Ok... Zaworek zalozony pod sciana w rure od dolotu seryjny zaworek zaslepiony efekt ? z poczatku psyczal dopiero prawie przyd ocieciu , pokombinowalismy z sprezyna jak sie okazalo w srodku byly dwie wywalilismy jedna jednak byla zamiekka i zawor sie nie domykal przez co auto wariowala na niskich obrotach gubila cisnienie pewnie dlartego. Wsadzilismy podkladki pod sprezyne i ustawilismy oprocz tego regulacje za pomoca sruby na zewnatrz zaworu , teraz ladnie upuszcza od 2,5 k obrotow przy czym troszke faluje na niskich obrotach ale minimalnie - mechanik powiedzial ze teraz dostaje wiecej powietrza i ze nie da sie w 100 % tego dokladnie wystroic i moge tak jezdzic bo nic sie nie stanie raz po raz w wydech wystrzeli ale pozatym wszystko ok
[O1] jak model silnika w kombi
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez blackrsZamieszczone przez szkodano to zdecydowanie 1,6 i tyle
a 1,6 i bez gazu trudno nazwać nieekonomicznym, raczej normalnym, przeciętnym.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
mi zalezy na ekonomii bo głównie jezdze po mieście, krótkie odcinki i zwykle w korkach. Wczesniej mialem bmw 740 (4.4 286KM), więc każde inne auto bedzie dla mnie ekonomiczne) padło na skodę, bo własnie... słyszałem od kilku niezależnych źródeł ze są to auta bezobsługowe - głównie te pierwsze wersje, bo podobno od 2004 roku do jakości wkradł się tzw księgowy - ale to podkreślam, nie moje słowa tylko użytkowników. Zastanawialem sie jeszcze między 1.6 a 1.8.
2.0 nie jest mi potrzebne, bo mam dwójke małych dzieciaków a ja mam cięzką nogę, więc muszę się ograniczyć z wciskaniem gazu włąsnie w ten sposób
rozumiem, ze generalnie diesla odradzacie.
Komentarz
-
-
1.6, 1.8, 2.0 przedstawiają się raczej podobnie. W każdym spalanie będzie na poziomie 8-10 litrów. Na trasie w lecie może zejdziesz do 7.
Wszystko zależy od nogi. 1.6 będziesz musiał bardziej dusić, a wyższe pojemności niekoniecznie. Nie mam tu na myśli tylko liczby koni, ale i nm. Rozumiem, że wersji 75 km w ogóle nie bierzesz pod uwagę, gdyż dla mnie, jak i znacznej większości na forum to jednym słowem porażka chociaż jest też grono, które właśnie te silniki posiada i bardzo chwali.
Patrzyłbym tutaj na stan auta. Ceny części podobne. Dostępne w prawie każdym sklepie. Spalanie, tak jak pisałem wyżej. Ja mam 2.0 i jestem zadowolony. Ktoś kto ma 1.6 czy 1.8 i też może zabrać głos i też będzie zadowolony.
1.8 i 2.0 to można by rzec gwarancja wytrzymałości. Kolega blackrs, w swoim 1.8 ma już ponad 300 tyś. Jest też użytkownik ahmed, który także w swoim 2.0 ma już ponad 300 tyś. Ja mam 154, auto kupione w sierpniu, ale ile naprawdę to tego nie wiem.
Komentarz
-
-
o!]Dr Caufe, dzieki za informacje.
75KM, to troszke mało... jaka to jest pojemność?
Czyli moge się zastanawiać miezy 1.6 a 1.8, w kombiaku to chyba wypadałoby mieć 1.8 - 1.6 to zapewne więcej duszenia auta no i wyzsze spalanie.
Na co najbardziej nalezy zwracać uwagę przy zakupie octavii 01?
Komentarz
-
-
1.6 75km nie było w kombi, natomiast rzeczywiście po mieście zdawałby egzamin nieźle, bo jest to typowo niskoobrotowy silnik z dużym momentem z dołu i jest chyba najmniej skomplikowanym silnikiem w octavii
1.8 nie opłaca się brać, bo pali więcej niż 2.0 i jest to zupełnie inny silnik niż reszta benzynowców w gamie, 20 zaworów czyni z niej jednostkę paliwożerną i lubiącą wyższe obroty
chyba we wszystkich 1.6 problemem jest słaba skrzynia - do któregoś tam roku produkcji mechanizm różnicowy montowany na nity + właściwie niezsynchronizowana i krótka jedynka (mówię o AEE(75km)) która na pewno będzie wadzić przy jeździe w mieście
ja bym brał 2.0 benzynę, bo spalanie podobne jak w silnikach 1.6 a komfort jazdy o wiele lepszy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez iceman_n1.6 75km nie było w kombiZamieszczone przez iceman_njest to zupełnie inny silnik niż reszta benzynowców w gamie
Jako, że sam jestem posiadaczem 2.0
ja bym brał 2.0 benzynę, bo spalanie podobne jak w silnikach 1.6 a komfort jazdy o wiele lepszy
Zamieszczone przez ariuszNa co najbardziej nalezy zwracać uwagę przy zakupie octavii 01?
Często padają elektryczne szyby z tyłu - pękające plastiki, ale to na szczęście niezbyt wielki koszt.
Zamieszczone przez ariuszrozumiem, ze generalnie diesla odradzacie.
Komentarz
-
-
Czasem się zastanawiam czy to ja jestem takim szczęściarzem, czy po prostu zbyt mało ludzi posiada Skodę z silnikiem 1.8 20V i opinie na jej temat są troche przesadzone.
Nie bronię na siłę tego silnika, bo sam byłem sceptyczny przed kupnem, ale bardzo miło się zaskoczyłem. Po montażu LPG auto pali 11-12 litrów w cyklu miejskim, a jest eksploatowane - że tak powiem - do bólu: codziennie po kilka-klikanaście godzin.
Na gazie przejechałem już grubo ponad 150 tyś. i jedyne koszty ponosiłem jak do tej pory przy cowiosennej regulacji i wymianie filterków. Wszystko co ulega zużyciu, staram się wymieniać na bieżąco i nie czekać do ostatniej chwili, aż sie wytrze na amen i trzeba będzie skręcać drutem.
Sumując, bardzo miła jednostka i nie pali jakichś zawrotnych ilości gazu, a i jest czym depnąć (125 kucy - nie szał, ale też nie muł).Artur
Komentarz
-
-
Ja mam mocniejszą wersję 1.6 - 101km. I może dużo pali, ale mieszkam w sporej aglomeracji i często jeżdżę z prędkościami 120-130km/h. Jeżeli chodzi o opinie znajomych - to uważają, że auto naprawdę mocno idzie jak na benzynę i bardzo ciche. Usterek nie miałem (nie liczę tych, które były spowodowane błędem człowieka). Statystyki spalania masz w mojej sygnaturce.
Ale teraz szukałbym tylko i wyłącznie 1.8T :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez iceman_n1.8 nie opłaca się brać, bo pali więcej niż 2.0 i jest to zupełnie inny silnik niż reszta benzynowców w gamie, 20 zaworów czyni z niej jednostkę paliwożerną i lubiącą wyższe obrotyBYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz
-
-
co do tego jechania w wyższym zakresie obrotów w 1.8 to chodziło mi oczywiście o jednostkę wolnossącą
można kupić 1.8t, ale tylko od pewnego człowieka - jeśli jeździł nim buc który nie ma pojęcia o silnikach turbo to późniejsze wydatki mogą być spoore
generalnie chodzi mi o to że łatwiej zarżnąć 1.8t niż 2.0, a i sam silnik jest tańszy w ewentualnej naprawie
na temat gazu się nie wypowiadam - ale chyba podnosi on temperaturę spalin co niezbyt dobrze działa na turbo :?: :idea:
Komentarz
-
-
I można powiedzieć, że wyprzedziłem fakty
Wypowiedzą się użytkownicy różnych jednostek i opinie będą przeważać nad daną jednostką.Zamieszczone przez blackrsza to w 2.0 brak turbiny powoduje ze mocy brak a spalanie w cale nie jest duzo mniejsze. wszystko zalezy od stylu jazdy.
Za mną jakoś gaz nie przemawia. Albo ropa albo czysta benzyna.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dr.ClaufeWłaśnie jestem ciekaw, jak to jest przy tej turbinie Pewnie wpina w fotel czego u mnie brak.BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz
-
Komentarz