klimatronic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lemurPierwszy
    Classic
    • 2012
    • 5

    klimatronic

    Witam,
    czy któryś z forumowiczów mieszkających w warszawie posiada Skodę Octavie kombi 1,9 Tdi (AXR) rocznik 2007 ? Potrzebuję się spotkać w celach sprawdzenia swojego samochodu. Bo wydaje mi się że mam problem z moją Czeszką

    Więcej na PW.
  • drag211
    Classic
    • 2010
    • 11

    #2
    klimatronic

    ludzie pomocy. mam klimatronic i leci cały czas zimne powietrze. samochód nagrzał się do 90 stopni i dalej leci zimne powietrze.co jest tego przyczyna . prosze o pomoc.
    drag211

    Komentarz

    • soszek81
      L&K
      • 2010
      • 1245

      #3
      A na panelu masz ustawioną temperaturę czy może wyświetla Ci - LO?
      Była O1 kombi ALH++ 150/340
      Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

      Komentarz

      • LUKI
        RS
        • 2005
        • 5776

        #4
        właśnie, może ustaw sobie temperaturę na HIGH
        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

        Komentarz

        • soszek81
          L&K
          • 2010
          • 1245

          #5
          LUKI - nie powinno być takiej potrzeby. Ja jadę na LO, do momentu aż wskaźnik podejdzie pod 90st, następnie daję na 18 st na panelu, a sterownik i daje całą w palnik dopóki się wnętrze nie nagrzeje. Jak jadę w kurtce krótki odcinek to idzie wyparować przy tych 18.
          Była O1 kombi ALH++ 150/340
          Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

          Komentarz

          • voytek
            Rider
            • 2010
            • 480
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Re: klimatronic

            Zamieszczone przez drag211
            ludzie pomocy. mam klimatronic i leci cały czas zimne powietrze. samochód nagrzał się do 90 stopni i dalej leci zimne powietrze.co jest tego przyczyna . prosze o pomoc.
            Tak na pewno nie powinno być, coś jest popsute ---> serwis.
            Nie ma także IMO ustawiania na początku temp. na LO. Mam temp. ustawioną na 18 stopni, gdy silnik jest bardzo zimny po postoju na mrozie, dmuchawa pracuje na minimum, jak się trochę nagrzeje i zaczyna lecieć ciepłe powietrze, automatycznie wzrasta siła nadmuchu. Tak przynajmniej jest w O2 FL. Od tego jest automatyczna klima, żeby nie trzeba było co chwilę czegoś przestawiać.

            Komentarz

            • bzik13
              Rider
              • 2009
              • 514

              #7
              Zamieszczone przez voytek
              Tak przynajmniej jest w O2 FL. Od tego jest automatyczna klima, żeby nie trzeba było co chwilę czegoś przestawiać.
              I tak i nie. Słusznie pisze, i robi, soszek81. Ja również skręcam przy zimnym silniku pokrętło na min. Daję tylko nawiew na szybę plus klima, aby wnętrze mi nie zaparowało. Po paru kilometrach silnik się zagrzewa i można dać wyższą temperaturę. Pokrętło przestawione na 18 przy cilmatronicu/climatiku powoduje podanie sygnału pełnego otwarcia klap, a co za tym idzie długotrwałe nagrzewanie silnika. Silnik zimny, nam zimno, lepiej wykazać się chwilą cierpliwości i po 5, 6 kilometrach można się już dogrzewać
              Mój liftback scout

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #8
                Zamieszczone przez bzik13
                tak i nie. Słusznie pisze, i robi, soszek81. Ja również skręcam przy zimnym silniku pokrętło na min. Daję tylko nawiew na szybę plus klima, aby wnętrze mi nie zaparowało. Po paru kilometrach silnik się zagrzewa i można dać wyższą temperaturę
                ludzie czy wy nie przesadzacie z tym nagrzewaniem silnika :?: kolego ,jeżeli włączasz klimę na zimnym silnku (w przypadku klimatronica) od razu uruchamiasz grzałki które dają ciepłe powietrze do środka , nie wiem jak jest przy klimatiku ale pewnie tak samo. było na forum o tym milion razy . po FL jest tak samo jak przed FL :diabelski_usmiech jakby co.
                klima nie działa przy mrozach , o tym tez było...
                od dawna włączam przycisk od nawiewy na szybę od razu po odpaleniu samochodu i to jet sposób na najszybsze nagrzanie , temperatura na 25st choć to jest chyba bez znaczenia bo grzałki i tak grzeją wtedy pełna mocą.
                co prawda rzadko ruszam na zimnym siniku bo zazwyczaj mam czas na jego podgrzanie .

                Zamieszczone przez soszek81
                a jadę na LO, do momentu aż wskaźnik podejdzie pod 90st, następnie daję na 18 st na panelu, a sterownik i daje całą w palnik dopóki się wnętrze nie nagrzeje
                to ile Ty musisz przejechać :?:
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • rafalis222
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 160

                  #9
                  Kolega ma racje skrecanie na minimum to głupota . Jeżeli chcesz odmrozić szyby to dajesz na maxa i ustawiasz na szyby w innym przypadku przy mrozie i tak bys nic nie widzial przez pozamarzane szyby . Ja nie robię nic przy klimie chyba że mi sie spieszy w innym przypadku mam standardowo ustawione 22st i tak mam cały rok i jest ok .

                  Komentarz

                  • bzik13
                    Rider
                    • 2009
                    • 514

                    #10
                    Zamieszczone przez leszekmw
                    od razu uruchamiasz grzałki które dają ciepłe powietrze do środka , nie wiem jak jest przy klimatiku ale pewnie tak samo. było na forum o tym milion razy .
                    Było milion razy i nie doczytałeś, że te grzałki występują tylko w przypadku diesla i to w dodatku nie we wszystkich egzemplarzach! :twisted:
                    Zamieszczone przez leszekmw
                    klima nie działa przy mrozach , o tym tez było...
                    Fakt nie działa, bo i po co miałbym chłodzić wnętrze. Ona ma za zadanie osuszyć z wilgoci kabinę. Było o tym milion razy :twisted:
                    Zamieszczone przez leszekmw
                    to ile Ty musisz przejechać :?:
                    Jadąc do pracy 12 km przy przekręconym ogrzewaniu na 20C i temp. zew. -5C, silnik osiąga temperaturę pracy po przejechaniu 10km. Jeśli pokrętło mam skręcone na min. to temperaturę pracy osiągam po 4-5 km. Warto? Warto skręcić pokrętło! A propos, o tym akurat nie było milion razy :twisted:
                    Mój liftback scout

                    Komentarz

                    • soszek81
                      L&K
                      • 2010
                      • 1245

                      #11
                      Zamieszczone przez bzik13
                      Zamieszczone przez leszekmw
                      od razu uruchamiasz grzałki które dają ciepłe powietrze do środka , nie wiem jak jest przy klimatiku ale pewnie tak samo. było na forum o tym milion razy .
                      Było milion razy i nie doczytałeś, że te grzałki występują tylko w przypadku diesla i to w dodatku nie we wszystkich egzemplarzach! :twisted:
                      Z Obserwacji - w moim egzemplarzu prawdopodobnie nie występują bo się nagrzewa strasznie powoli. Szybciej niż P206 1.4HDi ale i tak powoli.

                      Zamieszczone przez bzik13
                      Zamieszczone przez leszekmw
                      klima nie działa przy mrozach , o tym tez było...
                      Fakt nie działa, bo i po co miałbym chłodzić wnętrze. Ona ma za zadanie osuszyć z wilgoci kabinę. Było o tym milion razy :twisted:
                      Zamieszczone przez leszekmw
                      to ile Ty musisz przejechać :?:
                      Jadąc do pracy 12 km przy przekręconym ogrzewaniu na 20C i temp. zew. -5C, silnik osiąga temperaturę pracy po przejechaniu 10km. Jeśli pokrętło mam skręcone na min. to temperaturę pracy osiągam po 4-5 km. Warto? Warto skręcić pokrętło! A propos, o tym akurat nie było milion razy :twisted:

                      Amen. bzik13 identyczne odległości przy identycznym traktowaniu. 5km na LO, temp wchodzi na 90st, klimatronik na 18 st, temp spada na 80st, a po 1 km jazdy w środku mam fajnie cieplutko.
                      Co do zamarzania szyby. Jak dasz sobie na LO nawiew na przednią szynę to ona Ci nie zamarznie - próbowałem nawet specjalnie na nią chuchać - efekt zamarzania znikomy.

                      leszekmw - może masz faktycznie takie działanie klimatronika, w opisie masz O2, później opisujesz że O2 i O2FL się pod tym względem nie różnią. Masz rację. Popatrz na opisy pozostałych. Możliwe że w O2 już poprawiono AI klimatronika, w O1 nie jest on aż tak inteligentny, trzeba mu trochę pomóc do optymalnego działania, co nie znaczy że jest bezużyteczny.
                      Była O1 kombi ALH++ 150/340
                      Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                      Komentarz

                      • voytek
                        Rider
                        • 2010
                        • 480
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez bzik13
                        leszekmw napisał/a:
                        klima nie działa przy mrozach , o tym tez było...
                        Fakt nie działa, bo i po co miałbym chłodzić wnętrze. Ona ma za zadanie osuszyć z wilgoci kabinę. Było o tym milion razy :twisted:
                        Poniżej 2 st.C klima niczego Ci nie osuszy, bo poniżej tej temperatury w ogóle nie włącza się sprężarka. Osuszanie polega na tym, że na zimnym parowniku klimatyzacji kondensuje para wodna z cieplejszego powietrza, które go owiewa. Przy ujemnej temp. powietrza, takie zjawisko nie zachodzi, więc w związku z tym układ tak zaprogramowano, żeby nie włączał się poniżej 2 stopni.

                        [ Dodano: Pon 27 Gru, 10 09:33 ]
                        Zamieszczone przez bzik13
                        Jadąc do pracy 12 km przy przekręconym ogrzewaniu na 20C i temp. zew. -5C, silnik osiąga temperaturę pracy po przejechaniu 10km. Jeśli pokrętło mam skręcone na min. to temperaturę pracy osiągam po 4-5 km. Warto? Warto skręcić pokrętło!
                        Sprawdzę z ciekawości u siebie, czy jest widoczna różnica w czasie nagrzewania. Jak już wspomniałem, mam na stałe nastawione 19 stopni, ciepłe powietrze zaczyna lecieć z nawiewów już po kilku km jazdy, wtedy też, jak wspominałem, automatycznie wzrasta siła nawiewu. Ale fakt, na osiągnięcie pełnych 90 stopni cieczy chłodzącej to trzeba trochę dłużej poczekać. Z drugiej strony, jeśli czekałbym aż silnik osiągnie 90 stopni i dopiero włączał ogrzewanie, to mogłoby się okazać, że na trasie z domu do pracy (6 km) w ogóle nie zdąże włączyć ogrzewania. albo włączę je dojeżdżając na miejsce, a tak zaczyna grzać już w połowie drogi. Ale jednak sprawdzę, czy Twoja metoda nie jest lepsza :wink:

                        Komentarz

                        • Jacek Wo.
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 221

                          #13
                          Zamieszczone przez voytek
                          Zamieszczone przez bzik13
                          leszekmw napisał/a:
                          klima nie działa przy mrozach , o tym tez było...
                          Fakt nie działa, bo i po co miałbym chłodzić wnętrze. Ona ma za zadanie osuszyć z wilgoci kabinę. Było o tym milion razy :twisted:
                          Poniżej 2 st.C klima niczego Ci nie osuszy, bo poniżej tej temperatury w ogóle nie włącza się sprężarka. Osuszanie polega na tym, że na zimnym parowniku klimatyzacji kondensuje para wodna z cieplejszego powietrza, które go owiewa. Przy ujemnej temp. powietrza, takie zjawisko nie zachodzi, więc w związku z tym układ tak zaprogramowano, żeby nie włączał się poniżej 2 stopni.
                          Wg. instrukcji klima w O1 nie działa poniżej +5 st. C.
                          Empirycznie się przekonałem, że sprężarka załączała się w temperaturze 0 st. C, przy spadku do -1 sie wyłączała! Temperatura 0 była wg. odczytu kopmutera pokładowego i panelu Climatronica - możliwe, że do decyzji o pracy klimy jest brany inny pomiar???

                          Komentarz

                          • Mechanic
                            Drive
                            • 2010
                            • 40

                            #14
                            Zamieszczone przez rafalis222
                            Kolega ma racje skrecanie na minimum to głupota . Jeżeli chcesz odmrozić szyby to dajesz na maxa i ustawiasz na szyby w innym przypadku przy mrozie i tak bys nic nie widzial przez pozamarzane szyby . Ja nie robię nic przy klimie chyba że mi sie spieszy w innym przypadku mam standardowo ustawione 22st i tak mam cały rok i jest ok .
                            Z wersją klimatronic trzeba uważac,nie jeden się o tym przekonał JA również zawsze ustawiam ogrzewanie na maksa tylko na szyby,przy klimatyzacji nigdy nic nie ruszam.
                            www.mechanic.pl - Najlepszy warsztat samochodowy w Warszawie !

                            Komentarz

                            • rafalis222
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 160

                              #15
                              Czytając instrukcję obslugi powinno się cały rok jeżdzic na AUTO i mimo ze chłodzi dopiero od +5 st poniżej chłodzenie nie dziala to niby osusza wnetrze ale jak to jest nie wiem ja wilgoci nie mam w samochodzie ale klima chodzi u mnie przez caly rok tz mam caly czas na AUTO. W aucie żony nie ma klimy i szyby sa pozamarzane od wewnatrz , pomimo że od temperatury osusza się w czasie jazdy rano znowu sa całe pozamarzane , wiec chyba Climatronik cos daje w zimie różnica jest kolosalna na przykladzie moich autek .

                              Komentarz

                              • cysterniarz
                                RS
                                • 2008
                                • 1887
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez rafalis222
                                szyby sa pozamarzane od wewnatrz , pomimo że od temperatury osusza się w czasie jazdy rano znowu sa całe pozamarzane
                                to może wymień filtr kabinowy w aucie żony albo osusz mokrą podłogę (dywaniki) bo nawet jakby była klima to cudów nie zdziała, zwyczajnie gdzieś jest wilgoć.

                                Komentarz

                                • emikal10
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 105

                                  #17
                                  Re: klimatronic

                                  Zamieszczone przez drag211
                                  ludzie pomocy. mam klimatronic i leci cały czas zimne powietrze. samochód nagrzał się do 90 stopni i dalej leci zimne powietrze.co jest tego przyczyna . prosze o pomoc.
                                  Miałem ostatni podobny objaw, wprawdzie mam ma silnik 1.8 20v agu, ale przyczyna braku ciepłego powietrza z nawiewu był zbyt niski poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym. Po uzupełnieniu płynu wszystko wróciło do normy. Mój mechanik stwierdził że przy zbyt niskim poziomie chłodziwa, może ono nie dochodzić do nagrzewnicy, która wtedy się zapowietrza i nie nagrzewa powietrza.


                                  Denken ist schwer, deshalb urteilen die meisten.

                                  Komentarz

                                  Pracuję...