Docieranie silinika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ucho448
    Classic
    • 2012
    • 1

    Docieranie silinika

    WojtaSpider, kamyczki wpadają pomiędzy tarczę i osłonę jak szkoda, one zawsze wypadają w trakcie wolnej jazdy.
    ucho448
  • michal_krk
    Classic
    • 2010
    • 3

    #2
    Docieranie silinika

    Witam wszystkich,
    Zaczne od tego, że z silnikiem diesla mam pierwszy raz do czynienia stąd moje pytanie-jakie obroty są zdrowe dla silnika? Zmieniając biegi wg wyświetlającego wskaznika (na desce rozdzielczej) samochód muli, a jest to tak mniej więcej przy ok 2tyś.. Dodam, że obecny przebieg samochodu to 58km :lol:. Mówimy o octavii II mint 1.6 TDI CR DPF/77 kW.

    W wyszukiwarce nic na ten temat nie znalazlem :wink:

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • phrix
      L&K
      • 2007
      • 1000
      • Audi
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Silnik jest już dotarty fabrycznie. Przez pierwsze 1500 km staraj się nie przekraczać 3500 obr. Po 2000 możesz przeciągać a nawet jest to zalecane co by się dobrze ułożył - turbina i DPF nie lubią stałej jazdy na niskich obrotach. Generalnie jeździsz normalnie tak jak zawsze, najlepiej "docierać" podczas normalnej jazdy miejskiej nie na autostradzie.
      Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

      _

      Komentarz

      • rss
        L&K
        • 2009
        • 1098

        #4
        wazne zebys czesto zmienial predkosc obrotowa, czyli najlepiej jezdzil po miescie.
        diesel (niemodzony) ma taka charkterystye, ze lepiej zmienic bieg na wyzszy niz
        go katowac na wysokich obrotach. sam to wyczujesz.
        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
        _________________________________________
        Do sprzedania:
        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
        zaciski do hamulcow 280mm.

        Komentarz

        • ruwado
          RS
          • 2009
          • 14885
          • Octavia IV (NX3)

          #5
          najlepiej jeździć normalnie (dynamicznie, a nie ślamazarnie), tylko nie przekraczać 2/3 obrotów. Na pewno nie powinno się jeździć ospale i równo ze stałą prędkością.

          A jeśli rację mają ci co mówią, że docieranie w ogóle nie jest konieczne, to na pewno taka jazda przez pierwsze 2000 km nie zaszkodzi.
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz

          • michal_krk
            Classic
            • 2010
            • 3

            #6
            Dzieki Panowie

            Komentarz

            • Pidziek
              RS
              • 2011
              • 1845

              #7
              No i nie zaleca sie jechać za wolno na wysokim biegu :-)
              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
              http://www.zmienolej.pl/
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

              Komentarz

              • loyd
                RS
                • 2010
                • 2342

                #8
                Zamieszczone przez phrix
                Silnik jest już dotarty fabrycznie
                Dokładnie. Docierało się motorynki a nie sinliki produkowane w XXI wieku na cyfrowych, laserowych i innych kosmicznych maszynach ....

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez loyd
                  Zamieszczone przez phrix
                  Silnik jest już dotarty fabrycznie
                  Dokładnie. Docierało się motorynki a nie sinliki produkowane w XXI wieku na cyfrowych, laserowych i innych kosmicznych maszynach ....
                  to dlaczego fabryka zaleca przez pierwszy 1000 czy 1500km nie przekraczanie jakichs tam obrotów :?:
                  dlaczego w miarę przebytych kilometrów zazwyczaj spada zuzycie paliwa :?:
                  dlaczego samochody, które dostaną w dupę zaraz po wyjeździe z salonu często żłopią olej i wykazują niedobory na hamowni :?:
                  czy chodzi o UKŁADANIE silnika :?:
                  czym różni się układanie od docierania :?:
                  na czym polega "fabryczne docieranie" :?:
                  w jakich warunkach i jak długo silnik w fabryce jest docierany, jak wygląda ten proces :?:

                  [ Dodano: Sro 16 Lut, 11 07:28 ]
                  Zamieszczone przez michal_krk
                  Zmieniając biegi wg wyświetlającego wskaznika (na desce rozdzielczej) samochód muli
                  nie radzę jeździć wg tego wskaźnika, to nie jest normalna jazda, a taka jest pożądana i w czasie docierania i zawsze.
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • ruwado
                    RS
                    • 2009
                    • 14885
                    • Octavia IV (NX3)

                    #10
                    Zamieszczone przez szkoda
                    czy chodzi o UKŁADANIE silnika :?:
                    czym różni się układanie od docierania :?:
                    wg. mnie jest to jedno i to samo. A skoro instrukcja to zaleca, to na pewno lepiej wpłynie na silnik. Jeśli się tego nie zrobi, to świat się nie zawali, ale trwałość silnika na pewno będzie niższa.

                    Zamieszczone przez loyd
                    a nie sinliki produkowane w XXI wieku na cyfrowych, laserowych i innych kosmicznych maszynach ....
                    kosmiczne i .... docieranie, to fakt - dało to dużo większe przebiegi, ale i tak części wzięte z różnych kartonów i wpakowane do 1 silnika muszą się ze sobą "dopasować".
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz

                    • tomek
                      L&K
                      • 2005
                      • 1078

                      #11
                      ja jeździłem spokojnie przez pierwsze tysiąc-dwa, tzn bez pałowania.
                      Spalanie mi spadło, ale bardziej ok 4-5 tysięcy i wynika to przede wszystkim z faktu, że poznałem samochód, przyzwyczaiłem do niego i emocje też opadły.
                      Mimo wszystko też jestem skłonny przychylić się do opinii, że samochód jest już dotarty w fabryce. U mnie nie był skasowany komputer "2". Jak go odbierałem miał 16 kilometrów, średnie spalanie wynosiło 34 litry - dostał nieźle po dupie na hamowni fabrycznej.

                      Zapis i zalecenie o docieraniu przez pierwsze 1000km jest moim zdaniem psychologiczny. Większość osób odbierających nowy samochód jest podjaranych i może działać pod wpływem chwilowych emocji. Dokładając do tego nieznajomość samochodu łatwo o kolizję, wypadek, czy uszkodzenie. Po tym 1000km większość osób ochłonie i zacznie podchodzić do jazdy spokojnie i bezpiecznie. Jakby napisali "przez pierwszy 1000km jeździj spokojnie, bo nie znasz samochodu" to by ich przecież wyśmiali, a tak
                      O2FL RS | S2 | F2

                      Komentarz

                      • macluke
                        Elegance
                        • 2010
                        • 875

                        #12
                        Zamieszczone przez szkoda
                        nie radzę jeździć wg tego wskaźnika, to nie jest normalna jazda, a taka jest pożądana i w czasie docierania i zawsze.
                        czy ten wskaźnik powinien być także widoczny w silnikach BXE?

                        Komentarz

                        • loyd
                          RS
                          • 2010
                          • 2342

                          #13
                          Z tego co wiem to chodzi o to aby olej dokładnie dotarł do wszystkich elementów w silniku. Po to jest ten pierwszy tysiak.

                          Docieranie to proces w którym silnik fizycznie się docierał i po zmienie oleju po pierwszym tysiącu kilometrów można w nim było znaleźć opiłki metalu (powstałych w wyniku ścierania się tłoków w cylindrach - tak było w syrenkach, trabantach, motorynkach).

                          Sądzisz Szkoda, że tak samo jest z moim tsi ?? :wink: :wink:

                          Komentarz

                          • phrix
                            L&K
                            • 2007
                            • 1000
                            • Audi
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            to dlaczego fabryka zaleca przez pierwszy 1000 czy 1500km nie przekraczanie jakichs tam obrotów
                            Zapewne ze względów bezpieczeństwa, ponieważ nie tylko motor ale np. hamulce, opony i inne mechanizmy muszą się "ułożyć". Zresztą w interesie fabryki jest aby jezdzic powoli bez zbytnich przeciążeń, przynajmniej w okresie gwarancji. Potem wyznają zasadę "twój cyrk twoje małpy"

                            dlaczego w miarę przebytych kilometrów zazwyczaj spada zuzycie paliwa
                            Tutaj też może chodzić o ułożenie, np wytarcie opon, tarcz, klocków hamulcowych itp. Ale napewno opory tarcia też, z przebiegiem maleją.

                            dlaczego samochody, które dostaną w dupę zaraz po wyjeździe z salonu często żłopią olej i wykazują niedobory na hamowni
                            Co do tego stwierdzenia to są dwie szkoły, jedni mówią aby na docieraniu jezdzić powoli i delikatnie inni uważają, że w początkowej fazie eksploatacji powino się bardzo intensywnie używać motorowni, dlatego że układają się mechanizmy i jak to zrobią na początku tak zostanie do końca. Pragnę przypomnieć, że olej samochodowy ma lepsze właściwości przy wyższych prędkościach obrotowych. (dochodzi do mniejszego tarcia i zużycia mechanizmów)

                            czym różni się układanie od docierania
                            Tutaj moja teoria, że przy docieraniu materiały wzajemnie się dopasowywały poprzez wzajemne ścieranie powierzchni, minimalne ale jednak ( może dlatego była konieczna wymiana oleju po dotarciu) W chwili obecnej nowoczesne urządzenia umożliwiają odpowienie przygotowanie powierzchni pracujących. Samo układanie rozumiem, jako wzajemne dopasowywanie się pracujących ze sobą elementów, i wyrobienie pozycji w jakiej będą pracowały przy dalszej eksploatacji.

                            na czym polega "fabryczne docieranie"
                            w jakich warunkach i jak długo silnik w fabryce jest docierany, jak wygląda ten proces
                            Z tego co wiem to silniki docierane są na hamowni. Podczas zakupu sprzedawca zapewniał mnie że takie docieranie trwa kilka godzin. - jakoś w to nie wierzę pewno ten człowiek nigdy nie był w fabryce samochodów ale tak zapewniał.

                            Logiczne wydaje się że silnik u producenta ew. na montowni, zostaje uruchomiony i przetestowany. Nie byłem w fabryce Skody tw. nie wiem jak to wygląda, ale myślę że jakaś kontrola jest wykonywana, i prawdopodobnie nie jest to kontrola w stylu zjazd z linii na parking a z parkingu na lawetę.

                            BTW: To są tylko moje przemyślenia, lepiej będzie niech wypowiedzą się Ci którzy pracują/pracowali w fabryce Skody lub ukończyli kierunek budowa i konstrukcja maszyn ( dzizz jak ja nie lubiałem PKM-u) :szeroki_usmiech.
                            Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                            _

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              #15
                              Docieranie silnika odbywa się za pomocą oleju mineralnego o klasie SJ 10W40 , a składanie za pomocą specjalnego środka.
                              Cywilne auta nie trzeba obecnie docierać, po 1000km wymienić olej i tyle.
                              Fabryka prawdopodobnie zalewa na pierwszy 1000km minerał lub HC wzbogacony baza mineralną na 1000km aby zdyspergować zanieczyszczenia.

                              Nie wiem jak robi Skoda ...
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez phrix
                                Silnik jest już dotarty fabrycznie.
                                :roll: nie....silniki VW nie są docierane są jedynie wstepnie sprawdzane przy pierwszym rozruchu. Firmą która jako ostatnia docierałą swoje silniki było bodajrze...SUZUKI...
                                Zamieszczone przez phrix
                                Z tego co wiem to silniki docierane są na hamowni. Podczas zakupu sprzedawca zapewniał mnie że takie docieranie trwa kilka godzin.
                                nigdy w życiu VW nie dociera swoich silników. Sprzedawca jak zwykle kłamał. W Polkowicach silniki są po złożeniu zalewane olejem i podłączone na "żywca" pod komputer by sprawdzić/dostroić ustawienia i to wszystko...zjazd do paletowania i na wagon do wysyłki.
                                Jedynie z danej partii co jakiś czas są wyrywkowo brane egzemplarze silników i sprawdzane na komputerze pod względem trzymainia parametrów w ten sposób sprawdza się czy partia trzyma deklarowane przez producenta dane.
                                Skąd wiem :roll: , proste szwagier pracuje w VW Polkowice i sam montuje te silniki.
                                Pomyślcie ile czasu zajęło by dotarcie każdego silnika...i ile osób by było do tego dodatkowo potrzebnych. Nie ma na to czasu i szkoda $. Z hali idzie masówka a jak się trafi jakiś "szrot VW-agen" to firma zbyt się nie martwi ( jak to w przypadku VW widać) ...problem ma ASO i klient który kupił wadliwą jednostkę.

                                Zamieszczone przez phrix
                                Logiczne wydaje się że silnik u producenta ew. na montowni, zostaje uruchomiony i przetestowany. Nie byłem w fabryce Skody tw. nie wiem jak to wygląda, ale myślę że jakaś kontrola jest wykonywana
                                sama fabryka Skody jedynie montuje jednostki dostarczane przez jedną z fabryk produkujących silniki.
                                Oczywiście po złożeniu w całość ma miejsce diagnostyka całego układu...i to wszystko.

                                Żadnego dociera nia silnika nie ma - natomiast ważne jest by po zakupie UŁOŻYĆ ten silnik.

                                Zamieszczone przez phrix
                                w interesie fabryki jest aby jezdzic powoli bez zbytnich przeciążeń, przynajmniej w okresie gwarancji. Potem wyznają zasadę "twój cyrk twoje małpy"
                                ... to właśnie polityka VW ...dlatego MY mamy 2 lata gwarancji, nie tak jak w USA. Powinno się dodać jeszcze, że VW bardzo się ostatnio postarał i tak obliczył przy pomocu swoich inżynierów żywotność materiałów uzytych do produkcji by te "kończyły się" przy przebiegu około 150 tys km ...wiadomo to daje kolejny zysk w sprzedaży podzespołów i części. Legendarna jakość VW skończyła się ładncyh kilka lat temu :?
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • pandzik
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2254
                                  • Seat

                                  #17
                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  Żadnego dociera nia silnika nie ma - natomiast ważne jest by po zakupie UŁOŻYĆ ten silnik.
                                  Jak i resztę podzespołów, hamulce, opony, sprzęgło. jeździć normalnie, bez szaleństw, bez zbędnego obciążania silnika w dolnym czy górnym zakresie obrotów.
                                  Wymiana oleju po 1000km to strata kasy. Filtr wyłapie to co odpadnie i tyle.

                                  Komentarz

                                  • keraj998
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 359
                                    • Volkswagen

                                    #18
                                    pandzik, mam Ibiza 6J z 2011 r. z aktualnym przebiegiegiem pk. 1800 km, posiada ona podobny silnik do twojego z tym że o oznaczeniu CGGB i mocy 86KM, po ok. 1500 km wymieniiony został olej i natychmiast po jego wyminie silnik zaczął pracować ciszej i lepiej wkręca się na wyższe obroty
                                    Ibiza jest obecnie trzecim moim autem, które posiadam od nowości i w każdym był wymieniany olej po przebiegu 1500 km, i za każdym razem zauważalna była poprawa kultury jego pracy :diabelski_usmiech pierwszy olej po 1500 km wygląda jak olej po 15000 km przy następnych wymianach :szeroki_usmiech
                                    "Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"

                                    Komentarz

                                    • natash
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2599

                                      #19
                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      to właśnie polityka VW ...dlatego MY mamy 2 lata gwarancji, nie tak jak w USA.
                                      A jak jest w USA?

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        #20
                                        Ostatnio VW daje 4 lata na cale auto i 5 lat na uklad napędowy, czyli w USA volkswagen daje lepszą gwarancję niż japońskie marki.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • marte
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 259

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Pidziek
                                          Docieranie silnika odbywa się za pomocą oleju mineralnego o klasie SJ 10W40 , a składanie za pomocą specjalnego środka.
                                          Cywilne auta nie trzeba obecnie docierać, po 1000km wymienić olej i tyle.
                                          Fabryka prawdopodobnie zalewa na pierwszy 1000km minerał lub HC wzbogacony baza mineralną na 1000km aby zdyspergować zanieczyszczenia.

                                          Nie wiem jak robi Skoda ...
                                          Pierwsze zalanie odbywa się olejem specjalnie zmodyfikowanym i niektóre marki nie zalecają wymiany tego oleju, aż do pierwszego przeglądu.
                                          Jeśli chodzi o docieranie to obecna technika umożliwia takie spasowanie elementów, aby nie było konieczności docierania. Każdy silnik na lini montażowej jest sprawdzany. Co może być szokiem dla nietórych jest rozkrecany na maksymalne obroty i pracuje na tych obrotach przez pare minut. Naprawdę, do prawidłowego ułożenia silnika najważniejszą są pierwsze chwile i pierwsze kilometry. Te pierwsze chwile i pierwsze kilometry właśnie realizowane są przez rozkręcenie silnika do tych powiedzmy maksymalnyh obrotów.
                                          Jeden z kolegów pisał o fabryce w Polkowicach. Na tvn turbo w programie Polak potrafi był program o tej fabryce. I standardowo po złożeniu silnika jest on uruchamiany na te pełne obroty. Faktem jest to, że na dłuższe testy brane są tylko niektóre egzemplarze, ale tylko po to aby zrealizować kontrole jakości.
                                          Jeśli chodzi o montaż aut to było tutaj już kilka tematów. Ale tak naprawde w fabryce samochodów na lini odbywa się tylko montaż a wszystkie elementy pochodzą od dostawców. W ten sam sposób produkowane są silniki. Fabryka tylko je składa a poszczególne podzespoły pochodzą z różnych źródeł.
                                          Tak naprawde, ktoś kto nigdy nie pracował na takiej lini montażowej lub nie był na tzw. zwiedzaniu może być w szoku jak wygląda montaż auta. Młotek jest naczęściej spotykanym narzędziem na lini.
                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • G33
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 30

                                            #22
                                            Instrukcja obsługi SKODA OCTAVIA str.141
                                            "W ciągu pierwszych 1500 kilometrów silnik musi zostać dotarty. W tym okresie
                                            styl jazdy decyduje o jakości procesu docierania.
                                            Podczas pierwszych 1000 kilometrów zalecamy, by nie przekraczać 3/4 maksymalnej prędkości obrotowej silnika, zrezygnować z wciskania pedału gazu dokońca oraz zrezygnować z jazdy z przyczepą.
                                            W obszarze przebiegu od 1000 do 1500 kilometrów można pozwolić na wzrost obciążenia silnika do maksymalnej wartości obrotowej silnika."

                                            Komentarz

                                            • Pidziek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1845

                                              #23
                                              Ja bym opolecił na pewno ten olej jako coś na dotarcie :


                                              Na pewno trzeba zachować umiar i przez 300-400km jeździć na różnych obrotach ale bez odcinki
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz

                                              Pracuję...