaniu deptania z niskich obrotow - moze czegos nie kumam - czy zestopniowanie skrzynki nie jest nieco "niestandardowe" ??? :shock: Czy depniecie do oporu na IV przy 60 lub na V przy 80 jest jeszcze skodliwe czy juz nie ????

    2. Czy turbina - podczas przyspieszania moze inaczej brzmiec na roznych biegach ? Pytam bo w mojej Skodzinie na trzecim biegu - przy mocniejszym przyspieszeniu - w okolicach 2.5krpm pojawia sie dosc glosny i wyrazny odglos - taki dziwny niby pojęk ... i trwa do 3 - moze wiecej krpm ... na pozostalych biegach jest niemalze nieslyszalny - trwa bardzo krotko i jest zdecydowanie cichszy ... Mam watpliwosci czy jest to wogole odglos turbiny - nie jest to na pewno swist lub gwizd... Co o tym myslec ?


    3. Pytanie nawiazujace do poprzedniego - przy przyspieszaniu - na granicy dmuchania turbiny pojawia sie krociutko bardzo cichy ale dajacy sie uslyszec odglos grzechotania , stukania ... przypomina nieco stukanie zaworow w benzyniaku - pozniej go nie slychac - glosniej klekocze motorek :szeroki_usmiech .... No i pytanie - czy silnik przy pracy (u mnie AXR ) moze wydawac z siebie inne odglosy ponad charakterystyczne klekotanie i swistanie turbaffka? Z racji sporych wibracji wydaje mi sie to bardzo mozliwe - jakis rezonans mechaniczy itp. ale z racji ze jestem lajkonikiem w temacie diesla prosilbym o komentarz...

    z goory dzieki za odpowiedzi
    pozdrawiam
    pozdrawiam
    Markowski
    OI AXR 06 185@377

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Niech zgadnę przesiadłeś się z benzyny na diesla? Wszystko jest ok i turbina zawsze tak samo pracuje
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • Garret
        L&K
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1196
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        #4
        Witaj,

        też mam AXR, przy 80km/h na V biegu jest ok. 1700 obr/min
        wg danych tech. max moment 240Nm jest osiągany już od 1800 obr/min, a to oznacza, że silnik już powinien ciągnąć od tych obrotów i .. tak jest. Musisz pamiętać, iż niskie obroty ozn. co innego w dieslu niż w benzynie :szeroki_usmiech.
        W benzynie o podobnej mocy max. (100KM) - czyli w przypadku współczesnych jednostek 1.4-1.6 16V przy 1600-1800 obr/min będzie może z 50-70Nm :roll: czyli wciskanie gazu katuje silnik a autko i tak nie chce się zbierać.
        Faktem jest, iż jak jadę na V i zdarza się, ze prędkość spada do ok. 70km/h czyli ok. 1500obr/min, to jak przyspieszam to z wyczuciem, dopiero jak osiągnie 1700-1800obr/min to wciskam mocniej :diabelski_usmiech
        Moje odczucia są zgodne z tym co papier pokazuje, czyli, że od 1800-1900obr/min zaczyna żwawo ciągnąć;-)
        Jaki faktyczny jest przebieg momentu to pokaże DynoDay 20.05, thx Purchawa
        Tyle ode mnie, ale ja świeżak w dieslach jestem, na pewno wypowiedzą sie b. doświadczeni "ropniacy"
        Aha i jeszcze jedno, w trakcie docierania zaostrz nieco kryteria, tzn. nie schodź z obrotami tak nisko (poniżej 2000) jesli masz zamiar przyspieszać, lepiej zredukuj i ciągnij z wyższych, nie jedź długo z jednostajną prędkoscią obrotową i niekiedy go wkręcaj na chwilę na wyższe, w miarę przebiegu coraz bardziej.
        Garret

        -----------
        Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

        Komentarz

        • ===Tomy===
          Rider
          • 2006
          • 552

          #5
          Re: Trzy male pytanka laika

          W zasadzie nie powiem nic nowego co przedmówcy. Wszystko jest OK. Tak się zachowują nasze ropniaczki. Turbinka dmucha do pewnego momentu i potem rzeczywiście przestajesz ją słyszec, a tym samym nie czujesz zwiększonego ciągu. Wszystko jest OK.
          Uważaj, aby przy docieraniu nie dusic silnika niskimi obrotami. Pamiętaj też, aby nie praktykowac docierania w stylu -> zimny silnik, uruchamiasz i czekasz, aż złapie temepraturę. Od razu jedziesz, żadnego rozgrzewania. Przesiadłeś się z benzynki ?
          Jeśli tak to pamiętaj również o kategorycznym zakazie załapywania zapłonu na biegu w przypadku kiedy nie przyzwyczajony do niskiego momentu obrotowego zadusisz silniczek. Zatrzymujesz autko i z zapłonu. To chyba na początku wszystko. Powodzonka.

          PS. Gwizd turbinki w naszych Czeszkach jest boski, wpada w ucho i na pewno będziesz bardzo zadowolony czego Ci życzę
          Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
          Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
          Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

          Komentarz

          • Arti23
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2005
            • 892
            • Superb II combi (3T5)
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #6
            He He. Widać że kolega przesiadł się z benzynki. W dieselkach niestety nie ma tak że wciskasz pedał i jedziesz. Trzeba odczekać 1-1,5 sek na rozpędzenie się turbinki. Pomimo obrotów w granicy 1700-1800 obr/min turbina wcale nie musi kręcić się z pełną mocą, zauważ że jak przy 2000 obr/min jadąc ze stałą prędkością wciśniesz pedał to turbinka zaczyna dopiero głośniej gwizdać, dlatego np. dieselkiem trzeba nauczyć się wyprzedzać. W benzynce depczesz i jedziesz a w dieselku deprzesz czekasz i jedziesz. Taki urok TDI. Ale jaka przyjemność jak już turbinka wkręci się na obroty, benzynki tego poweru moga tylko pozazdrościć (chyba że też na turbince).

            Wszystko jest OK. Przyzwyczaj sie i smigaj ile fabryka dała.

            Traktuj turbawkę jak kobiete swoją ( reszte znajdziesz na forum) a bedzie ci służyła długie setki tys. km

            Pozdr
            Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Zamieszczone przez Arti23
              W benzynce depczesz i jedziesz
              ...albo i nie, bo przy zwyklych benzynach nie doladowanych musisz jeszcze zredukowac o 2 biegi w dol bo na pewno nie przyspieszy :twisted:
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • darkogda
                Drive
                • 2006
                • 48

                #8
                Ja mam już ponad 1200km i już się doczekać nie mogę żeby podeptać

                Mam to samo - szczególnie jak silnik jeszcze jest zimny to w momencie kiedy turbinka się odpala słychać tak jakby coś szorowało - można to sobie wyobrazić w ten sposób, że w środku się ona obraca, ale nie ma smarowania (choć mam nadzieję, że w rzeczywistości tak nie jest). To szorowanie pojawia się tylko przez chwilę 1-2sek w momencie kiedy turbinka zaczyna ruszać...

                Ogólnie wszystko jest super, ale dobija mnie odgłos trzeszczenia prawej części tylnego siedzenia (prawdopodobnie siedzenie ew. coś z plastiku). Na początku czasem coś zatrzeszczało, po tygodniu pojechałem do seriwsu - powiedzieli, że ustawią coś w siedzeniu i na kilkadziesiąt km było cicho. Teraz się tak porobiło, że na każdej dziurze albo nierówności trzeszczy, a na bardziej dziurawej albo nierównej drodze to już orkiestra...
                Mieliście takie przejścia?

                Komentarz

                • ===Tomy===
                  Rider
                  • 2006
                  • 552

                  #9
                  Zamieszczone przez darkogda
                  Mieliście takie przejścia?
                  Sprawdzić czy rolki w prowadnicy fotela w podłodze nie ma kontaktu z listwą ochronną. Tutaj bym szukał. Pozatym żadnych takowych efektów nie stwierdziłem (poza znanym wiatrem w prawym słupku co spotykamy u każdego Octawowicza).
                  Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                  Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                  Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                  Komentarz

                  • darkogda
                    Drive
                    • 2006
                    • 48

                    #10
                    Zamieszczone przez ===Tomy===
                    Zamieszczone przez darkogda
                    Mieliście takie przejścia?
                    Sprawdzić czy rolki w prowadnicy fotela w podłodze nie ma kontaktu z listwą ochronną. Tutaj bym szukał. Pozatym żadnych takowych efektów nie stwierdziłem (poza znanym wiatrem w prawym słupku co spotykamy u każdego Octawowicza).
                    Nie, nie - to jest odgłos z tylnej części auta - a Ty chyba mówisz o prowadnicach w przednim siedzieniu - chyba, że czegoś nie zakumałem

                    O wietrze nic w prawym słupku nie wiem, a o wietrze w lewym wiem - tzn. przy prędkości około 80-90km/h coś mi wrednie gwiżdze przy uchu

                    Komentarz

                    • ===Tomy===
                      Rider
                      • 2006
                      • 552

                      #11
                      Zamieszczone przez darkogda
                      Nie, nie - to jest odgłos z tylnej części auta - a Ty chyba mówisz o prowadnicach w przednim siedzieniu - chyba, że czegoś nie zakumałem
                      OK, ja nie załapałem. Dziwne, bo poza plastikowymi uchwytami odpowiadającymi za zwolnienie i ponowne załapanie zamka mocowania oparcia nic tam nie ma. Kanapa i oparcia mają konstrukcję bardzo sztywną (rozbierałem w swojej Kombi całości do prania). Sprawdź może próbując pojeździć bez kanapy. Nic poza mocowaniem tam nie ma. W kanapie z zewnątrz też żadnych plastików poza gniazdem mocującym z całością ... hmn .. dziwne.

                      Pamiętam, że po 2 latach w mojej poluźniła się kratka i całość opierała się o kanapę powodując zużycie plastikowych korków odpowiadających za wytłumienie (śruba a metalowa kratka). Nic nie piszesz, więc gdybam ...

                      Zamieszczone przez darkogda
                      O wietrze nic w prawym słupku nie wiem, a o wietrze w lewym wiem - tzn. przy prędkości około 80-90km/h coś mi wrednie gwiżdze przy uchu
                      Ktoś pisał, że podczas zmiany nagłośnienia wykrył iż jest to wina złego wytłumienia otworu w słupku drzwi, który rzekomo idzie zauważyć po rozebraniu plastików i podstawy zamocowania prawego (u Ciebie lewego) tweatera.
                      Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                      Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                      Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                      Komentarz

                      • Dig Dug
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1306
                        • Seat

                        #12
                        Maicroft, Nie zaczynaj wojny :diabelski_usmiech Przeciez bylo ostatnio zawieszenie broni :szeroki_usmiech
                        Była O1 jest F2.

                        Komentarz

                        • markowski
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 224

                          #13
                          dzieki panowie za informacje - troche sobie w piatek pooznym wieczorem pojezdzilem na spokojnie :lol: - i kurde - moze faktycznie jestem przeczulony.

                          Natomiast w moim przypadku proces delikatnego docierania jest raczej niemozliwy :szeroki_usmiech - zwlaszcza w piatek wieczorem - gdy czlowiek wpadnie zobaczyc co na takiej jednej prostej slychac :szeroki_usmiech ... Tak na marginesie na IV 60-100 w 7 sekund na V 80-120 8 sekund - krecony od 2tys do nieco ponad 3 tys - wyniki powtarzalne - mierzone stoperem z komoorki bez pasazera i gratow z tylu :szeroki_usmiech - auto chyba trzyma norme ?
                          pozdrawiam
                          Markowski
                          OI AXR 06 185@377

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Dig Dug, Nie ma obawy, nie mam czasu na takie :twisted:

                            ===Tomy===, O co chodzi z tym slupkiem, ktory i w jakim miejscu, bo cos tam piszczy, ale jak sie wsadzi 5 osob to sie wytlumia chyba za bardzo :roll:
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • ===Tomy===
                              Rider
                              • 2006
                              • 552

                              #15
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              ===Tomy===, O co chodzi z tym slupkiem, ktory i w jakim miejscu, bo cos tam piszczy, ale jak sie wsadzi 5 osob to sie wytlumia chyba za bardzo :roll:
                              Doczytałem jakiś wątek w dziale forum tuningu audio. Niestety nie pomnę, który to był topic.
                              Efekt świstu u mnie wsytępuje pow. 150km/h. Na początku w serwisie mówili mi, że wystarczy poprawić filtr przeciwpyłkowy i ucichnie. Nie ucichło. Hałas wydobywa się gdzieś z okolic prawego słupka a dolnej prawej krawędzi szyby (patrząc od strony kierowcy). Okazuje się, że winowajcą jest jakiś otwór w słupku drzwi, który jest widoczny po rozebraniu maskownicy tweatera.
                              Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                              Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                              Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                              Komentarz

                              • darkogda
                                Drive
                                • 2006
                                • 48

                                #16
                                Sprawdziłem i już wiem - wina leży na pewno po stronie zaczepu do siedzenia - kiedy je złożyłem oprócz odgłosu silniczka mogłem jeszcze usłyszeć na dziurach czasem szelest folii w przednich prawych drzwiach. Kiedy tylko spowrotem postaiłem siedzenie skrzypienio-trzeszczenie wraca...
                                No nic - pojadę do ASO - mam nadzieję, że tym razem usuną to skutecznie...

                                A jak nie to będę się musiał z tym pogodzić czy jest jakaś szansa na wymianę?

                                Komentarz

                                • jjbinks
                                  Classic
                                  • 2006
                                  • 17

                                  #17
                                  Zamieszczone przez darkogda
                                  Sprawdziłem i już wiem - wina leży na pewno po stronie zaczepu do siedzenia - kiedy je złożyłem oprócz odgłosu silniczka mogłem jeszcze usłyszeć na dziurach czasem szelest folii w przednich prawych drzwiach. Kiedy tylko spowrotem postaiłem siedzenie skrzypienio-trzeszczenie wraca...
                                  No nic - pojadę do ASO - mam nadzieję, że tym razem usuną to skutecznie...
                                  Mam ten sam problem, daj znać co zrobili w ASO. Jeśli uda im się to naprawić to tez pojade z tym problemem. Jeżeli nie to może faktycznie trzeba się będzie przyzwyczaić :evil:

                                  Pozdrawiam
                                  Octavia Combi 1.9 TDI 81kW

                                  Komentarz

                                  Pracuję...