[O2] Zakup, duży przebieg, fakty i mity

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Carlo8809
    Classic
    • 2012
    • 24

    [O2] Zakup, duży przebieg, fakty i mity

    Zamieszczone przez sesik
    To ja będę inny mi się nie podoba ta choinka z tyłu, sory :diabelski_usmiech
    może na zdjęciach tak wychodzi że się za bardzo świecą a w realu jest dobrze? :roll:
    Diesels are for elderly people
  • dethar
    Classic
    • 2010
    • 4

    #2
    [O2] Zakup, duży przebieg, fakty i mity

    Witajcie,

    Nakręciłem się na O2. Autko stoi w ASO Skody, jako uzywane (2005 / 1.9TDI - 105KM / 235kkm przebiegu / 33 600 PLN). Trochę drogo (nie jest sprowadzane, dają jakąś gwarancję, rynkowo warta pewnie z 26 - 27 tys).

    Przebieg ten, jak czytałem, to właściwy moment na wymianę rozrządu, sprzęgło + dwumasa, przepływomierz. W autku została wymieniona turbina (zakładam, że nówka - do weryfikacji). Teoretycznie sprzęgło/dwumasa/przepływomierz/pompowtryskiwacze mogły już być niedawno (tj. z kilkadziesiąt tysięcy km temu) wymienione.

    Trochę gubię się już w tych silnikach 1.9TDI - rozumiem, że silniki te z reguły "oparte są" na pompowtryskiwaczach? (niestety jeszcze nie znam oznaczenia silnika z tego autka, dowiem się w czwartek, więc trochę po omacku się poruszam).

    Wychodząc z założenia, że lepszy potwierdzony duży przebieg, niż niski i nie wiadomo ile razy cofany (wiem, można zawsze zostać oszukanym, nawet kupując przez ASO - sposobów jest sporo) chciałbym Was zapytać o Wasze doświadczenia z Octavia 1.9TDI.

    Czy mam się "bać" tych pompowtryskiwaczy (to mój pierwszy diesel)?
    Czy ten przebieg Waszym zdaniem to sporo? Autko wygląda w środku bardzo ładnie (niejedno auto z rzekomym oryginalnym przebiegiem 120kkm jest w gorszym stanie).
    Autko było własnością firmy (oczywiście sprawdzę ewentualne zobowiązania "kredytowe", które mogą na autku "ciążyć") i to małe zużycie ... wnętrza mnie trochę niepokoi. Wyposażenie jest dość bogate (czujniki parkowania chyba nie były w standardzie?)

    Sporo pieniędzy można utopić. Trochę mało danych podałem, ale mimo wszystko - chciałbym zapytać Was (zwłaszcza posiadaczy diesla) o zdanie. Co o tym sądzicie?
    Czytałem sporo o dieslach i jak wiadomo, wiele zależy od stylu jazdy. Jakie testy powinienem wykonać na autku (chodzi mi o np. "próbę przelewową", pomiar kompresji itd).

    Wiem, że może trochę przesadzam. Czytam mnóstwo artykułów, postów ale im więcej wiem, tym większe mam obawy co do tego autka. A naprawdę mi się podoba. Nawet zdecydowałem się wziąć trochę PLN na kredyt, aby je kupić.

    Komentarz

    • Matis68
      Ambiente
      • 2006
      • 195

      #3
      Wydaje mi się że podstawa to komplet dokumentów z serwisui oględziny jakiegoś znajomego mechanika. Dzięki temu możesz sprawdzić co i kiedy było już zrobione. Ja kupiłem właśnie takie auto ( Focus 1.6 CRdi) z przebiegiem 201.000 i właśnie jestem na etapie weryfikacji co było zrobione , a co mnie czeka.Jeśli było prawidłowo serwisowane to na pewno lepsza opcja jak "igiełka" z allegro spawana z ćwiartek.
      http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

      Komentarz

      • beaviso
        Elegance
        • 2010
        • 767
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Pamiętaj, że oprócz kwestii "okołonapędowych" w samochodzie należy zweryfikować stan hamulców i elementów zawieszenia wraz z amortyzatorami, a także stan tłumika. Być może te elementy wołają już teraz, lub zawołają niebawem, o wymianę. Opony to następny zakup. Jeśli auto stoi z jednym kompletem zjechanych gum, to dolicz sobie przynajmniej 2500-3000 zł na zakup letnich i zimowych piętnastek z porządnym rodowodem.

        Trochę dużo to auto kosztuje. Ja za swoją Octavię z września 2008 roku, 1.9 TDI Ambiente+Climatronic, z dodatkowym kompletem zimówek na felgach, przebieg tylko 55 kkm, jeżdżona wyłącznie przeze mnie, po przeglądzie, dałem mojej firmie jak z niej odchodziłem we wrześniu 2010 niecałe 44k PLN, a nie dano mi żadnych bonusów, zapłaciłem 100% wartości księgowej. Od Ciebie dealer chce 10k PLN mniej za auto z górą 5-letnie i z 4x większym przebiegiem od mojego. Może zatem warto poszukać lepszej okazji za te pieniądze? I to krajowej? Wiem że nie jest łatwo, ale auto dla żony kupiliśmy także bezpośrednio od jakiejś firmy, bez pośredników.

        Podstawowa zasada przy zakupie auta - nie napalać się.

        M.
        666 4U

        Komentarz

        • krisoctav
          Rider
          • 2008
          • 417

          #5
          co do autka najlepszy to motor 1.9 tdi co do przebiegu lepiej mieć 250 tysięcy i dokumenty potwierdzające wszystkie te przebiegi i serwisy niż 150 tysięcy bez dokumentów. Jeśli kupować to z POlski najlepiej po leasingu bo musi wtedy firma serwisować w ASO a nie u pseudo serwisie. Przeważnie sprzedają wtedy gdy już mija okres leasingu a firma posiada wszystkie faktury. Co do ceny to trochę dużo i tak jak koledzy mówią lepiej szukać długo a pewnie i najlepiej w odległości do 50 km w miejscu twego zamieszkania ja zjeździłem trochę po auto i nie warto a tak nie podoba się to jedziesz do domu.

          Komentarz

          • leszekmw
            RS
            • 2005
            • 5356

            #6
            bez przesady z tą ceną jak jest bezwypadkowa i serwisowana.., jeszcze niedawno O1 z 2002 roku po 30 tyś na forum chodziły...
            skody mają po prostu wysokie ceny.
            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
            GVI 1.4TSI
            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

            Komentarz

            • t271828
              Elegance
              • 2008
              • 928

              #7
              Re: Zakup, duży przebieg, fakty i mity

              1.9 w kazdej wersji to dobry silnik, dobrze reagujacy na chip tuning co oprocz solidnej konstrukcji jest jego glowna zaleta. Samochod trzeba kupowac na zimno bez emocji - sprzedawca od razu wyczuje takie nastawienie. Trzeba dokladnie sprawdzic wszystkie dokumenty jak i stan techniczny. Warto sciagnac kogos kumatego z VAG-iem, bo leniwym sprzedawcom czesto nie chce sie zmieniac przebiegu wszedzie, gdzie jest on zapisany i mozna w ten sposob wykryc przekrecony licznik. Jesli samochod robil duzo dlugich tras, to wnetrze moze byc malo zuzyte - tapicerka niszczy sie i brudzi glownie przy wsiadaniu i wysiadaniu.

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                dethar, wstrzymaj się jeszcze ze 2 tygodnie to "na giełdzie" pojawi się moja OII za niewiele większą kasę...
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • abstinent
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4842
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  dethar, daj jakieś zdjęcia, dokładne wyposażenie,silnik jaki dokładnie, bo teraz to takie pisanie po omacku
                  PDC z tyłu było w standardzie chyba we wszystkich wersjach
                  jeżeli to jest golas to cena troszku za wysoka :roll:
                  silnik teoretycznie i praktycznie porządny, choć były i buble też
                  jak się trafi :P

                  Komentarz

                  • dethar
                    Classic
                    • 2010
                    • 4

                    #10
                    Cześć

                    Dzięki Wszystkim za kubełek zimnej wody .
                    http://salonmargo.otomoto.pl/skoda-o...C16744374.html to autko o którym pisałem - dopiero dziś się pojawiła na stronie dealera. To i tak za mało (jakość/ilość zdjęć). Postaram się zrobić parę lepszych zdjęć (no, chyba że sobie odpuszczę), jednak dociera do mnie powoli, że takie autka chodzą w cenie około 27k. Gdybym miał w tej cenie jakąś prawdziwą gwarancję (tj. nie wyłączającą x y z)... ale nawet wówczas to nie tłumaczy zawyżonej o prawie 6k PLN ceny. Nawet jak wymienili turbinę wartą w ASO 8k, to i tak "średnie" uzasadnienie . Po blacharce widać, że jest w stanie idealnym. Tak samo wnętrze. Czyste i zadbane. Jak na 230kkm za bardzo.

                    Dziś znajomy mnie uświadomił (handlarz), że dobra chemia i auto lśni nowością wewnątrz. Pewnie dobra chemia + polerowanie i z zewnątrz auto też niczego sobie.

                    Staram się nie napalać, jednak ze względu na to, że mogę stare Clio oddać w rozliczeniu, to trochę mnie ta opcja kręci. BTW Clio ma oryginalne 140kkm (2004 + LPG) i nie potrafię go sprzedać. Wczoraj przejrzałem Allegro - tzw. "polski VAG" i "korekta" licznika w większości aut jest dla mnie sprawą oczywistą :/. Nie wiem jak długo będę auto kupował - pewnie potrwa to do 2-3 miesięcy. Im więcej czytam i zaczynam widzieć (komisy/dealerzy etc) to tym bardziej boję się kupić "nowe" auto :|.

                    Komentarz

                    • makog
                      Rider
                      • 2010
                      • 345

                      #11
                      Napisz do kolezanki baca10, ona ma tam jakies wejscie do Margo w Rybniku, moze cos wiecej sie doiesz o stanie tego auta.
                      http://www.wimeb.markomp.net
                      Już nie moja Skodzina
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                      Komentarz

                      • amaron
                        Classic
                        • 2010
                        • 39

                        #12
                        Witam, wg mnie dużo kasy, mnie wpadła w oko taka skoda http://www.auto-sliwka.pl/pl/komis/show/205.html cena o 10tys. większa ale samochód 2008 i bardzo mały przebieg, z Jastrzębia do Katowic też nie jest daleko. Pz

                        Komentarz

                        • t271828
                          Elegance
                          • 2008
                          • 928

                          #13
                          Zamieszczone przez dethar
                          Nie wiem jak długo będę auto kupował - pewnie potrwa to do 2-3 miesięcy. Im więcej czytam i zaczynam widzieć (komisy/dealerzy etc) to tym bardziej boję się kupić "nowe" auto :|.
                          Radzilbym pomyslec nad oferta kowala

                          Komentarz

                          • dethar
                            Classic
                            • 2010
                            • 4

                            #14
                            Jakie są koszty (przybliżone - ASO)?
                            - rozrząd
                            - pompa wody
                            - sprzęgło + dwumasa

                            Na Allegro widzę rozrząd w cenie około 600 - 800 PLN, sprzęgło z dwumasą około 1000 PLN. Oczywiście są opcje tańsze (powiedzmy, że ich nie odrzucam na starcie).

                            Ile biorą za taką usługę w ASO?

                            Zakładam, że jeśli zdecyduję się na autko, to tylko jeśli rozrząd i pompa wody po wymianie... albo obniżka ceny auta o równowartość .

                            Wg manuala 240kkm to czas na rozrząd (i pompę wody przy okazji). Sprzęgło się zobaczy.

                            PS. Ja tak szacuję, że z 3k trzeba poświęcić na wszystko wyżej wymienione?

                            Komentarz

                            • AdamB
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 8039
                              • Octavia IV (NX3)
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez dethar
                              Ile biorą za taką usługę w ASO?
                              raczej sporo i kwota 3000zł za części i robociznę jest mocno zaniżona.

                              Za wymianę dwu masy i rozrządu z pompą wody poza ASO powinieneś się zmieścić w 2500zł.
                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                              Komentarz

                              • krisoctav
                                Rider
                                • 2008
                                • 417

                                #16
                                co do tego autka z margo to tak mi się trochę nie podoba poduszka a raczej ten plastik w miejscu sygnału dźwiękowego tak na zdjęciu rzuca się inny kolor w stosunku do kierownicy może tak mają te auta ale kierownica powinna równo wycierać się z całością a tu pachnie nówką no i w tej cenie masz zwykłą klimę porażka do tego nieoryginalny wydech lub końcówka może szczegół ale wszystko bierze się pod uwagę.
                                Cena lekko duża tu masz inne linki jeśli chodzi o ten typ i rodzaj zasilania auta

                                tu masz lepszy rok przebieg i wyposażenie gdzie i tak musisz sprawdzić w serwisie ale można zobaczyć co możesz mieć za podobne pieniądze http://otomoto.pl/skoda-octavia-1-9-tdi-C16609376.html
                                a tu rocznik lepszy salon polska no i kolor ładny a tak wogole opisywali koledzy że kolor czarny w octavii to tak różnie bywa z jego jakością
                                tu masz drugi link do octavii ja gdybym robił większe przebiegi to bym na taką poszedł

                                pozdrawiam
                                ps oczywiście rozsądek wskazany a zaraz 2011 rok i autka rocznikowo stanieją jeszcze niżej

                                Komentarz

                                • dethar
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 4

                                  #17
                                  Zamieszczone przez AdamB
                                  raczej sporo i kwota 3000zł za części i robociznę jest mocno zaniżona.
                                  Tak sądziłem. Sam rozrząd w przypadku Clio wołali 2000 w ASO bez pompy wody. Tak więc pewnie z 5-6k w ASO było by mniej więcej chyba trafione. BTW. o tyle jest zawyżona cena auta :P.
                                  Zamieszczone przez AdamB
                                  Za wymianę dwu masy i rozrządu z pompą wody poza ASO powinieneś się zmieścić w 2500zł.
                                  Rozumiem, że te silniki 1.9TDI są bardzo popularne i nie powinno być problemów z wymianą w przeciętnym warsztacie (rozrząd/sprzęgło/dwumasa/pompa)?
                                  Zamieszczone przez krisoctav
                                  co do tego autka z margo to tak mi się trochę nie podoba poduszka a raczej ten plastik w miejscu sygnału dźwiękowego tak na zdjęciu rzuca się inny kolor w stosunku do kierownicy może tak mają te auta ale kierownica powinna równo wycierać się z całością a tu pachnie nówką
                                  Rzeczywiście, a na żywo nie zauważyłem. Dzięki za zwrócenie uwagi. BTW. w książce serwisowej jest info o "wymienionych reflektorach" (a bez powodu się ich nie wymienia). No i ta poduszka by tłumaczyła idealny stan maski (generalnie całej przedniej części auta - widać jak się błyszczy na zdjęciach - ja po przebiegu 140kkm mam lekko zmatowiały lakier a dbam)
                                  Zamieszczone przez krisoctav
                                  no i w tej cenie masz zwykłą klimę porażka do tego nieoryginalny wydech lub końcówka może szczegół ale wszystko bierze się pod uwagę.
                                  Faktycznie...
                                  Zamieszczone przez krisoctav
                                  Cena lekko duża [...]
                                  Ja myślę o próbie zbicia ceny do 29-30k max (ze względu na rozrząd/przebieg etc), ale jakoś nie wierzę w cuda .
                                  Zamieszczone przez krisoctav
                                  tu masz inne linki jeśli chodzi o ten typ i rodzaj zasilania auta [...]
                                  Faktycznie fajne autka, ale dla mnie to drugi koniec Polski. Za daleko, ale mimo wszystko dzięki za chęci.
                                  Zamieszczone przez krisoctav
                                  ps oczywiście rozsądek wskazany a zaraz 2011 rok i autka rocznikowo stanieją jeszcze niżej
                                  Też prawda i kolejny argument do zbicia ceny.

                                  Komentarz

                                  • AdamB
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 8039
                                    • Octavia IV (NX3)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    #18
                                    krisoctav, te co podałeś to są auta z dolnej półki cenowej z rocznika 2007. Drugie auto na szybie ma sporo nalepek od winiet. Trzeba mu się przyjrzeć czy przypadkiem nie robił co drugiego przeglądu w ASO.

                                    Pierwsze też trochę tanio. Dla porównania moja OII Ambiente przy ubezpieczeniu w sierpniu z przebiegiem 80kkm jako 3 letnia (rocznik 2007) była wyceniona na 41tyś zł. Więc te ceny są dość niskie. Osobiście swojej za pieniądze rzędu 32-33tyż zł nawet bym nie pomyślał aby ją sprzedać.
                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                    Komentarz

                                    • krisoctav
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 417

                                      #19
                                      ja tylko podaje co można mieć a i tak ocena należy do kupującego jak dobra cena i serwis aso da się sprawdzić to jeśli chce się kupić to i za takie pieniądze warto na 1 godz do 2 poświęcić jeśli sprzedający ma coś na sumieniu będzie kombinował a jak uczciwy choć z tym trudno znaleźć to nawet kawę zrobi dziś trudno znaleźć coś dobrego a na szybko tylko można kupić złom a diesel to trza bardzo dobrze sprawdzić no podstawowa sprawa najlepiej w kupować w swoim mieście zawsze mniej boli jak się nie spodoba i blisko do domu a nie ma strat bo za daleko itp

                                      Komentarz

                                      • beaviso
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 767
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        Co do poduchy w kierownicy - zauważyłem, że bardzo wiele używanych O2 na fotkach ma inny kolor kierownicy (nie skórzanej) i "boczków", a inny kolor obudowy airbagu. To bardzo częste zjawisko. Nawet w egzemplarzach z bardzo małym przebiegiem (demówkach). We własnym egzemplarzu w realu jakoś tego nie widzę. Może na fotkach tak to wychodzi, niekoniecznie trzeba od razu z definicji podejrzewać wymianę poduchy?

                                        Wymienione reflektory - może to być skutek np. wypalenia odbłyśników wskutek stosowania allegrowych żarówek "z dopalaniem", albo zniszczenia kloszy jakąś chemią.

                                        Anyway, i tak nie szedłbym w ten egzemplarz, tylko szukał dalej.

                                        Co do nowego roku i spadku cen - nie tak od razu. Rok temu szukaliśmy auta dla żony i do lutego ceny się nie zmieniły! Np. auta z 2006 kosztowały tyle samo w grudniu 2009 co w lutym 2010

                                        M.
                                        666 4U

                                        Komentarz

                                        • baner
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 1

                                          #21
                                          Zamieszczone przez dethar
                                          Jakie są koszty (przybliżone - ASO)?
                                          - rozrząd
                                          Mnie w Łodzi za wymiane rozrzadu (sama robocizna bez czesci) krzykneli 650 pln.

                                          Komentarz

                                          • AdamB
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 8039
                                            • Octavia IV (NX3)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez beaviso
                                            na fotkach tak to wychodzi, niekoniecznie trzeba od razu z definicji podejrzewać wymianę poduchy?
                                            Takie złudzenie masz po zrobieniu zdjęcia z lampą błyskową. W realu różnica jest niewidoczna.
                                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                            Komentarz

                                            • natash
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2599

                                              #23
                                              Zamieszczone przez beaviso
                                              Pamiętaj, że oprócz kwestii "okołonapędowych" w samochodzie należy zweryfikować stan hamulców i elementów zawieszenia wraz z amortyzatorami, a także stan tłumika. Być może te elementy wołają już teraz, lub zawołają niebawem, o wymianę. Opony to następny zakup. Jeśli auto stoi z jednym kompletem zjechanych gum, to dolicz sobie przynajmniej 2500-3000 zł na zakup letnich i zimowych piętnastek z porządnym rodowodem.

                                              Trochę dużo to auto kosztuje. Ja za swoją Octavię z września 2008 roku, 1.9 TDI Ambiente+Climatronic, z dodatkowym kompletem zimówek na felgach, przebieg tylko 55 kkm, jeżdżona wyłącznie przeze mnie, po przeglądzie, dałem mojej firmie jak z niej odchodziłem we wrześniu 2010 niecałe 44k PLN, a nie dano mi żadnych bonusów, zapłaciłem 100% wartości księgowej. Od Ciebie dealer chce 10k PLN mniej za auto z górą 5-letnie i z 4x większym przebiegiem od mojego. Może zatem warto poszukać lepszej okazji za te pieniądze? I to krajowej? Wiem że nie jest łatwo, ale auto dla żony kupiliśmy także bezpośrednio od jakiejś firmy, bez pośredników.

                                              Podstawowa zasada przy zakupie auta - nie napalać się.

                                              M.
                                              Boże co to za cena za 2 letnie auto, chyba bardzo źle szukałem... :shock:

                                              Komentarz

                                              Pracuję...