Witam.
Proszę osoby które miały to wyzwanie o pomoc.
OI nie daje rady. Będę musiał zmienić na coś większego. Wyczytałem na forum że nawet w superbie I jest problem z 3 fotelikami z tyłu. Pewnie zależy też jakie foteliki.
Superb I zresztą nie występuje jako kombi a SII - marzenie poza zasięgiem.
W jakimś teście czytałem ze nawet w Passacie 3 foteliki jak wchodzą to na siłę.
Romster odpada. Niby 3 oddzielne fotele ale w praktyce ciasno jak w OI.
Czy zostaje mi van?
W grę wchodzą tylko kombi (minivan?) roczniki 2006-2008 diesel o mocy powyżej 130 KM, automat, bagażnik min. 500l.
Nasunął mi się Tourana. Polecacie? A może coś innego.
Codziennie jeździmy w komplecie (5 osób) ok. 50 km + 4-5 wyjazdów w ciągu roku.
Musi być wygodnie.
Nie przepadam za vanami, a utrzymanie np. Sharana też mi się nie uśmiecha.
niestety zostaje ci chyba tylko coś sharanopodobne. W starszych autach to trzeba jeszcze patrzyc zeby ten srodkowy pas był 3-punktowy, bo kiedys w tych starszych autach byly 2-punktowe po srodku i raczej się takim nie montuje fotelików.
pawelbig, Ja miałem ten problem niedawno i własnie zmieniłem OI kombi na sharana. Po półtora roku użytkowania okazało się, że niepotrzebnie kupowałem takie duże auto i zmieniłem sharana na OII kombi. I teraz jest ok. Trzy foteliki się mieszczą z tyłu "na styk". Co prawda dość ciężko jest z zapinaniem pasów, ale też da radę. Natomiast utrzymanie OII kombi jest znacznie tańsze niż vana. Jeżeli rzeczywiście będziesz celował w "sharanopodobne" to tak jak koledzy radzą patrz, żeby miał 7 foteli i żeby środkowy pas z tyłu był trzypunktowy. Sama jazda sharanem to zupełni inna bajka niż octavią i raczej nie da się tych dwóch aut porównywać. Mnie jeździło się vanem znacznie lepiej i wygodniej. Ale radzę dokładnie zweryfikować swoje potrzeby. U mnie okazało się, że jednak sharan jest za duży. I znalezienie dobrze utrzymanego egzemplarza raczej graniczy z cudem. łatwiej znaleźć octavię "do jazdy".
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
pawelbig, to co pisze alfee to prawda. Latem wracając z urlopu zajechał do mnie ojca O2 litfback bylem w szoku :shock: . Z tyłu 3 foteliki i bagaznik zaladowany na maxa. Tzn że ocia jednak jest pakowna.
a co do sharanpodobnych to tak jak pisze alfee, z tym się zgodzę a po za tym ostatnio kolega co też ma 3 dzieci i trzy foteliki i ma Astre Hatchback i się mieści
Przy innych konfiguracjach już to takie znaczenia wielkiego nie ma.
Jak to nie ma? :shock: Według ciebie miejsce z przodu jest tak samo bezpieczne przy uderzeniu czołowym jak tylne? Dzieli te dwa miejsca około 1m karoserii. A to kolosalna różnica jest. Zwłaszcza jeżeli chodzi o pochłanianie energii. Bo przy uderzeniu bocznym, to rzeczywiście nie ma żadnego znaczenia czy miejsce z przodu czy z tyłu. Ale mówimy raczej o "czołówce" bo w takiej sytuacji różnica jest ogromna.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Witam.
Proszę osoby które miały to wyzwanie o pomoc.
OI nie daje rady. Będę musiał zmienić na coś większego. Wyczytałem na forum że nawet w superbie I jest problem z 3 fotelikami z tyłu. Pewnie zależy też jakie foteliki.
Superb I zresztą nie występuje jako kombi a SII - marzenie poza zasięgiem.
W jakimś teście czytałem ze nawet w Passacie 3 foteliki jak wchodzą to na siłę.
Romster odpada. Niby 3 oddzielne fotele ale w praktyce ciasno jak w OI.
Czy zostaje mi van?
W grę wchodzą tylko kombi (minivan?) roczniki 2006-2008 diesel o mocy powyżej 130 KM, automat, bagażnik min. 500l.
Nasunął mi się Tourana. Polecacie? A może coś innego.
Codziennie jeździmy w komplecie (5 osób) ok. 50 km + 4-5 wyjazdów w ciągu roku.
Musi być wygodnie.
Nie przepadam za vanami, a utrzymanie np. Sharana też mi się nie uśmiecha.
Mam kolegę - 2 lata temu urodziły się mu trojaczki.
Szukał funkcjonalnego auta dla 5 osobowej rodziny: żeby było miejsce na 3 fotele z tyłu + rozsądny bagażnik. Wybór padł na używanego Renault Espace. Dołożył trochę na starcie (oleje, rorząd zawieszenie). Ale od tej pory jeździ i auto spełnia swoją rolę rodzinnego autobusu wyśmienicie.
Dużym plusem jest możliwość konfiguracji wnętrza 3X2 fotele czy odwrócenie fotela przedniego pasażera tyłem do kierunku jazdy..........
Jeśli nie Espace - sporo miejsca z tyłu mają Berlingo, Partner, Doblo - tyle że niektórych uwiera że jeżdżą dostawczakiem przerobionym na osobówkę.
Z kompaktów mistrzem przestrzeni na tylnej kanapie jest 308 SW - 3 niezależne fotele.
Jak to nie ma? :shock: Według ciebie miejsce z przodu jest tak samo bezpieczne przy uderzeniu czołowym jak tylne?
A gdzie ja coś takiego napisałem? Napisałem że aż takiej różnicy nie ma ,jak masz na pełen pokład. I to trzeba rozważyć, czy uzasadnia to zmianę auta na być może starsze i mniej bezpieczne w innych aspektach.
Tak, ale jednego na tzw. "miejscu VIP". Przy innych konfiguracjach już to takie znaczenia wielkiego nie ma.
Zamieszczone przez westwi78
Napisałem że aż takiej różnicy nie ma
No to powtórzę: 1 m karoserii która ma się pognieść to żadna różnica? :shock:
Moje dzieciaki jeżdżą tylko z tyłu. Bo wiem, że tam są o wiele bezpieczniejsze niż z przodu.
A ty napisałeś, że tylko z tyłu po środku jest ok. Jak już z tyłu skrajne miejsce, to według ciebie jest takie samo jak przednie.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
alfee, czytaj ze zrozumieniem
Nie napisałem że nie ma, tylko że jak masz na pokładzie wszystkich to ktoś i tak siedzi z przodu, więc już nie ma to aż takiej przewagi. Jasne że najlepiej jest z tyłu wozić dzieci i moje też tak jeżdżą. Ale jak ma wymienić auto na słabsze , tylko po to żeby się 3 fotele z tyłu mieściły to, nie wiem czy jest sens.
Gdyby też brać tylko odległości blachy, to najlepiej by było umieszczać fotelik z tyłu na środku, a tak nie jest.
a nie jest to jeszcze tak że jak dziecko jedzie w foteliku z przodu to poducha powinna być odłączona
Tylko jak fotelik jest montowany tyłem do kierunku jazdy.
Chyba się nie zgodzę. Tekst ze strony fotelik.info:
Z punktu widzenia biomechaniki zderzeń: Jeśli musisz przewozić dziecko z przodu to niezależnie od tego jaki to jest fotelik i jak montowany (przodem czy tyłem) odsuń maksymalnie do tyłu przedni fotel pasażera i wyłącz przednią poduszkę powietrzną. Poduszka stanowi śmiertelne zagrożenie dla dzieci w fotelikach montowanych tyłem. Dzieciom w większości fotelików 9-18 grozi połamaniem nóżek. W fotelikach 15-36 o "klasycznej" konstrukcji przy odsuniętym fotelu problem ten występuje rzadziej, ale wymaga on indywidualnej oceny dla danego fotelika i konkretnego samochodu.
Komentarz