Felgi 16" vs 17" różnica w komforcie i spalaniu
Witam
Jestem ciekaw opinii użytkowników felg 17" którzy jeździli wcześniej na 16". Czy felgi 17 calowe w zasadniczy sposób wpłynęły na pogorszenie komfortu jazdy, zużycie elementów zawieszenia i spalanie??
Zastanawiam się czy dopłacić 800 zł do Skody i dokupić 17" calowe felgi czy pozostać przy standardowych Crateris 16"
Odpowiem nie wprost, ale w temacie. W O2 mam opony 195 na felgach 15". W drugim aucie (Vectra C) mam opony 225 na felgach 17". Vectra prowadzi się doskonale na dobrej nawierzchni, ale Octavii tak naprawdę w kwestii trakcji wcale nic nie brakuje. Gdy tylko nawierzchnia zmienia się w nierówną - koleiny - to prowadzenie auta na oponach 225 staje się niekomfortowe, kierownicy trzeba pilnować o wiele bardziej niż przy 195. Wcale nie jest tak pięknie, jak wygląda z zewnątrz. Reasumując, felgi 16" to chyba kompromisowy wybór w samochodzie średniej klasy. A na nich opony 205.
Odpowiem nie wprost, ale w temacie. W O2 mam opony 195 na felgach 15". W drugim aucie (Vectra C) mam opony 225 na felgach 17". Vectra prowadzi się doskonale na dobrej nawierzchni, ale Octavii tak naprawdę w kwestii trakcji wcale nic nie brakuje. Gdy tylko nawierzchnia zmienia się w nierówną - koleiny - to prowadzenie auta na oponach 225 staje się niekomfortowe, kierownicy trzeba pilnować o wiele bardziej niż przy 195. Wcale nie jest tak pięknie, jak wygląda z zewnątrz. Reasumując, felgi 16" to chyba kompromisowy wybór w samochodzie średniej klasy. A na nich opony 205.
M.
W pełni się zgadzam z wypowiedzią kolegi
Co do spalania to teraz po mieście ( auto rozgrzane, droga 30km, wieczór/nic) spalanie na oponach 15' 195 to max 11l latem przy identycznych warunkach + klima i opony 17' 225 spalanie ok.13l
Skoda to nie Insygnia - komfortu zawiecha brak (ale ma inne zalety)
Jak dla mnie na 15 auto się nie prowadzi, na 17 czuć namalowane na asfalcie linie więc jedyny słuszny wybór to 16. Poza tym zaoszczędzisz w przyszłości na oponach.
to zalezy jak kto jezdzi, dla mnie optymalna szerokosc opony to 225 obojętnie czy 17 czy 18, 16 jest ok jak sie jezdzi spokojnie, przy szybkiej jezdzie preferuje szerszą gumę obnizony i utwardzony zawias
15' - tanie opony, dobre prowadzenie w koleinach, komfort,
16' - umiarkowany koszt opon, kompromis między komfortem a precyzja
17' - droższe opony, niski komfort kosztem precyzji na równych nawierzchniach, zakręty bajka :twisted: , w koleinach trzeba walczyć z autem
Na zimę mam 15, na lato 205/50R17.
Mi się dobrze jeździ na 17', ale do normalnej jazdy zdecydowanie polecam 16'.
Jak dla mnie tylko 16 z oponką 205 przy 17 z oponą 225 komfortu BRAK co do spalania to wielkiej różnicy nie widziałem co do przyspieszania to w przypadku 1,9tdi było to odczuwalne.
darek_wawa, różnicy w komforcie pomiędzy 16 a 17 nie ma prawie żadnej
zależy jak jeździsz i ile chcesz zaoszczędzić- to twój wybór
nie zauwazyłem jakiejś róznicy pomiędzy 16 a 17 w jeździe(oczywiście 17 lepsza w prowadzeniu na zakretach)
ale jest ogromna róznica pomiędzy 15 a 17 :!:
spalanie 16/17 jest analogiczne, najmniejsze na 15
Zamieszczone przez kross12
latem przy identycznych warunkach
kross12, weź pod uwagę temperaturę powietrza która nie jest identyczna i klime która działa :wink:
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
i tu się w 100% z kolegą zgodzę, na 15kach buja się jak na łodzi, choroby morskiej można się nabawić, zaletę mają taką że są tanie :diabelski_usmiech
darek_wawa, ja proponuję co innego - podjedź na spota i przejedź się z którymś z kolegów który ma 16 i z takim co ma 17 i wtedy podejmij wybór, bo tak to standardowo ilu jest użytkowników tyle jest opinii, a każdy chwali swoje
Co do kosztu opon - możesz przyjąć że w ramach jednego modelu opony wzrost ceny jest następujący:
- pomiędzy 205/55 R16 a 225/45 R17 około +50% (popularny rozmiar 17")
- pomiędzy 205/55 R16 a 215/50 R17 już +100% (dopuszczalny zamiennik dla powyższego, ale mniej popularny rozmiar i dlatego droższy)
darek_wawa, ja na lato mam 17" Pegasus, a na zimę 16" stalówki i co do komfortu to jakiś strasznych różnic nie czuje (może lekko mniej można na studzienki uważać na 16") ale i tak prowadzenie na 17" jest dużo lepsze, lepiej po zakrętach się jeździ.
Co do spalania to ja nie zauważyłem żadnej różnicy w lato i w zime pali mi praktycznie tyle samo. Wiadomo, że lekko będzie "zamulony" na szerszej oponie ale nie będziesz przy każdym starcie ze świateł killował wszystkich, żeby czuć jakiś dyskomfort w związku z szerszą oponą.
Ja uważam, że opłaca dorzucić 17" ale to tylko moje zdanie.
darek_wawa, "mułowatym" BXE jeździłem na 225/45/17 i w zimę jeżdżę teraz na 16" 205/55 i... nie mogę się doczekać wiosny :diabelski_usmiech
IMO różnica w komforcie niewielka a na 17" jeździ się fajniej i auto się lepiej prezenci!
1.4 TSI - według mnie najlepszy kompromis pomiędzy osiągami i akceptowalnym spalaniem
205/55R16 według mnie są optymalne. 15' mam na zimę i auto w stosunku do 16' zachowuje się zdecydowanie mniej pewnie. Na 225/45R17 pewnie będzie szedł w zakrętach jak po szynach, ale jazda po większych dziurach może powodować wypadanie plomb Do tego może być problem w koleinach wypełnionych wodą.
Na 225/45R17 pewnie będzie szedł w zakrętach jak po szynach, ale jazda po większych dziurach może powodować wypadanie plomb
Nie no proszę Cię, dziury się omija a nie po nich jeździ i chyba nie jeździłeś autem na kołach większych niż 17" żeby mówić o wypadaniu plomb przy 17" trzeba nie mieć zawieszenia albo coś w stylu B12.
hotrain, dokładnie, niektórzy strasznie demonizują ten rozmiar a to przecież popularna seria teraz jest. rlapinski, jak 225/45/17 i seria zawias wywala plomby to co byś powiedział na setup w stylu 195/45/16, twardsze amorki i -35 zawias :?: Albo podobny 195/45/14 do tego cały kit (amorki o skróconym skoku) -35 mm, sztywna buda (obspawana + cztery rozpórki) :?: Przejeździłem takimi kilkanaście tysięcy km, plomby dalej mam całe i nawet mi głowa nie odpadła :zlosnik1:
w stylu 195/45/16, twardsze amorki i -35 zawias :?: Albo podobny 195/45/14 do tego cały kit (amorki o skróconym skoku) -35 mm, sztywna buda (obspawana + cztery rozpórki) :?: Przejeździłem takimi kilkanaście tysięcy km, plomby dalej mam całe i nawet mi głowa nie odpadła :zlosnik1:
a i komfort miałeś pewnie doskonały...
do silnika 1.4 205 w 16 będzie dość , a kolega dostanie 225 i to będzie mu dokuczało zapewne. chyba że dla lansu.. :szeroki_usmiech
największa różnica w komforcie między 16 a 17 jest na niewielkich uskokach , wypiętrzeniach nawierzchni , opona 16 jeszcze by amortyzowała a 17 już wali w karoserię , na dużych dołkach/dziurach już niema takich różnic.
z doświadczenia wiem że 17 na 225/45 na drogach wiecej niż gruntowych dają rade. dziury czujesz ale musi być taka dziura bardzo szeroka abyś tym laczkiem niezamortyzował jej. na pewno kupuj run flaty co zaoszczędzi ci felgi. ja osobiscie jednak bede zmieniał na 225/50 17 tak jak w scoucie bo czasami zjeżdzam z dróg na off rouda .
wiadomo że 16 bedą bardziej amortyzowały dziury ze względu na swoją wysokość ale o wiele gorzej wygladają ale to ponoć rzecz gustu.
co jest równie ważne 17 są o duzo droższe od 16 :cry:
serio?
ja za komplet Continentali SportContactów 3 225/45/17 zapłaciłem 2000 z założeniem i wyważeniem i kupowałem w normalnym zakładzie a nie online :wink:
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
opowieści o róznicach cenowych mnie rozbrajają :wink:
albo cię na cos stać albo ... trzeba szukać innego rozwiązania
a mnie rozbrajają takie teksty. tak z ciekawości sprawdziłem sobie różnicę w cenie w pierwszym lepszym sklepie internetowym:
- komplet najtanszych conti sport contactów 205/16R55 to wydatek 1 248 zł
- komplet najtanszych conti sport contactów 225/45R17 to wydatek 1 724 zł
Moim zdaniem to znacząca różnica.
Człowieka może być stać na szersze opony, tylko pytanie czy warto?
Za 225/45R17 w stosunku do 205/16R55:
+ lepszy wygląd (+ 5 punktów do lansu
+ lepsza trakcja
Przeciw 225/45R17 w stosunku do 205/16R55:
- większe opory toczenia (odczuwalnie gorsze przyspieszenia - mówimy o silniku 1.4TSI)
- większe szumy
- znaczna różnica w cenie
- jakaś tam utrata komfortu (subiektywna - jednemu przeszkadza bardziej drugiemu mniej)
Jak o czymś zapomniałem to uzupełnijcie, a kolega niech to sobie rozważy - zadecydować i tak będzie musiał sam
Komentarz