Wyjmowanie kratki nawiewu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • TAnnA
    Drive
    • 2007
    • 44

    Wyjmowanie kratki nawiewu

    No i powiedzmy, ze temat zostal zakonczony.

    O pierwszej wymianie oleju byl juz temat, tak wiec ten ma drugi argument, aby sie skonczyl
  • Pulse
    Rider
    • 2006
    • 461

    #2
    Wyjmowanie kratki nawiewu

    Mam popsuta kratke nawiewu od strony pasazera, nie ma zadnej mozliwosci regulacji nawiewu w pionie, mala usterka jednak dosyc denerwujaca.
    Przymierzam sie do wyjecia kratki i zobaczenia co moze byc z tym nie tak czy jest szansa ze cos wyskoczylo i da sie to naprawic czy lepiej rozejrzec sie za cala nowa kratka?
    Mam dwie lewe rece, ale dobry opis pomaga, wiec jezeli ktos demontowal kratke nawiewu i ma jakies wskazowki jak to najlepiej wyjac nie lamiac niczego przy okazji to bede wdzieczny
    :: O1 AXR Kombi

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      #3
      Kratki niestety wyjmuje sie na "chama".
      Trzeba delikatnie podwazyc od dolu, zeby bylo za co zlapac i probowac ciagnac do siebie.
      Zaznaczam, ze siedza dosc mocno i trzeba sporo sily zeby je wyjac.

      Polamac raczej nie ma tam co. Trzymaja sie na takich metalowych sprezynach.
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz

      • nico21
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 2640
        • Volkswagen

        #4
        ja demontowałem kratke i musze przyznac to co pisze Purchawa ze mocno siedza one w kokpicie. uwarzac trzeba zeby te zasówki na których one sie trzymia nie spadły i nie wleciały do srodka. Ja miałem awarie polegajaca na nie ruszaniu sie jednego listka- naprawiłem to. Musiałem zrobic taki mały bolec w listku który sie ułamał. Nie trzeba miec mega umiejetnosci.
        DACAR.team

        Komentarz

        • Pulse
          Rider
          • 2006
          • 461

          #5
          wyjecie tej kratki jest dosyc proste :szeroki_usmiech podwazylem od dolu i nawet latwo wyszla niestety zmiana zaluzji nic nie zmienia bo ich mocowania sa polamane tak wiec chyba pozoststaje mi sie rozejrzec za nowa kratke.
          Dzieki za pomoc.
          :: O1 AXR Kombi

          Komentarz

          • ===Tomy===
            Rider
            • 2006
            • 552

            #6
            Zamieszczone przez Pulse
            wyjecie tej kratki jest dosyc proste :szeroki_usmiech podwazylem od dolu i nawet latwo wyszla niestety zmiana zaluzji nic nie zmienia bo ich mocowania sa polamane tak wiec chyba pozoststaje mi sie rozejrzec za nowa kratke.
            Dzieki za pomoc.
            Wyjęcie kratki jest jeszcze prostsze, szczególnie tej po stronie pasażera. Odkręcamy schowek (dosłownie kilka śrub imbudowych), i mamy piękny dostęp do kratki od spodu. Wystarczy leciutko pchnąć i cała kratka pięknie wychodzi z gniazda. Nie trzeba kombinować z żadnymi śrubokrętami i cackać się, aby nie zostawić śladu na obrysówkach. Podobnie kratka na konsoli środkowej z włącznikiem awaryjnych. Wystarczy dojść od strony licznika (demontaż kratki maskującej licznika i łapka idealnie wchodzi we wnękę - to tak naprzyszłość) :lol:
            Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
            Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
            Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

            Komentarz

            • Chudy
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2005
              • 129

              #7
              Mam foty z wymiany kratki; jak ktoś chce to mogę wrzócić na Forum.

              Komentarz

              • cysterniarz
                RS
                • 2008
                • 1887
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                sorry trochę odgrzeję "mielonego" :wink:
                mam polamany bolczyk w listku środkowych nawiewów z awaryjnymi i chce to polutować jw. tylko próbowałem to dziś wyciągnąć podważając odo dołu kartą platikową (na styl bakomatowej) za cholere nie chce ruszyć. śrubokrętem trochę cykam żeby nie uszczerbić.
                Zamieszczone przez ===Tomy===
                Wystarczy dojść od strony licznika (demontaż kratki maskującej licznika i łapka idealnie wchodzi we wnękę
                co to jest ta "kratka maskująca licznik" ? trza wyjąć cały licznik zwyczajnie?
                napiszcie gdzie są te sprężynki metalowe w tych nawiewach środkowych - u góry/dołu czy po bokach czy tu i tu, wtedy będę wiedział gdzie podważyć.
                dzięki

                Komentarz

                • Marian 2
                  L&K
                  • 2007
                  • 1086
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                  #9
                  W kratkach nawiewu najczęściej/zawsze ułamują się bolczyki ośrednicy ok 1,5mm wchodzące w rowek kółka sterującego. Naprawa ułamanych bolczyków jest bardzo prosta.
                  Po rozebraniu , należy w miejscu ułamanego bolczyka wywiercić otwór na głębokość ok. 5mm wiertłem ośrednicy 1mm, następnie w ten otwór wtopić za pomocą lutownicy kołeczek z drutu o średnicy 1÷1,5 mm, dla ułtwienia wtapiania, o długości ok.2cm. Następnie należy wtopiony kołek przyciąć na odpowiednią długość, opiłować koniec na półokrągło, i tak zregenerowana kratka będzie "na wieczność". Dziwię się że metalowe kołki w tym miejscu nie są rozwiązaniem fabrycznym. Taka kratka wtedy nigdy by się nie popsuła po nieopatrznym nacisku ręką.

                  Komentarz

                  • cysterniarz
                    RS
                    • 2008
                    • 1887
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Marian 2, to już wyczytałem o tym wlutowaniu bolczyków (ale dzięki) tylko jak się dostać od tyłu żeby wypchnąć kratkę, no i prosze o wskazanie tych zatrzasków metalowych.

                    Komentarz

                    • marekzu
                      L&K
                      • 2007
                      • 1412
                      • Superb II combi (3V5)

                      #11
                      Zamieszczone przez Marian 2
                      Dziwię się że metalowe kołki w tym miejscu nie są rozwiązaniem fabrycznym
                      a to juz sprawa kosztow produkcji sie klania

                      Komentarz

                      Pracuję...