Zamieszczone przez Jabar1975
Samodzielna wymiana oleum silnikowego
Zwiń
X
-
Samodzielna wymiana oleum silnikowego
Witam
Auto przejechalo juz 1500 km wiec chcialbym zlac olej ktorym bylo zalane i wlac nowy - chce to zrobic samodzielnie. Niestety nie mialem okazji obejrzec auta od spodu wiec nie mialem mozliwosci oceny czy wymaga to sporo gimnastyki czy luzik. Dostep do korka upustowego w misce jest latwy czy micha jest czyms zaslonieta ? Czy dostep do filtra oleju jest latwy czy trzeba zdejmowac plastikowa pokrywe z silnika ? Czy filtr oleju wyglada standadowo tzn puszka wielkosci sloika nakrecona na rurke wychodzaca z bloku ? Czy wszystkie 1.9TDI maja taki sam model filtra ? No i najwazniejsze - oleum przechodzi przez turbine - czy spuszcza sie olej tylko przez korek upustowy w misce olejowej czy jeszcze gdzies ? Bo jak rozumiem wlewa sie standardowo do polowy miarki - a on juz sobie sam sobie poplynie smarowac turbinke prawda ?
dzieki za wyrozumialosc :szeroki_usmiech wole sie upewnic przed zmiana niz potem obudzic sie z reka w nocniku :shock:pozdrawiam
Markowski
OI AXR 06 185@377
-
-
siemanko markowski, , wymiana jest prosta.
sruba standardowa od spodu , jezeli masz oslone pod silnikiem tez trzeba odkrecic.
filtr oleju znajduje sie pod plastikowa pokrywa i jest to wklad, nie jak w innych autach wkrecany.
P.s. a szczerze polecam wymiane w jakims warsztacie bo kupujac olej u nich wymiane masz przewaznie za darmo i nie bawisz sie w odkrecanie i babranie. wymienialem ostatnio w norauto piaseczno i zaplacilem okolo 210 zl (olej z filtrem). zapomnialem dodac ze olej Mobil 1 5w50
Komentarz
-
-
no więc kanał - torx 25 - i odkręcasz osłonę silnika - jest tych śrubek kilka :diabelski_usmiech . potem zdejmujesz osłonę z silnika od góry- pod zaślepkami trzy śrubki na kluczyk 10. Zobaczysz metalowy baniak w okolicach skrzyni biegów. to jest obudowa filtra oleju. odkręca się dekielek - jak nie masz odpowiedniego rozmiaru klucza to z uczuciem dużą "żabką". Wymienny jest tylko wkład filtra oleju. Na deklu masz oring uszczelniający, jak również na trzpieniu prowadzącym filtr jest malutkie uszczelnienie. Przy zakupie filtra zwróć uwagę, żebyś to dostał w komplecie. Wyjmujesz stary wkład ( oj można się upierniczyć :diabelski_usmiech ), wkładasz nowy, po nowych oringach troszku oleju i możesz dokręcić ręką - ale z uczuciem. Nowy olej do serducha, założyć osłony dolne, górne... i po robocie. Czas : ok 1~1,5h.
mikołaj- ja za ten sam zestaw płacę 160 więc za te 50 złociszy mogę się poświęcić.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Pulse, oleju bron boze nie wylewam gdzie popadnie - calkowicie sie z Toba w tym temacie zgadzam ! Uzywam przepracowanego oleju do impregnowania drewna - mam spora dzialke wiec taki olej sie zuzywa. Ostatnio kanister przepracowanego oleju dostal ode mnie kierowca takiej starej koparki na gasiennicach - ucieszyl sie jak dziecko a potem wlal to do zbiornika jako paliwo :shock: :shock: :shock:pozdrawiam
Markowski
OI AXR 06 185@377
Komentarz
-
-
a jak ktoś sam wymienia olej np. w TDI to warto pozostałości z chłodnicy oleju (ponieważ nie cały olej ścieknie po odkręceniu korka spustowego) odessać np. dużą plastikową strzykawką o pojemności np. 100 ml (do kupienia w aptece) z kawałkiem wężyka. A warto się pobawić, bo pozostaje tego oleju ponad 300 ml i po zalaniu nowym olejem jest on po chwili pracy silnika mocno czarny. Resztki tego oleju odsysamy po odkręceniu pokrywki obudowy filtra oleju i po wyciągnięciu jej wraz z wkładem filtra. Wężyk od strzykawki wkładamy na dno i odsysamy resztki. Po chwili widzimy dwa okrągłe kanaliki, ten z lewej strony jest płytki i posiada na dole zaworek (w tym kanaliku jest mała ilość oleju). Kanalik, (ten na wprost, w kierunku chłodnicy silnika) prowadzi do chłodnicy oleju i wkładając tam wężyk od strzykawki wyciągamy pozostałości oleju. Po wyssaniu oleju warto czystą szmatką przetrzeć pozostałości po oleju na dnie w obudowie filtra oleju. Jest trochę z tym zabawy, ale uważam, że jest to lepszy sposób niż odkręcanie od dołu dużej nakrętki trzymającej chłodnicę oleju i spuszczenie w ten sposób pozostałości oleju (więcej papraniny) i po dokręceniu górna lub dolna uszczelka chłodnicy może po rozgrzaniu puszczać oliwkę, a i uszczelki kosztują: górna 10 zł., dolna 40 zł. ( w ASO) a to już dodatkowy koszt, niepotrzebny doliczany do wymiany oleju. Nowego oleju zalałem 4,5 l i po chwili pracy silnika-po rozprowadzeniu go , i po 15 min. odczekania po wyłączeniu silnika na bagnecie było wskazanie na górnej granicy zakreskowanego pola na miarce bagnetu.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
Komentarz