[O2] Nierówna praca silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kluczcar
    Classic
    • 2011
    • 29

    [O2] Nierówna praca silnika

    Jeżdżąc na co dzień po warszawie średnia wychodzi mi ok.8.5l
    W trasach średnia oscyluje ok. 6-7 litrów
    Przebiegu mam 86tys. od 17 tysięcy w moich rekach.
    Jedyna bardziej poważna naprawa to wymieniłem to chłodniczka oleju bo niestety się rozszczelniła i olej dostawał się do układu chłodzącego. koszt 700zł chłodniczki
    padło też łożysko w przednim kole koszt-380zł
  • andrzej1962
    L&K
    • 2010
    • 1306
    • Octavia III combi (5E5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
    • DADA 1.5 TSI 150 KM

    #2
    [O2] Nierówna praca silnika

    Witam.
    Jak w temacie. Podpowiedzcie co może być przyczyną, czy też kolokwialnie "olać to". Dotyczy tylko silnika który stoi na mrozie lub w zimnie kilka dni lub jeden na mrozie(nie w garażu ocieplanym). Po odpaleniu przez pierwsze ok 3-5 sek pracuje nierówno lekko szarpiąc i jakby się dławiąc ale delikatnie nie doprowadza to do zgaśnięcia. Po tym czasie wszystko jest OK. Pytanie TTTM czy trzeba coś czyścić, wymieniać np filtr paliwa ? silnik ma przebiegu 27 tys. Jestem drugim właścicielem. Poprzedni właściciel zrobił przed sprzedażą przegląd przy 25 tys. Paliwo orlen.

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      andrzej1962, pierwsza, rzecz - IMO diesel ma prawo na mrozie nie wykazywać od razu pełnej kultury pracy - w tym przypadku olać.

      druga rzecz - sprawdź świece, ja mam dwie niesprawne i silnik pali na dotyk, ale przez pierwsze kilka sekund zdarza mu się zakrztusić zanim nie odpali na tych dwóch garach na dobre.
      możesz mieć niesprawną jedną lub dwie świece - w tym przypadku również możesz olać i wymienić przed następną zimą.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • dwaoka
        Elegance
        • 2010
        • 927

        #4
        szkoda, moj przy dwoch niesprawnych przy -15 niestety nie dal rady, ale krecil dzielnie
        bkc+dsg

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez dwaoka
          szkoda, moj przy dwoch niesprawnych przy -15 niestety nie dal rady, ale krecil dzielnie
          to coś słabo, moja jak mówię, i przy -20 na dwóch pali od kopa, może paliwko nie takie...
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            andrzej1962, podładuj akumulator najpierw.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • vaz
              Elegance
              • 2010
              • 799
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Podobnie jest u mnie - dwa lub trzy takie jakby wypadnięcia zapłonu bardziej słyszalne niż odczuwalne . Silnik zapala od kopa . Ponieważ mam tak od nowości to zupełnie się tym nie przejmuję .
              Antyfotoradar Valentine1
              Harry II Classic+Sirio ML145

              Komentarz

              • szczuczyn332
                Classic
                • 2011
                • 33

                #8
                witam! u mnie jest to samo na początku na mrozie trochę czasu musialem moja skode kręcic. po wymianie swiec pali prawie od razu ale na poczatku nie równo tez tak ok 3-5s. Rozpytałem dwóch mechaników i każdy z nich powiedział to sam- WTRYSKI któryś chodzi nie tak jak trzeba

                [ Dodano: Sro 16 Lut, 11 12:48 ]
                ale przy twoim przebiegu myślę ze wtryski sa ok

                [ Dodano: Sro 16 Lut, 11 12:50 ]
                ewentualnie zawór zwrotny
                Paweł

                Komentarz

                • gobowski
                  Classic
                  • 2009
                  • 34

                  #9
                  Witam.
                  Podłączam się pod pierwotne pytanie. W moim przypadku poza faktem, iż przy niższych temperaturach (< -5C) trochę gorzej pali to w zakresie 0C pali normalnie, ale przez pierwsze kilka sekund daje się wyczuć znaczące drgania i nierównomierność pracy silnika. Co więcej raczej nie cykliczne (ciężko do końca stwierdzić) co by znaczyło, że to nie jeden i ten sam cylinder. Na moje oko możliwe, że to problem sterowania (dawka startowa itp). Czy ktoś ma może rozpisane jak powinna wyglądać wielkość dawki startowej dla różnych temperatur (wiem, ze to pewnie zależy od wielu parametrów, głownie temperatury, ale może jakaś wartość uśredniona). Poprzedniej zimy problem nie występował.
                  PS-może jest jakiś zdefiniowany sposób diagnozy np. wtrysków przez sprawdzenie BIPów?


                  Pozdrawiam.

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    gobowski, u mnie też przez kilka sekund czasami nierówno chodzi, i to chyba normalne jest zimą
                    Zacznij może od ustawienia kąta wtrysku

                    Komentarz

                    • DGW
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 2330

                      #11
                      Zamieszczone przez abstinent
                      Zacznij może od ustawienia kąta wtrysku
                      ale chyba nie w BXE :wink:
                      NFPNorth-West
                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                      WARSZTAT www.dsize.pl
                      ->
                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez gobowski
                        przez pierwsze kilka sekund daje się wyczuć znaczące drgania i nierównomierność pracy silnika
                        drganiami w ciągu kilku pierwszych sekund w ogóle bym się nie przejmował
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • gobowski
                          Classic
                          • 2009
                          • 34

                          #13
                          Zamieszczone przez szkoda
                          Zamieszczone przez gobowski
                          przez pierwsze kilka sekund daje się wyczuć znaczące drgania i nierównomierność pracy silnika
                          drganiami w ciągu kilku pierwszych sekund w ogóle bym się nie przejmował
                          Zakładam, że nie jest to krytyczne, aczkolwiek irytujące. Pomijam to, że silnik CR startują zupełnie inaczej, ale w przypadku PD u mnie:
                          - rok temu nie miałem takich objawów (dwa dni temu przy temp. -8 musiałem zdrowo go męczyć, żeby w ogóle załapał, a przez pierwsze 5-10s po uruchomieniu miał straszną delirę.
                          - sąsiad w tym samym momencie uruchamiał BXE (w Golfie) i u niego praca była zupełnie spokojna

                          Wybaczcie, ale stwierdzenie TTTM dla tego silnika mnie nie zadawala :cry: . Szukam dalej - najbardziej ciekawi mnie temat świec żarowych. Czy w tych silnikach istnieje proces "post glow", to jest dogrzewania świecami jeszcze po uruchomieniu?

                          Komentarz

                          • abstinent
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4842
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            gobowski, no to coś jest nie tak
                            Ja ostatnio zapalałem po czterech czy pięciu dniach stania pod chmurką, i się trochę przestraszyłem bo ledwo co kręcił, ale po 2-3s słabego kręcenia w jednej chwili zaskoczył.
                            I tu jestem pewien że to wina aku.
                            Natomiast przy mocnych mrozach już inaczej zapala, czyli jakaś świeca do wymiany.

                            I teraz pytanie jak jest u Ciebie, bo piszesz że zdrowo go męczyłeś :|
                            Rozrusznik kręcił szybko czy jak?

                            Może jest zła dawka rozruchowa podana :?:
                            Najlepiej nagraj czymś jak to wygląda, powinno ułatwić diagnozę

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez gobowski
                              Wybaczcie, ale stwierdzenie TTTM dla tego silnika mnie nie zadawala
                              no w tej sytuacji to mnie to też nie zadowala, powtarzam do znudzenia -> u mnie ciągle sprawne tylko 2 świece i teraz mamy od dłuższego czasu trzymający mróz przez całą dobę, spadający do ~18 stopni kiedy odpalam samochód stojący pod chmurką o 5:50am - pali NA DOTYK oczywiście zatrzęsie się zanim nie załapią te 2 pozostałe gary i tyle z nierównomiernej pracy.
                              jeżeli ciężko odpala i potem nierówno pracuje no to oczywiście że cos jest nie tak.
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • gobowski
                                Classic
                                • 2009
                                • 34

                                #16
                                Zamieszczone przez abstinent
                                gobowski
                                I teraz pytanie jak jest u Ciebie, bo piszesz że zdrowo go męczyłeś :|
                                Rozrusznik kręcił szybko czy jak?

                                Może jest zła dawka rozruchowa podana :?:
                                Najlepiej nagraj czymś jak to wygląda, powinno ułatwić diagnozę
                                Rozrusznik kręcił moim zdaniem normalnie jak na -10*C, czas jakies 4-5s. Jeśli chodzi o dawkę to też o tym myślałem, ale nie mam punktu odniesienia. Logi oczywiście są, może powinien zacząć temat na forum tdi. Niestety (albo i stety) w tym przypadku silnik odpalił i pracował znaczenie lepiej niż wcześniej opisywałem :?:

                                7,427.MVB.4.147,0 rpm.-11,7 deg.13,26 deg.0,0 deg
                                7,507.MVB.5.126,0 rpm.40,6 mg/H.3.-9,9 C
                                7,587.MVB.6.0,0 km/h.[10,ff,2f].0 %.[10,ff,81]
                                7,667.MVB.7.-9,0 C.[25,00,00].-7,2 C.-9,9 C
                                7,747.MVB.8.126,0 rpm.353 Nm.0 Nm.165 Nm
                                7,826.MVB.9.147,0 rpm.-1280,0 Nm.[25,00,00].0 Nm
                                7,906.MVB.10.405,0 mg/H.989 mbar.989 mbar.0 %
                                7,986.MVB.11.126,0 rpm.1285 mbar.989 mbar.0 %
                                8,067.MVB.12.[10,ff,70].1,6 s.9,4 V.-9,9 C
                                8,146.MVB.13.0,0 mg/H.0,0 mg/H.0,0 mg/H.0,0 mg/H
                                8,226.MVB.14.[25,00,00].[25,00,00].[25,00,00].[25,00,00]
                                8,306.MVB.15.273,0 rpm.239 Nm.1,60 l/h.353 Nm
                                8,386.MVB.16.11 %.[10,ff,dc].[10,03,00].9,7 V
                                8,466.MVB.17.[10,ff,00].[10,ff,06].[10,ff,80].[10,ff,00]
                                8,547.MVB.18.128.128.128.128
                                8,626.MVB.19.[25,00,00].[25,00,00].[25,00,00].[25,00,00]
                                8,716.MVB.20.840,0 rpm.209 Nm.1270,0 Nm.-1280,0 Nm
                                8,796.MVB.21.[10,ff,c0].[25,00,00].[10,ff,00].[10,ff,04]
                                8,876.MVB.22.0.0.1.16
                                8,956.MVB.23.[1c,80,80].[1c,80,80].[1c,80,80].[1c,80,80]
                                9,037.MVB.24.[25,00,00].[25,00,00].[25,00,00].[25,00,00]
                                9,116.MVB.4.1155,0 rpm.-11,4 deg.7,65 deg.-2,45 deg
                                9,196.MVB.5.1092,0 rpm.28,8 mg/H.48.-9,9 C
                                9,276.MVB.6.0,0 km/h.[10,ff,2f].0 %.[10,ff,81]
                                9,357.MVB.7.-9,0 C.[25,00,00].-7,2 C.-9,9 C
                                9,436.MVB.8.1008,0 rpm.0 Nm.173 Nm.163 Nm
                                9,517.MVB.9.987,0 rpm.-1280,0 Nm.[25,00,00].204 Nm
                                9,596.MVB.10.495,0 mg/H.989 mbar.948 mbar.0 %
                                9,676.MVB.11.1155,0 rpm.1081 mbar.948 mbar.81 %
                                9,755.MVB.12.[10,ff,b0].1,6 s.11,8 V.-9,9 C
                                9,835.MVB.13.-0,18 mg/H.-0,42 mg/H.0,30 mg/H.0,35 mg/H
                                9,915.MVB.14.[25,00,00].[25,00,00].[25,00,00].[25,00,00]
                                9,995.MVB.15.1029,0 rpm.95 Nm.2,20 l/h.0 Nm
                                10,075.MVB.16.41 %.[10,ff,d4].[10,03,00].12,4 V
                                10,155.MVB.17.[10,ff,00].[10,ff,06].[10,ff,80].[10,ff,00]
                                10,235.MVB.18.0.0.0.0
                                10,315.MVB.19.[25,00,00].[25,00,00].[25,00,00].[25,00,00]
                                10,395.MVB.20.987,0 rpm.107 Nm.1270,0 Nm.-1280,0 Nm
                                10,475.MVB.21.[10,ff,00].[25,00,00].[10,ff,00].[10,ff,04]
                                10,555.MVB.22.0.0.0.16
                                .
                                .
                                15,862.MVB.4.945,0 rpm.-11,4 deg.7,65 deg.-3,43 deg
                                15,942.MVB.5.966,0 rpm.28,8 mg/H.48.-9,9 C
                                16,022.MVB.6.0,0 km/h.[10,ff,2f].0 %.[10,ff,81]
                                16,102.MVB.7.-9,0 C.[25,00,00].-8,1 C.-9,9 C
                                16,182.MVB.8.987,0 rpm.0 Nm.163 Nm.163 Nm
                                16,262.MVB.9.945,0 rpm.-1280,0 Nm.[25,00,00].202 Nm
                                16,342.MVB.10.440,0 mg/H.989 mbar.958 mbar.0 %
                                16,422.MVB.11.987,0 rpm.1071 mbar.958 mbar.81 %
                                16,502.MVB.12.[10,ff,b0].1,6 s.14,9 V.-9,9 C
                                16,582.MVB.13.-0,80 mg/H.-2,37 mg/H.0,14 mg/H.2,98 mg/H
                                16,662.MVB.14.[25,00,00].[25,00,00].[25,00,00].[25,00,00]
                                16,752.MVB.15.924,0 rpm.97 Nm.2,0 l/h.0 Nm
                                16,831.MVB.16.34 %.[10,ff,d0].[10,03,00].14,9 V
                                16,912.MVB.17.[10,ff,00].[10,ff,06].[10,ff,80].[10,ff,00]
                                16,991.MVB.18.0.0.0.0
                                17,071.MVB.19.[25,00,00].[25,00,00].[25,00,00].[25,00,00]
                                17,151.MVB.20.924,0 rpm.97 Nm.1270,0 Nm.-1280,0 Nm
                                17,231.MVB.21.[10,ff,00].[25,00,00].[10,ff,00].[10,ff,04]
                                17,311.MVB.22.0.0.0.0

                                Do dyskusji (możliwe problemy?):
                                - dawka rozruchowa (blok 5): raportowana jako (40 - 28mg). Taka duża?
                                - synchronizacja wałka rozrządu (blok 4) -2,4 (w rzeczywistości) -3,4
                                - korekty wtrysku (blok 13): na cylindrze 2 i 4 bardzo duże odchyłki. Dalsze logowanie pokazuje, że ładnie się zmniejszają. Pytanie, czy to może świadczyć o np. słabym grzaniu świec?
                                - BIPy nie przeanalizowane

                                Komentarz

                                • andrzej1962
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1306
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez vaz
                                  Podobnie jest u mnie - dwa lub trzy takie jakby wypadnięcia zapłonu bardziej słyszalne niż odczuwalne . Silnik zapala od kopa . Ponieważ mam tak od nowości to zupełnie się tym nie przejmuję .
                                  Widzę, że mamy tak samo dlatego tak samo podejdę do sprawy

                                  Komentarz

                                  • szachu
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 639
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Podczepię się do tematu. Mamy już ciepełko, a moją Octavię dopadł dziwny problem. Na zimnym silniku motorek chodzi jak trzeba, za to jak się nagrzeje to dziwnie (nierówno) pracuje (na biegu jałowym). Tak jak by chodził na wyższych obrotach (na biegu jałowym ma ok. 900 obr.). Spalanie chwilowe pokazuje w normie (0,5-0,6 l). Czasem się uspokaja i silnik chodzi spokojnie jak kiedyś. Drgania są wyraźnie wyczuwalne na kierownicy. Wciskanie sprzęgła (może dwumas pada) nic nie daje, drgania pozostają.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...