Zabrudzenie filtra powietrza a zuzycie paliwa....

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Zorx
    Classic
    • 2004
    • 22

    Zabrudzenie filtra powietrza a zuzycie paliwa....

    Niestety rónica w cenie jest bardzo duża:
    w sierpniu 2005 za komplet zamienników firmy QA na prawą oś do mojej Octy zapłaciłem 200 + 228 zł,
    a oryginalne kosztowały ok. 1200 + 500 zł!!!
    Dlatego się skusiłem... ale, jeszcze raz podkreślam - nie warto!

    Tańszą i zarazem bardziej wypasioną alternatywą jest kupienie całej, zmontowanej fabrycznie, półosi, która kosztuje ok. 1500,- zł,
    a w dodatku masz też nową półoś (właściwą), która, gdy jest skrzywiona, może być przyczyną padania przegubów
  • Antoine
    Ambiente
    • 2004
    • 135

    #2
    Zabrudzenie filtra powietrza a zuzycie paliwa....

    ... tak wiem, ze brudny filtr powietrza zieksza zuzycie paliwa....


    ...ale problem jest inny otoz filtr musze wymieniac co 3000-4000km bo jest brudny na tyle ze spalanie wzrasta o 2-3l/100km w miescie :shock: . uprzedzajac pytania nie jezdze po bezdrozach a w wiekszosci przypadku po Łodzi. uzywam wkladow Filtrona, ale wymieniam filtry coraz czesciej - oryginalny wytrzymal 25kkm i dopiero sie takie problemy zaczely, wymienilem na filtrona - 10kkm i wymiana potem juz coraz mnie km udawalo sie przejechac na jednym filtrze... o co chodzi?
    Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

    Komentarz

    • Jackal
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2004
      • 758

      #3
      ja u siebie wymieniam co 7,5 kkm, poniewaz mam "zasys" powietrza z przodu (zaraz za grillem) i szybko sie brudzi.

      Jezeli chodzi o wzrost zuzycia, to u mnie wzrasta o okolo 1 litra na setke, ale to raczej ze wzgledu mocniejszego cisniecia w pedal gazu niz z samego brudu na filtrze.
      bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
      Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
      Perfect service by DobryGrzesWawa

      Komentarz

      • Antoine
        Ambiente
        • 2004
        • 135

        #4
        Zamieszczone przez Jackal
        ja u siebie wymieniam co 7,5 kkm, poniewaz mam "zasys" powietrza z przodu (zaraz za grillem) i szybko sie brudzi.

        Jezeli chodzi o wzrost zuzycia, to u mnie wzrasta o okolo 1 litra na setke, ale to raczej ze wzgledu mocniejszego cisniecia w pedal gazu niz z samego brudu na filtrze.
        w tym aucie jest wszystko seryjne jesli chodzi o naped.

        ok 1l/100km jest, ale w trasie - w miesice 2-3l no i dlaczego pierwszy filtr wytrzymal 25kkm a teraz 4kkm?
        Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          To moze inaczej zapytam ile teraz pali jezdzac po Lodzi, a ile spali przejezdzajac trase np Wawa-Lodz lub Katowice-Lodz ze srednia predkoscia ponad 90km/h
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Arek
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 3143

            #6
            Zamieszczone przez Antoine
            wymienilem na filtrona
            Od mechanika słyszałem opinie ze sa bardzo słabe,moze dlatego tak szybo musisz wymieniac :? :?
            -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

            Komentarz

            • xekon
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 742

              #7
              ale na czym ta slabosc polega - jesli sie zapycha tzn ze wylapuje kurz, jesli by sie nie zapychal tzn ze by puszczal (tak na logike - moze sie myle)

              taka analogia - moze glupia - mam worki to odkurzacza "super chruper dla alergikow" troche odkurzania i juz odkurzacz sygnalizuje ze jest do wymiany mimo ze prawie pusty (ale ewidentnie nalapal takiego drobniutenkiego pylu) bo wyraznie slabiej ciagnie, uzylem kiedys podroby to praktycznie mozna bylo wypelnic worek syfem i nie bylo sygnalizacji o wymianie, czyli co - kurz szedl do silnika...

              nie wiem jaki stopien filtracji jest wymagany dla silnika diesla - moze filltron za dobrze filtruje i sie zapycha pylkami drzew :diabelski_usmiech

              Komentarz

              • Antoine
                Ambiente
                • 2004
                • 135

                #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                To moze inaczej zapytam ile teraz pali jezdzac po Lodzi, a ile spali przejezdzajac trase np Wawa-Lodz lub Katowice-Lodz ze srednia predkoscia ponad 90km/h
                Jak jest czysty to po Lodzi - 5-6.5l/100km

                jak jest brudny to po Lodzi - 7-9.5l/100km



                jak jest czysty po trasie , jadac z dozwolonymi V (czyli srednia ok 78km/h) 4-4.5l/100km

                jak jest brudny po trasie , jadac z dozwolonymi V (czyli srednia ok 78km/h) 5-6l/100km
                Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

                Komentarz

                • Bareq
                  Rider
                  • 2006
                  • 272

                  #9
                  moze jezdzisz bo jakichs bezdrozach albo zapylonych rejonach? Ja u siebie tez mam filtrona ale to moj pierwszy filtr odkad mam skodzine wiec ciezko mi sie wypowiadac o jakosci filtrona do octy, ale w kazdym razie w tico dawal rade.

                  Jak w sklepie moto patrzylem do katalogu filtrona ze sprzedawca to byly 2 rodzaje filtrow - normalny i do jazdy w trudnych (zapylonych) warunkach, moze sprobuj tego drugiego?
                  Planujesz wakacje w Ustce?
                  zobacz -> http://www.wenus.tp1.pl/

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Ten drugi ma taka gabke dodatkowa i wg mnie nic nie da, a jeszcze szybciej sie zapcha jak juz taki zwykly nie daje rady No i chyba taniej jest wymienic dwa zwykle niz jeden wzmacniany :wink:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Antoine
                      Ambiente
                      • 2004
                      • 135

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Ten drugi ma taka gabke dodatkowa i wg mnie nic nie da, a jeszcze szybciej sie zapcha jak juz taki zwykly nie daje rady No i chyba taniej jest wymienic dwa zwykle niz jeden wzmacniany :wink:
                      tez mi sie tak wydaje ale to nie rozwiazuje problemu bo to chyba nie jest normalne aby wymienaiac we wspolczesnym aucie tej klasy, jezdzac normalninie po drogach, co 3-4kkm :x
                      Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

                      Komentarz

                      • Kmab
                        Rider
                        • 2005
                        • 269

                        #12
                        Ta a propos Filtrona to różne opinie są o tych filtrach. Poniżej cytat z jednej wypowiedzi z Autokącika-Skoda, pracującego w serwisie ogólnie o Filtronie:
                        "(...) przy wysokim ciśnieniu w układzie paliwówka pobiera "gdzieś" powietrze. Prawdopodobnie zgrzew nie jest zdytnio szczelny. Filtron "po cichu" mówi nam, żeby raczej sobie odpuścić te filtry do niektórych aut (ale nie jest to oczywiście info oficjalne). Jeśli chodzi o kabinówkę, to one po prostu nie pasują (Focus). Ten sam "majster" montuje Frama lub Knechta i auto jest szczelne. P.S. Fram okazuje się tańszy niż Filtron."
                        Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Nie od dzis wiadomo, ze Filtron nie jest najtansza firma na naszym rynku :wink:

                          Antoine, Za dwa tygodnie wyjme moj, to dam znac jak wygladal po 15kkm :idea:
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Antoine
                            Ambiente
                            • 2004
                            • 135

                            #14
                            Zamieszczone przez Kmab
                            Ta a propos Filtrona to różne opinie są o tych filtrach. Poniżej cytat z jednej wypowiedzi z Autokącika-Skoda, pracującego w serwisie ogólnie o Filtronie:
                            "(...) przy wysokim ciśnieniu w układzie paliwówka pobiera "gdzieś" powietrze. Prawdopodobnie zgrzew nie jest zdytnio szczelny. Filtron "po cichu" mówi nam, żeby raczej sobie odpuścić te filtry do niektórych aut (ale nie jest to oczywiście info oficjalne). Jeśli chodzi o kabinówkę, to one po prostu nie pasują (Focus). Ten sam "majster" montuje Frama lub Knechta i auto jest szczelne. P.S. Fram okazuje się tańszy niż Filtron."
                            czyli co kupic oryginal za 57zl?
                            Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Antoine
                              czyli co kupic oryginal za 57zl?
                              podobno jako powietrza najlepiej spisuja sie orginaly ktore zreszta sa robione przez mann'a lub boscha - natomiast jako wszelkie inne czyli paliwa, oleju, kabinowy polecam knechta

                              Komentarz

                              • Piasecznik
                                Drive
                                • 2006
                                • 67

                                #16
                                Może gdzieś dostaje Ci się olej na filtr, co powoduje jego bardzo szybkie zapchanie?

                                Komentarz

                                • pyza99
                                  Rider
                                  • 2005
                                  • 467

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Piasecznik
                                  Może gdzieś dostaje Ci się olej na filtr, co powoduje jego bardzo szybkie zapchanie?
                                  to prawdopodobne..i to by była ta zła wiadomosc :?
                                  były:
                                  L&K Combi 1.9 Ahf 2001r - ehhhhh
                                  Passat Combi highline 1.8T Awt 2001r
                                  jest:
                                  Golf highline 3d 1.9 Asz 2001r

                                  Komentarz

                                  • misiekwaw
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7715
                                    • Ford

                                    #18
                                    Zamieszczone przez pyza99
                                    Zamieszczone przez Piasecznik
                                    Może gdzieś dostaje Ci się olej na filtr, co powoduje jego bardzo szybkie zapchanie?
                                    to prawdopodobne..i to by była ta zła wiadomosc :?
                                    przeciez to by bylo widac :idea: :!:
                                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                    http://www.disi-tune.pl
                                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                    Był WRX
                                    Była Octa

                                    Komentarz

                                    • pyza99
                                      Rider
                                      • 2005
                                      • 467

                                      #19
                                      Zamieszczone przez MisiekWAW
                                      przeciez to by bylo widac
                                      no było by 8)

                                      po przeczytaniu tych postow pomyslałem ze sprawdze filterek...octa ostatnio zaczela mi wiecej palic ( w miescie ok 8,5 l) co zwalałem na podpietego boxa.... zabralem sie do wyciagania,odkrecam wyjmuje i :shock: jak to auto mogło jezdzic :!: jakbym upchnął perski dywan!! a miał byc przez wymieniany przez serwis 15 tys temu...... chyba 150!! załozylem nowy i tu niespodzianka ( bylem niedowiarkiem) spalanie spadlo o ok 1,5 litra po miescie i szkodnik lepiej chodzi na wysokich obrotach ( dzisiaj sprawdziłem).... wiec warto wymieniac filterki..

                                      PS. boje sie sprawdzc kabinowy :twisted:
                                      były:
                                      L&K Combi 1.9 Ahf 2001r - ehhhhh
                                      Passat Combi highline 1.8T Awt 2001r
                                      jest:
                                      Golf highline 3d 1.9 Asz 2001r

                                      Komentarz

                                      Pracuję...