Zapalila sie lampka ABS i system nie dziala.Co robic?
Wczoraj, dobrygrzeswawa widziany na stacji orlen w okolicach faktory, coz jechalem droga w tlumie samochodow wiec nie trabilem a Ty byles zajety rozmowa tel wiec nie chcialem przeszkadzac
Zapalila sie lampka ABS i system nie dziala.Co robic?
Witam.Jestem nowym urzytkownikiem forum.Zobaczylem na Octavii znajomego adres strony i postanowilem sie zalogowac.Pisze w sprawie ABSu.Niedawno zapalila sie lampka na tablicy rozdzielczej i system nie dziala.Wiem to poniewaz dla sprawdzenia zrobilem ostre hamowanie i co sie okazalo... kola sie zablokowaly.Co moze byc przyczyną zapalenia sie lampki?Prosze o jakas pomoc w tej sprawie. Mam Octavie 1.6 75 KM z 2002 roku w wersji Classic.[/b]
Była O1 1.6 AEE
Było A4 B5 1.6 ADP
Jest O2 FL 1.9 BXE
Trzeba podlaczyc do VAG-a moze kolega akurat ma interfejs i szczytac blad. Pewnie w ktoryms kole padl czujnik ABS-u i dlatego wylaczylo go calkiem. Wydaje mi sie ze VAG powinien pokazac w ktorym kole czujnik jest uszkodzony.
Czy jak ruszasz po przekroczeniu 20km/h slychac stuk z pedalu hamulca :?:
A czy moze to byc spowodowane tym ze klocki hamulcowe moga byc do wymiany :?: Bo sprawdzalem plyn hamulcowy i wszystko jest jak nalezy. A co do tego stuku po przekroczeniu 20km/h to wydaje mi sie ze jest cisza i nic nie puka, ale pewnosci w 100% nie mam :| Musze temu bardziej sie przysluchac ale to juz nie dzis. Bede pisac jeszcze ....
Była O1 1.6 AEE
Było A4 B5 1.6 ADP
Jest O2 FL 1.9 BXE
jeżeli autko długo stało też zdarza się że zaplai się kontrolka ABS miałem tak u siebie przeczysciłem czujnki i wszystko gra. Ale juz półroku zapalił się znowu, podłączylem sie vagim i wskazał właśnie na prawy czujnik do wymiany. Przy zuzytych klockach mozesz sprawdzić naocznie ściognąć koło i sprawdzic a może poprostu słychąć charakterystyczne tarcie przy hamowaniu z przodu .
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
A czy moze to byc spowodowane tym ze klocki hamulcowe moga byc do wymiany
to nie ma związku , ponieważ wersja classic ( sam takową posiadam 8) ) nie ma żadnych czyjników zużycia klocków, a przyczyną może być awaria czujnika ABS-u.
dokładnie tak jak pisze tomi98 sam miałem AEE classic i czujników tam nima
Dlatego pozostaje sprawdzona metoda słuchania czy ogranicznik w postaci blaszki zaczyna trzeć o tarczę hamulcową. Wówczas klocki definitywne do wymiany.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Albo moze byc tak jak u mnie, blad sygnalu z pompy ABS. Elektryk powiedzial, ze to calkiem normalne zjawisko. Pompa ABS jest w miejscu gdzie jest sporo wilgoci i czasami lubia zasniedziec styki na podlaczeniu pomy ABS do elektryki auta i pompa zle funkcjonuje i dlatego system ja wylacza.
Podobno wystarczy wyjac pompe, przeczyscic styki i podlaczyc ponownie. Niestety do calej operacji trzeba spuscic plyn z ukladu i pozniej odpowietrzac hamulce
Ja mialem to testowac w mojej Octavi, gdyz pompa cala zime dzialala, a 2 tygodnie temu przestalo dzialac i mam wlasnie taki blad sygnalu pompy ABS.
Witam! Przepraszam ze tak dlugo sie nie odzywalem ale mialem problem z kompem.Ten sprzet juz zrobilem Ale do rzeczy... Sprawdzalem bezpieczniki i wszystko jest OK, sprawdzalem czujniki przy kolach i wizualnie sa w dobrym stanie, zadnych zabrudzen itp, wiec sie udalem nastepnie do warsztatu. Tam podpieli moje auto pod komputer i co sie okazalo: komputer wykryl w prawym kole uszkodzenie czujnika. A tak na marginesie to wymiana klockow hamulcowych tez juz by sie przydala hehe. Nowe juz leza w garazu i czekaja na montarz Dziekuje bardzo za wszystki podpowiedzi. Jeszcze jedna sprawa... ile taki czujniczek moze kosztowac? Bo obowiazkowo musze go wymienic. Pozdrawiam
Była O1 1.6 AEE
Było A4 B5 1.6 ADP
Jest O2 FL 1.9 BXE
Albo moze byc tak jak u mnie, blad sygnalu z pompy ABS. Elektryk powiedzial, ze to calkiem normalne zjawisko. Pompa ABS jest w miejscu gdzie jest sporo wilgoci i czasami lubia zasniedziec styki na podlaczeniu pomy ABS do elektryki auta i pompa zle funkcjonuje i dlatego system ja wylacza.
Podobno wystarczy wyjac pompe, przeczyscic styki i podlaczyc ponownie. Niestety do calej operacji trzeba spuscic plyn z ukladu i pozniej odpowietrzac hamulce
Ja mialem to testowac w mojej Octavi, gdyz pompa cala zime dzialala, a 2 tygodnie temu przestalo dzialac i mam wlasnie taki blad sygnalu pompy ABS.
Witam, mam chyba podobny problem. Jestem ciekaw jak rozwineła sie sytuacja w Twoim przypadku. Otóż u mnie wygladało to tak ze pojawił sie taki sam bład. Przez klika dni jeździłem bez ABS-u. Potem nagle kotrolka zgasła i wszystko działało ok przez 3 miesiące. Teraz przyszła zima i znowu mam ten sam bład. Czy wyżej opisany sposób może pomóc w rozwiązaniu problemu? Moze ktoś miał podobny problem? Mam nadzieje ze ten bład nie oznacza wymiany pompy :/
Podpinaliście się VAGiem, żeby sprawdzić czy to nie czujnik od ABSu przy kole? To chyba najczęstsza przyczyna usterek ABSu.
No własnie VAG wskazuje bład sygnalu z pompy ABS. Dokładnie nie zacytuje tego błedu ale elektryk mówił ze nie wskazuje błędów czujników tylko błąd pompy. Postawił diagnoze ze jezeli po wykasowaniu błedu znowu sie pojawi to bedzie trzeba wymienić pompe. I tu rodzi sie moje pytanie czemu od razu tak ostro?
Aha lamkpa abs zaczyna świecić sie przy przekoroczeniu 20km/h.
przespol, dobrze by było jakbyś jednak znał szczegóły co to za błąd. Czasami przyczyny błędu leżą w innych miejscach. Ja np w Fabii mam błąd od napędu 4x4 i od czujnika, który jest tylko w ESP, którego nie mam :szeroki_usmiech
przespol, dobrze by było jakbyś jednak znał szczegóły co to za błąd. Czasami przyczyny błędu leżą w innych miejscach. Ja np w Fabii mam błąd od napędu 4x4 i od czujnika, który jest tylko w ESP, którego nie mam :szeroki_usmiech
Dobre
No w tej chwili niestety nie jestem w stanie podać błędu (że też sobie go nie zapisałem :x )
Tym nie mniej czytając post Radkov-a tekst "bład sygnału pompy" wydał mi sie dziwnie znajomy. Czy coś sie z tego da wywnioskować?
Może któs z Wrocławia mógłby mi to sprawdzić VAGiem? Zapowiada sie jakis SPOT w najbliższym czasie oprócz wigilijnego?
A po co odrazu wyciągać pompę żeby styki czyścić?? Są dwa rodzaje pomp- te które mają kabelek z wtyczką idącą do sterownika ABS i bez tego kabelka, druga wtyczka która można przeczyścić to ta idąca ze sterownika ABS do wiązki głównej (taka bardzo szeroka wtyczka wysuwana jak szuflada). Można to wszystko poczyścić WD40 bez wyciągania pompy tylko trochę trzeba sie po gimnastykować Pompa może zasyfieć na połączeniu ze sterownikiem ABS ale brud i tak nie powinien dostać sie do środka bo w takim przypadku to już trzeba wszystko wyciągać ale wtedy już by nawet czyszczenie nie pomogło . Warto sprawdzić czy któryś kabelek nie jest przetarty, szczególnie te idące od pompy do sterownika lubią pękać. No i tak ja poprzednicy pisali numer błędu VAG.
Jeszcze tylko jedno laickie pytanie. Mówiąć przeczyścić miałeś na myśli: rozpiąć wtyczke, czyszczenie WD40, spięcie wtyczki - wszystko przy wyłączonym silniku. Czy trzeba coś jeszcze odłączyć/odpiąć itp, czy to wystarczy. Pytam bo nie czuje sie ekspertem w temacie więc nie chciałbym czegość przy okazji zepsuć :wink:
Jeżeli chodzi o numer błędu to postaram sie go sprawdzić jak tylko to bedzie możliwe.
Dokładnie tak. Robi się to na zgaszonym silniku i wyłączonym zapłonie. Jak rozepniesz te wtyczki napsikaj dobrze tam WD40 do gniazda i wtyczki i tak parę razy wepnij wtyczkę i wypnij później szmatką wytrzyj nadmiar WD (bo będzie pływał w gnieździe sterownika ABS). Podłącz wszystko i pojeździj trochę żeby sprawdzić czy działa. Może od razu nie zadziałać bo może być błąd w sterowniku i trzeba by go wykasować VAGiem lub po przejechaniu paręnastu kilometrów powinien się samo zdiagnozować i zadziałać. Najlepiej to na VAGu kontrolować to widać czy błąd sie powtarza i czy sie wykasowuje. Jak nie pomoże trzeba szukać dalej.
Korzystając z przerwy świątecznej powalczyłem z ABS-em. Spróbowałem przeczyścić styki pompy tak jak to jest sugerowano powyżej. Niestety nie pomogło. Błąd nadal występuje.
Udało mi się podpiąć pod VAG-a. Oto dokładna treść błedu:
Zamieszczone przez http://www.houseofthud.com/cartech/abspump/ABSProcedure.html
Things to check first:
There are 2, 15-amp, fuses at the top of the fuse/relay board. Make sure that they are not blown. Also there is another fuse in the main row of fuses that is related to ABS – check that one, too.
Jak to nie zadziała to obawiam się, że będziesz miał problem, bo będziesz potrzebował:
Zamieszczone przez http://www.houseofthud.com/cartech/abspump/ABSProcedure.html
1. VAG-COM Diagnostic tool or Ross-Tech
2. T-25 Torx driver
3. 11mm line wrench (or flare nut)
4. 13mm line wrench (or flare nut)
5. 10mm box wrench 6. New hydraulic pump and module
7. Brake parts cleaner
8. 2-3 liters of brake fluid
Idąc za radą shado postanowiłem jeszcze raz sprawdzić bezpieczniki. Okazało sie że bezpiecznik pod maską odpowiadający za ABS nie był przepalony ale mial zaśniedziały styk. Za pierwszym razem tego nie zauważyłem. Wymieniłem bezpiecznik na nowy i nastepnego dnia ABS ożył. Nie byłem na 100% pewien czy to wymiana bezpiecznika pomogła bo juz raz ABS "sam" sie naprawił. Ale dzisiaj dostałem maila od Radkov który miał taki sam bład jak ja. Opisywał go tutaj:
Okazało sie ze w Jego przypadku wymiana bezpiecznika też pomogła. Raz stykał raz nie i ABS działał wtedy kiedy chciał.
Podsumowując opłacało sie drążyć temat. Koszt nowej pompy a bezpiecznika są nieporuwnywalne do włożonego wysiłku w celu zidentyfikowania problemu
Dziękuje Wszystkim za cenne sugestie i podpowiedzi. shado, należy Ci sie jakis bonus gdyż to Twój post zmotywował mnie do ponownego sprawdzenia bezpieczników. Jak tylko obczaje te punkty pomógł to postaram sie zrechabilitować. Kończe bo zaczynam przynudzać ;-)
Pozdrawiam Wszystkich i Szczęśliwego Nowgo Roku 2008 !
Komentarz