[O1] jak model silnika w kombi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • girek
    Classic
    • 2012
    • 2

    [O1] jak model silnika w kombi

    Ok... Zaworek zalozony pod sciana w rure od dolotu seryjny zaworek zaslepiony efekt ? z poczatku psyczal dopiero prawie przyd ocieciu , pokombinowalismy z sprezyna jak sie okazalo w srodku byly dwie wywalilismy jedna jednak byla zamiekka i zawor sie nie domykal przez co auto wariowala na niskich obrotach gubila cisnienie pewnie dlartego. Wsadzilismy podkladki pod sprezyne i ustawilismy oprocz tego regulacje za pomoca sruby na zewnatrz zaworu , teraz ladnie upuszcza od 2,5 k obrotow przy czym troszke faluje na niskich obrotach ale minimalnie - mechanik powiedzial ze teraz dostaje wiecej powietrza i ze nie da sie w 100 % tego dokladnie wystroic i moge tak jezdzic bo nic sie nie stanie raz po raz w wydech wystrzeli ale pozatym wszystko ok
  • ariusz
    Classic
    • 2010
    • 9

    #2
    [O1] jak model silnika w kombi

    hej.
    pomóżcie mi prosze wybrać odpowiednią wersję silnikową.
    Ponizej moje oczekiwania/wymagania

    Auto nie musi byc szybkie, stawiam raczej na ekonomię, NIEZAWODNOŚĆ i ciszę w aucie.

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez ariusz
      Auto nie musi byc szybkie, stawiam raczej na ekonomię, NIEZAWODNOŚĆ i ciszę w aucie.
      no to zdecydowanie 1,6 i tyle
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • blackrs
        RS
        • 2008
        • 4826
        • Superb II combi (3T5)
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        #4
        Zamieszczone przez szkoda
        no to zdecydowanie 1,6 i tyle
        no nie tyle bo jeszcze GAZ :P bez tego nie będzie ekonomii
        BYŁA o1 rs
        BYŁA o2 1.6
        JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez blackrs
          Zamieszczone przez szkoda
          no to zdecydowanie 1,6 i tyle
          no nie tyle bo jeszcze GAZ :P bez tego nie będzie ekonomii
          będzie, będzie, dla mnie ekonomia = niezawodność bo to właśnie procentuje w czasie dłuższego użytkowania.
          a 1,6 i bez gazu trudno nazwać nieekonomicznym, raczej normalnym, przeciętnym.
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • ariusz
            Classic
            • 2010
            • 9

            #6
            mi zalezy na ekonomii bo głównie jezdze po mieście, krótkie odcinki i zwykle w korkach. Wczesniej mialem bmw 740 (4.4 286KM), więc każde inne auto bedzie dla mnie ekonomiczne) padło na skodę, bo własnie... słyszałem od kilku niezależnych źródeł ze są to auta bezobsługowe - głównie te pierwsze wersje, bo podobno od 2004 roku do jakości wkradł się tzw księgowy - ale to podkreślam, nie moje słowa tylko użytkowników. Zastanawialem sie jeszcze między 1.6 a 1.8.
            2.0 nie jest mi potrzebne, bo mam dwójke małych dzieciaków a ja mam cięzką nogę, więc muszę się ograniczyć z wciskaniem gazu włąsnie w ten sposób
            rozumiem, ze generalnie diesla odradzacie.

            Komentarz

            • Dr.Claufe
              Rider
              • 2010
              • 338

              #7
              1.6, 1.8, 2.0 przedstawiają się raczej podobnie. W każdym spalanie będzie na poziomie 8-10 litrów. Na trasie w lecie może zejdziesz do 7.

              Wszystko zależy od nogi. 1.6 będziesz musiał bardziej dusić, a wyższe pojemności niekoniecznie. Nie mam tu na myśli tylko liczby koni, ale i nm. Rozumiem, że wersji 75 km w ogóle nie bierzesz pod uwagę, gdyż dla mnie, jak i znacznej większości na forum to jednym słowem porażka chociaż jest też grono, które właśnie te silniki posiada i bardzo chwali.

              Patrzyłbym tutaj na stan auta. Ceny części podobne. Dostępne w prawie każdym sklepie. Spalanie, tak jak pisałem wyżej. Ja mam 2.0 i jestem zadowolony. Ktoś kto ma 1.6 czy 1.8 i też może zabrać głos i też będzie zadowolony.

              1.8 i 2.0 to można by rzec gwarancja wytrzymałości. Kolega blackrs, w swoim 1.8 ma już ponad 300 tyś. Jest też użytkownik ahmed, który także w swoim 2.0 ma już ponad 300 tyś. Ja mam 154, auto kupione w sierpniu, ale ile naprawdę to tego nie wiem.

              Komentarz

              • ariusz
                Classic
                • 2010
                • 9

                #8
                o!]Dr Caufe, dzieki za informacje.
                75KM, to troszke mało... jaka to jest pojemność?
                Czyli moge się zastanawiać miezy 1.6 a 1.8, w kombiaku to chyba wypadałoby mieć 1.8 - 1.6 to zapewne więcej duszenia auta no i wyzsze spalanie.
                Na co najbardziej nalezy zwracać uwagę przy zakupie octavii 01?

                Komentarz

                • iceman_n
                  Drive
                  • 2009
                  • 96

                  #9
                  1.6 75km nie było w kombi, natomiast rzeczywiście po mieście zdawałby egzamin nieźle, bo jest to typowo niskoobrotowy silnik z dużym momentem z dołu i jest chyba najmniej skomplikowanym silnikiem w octavii

                  1.8 nie opłaca się brać, bo pali więcej niż 2.0 i jest to zupełnie inny silnik niż reszta benzynowców w gamie, 20 zaworów czyni z niej jednostkę paliwożerną i lubiącą wyższe obroty

                  chyba we wszystkich 1.6 problemem jest słaba skrzynia - do któregoś tam roku produkcji mechanizm różnicowy montowany na nity + właściwie niezsynchronizowana i krótka jedynka (mówię o AEE(75km)) która na pewno będzie wadzić przy jeździe w mieście

                  ja bym brał 2.0 benzynę, bo spalanie podobne jak w silnikach 1.6 a komfort jazdy o wiele lepszy

                  Komentarz

                  • Dr.Claufe
                    Rider
                    • 2010
                    • 338

                    #10
                    Zamieszczone przez iceman_n
                    1.6 75km nie było w kombi
                    Zamieszczone przez iceman_n
                    jest to zupełnie inny silnik niż reszta benzynowców w gamie
                    Jednak niedokładnie zagłębiłem się w temat. 1.8 T będzie najbardziej paliwożerny to fakt, ale przy lekkiej nodze wszystko wyjdzie podobnie.

                    Jako, że sam jestem posiadaczem 2.0
                    ja bym brał 2.0 benzynę, bo spalanie podobne jak w silnikach 1.6 a komfort jazdy o wiele lepszy
                    Mam takie samo zdanie Chociaż jednostki najmniej spotykane. Jak kupowałem swoją to nie wierzyłem, że skoda oferowała taki silnik.
                    Zamieszczone przez ariusz
                    Na co najbardziej nalezy zwracać uwagę przy zakupie octavii 01?
                    Właściwie na to co przy zakupie każdego auta benzynowego. Ja próbowałbym się dogadać jednak z kimś z forum (zanim jednak kupiłem swoją o forum nie wiedziałem), a sporo użytkowników sprzedaje swoje octavie. Jak miałem felicie to wiedziałem jakie były pięty achillesowe: tylna klapa, alternator, rozdzielacz napięcia. W Octavii mam nadzieję, że ich nie poznam bo na razie jestem bardzo zadowolony
                    Często padają elektryczne szyby z tyłu - pękające plastiki, ale to na szczęście niezbyt wielki koszt.
                    Zamieszczone przez ariusz
                    rozumiem, ze generalnie diesla odradzacie.
                    Nikt nie odradza, ale zadałeś pytanie w kwestii benzyny. Patrząc na Twoją jazdę - typowo miejska - diesel nie miałby sensu. Szczególnie teraz w zimie.

                    Komentarz

                    • r2r
                      RS
                      • 2008
                      • 4720
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Czasem się zastanawiam czy to ja jestem takim szczęściarzem, czy po prostu zbyt mało ludzi posiada Skodę z silnikiem 1.8 20V i opinie na jej temat są troche przesadzone.

                      Nie bronię na siłę tego silnika, bo sam byłem sceptyczny przed kupnem, ale bardzo miło się zaskoczyłem. Po montażu LPG auto pali 11-12 litrów w cyklu miejskim, a jest eksploatowane - że tak powiem - do bólu: codziennie po kilka-klikanaście godzin.

                      Na gazie przejechałem już grubo ponad 150 tyś. i jedyne koszty ponosiłem jak do tej pory przy cowiosennej regulacji i wymianie filterków. Wszystko co ulega zużyciu, staram się wymieniać na bieżąco i nie czekać do ostatniej chwili, aż sie wytrze na amen i trzeba będzie skręcać drutem.

                      Sumując, bardzo miła jednostka i nie pali jakichś zawrotnych ilości gazu, a i jest czym depnąć (125 kucy - nie szał, ale też nie muł).
                      Artur

                      Komentarz

                      • Mickul
                        RS
                        • 2010
                        • 2847

                        #12
                        Ja mam mocniejszą wersję 1.6 - 101km. I może dużo pali, ale mieszkam w sporej aglomeracji i często jeżdżę z prędkościami 120-130km/h. Jeżeli chodzi o opinie znajomych - to uważają, że auto naprawdę mocno idzie jak na benzynę i bardzo ciche. Usterek nie miałem (nie liczę tych, które były spowodowane błędem człowieka). Statystyki spalania masz w mojej sygnaturce.

                        Ale teraz szukałbym tylko i wyłącznie 1.8T :szeroki_usmiech

                        Komentarz

                        • blackrs
                          RS
                          • 2008
                          • 4826
                          • Superb II combi (3T5)
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez iceman_n
                          1.8 nie opłaca się brać, bo pali więcej niż 2.0 i jest to zupełnie inny silnik niż reszta benzynowców w gamie, 20 zaworów czyni z niej jednostkę paliwożerną i lubiącą wyższe obroty
                          tu się nie zgodzę ja mam wrecz odwrotne wrazenie. 1.8 jak sie jexdzi spokojnie to jest ekonomiczne. mi w trasie udaje sie zejść ponizej 6 a w miescie 9. oczywiscie jak sie przydusi to 12 też spali, jednak jest za to czym jechac i gdy trzeba to mocy nie brakuje za to w 2.0 brak turbiny powoduje ze mocy brak a spalanie w cale nie jest duzo mniejsze. wszystko zalezy od stylu jazdy.
                          BYŁA o1 rs
                          BYŁA o2 1.6
                          JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                          Komentarz

                          • pinder_m
                            Drive
                            • 2010
                            • 72

                            #14
                            1.8 z turbiną to bardzo dobry silnik.

                            Mój ARX ma instalację gazową BRC P&D i auto nie pali więcej niż 11 litrów gazu.
                            Spokojna jazda od 1600 obr/min na 5 biegu.

                            Fajnie i ekonomicznie. A jak trzeba to uwierzcie, że jest czym pociągnąć

                            Komentarz

                            • iceman_n
                              Drive
                              • 2009
                              • 96

                              #15
                              co do tego jechania w wyższym zakresie obrotów w 1.8 to chodziło mi oczywiście o jednostkę wolnossącą
                              można kupić 1.8t, ale tylko od pewnego człowieka - jeśli jeździł nim buc który nie ma pojęcia o silnikach turbo to późniejsze wydatki mogą być spoore

                              generalnie chodzi mi o to że łatwiej zarżnąć 1.8t niż 2.0, a i sam silnik jest tańszy w ewentualnej naprawie

                              na temat gazu się nie wypowiadam - ale chyba podnosi on temperaturę spalin co niezbyt dobrze działa na turbo :?: :idea:

                              Komentarz

                              • Dr.Claufe
                                Rider
                                • 2010
                                • 338

                                #16
                                I można powiedzieć, że wyprzedziłem fakty
                                Wypowiedzą się użytkownicy różnych jednostek i opinie będą przeważać nad daną jednostką.
                                Zamieszczone przez blackrs
                                za to w 2.0 brak turbiny powoduje ze mocy brak a spalanie w cale nie jest duzo mniejsze. wszystko zalezy od stylu jazdy.
                                Właśnie jestem ciekaw, jak to jest przy tej turbinie Pewnie wpina w fotel czego u mnie brak.

                                Za mną jakoś gaz nie przemawia. Albo ropa albo czysta benzyna.

                                Komentarz

                                • blackrs
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 4826
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Dr.Claufe
                                  Właśnie jestem ciekaw, jak to jest przy tej turbinie Pewnie wpina w fotel czego u mnie brak.
                                  no własnie fajnie wpina i czasami przy wyprzedzaniu sie przydaje a jak sie o nia dba to służy dlugo co widac w moim przypadku.
                                  BYŁA o1 rs
                                  BYŁA o2 1.6
                                  JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                                  Komentarz

                                  Pracuję...