Skoda Octavia 1,6 i 74 KW

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tymol
    Classic
    • 2007
    • 12

    Skoda Octavia 1,6 i 74 KW

    Panowie taka szarpana dyskusja do niczego nie prowadzi,jezeli ktos chce niechce znaczka jego wola po co go krytykowac każdy z nas jest inny i ma swoje upodobania

    [ Dodano: Sro 09 Sie, 06 20:22 ]
    Biore dwa breloki
  • meteo
    Classic
    • 2006
    • 1

    #2
    Skoda Octavia 1,6 i 74 KW

    Moja Oktawka jest z 2001 roku, przejechałem ok 73 tyś km. Mam z nia problem. Otóż na na biegu jałowym falują niskie obroty. Spadają znacznie poniżej 900 i rosną do ponad 1200. Początkowo amplituda jest znaczna, po około 30 sekundach stabilizują się na poziomie ok.900. Zdarza się niestety, że silnik gaśnie . Kolejny problem związany jest z rozrusznikiem. Przy uruchomianiu silnika jest słyszalny nieprzyjemy zgrzyt.

    Dobrzy ludzie pomóżcie ( żli również )

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Proponuję podłączyć komputer do samochodu i odczytać błąd , co do obrotów podejrzewam że może być do przepustnica , moge się mylić.
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Pewnie przepustnica juz jest zasyfiona. Krokowiec to chyba za wczesnie. Specjaliscie od silnikow wolnossacych powinni sie wypowiedziec w tym temacie, ja to tylko od tych smierdzacych diesli jestem :twisted:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Porter
          Ambiente
          • 2006
          • 144

          #5
          gdybym miał dwie głowy to dałbym sobie jedną uciąć, że Maicroft, ma rację - przepustnica. mam ten sam silniczek i miałem identyczny problem, tylko, że u mnie silnik nie gasł. oczyszczenie przepustnicy załatwiło problem i nawet na jakies 1000km spalanie spadło. niestety jest to rozwiązanie raczej krótkotrwałe (może rok wytrzyma, może krócej, może dłużej...), ale chyba lepiej płacić częsciej i mało niż od razu pakowac się w wymianę (ponoć kilkaset złotych). sprawdź też inaczej - wciśnij sprzęgło i wrzuć jedynkę obserwując czy falują.
          co do rozrusznika to TTTM. u mnie identyko. przed półtora roku powiedzieli mi w ASO żebym go wymienił. hula do dziś. czasem zgrzytnie, czasem nie odpali z pierwszej, ale działa. ponoć jest to jedna z niewielu wad przy tym silniku. właściwie to główna. tak samo jest w A4, także bez paniki.
          Every man dies. Not every man really lives.
          1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE

          Komentarz

          • nico21
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 2640
            • Volkswagen

            #6
            rowniez sie zgodze z Maicroftem ze to przepustnica. U mnie w 2.0 tez miałęm flaujace obroty i po czyszczeniu przeszło
            DACAR.team

            Komentarz


            • #7
              Miałem to samo, właśnie w tym silniku,
              czyszczenie nastawnika przepustnicy pomaga na jakiś czas, ale coś czuje, że za jakieś pół roku możesz być zmuszony do wymiany przepustnicy, ale póki co wyczyść (to nie jest duży koszt) i zobaczysz na jak długo wystarczy.

              POZDR. !

              Komentarz

              • daneczek76
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 3642
                • Toyota

                #8
                stawiam na przpustnice również po około 60 - 70 tyś to czesta dolegliwość miałem to samo w Benzynce w poprzedniej Octavii
                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                Komentarz

                Pracuję...