Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z odpalaniem przy temeperaturze -2 do 3 st.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z odpalaniem przy temeperaturze -2 do 3 st.

    Jasiek81, a ty masz O II TOUR ? Czytaj ze zrozumieniem !!

  • #2
    Problem z odpalaniem przy temeperaturze -2 do 3 st.

    Witam wszystkich.
    Wiem, że temat problemów z odpalaniem był wałkowany już wiele razy :cry: , ale nigdzie nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Mam Octavię Tour 2004 rocznik, silnik 1,9 TDI ASV, przebieg 160 tyś.
    Problem polega na tym, że w temperaturze powietrza w granicach -2 do 3 stopni auto przy odpalaniu szarpie i dymi - trzeba odpalać go z wciśniętym gazem, tak żeby od razu wszedł na obroty i wtedy się uspokaja, ale do osiągnięcia pełnej temperatury czuć nierówną pracę silnika. Poza tą granicą temperatur - nawet przy -20 pali "od strzała"
    Przy zakupie (od znajomego) zostałem poinformowany, że auto jest po chiptuningu do 140 KM. i chodziło bardzo ładnie. Wszystko było ok, do czasu kiedy w listopadzie przyszły pierwsze przymrozki. Okazało się, że kierownice turbiny są do czyszczenia. Przy okazji auto przeszło test Vag Com, wymiana oleju, sprawdzenie początku wtrysku (regulacja), świece żarowe, czyszczenie dolotu (EGR) i wymiana płynów. Mechanik powiedział, że wszystko jest OK (pracuje w ASO tak więc wiarygodny). Dodatkowo po wyczyszczeniu turbiny i wymianie oleju (na mobil1 5W50 - taki jak podobno był wcześniej) z okolicy silnika tylko w czasie jazdy słychać ciche cykanie powyżej 2 tyś obrotów (tak jakby zawór). Czasami jest prawie niesłyszalne, a czasami głośniejsze. Po ponownej wizycie mechanik powiedział mi że to może być szklanka nad zaworem i trzeba to jak najszybciej wymienić bo może się zawiesić i uszkodzić silnik, ale jak wymiana to wszystkich, a koszt 1 szt to ponad 100 zł + robocizna (grubszy wydatek).
    Czy ktoś może mi podpowiedzieć czy te problemy z odpalaniem mogą być spowodowane chipowaniem, ewentualnie co innego może być przyczyną. Dodatkowo czy to ciche cykanie w silniku może mieć jakiś wpływ z ustawieniem wtrysku, olejem, czy jeszcze innymi czynnikami i czy rzeczywiście jest to powód do wielkiego niepokoju??????? Przed remontem nic nie było słychać. Proszę o jakąś radę bo nie chcę dać się naciągnąć na niepotrzebne wydatki.
    daro_p

    Komentarz


    • #3
      ja obstawiam ze masz swiece do wymiany, zbyt slaba sie juz rozgrzewaja, a jak temperatura spada to i dluzej grzeja i wtedy pewno jest lepiej. Dla sprawdzenia zrob tak przy tej temp. w oklicach -2 podgrzej dwa razy i dopiero odpal jesli bedzie poprawa to winne swiece zarowe.
      http://www.wimeb.markomp.net
      Już nie moja Skodzina
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

      Komentarz


      • #4
        świece albo kąt wtrysku
        Zarabiam - podatek, lokata - podatek, kupuje auto -podatek, benzyna - 3zł podatku, sprzedaje samochód podatek. Ile % zostaje z moich pieniędzy ? 20% ?

        Komentarz


        • #5
          Swiece już sprawdzałem - 2-3 razy grzeję i jest odrobinę lepiej, ale nadal dymi i szarpie, a co do kąta to przy tempraturze od -5 do -20 też by źle palił, a pali dobrze.
          Zastanawiałem się nad startową dawką paliwa w ECU, lub początkiem końca dwumasy, ale nie wiem jak to sprawdzić - może jest ktoś zaufany z okolic Rzeszowa kto by się podjął diagnozy ustawień komptera? ops:
          daro_p

          Komentarz

          POWRÓT NA GÓRĘ
          Pracuję...
          X