Sonda lambda i falowanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • spreader
    Classic
    • 2007
    • 14

    Sonda lambda i falowanie

    dzięki hEllo), Jak coś śmiesznego w robocie nie wyskoczy, to podjadę
  • Porter
    Ambiente
    • 2006
    • 144

    #2
    Sonda lambda i falowanie

    miałem podobny do opisywanego problem z falującymi obrotami na biegu jałowym. wszyscy krzyczeli, że lambda i chcieli 300EUR (Chorwacja), ale mechanik w Polsce stwierdził, że przepustnica i ją wyczyścił. wszystko było pięknie (nawet przejechałem ok.1000km na niewiarygodnie niskim spalaniu), aż do teraz. ten serwis był robiony przed 20, może 25.000, czy usterka już by się wróciła? teraz na chłodnym mam ok 1200 obrotów, po lekkim zagrzaniu problem znika, czasem znów sie pojawia, falują lub po prostu utrzymują się na 1200, potem książkowo. może to jednak lambda - jak często trzeba ją zmieniać? te pół roku temu była sprawdzona i całkowicie w porządku. auto ma teraz 103.000, a myślę, że lambda nie była zmieniana - czy to już czas?
    Every man dies. Not every man really lives.
    1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE

    Komentarz


    • #3
      Miałem tan sam silnik i nastawnik przepustnicy to była rzeczywiście jedyna rzecz, która w nim niedomagała, też mi falowały obroty, a później nawet mocno spadały, czyszczenie przepustnicy pomogło, ale rzeczywiście nie na długo,
      dlatego obstawiałbym jednak przepustnicę, możesz jeszcze raz dać do przeczyszczenia może pomoże (zresztą teraz w 1.8T też mi trochę spadały obroty na jałowym, wyczyścili nastawinik i jest ok), bo nowy nastawnik w ASO to wydatek ok.1000-1200zł, z tego co pamiętam.

      PS.Co się tyczy trwałości sondy to nie wiem, znam różne opinie, z tv i gazet, że max to 100tys., od ludzi i z ASO, że wytrzymują nawet 150-200tys.

      Jeśli usterka (falowanie) występuje cały czas to niepowinno być problemu z diagnozą czy to sonda czy nie.

      POZDR. !

      Komentarz

      • Porter
        Ambiente
        • 2006
        • 144

        #4
        dzięki Dynia. miałem nadzieję, że to będzie to. i wciąż mam nadzieję... jak tylko będę w ojczyźnie to skręcę do majstra.
        Every man dies. Not every man really lives.
        1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE

        Komentarz


        • #5
          Nie ma sprawy
          sądzę, że to najlepsze rozwiązanie, bo wydawać w ciemno dużo pieniędzy na sonde lub nastawnik bez sensu skoro wyczyszczenie może pomóc np.na kolejny rok.

          PS.Nastawnik niech lepiej czyści albo znajomy mechanik, albo taki, który wiesz, że jest dobry, albo ASO (koszt chyba 50-100zł, trwa to ok.20min.).

          Jest tu dużo chłopaków ze znacznie większą wiedzą niż moja, tak więc może jeszcze ktoś podrzuci inny pomysł.

          POZDR. !

          [ Dodano: Wto 09 Maj, 06 12:36 ]
          Porter wysłałeś mi PM'a a ja nie mogę na niego odpowiedzieć, gdyż...wyłączyłeś prywatne wiadomości... :P
          taki pojawia mi się komunikat, gdy chce do Ciebie wysłać PM

          Jak chcesz mogę odpowiedzieć w tym topicu, ale obawiam się, żeby nie zaczął sie tu robić bałagan i OT.

          Komentarz

          • orzel720
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 2267
            • Superb III (3V3)

            #6
            Porter, Cześć
            Mam tak samo sonda wg DeltaScan (odp VAG-a) działa jak ta lala zresztą mam w rodzinie servis Skody i widze no sam jak pracuje 0V i 1V i tak w kółko....
            może jednak fakt czysczenie gardzieli przepustnicy (nastawnika się chyba nie czyści bo sam jest silniczek i troszke elektryki)....

            Pozdr
            Orzeł

            Komentarz

            Pracuję...