Od 3lat problem z 1.8T... :(

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Od 3lat problem z 1.8T... :(

    bartolini1978, Jabar1975, kurcze pół życia spedziłem w sosnowcu i sie nie spotkaliśmy

  • #2
    Od 3lat problem z 1.8T...

    ok

    Komentarz

    • Bareq
      Rider
      • 2006
      • 272

      #3
      nic nie pisales o wymienionych przewodach WN (chociaz to pewnie zostalo wymienione na poczatku) i cewce ?
      Planujesz wakacje w Ustce?
      zobacz -> http://www.wenus.tp1.pl/

      Komentarz

      • goldens
        Ambiente
        • 2005
        • 103

        #4
        Witam
        po pierwsze mam ten sam silnik i w życiu tam nie widziałem kabli WN, ale może???
        co zaś się tyczy problemu z silnikiem, to powiem że sam od czasu do czasu również miewam różne problemy. jeśli chodzi o błąd przepływomierza to jest bardzo często wyskakujący błąd na komputerze w aso a nie koniecznie oznacza awarię prepływomierza, mnie też już wymienili ze 2 z czego jeden na pewno nie potrzebnie. Ja mam w prawdzie chyba inny silnik ciut ponieważ to 4x4 ale myślę, że te typy tak mają.Opowiem ci jedną historię, pewnego dnia podczas jazdy zapaliły mi się wszystkie kontrolki , podłączyli na kompa i co przepływomierz,ale nie dałem im spokoju i kazałem szukać.okazało się że cała wiązka przewodów była zapierdziała, przez to waliło się wszysto w tym aucie.One maja to do siebie że są naszpiiowane tą elektornika i jak coś gdiześ nie zatrybi to później wyskakuja różne siupy.
        Cóż ci mogę doradzić?? ja osobiście przyjrzałbym się wiązkom kabli na początek samemu to nie jest aż takie skomplikowane, podejrzewam że już nie masz gwarancji także pomału sprawzałbym wiązki kabli, a na pewno jak coś z nimi bedzie nie tak zobaczysz gołym okiem.

        pozdrawiam

        Let us keep in touch.

        powodzenia
        Goldens vel Kris o poranku

        Komentarz


        • #5
          ok

          Komentarz

          • Bareq
            Rider
            • 2006
            • 272

            #6
            Zamieszczone przez goldens
            po pierwsze mam ten sam silnik i w życiu tam nie widziałem kabli WN, ale może???
            no chyba twoja racja, to ja jestem nie na czasie, nie wiedzialem ze na kazdej swiecy jest osobna cewka.
            Zamieszczone przez Dynia...
            Szczerze powiem, że nie wiem co to są przewody WN
            Przewody wysokiego napiecia, jeden od cewki do aparatu zaplonowego i 4 (przy 4 cylindrach) z aparatu do swiec, dosc szybko ulegaja uszkodzeniu i silnik zaczyna wariowac, no ale z tego wynika w tym silniku jednak ich nie ma, wiec problem lezy gdzie indziej.

            Ogolnie patrzac na schemat to ten silnik dosc skomplikowany jest. Jesli komp pokazuje ze to cos mieszanka to faktycznie od razu zmien lambde, moze przejdzie a i koszt stosunkowo niewielki. Z benzyna mialem do czynienia jak jeszcze mialem tico ale tam to byl gaznik i ogolnie konstrukcja prosta jak drut ale i tak potrafil mnie niezle mnie wkuc :wink:
            Planujesz wakacje w Ustce?
            zobacz -> http://www.wenus.tp1.pl/

            Komentarz


            • #7
              ok

              Komentarz

              • tmw
                Ambiente
                • 2005
                • 122

                #8
                Zamieszczone przez Dynia...
                ehh...tylko niektórzy mówią, że sonda albo działa albo się spala i konic, a niezdarza się, że raz działa a raz przekłamuje,
                IMO Niektorzy sie myla - z wlasnego doswiadczenia wiem, ze sonda* potrafi robic takie fikolki, ze glowa mala - raz dziala ok a po chwili podaje zupelnie zafalszowane odczyty.

                *- temat nie dotyczyl Skody ale w koncu sonda to sonda.
                Dodam, ze samochod byl z automatem i mocno szarpal, gasl, strzelal z tlumika itd ... ASO obstawialo awarie skrzyni biegow (ok 23000zl) lub konwertera (ok 4500zl). Serwis Boscha rozwiazywal temat 1,5 dnia ale ostatecznie skonczylo sie na nowych swiecach, kablach WN i sondzie za lacznie ok 550zl
                PZDR
                Tomek

                Komentarz

                • Purchawa
                  Admin
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 8007

                  #9
                  Ja tam sie na 1,8T nie znam, ale jak dla mnie objawy idealnie pasuja do walnietych cewek. Na pierwszym miejscu to bym zrobil i zobaczyl co dalej.
                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                  STOP ECO-TERRORISM!

                  Komentarz

                  • RomanS
                    Elegance
                    • 2004
                    • 804

                    #10
                    Zamieszczone przez Purchawa
                    jak dla mnie objawy idealnie pasuja do walnietych cewek
                    ale czy walnięte cewki nie wyszłyby na wydruku (jest tylko przepływomierz - sporadycznie) ?

                    Dynia..., co masz na myśli, że byłeś w skoda auto polska ? Czy Antoninek ? Nigdy nie słyszłem, żeby oni mieli jakieś doświadczenia, oni tylko sprzedają. No chyba, że się mylę :roll:
                    A pisząc o Boschu to jaki masz na myśli ? Jeżeli ul. Madziarska to daruj sobie, mam pewne doświadczenia z VW.
                    Mam ten sam silnik, ten sam rocznik i prawie ten sam przebieg - 120 kkm. I jeśli chodzi o silnik to ...zero przygód (tfu, tfu :wink: ). Bez wymiany rozrządu, świec, dotykania przepustnicy. Co innego sprzęgło, zawieszenie, hamulce - no tam się przynajmniej coś dzieje :szeroki_usmiech

                    Generalnie udaj się do serwisu VW/Audi. ASO Skody niestety nie bardzo gdzie mają nabierać doświadczeń w kwestii 1,8 T. W Poznaniu jeździ pewnie kilka sztuk. Co innego Audi A3 czy Passat np.

                    Mam pozytywne doświadczenia z serwisem Boscha na ul. Śniadeckich.
                    Z Octavią tylko raz - proste kasowanie błędów, ale z Passatem 2,0 kilkakrotnie. W moim przypadku poradzili sobie (zdradliwa sonda lambda - jeden z przewodów wiszący na "włosku").

                    Teoretycznie pompa paliwa (a raczej ciśnienie paliwa) mogłoby być przyczyną, ale to chyba też wyszłoby na wydruku ?
                    Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                    Komentarz


                    • #11
                      ok

                      Komentarz

                      • RomanS
                        Elegance
                        • 2004
                        • 804

                        #12
                        Dynia..., nie mogę z czystym sumieniem polecić żadnego serwisu VW, gdyż sam już od dawna niekorzystam z ich usług (mój Passat to rocznik 94 ), wszystkie rzeczy eksploatacyjne robię samodzielnie. Jeżeli z jakichś powodów nie mogę zrobić sam, to przynajmniej w tym uczestniczę i nadzoruję :szeroki_usmiech .
                        Co wcale nie znaczy, że nie ma w Poznaniu kompetentnych serwisów.

                        Poleciłbym natomiast jak już pisałem serwis Boscha na Śniadeckich. Mnie jak dotąd odpowiada ich fachowość i podejście do klienta. Poza tym jeśli chodzi o np. sondę lambda to pewnie też zaoferują Ci ciekawszą opcję niż ASO. A przynajmniej wcześniej ją zdiagnozują a diagnoza to nie są duże pieniądze.
                        Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                        Komentarz

                        • krzy
                          Drive
                          • 2004
                          • 44

                          #13
                          czy usterkę da się zademonstrować czy też pojawia się tylko sporadycznie?

                          Komentarz


                          • #14
                            ok

                            Komentarz

                            • tomek
                              L&K
                              • 2005
                              • 1078

                              #15
                              widze, ze to delikatne szarpanie staje sie przypadloscia 1.8T. Mam to i ja, niestety jeszcze nie zdiagnozowalem tego, co wiecej nie mam za bardzo pomyslu co to moze byc. Myslalem o przeplywce, ale po podlaczeniu do kompa odczyt byl stabilny. Niestety kabel mialem tylko na pare godzin, wiec nie moglem dokladnie zanalizowac czy wszystkie odczyty sa w normie.

                              Co do tego duzego zdlawienia, przy jakich obrotach to wystepuje i przy jakim ustawieniu pedalu gazu??
                              O2FL RS | S2 | F2

                              Komentarz

                              • tmw
                                Ambiente
                                • 2005
                                • 122

                                #16
                                Zamieszczone przez RomanS
                                Mam pozytywne doświadczenia z serwisem Boscha na ul. Śniadeckich.
                                Tez ich polecam - opisana przeze mnie przygode z sonda rozwiazali na ul. Skarbka ale to ta sama firma (Leszczynski Bosch Serwis) co na Sniadeckich z reszta na Sniadeckich tez bylem ale z innym autem - oczywiscie problem rozwiazali.

                                [ Dodano: Nie 07 Maj, 06 16:00 ]
                                Zamieszczone przez Dynia...
                                dzięki RomanS podjadę do chłopców Boscho'wców i zapytam o sonde
                                w IC znalazłem kilka , ale jak podałem marke, silnik i rocznik to wyrzuciło 5 sond Boscha w cenach od 260-610 :shock:
                                nawet w ASO nie wiedzieli jaki nr katalogowy Boscha ma być u mnie.
                                O ile sie orientuje to sondy sa uniwersalne tzn przy zakupie trzeba sie kierowac liczba przewodow - sa 2, 3 i 4 przewodowe. Czworki sa najdozsze. Aby zamontowac nowa wystarczy od starej odciac kostke i ja dolutowac. Te w ASO oczywiscie miala juz prawidlowe kostki ale czy jest sens placic wiecej ...
                                IMO jedz do serwisu Boscha i niech oni zdiagnozuja to auto od poczatku do konca.
                                PZDR
                                Tomek

                                Komentarz


                                • #17
                                  ok

                                  Komentarz

                                  • tmw
                                    Ambiente
                                    • 2005
                                    • 122

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Dynia...
                                    Podobno sondy się zmieniały w zależności od norm euro jakie wprowadzali, ile w tym prawdy to nie wiem, podskoczę do Boscha i dowiem się ile rządają za sondę, bo w ciemno nie kupię z IC (nie wiem którą).
                                    A moze podjedz do Boscha, opowiedz im historie auta i niech oni ustala co jest uszkodzone - bez sugerowania, ze to moze sonda. Sprzet pomiarowy maja IMO lepszy niz ASO, nie mowiac o tym, ze znaja sie na tym co robia, wiec powinni dac rade.
                                    Tak czy siak powodzenia.
                                    PZDR
                                    Tomek

                                    Komentarz

                                    • greszczyn
                                      Elegance
                                      • 2005
                                      • 893
                                      • Nissan

                                      #19
                                      Dynia : kolega falcon_rs miał podobne przeboje z autem co Ty , Wymiana cewek pomogła . www.forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=2348 - poczytaj

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        ok

                                        Komentarz

                                        • BioBogon
                                          Elegance
                                          • 2005
                                          • 921

                                          #21
                                          Dynia..., wpisz bez www. na początku: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=2348
                                          Leon FR 2.0TDI 170KM

                                          Komentarz

                                          • ida.mac
                                            Ambiente
                                            • 2005
                                            • 141

                                            #22
                                            coś mi podpowiada, że ...

                                            Zamieszczone przez Purchawa
                                            Ja tam sie na 1,8T nie znam, ale jak dla mnie objawy idealnie pasuja do walnietych cewek. Na pierwszym miejscu to bym zrobil i zobaczyl co dalej.
                                            dokładnie też tak pomyślałem.
                                            Nos mnie zaswędział , więc, może to być to, poczy taj tu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ighlight=cewka

                                            pozdrawiam

                                            Chybkiego rozwiązania problemu
                                            ciężko jest lekko żyć,

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              ok

                                              Komentarz

                                              • Purchawa
                                                Admin
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 8007

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Dynia...
                                                VAG/VAS nie powinien wywalć walniętych cewek?
                                                IMO, to nie.
                                                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                                STOP ECO-TERRORISM!

                                                Komentarz

                                                • QBA
                                                  RS
                                                  • 2004
                                                  • 2646

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Dynia...
                                                  a VAG/VAS nie powinien wywalć walniętych cewek?
                                                  Nie... przynajmniej nie w AGU, bo w nowszych już chyba da się sprawdzić. Miałem podobny problem, ktory co jakiś czas się pojawiał i po skasowaniu błędów wszystko było OK nawet przez ponad rok. Aż pewnego czasu zaczęła chodzić na 3 garach (o dziwo na luzie i wstecznym silnik pracował normalnie) i nic nie pomagało. Panowie w ASO próbowali wmówić, że wszystko jest w porządku, bo komputer nic nie pokazuje :? A jak kazałem, żeby przy mnie sprawdzili cewki to się okazało, że na drugim cylindrze nie ma iskry Już ponad rok temu wymieniłem wszystkie cewki i jak do tej pory chodzi bez zarzutu.

                                                  [ Dodano: Pon 08 Maj, 06 22:24 ]
                                                  Chociaż nie Ostatnio też się dławiła, ale to była wina pompy paliwa, ktora po trzech dniach mulenia samochodu padła w sumie po 200 tys. km miała prawo

                                                  A jaki masz przebieg w swoim samochodzie?

                                                  [ Dodano: Pon 08 Maj, 06 22:26 ]
                                                  A przepraszam własnie przeczytałem, że 115tys. km
                                                  Przy tym przebiegu raczej obstawiałbym cewki.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...