Ok... Zaworek zalozony pod sciana w rure od dolotu seryjny zaworek zaslepiony efekt ? z poczatku psyczal dopiero prawie przyd ocieciu , pokombinowalismy z sprezyna jak sie okazalo w srodku byly dwie wywalilismy jedna jednak byla zamiekka i zawor sie nie domykal przez co auto wariowala na niskich obrotach gubila cisnienie pewnie dlartego. Wsadzilismy podkladki pod sprezyne i ustawilismy oprocz tego regulacje za pomoca sruby na zewnatrz zaworu , teraz ladnie upuszcza od 2,5 k obrotow przy czym troszke faluje na niskich obrotach ale minimalnie - mechanik powiedzial ze teraz dostaje wiecej powietrza i ze nie da sie w 100 % tego dokladnie wystroic i moge tak jezdzic bo nic sie nie stanie raz po raz w wydech wystrzeli ale pozatym wszystko ok
[O1] jak model silnika w kombi
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez blackrsZamieszczone przez szkodano to zdecydowanie 1,6 i tyle
a 1,6 i bez gazu trudno nazwać nieekonomicznym, raczej normalnym, przeciętnym.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
mi zalezy na ekonomii bo głównie jezdze po mieście, krótkie odcinki i zwykle w korkach. Wczesniej mialem bmw 740 (4.4 286KM), więc każde inne auto bedzie dla mnie ekonomiczne) padło na skodę, bo własnie... słyszałem od kilku niezależnych źródeł ze są to auta bezobsługowe - głównie te pierwsze wersje, bo podobno od 2004 roku do jakości wkradł się tzw księgowy - ale to podkreślam, nie moje słowa tylko użytkowników. Zastanawialem sie jeszcze między 1.6 a 1.8.
2.0 nie jest mi potrzebne, bo mam dwójke małych dzieciaków a ja mam cięzką nogę, więc muszę się ograniczyć z wciskaniem gazu włąsnie w ten sposób
rozumiem, ze generalnie diesla odradzacie.
Komentarz
-
-
1.6, 1.8, 2.0 przedstawiają się raczej podobnie. W każdym spalanie będzie na poziomie 8-10 litrów. Na trasie w lecie może zejdziesz do 7.
Wszystko zależy od nogi. 1.6 będziesz musiał bardziej dusić, a wyższe pojemności niekoniecznie. Nie mam tu na myśli tylko liczby koni, ale i nm. Rozumiem, że wersji 75 km w ogóle nie bierzesz pod uwagę, gdyż dla mnie, jak i znacznej większości na forum to jednym słowem porażka chociaż jest też grono, które właśnie te silniki posiada i bardzo chwali.
Patrzyłbym tutaj na stan auta. Ceny części podobne. Dostępne w prawie każdym sklepie. Spalanie, tak jak pisałem wyżej. Ja mam 2.0 i jestem zadowolony. Ktoś kto ma 1.6 czy 1.8 i też może zabrać głos i też będzie zadowolony.
1.8 i 2.0 to można by rzec gwarancja wytrzymałości. Kolega blackrs, w swoim 1.8 ma już ponad 300 tyś. Jest też użytkownik ahmed, który także w swoim 2.0 ma już ponad 300 tyś. Ja mam 154, auto kupione w sierpniu, ale ile naprawdę to tego nie wiem.
Komentarz
-
-
o!]Dr Caufe, dzieki za informacje.
75KM, to troszke mało... jaka to jest pojemność?
Czyli moge się zastanawiać miezy 1.6 a 1.8, w kombiaku to chyba wypadałoby mieć 1.8 - 1.6 to zapewne więcej duszenia auta no i wyzsze spalanie.
Na co najbardziej nalezy zwracać uwagę przy zakupie octavii 01?
Komentarz
-
-
1.6 75km nie było w kombi, natomiast rzeczywiście po mieście zdawałby egzamin nieźle, bo jest to typowo niskoobrotowy silnik z dużym momentem z dołu i jest chyba najmniej skomplikowanym silnikiem w octavii
1.8 nie opłaca się brać, bo pali więcej niż 2.0 i jest to zupełnie inny silnik niż reszta benzynowców w gamie, 20 zaworów czyni z niej jednostkę paliwożerną i lubiącą wyższe obroty
chyba we wszystkich 1.6 problemem jest słaba skrzynia - do któregoś tam roku produkcji mechanizm różnicowy montowany na nity + właściwie niezsynchronizowana i krótka jedynka (mówię o AEE(75km)) która na pewno będzie wadzić przy jeździe w mieście
ja bym brał 2.0 benzynę, bo spalanie podobne jak w silnikach 1.6 a komfort jazdy o wiele lepszy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez iceman_n1.6 75km nie było w kombiZamieszczone przez iceman_njest to zupełnie inny silnik niż reszta benzynowców w gamie
Jako, że sam jestem posiadaczem 2.0
ja bym brał 2.0 benzynę, bo spalanie podobne jak w silnikach 1.6 a komfort jazdy o wiele lepszyChociaż jednostki najmniej spotykane. Jak kupowałem swoją to nie wierzyłem, że skoda oferowała taki silnik.
Zamieszczone przez ariuszNa co najbardziej nalezy zwracać uwagę przy zakupie octavii 01?
Często padają elektryczne szyby z tyłu - pękające plastiki, ale to na szczęście niezbyt wielki koszt.
Zamieszczone przez ariuszrozumiem, ze generalnie diesla odradzacie.
Komentarz
-
-
Czasem się zastanawiam czy to ja jestem takim szczęściarzem, czy po prostu zbyt mało ludzi posiada Skodę z silnikiem 1.8 20V i opinie na jej temat są troche przesadzone.
Nie bronię na siłę tego silnika, bo sam byłem sceptyczny przed kupnem, ale bardzo miło się zaskoczyłem. Po montażu LPG auto pali 11-12 litrów w cyklu miejskim, a jest eksploatowane - że tak powiem - do bólu: codziennie po kilka-klikanaście godzin.
Na gazie przejechałem już grubo ponad 150 tyś. i jedyne koszty ponosiłem jak do tej pory przy cowiosennej regulacji i wymianie filterków. Wszystko co ulega zużyciu, staram się wymieniać na bieżąco i nie czekać do ostatniej chwili, aż sie wytrze na amen i trzeba będzie skręcać drutem.
Sumując, bardzo miła jednostka i nie pali jakichś zawrotnych ilości gazu, a i jest czym depnąć (125 kucy - nie szał, ale też nie muł).Artur
Komentarz
-
-
Ja mam mocniejszą wersję 1.6 - 101km. I może dużo pali, ale mieszkam w sporej aglomeracji i często jeżdżę z prędkościami 120-130km/h. Jeżeli chodzi o opinie znajomych - to uważają, że auto naprawdę mocno idzie jak na benzynę i bardzo ciche. Usterek nie miałem (nie liczę tych, które były spowodowane błędem człowieka). Statystyki spalania masz w mojej sygnaturce.
Ale teraz szukałbym tylko i wyłącznie 1.8T :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez iceman_n1.8 nie opłaca się brać, bo pali więcej niż 2.0 i jest to zupełnie inny silnik niż reszta benzynowców w gamie, 20 zaworów czyni z niej jednostkę paliwożerną i lubiącą wyższe obrotyBYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz
-
-
co do tego jechania w wyższym zakresie obrotów w 1.8 to chodziło mi oczywiście o jednostkę wolnossącą
można kupić 1.8t, ale tylko od pewnego człowieka - jeśli jeździł nim buc który nie ma pojęcia o silnikach turbo to późniejsze wydatki mogą być spoore
generalnie chodzi mi o to że łatwiej zarżnąć 1.8t niż 2.0, a i sam silnik jest tańszy w ewentualnej naprawie
na temat gazu się nie wypowiadam - ale chyba podnosi on temperaturę spalin co niezbyt dobrze działa na turbo :?: :idea:
Komentarz
-
-
I można powiedzieć, że wyprzedziłem fakty
Wypowiedzą się użytkownicy różnych jednostek i opinie będą przeważać nad daną jednostką.Zamieszczone przez blackrsza to w 2.0 brak turbiny powoduje ze mocy brak a spalanie w cale nie jest duzo mniejsze. wszystko zalezy od stylu jazdy.Pewnie wpina w fotel czego u mnie brak.
Za mną jakoś gaz nie przemawia. Albo ropa albo czysta benzyna.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dr.ClaufeWłaśnie jestem ciekaw, jak to jest przy tej turbiniePewnie wpina w fotel czego u mnie brak.
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz
-
Komentarz