WojtaSpider, kamyczki wpadają pomiędzy tarczę i osłonę jak szkoda, one zawsze wypadają w trakcie wolnej jazdy.
Docieranie silinika
Zwiń
X
-
Docieranie silinika
Witam wszystkich,
Zaczne od tego, że z silnikiem diesla mam pierwszy raz do czynienia stąd moje pytanie-jakie obroty są zdrowe dla silnika? Zmieniając biegi wg wyświetlającego wskaznika (na desce rozdzielczej) samochód muli, a jest to tak mniej więcej przy ok 2tyś.. Dodam, że obecny przebieg samochodu to 58km :lol:. Mówimy o octavii II mint 1.6 TDI CR DPF/77 kW.
W wyszukiwarce nic na ten temat nie znalazlem :wink:
Pozdrawiam
-
-
Silnik jest już dotarty fabrycznie. Przez pierwsze 1500 km staraj się nie przekraczać 3500 obr. Po 2000 możesz przeciągać a nawet jest to zalecane co by się dobrze ułożył - turbina i DPF nie lubią stałej jazdy na niskich obrotach. Generalnie jeździsz normalnie tak jak zawsze, najlepiej "docierać" podczas normalnej jazdy miejskiej nie na autostradzie.Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
wazne zebys czesto zmienial predkosc obrotowa, czyli najlepiej jezdzil po miescie.
diesel (niemodzony) ma taka charkterystye, ze lepiej zmienic bieg na wyzszy niz
go katowac na wysokich obrotach. sam to wyczujesz.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
najlepiej jeździć normalnie (dynamicznie, a nie ślamazarnie), tylko nie przekraczać 2/3 obrotów. Na pewno nie powinno się jeździć ospale i równo ze stałą prędkością.
A jeśli rację mają ci co mówią, że docieranie w ogóle nie jest konieczne, to na pewno taka jazda przez pierwsze 2000 km nie zaszkodzi.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
No i nie zaleca sie jechać za wolno na wysokim biegu :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydZamieszczone przez phrixSilnik jest już dotarty fabrycznie
dlaczego w miarę przebytych kilometrów zazwyczaj spada zuzycie paliwa :?:
dlaczego samochody, które dostaną w dupę zaraz po wyjeździe z salonu często żłopią olej i wykazują niedobory na hamowni :?:
czy chodzi o UKŁADANIE silnika :?:
czym różni się układanie od docierania :?:
na czym polega "fabryczne docieranie" :?:
w jakich warunkach i jak długo silnik w fabryce jest docierany, jak wygląda ten proces :?:
[ Dodano: Sro 16 Lut, 11 07:28 ]
Zamieszczone przez michal_krkZmieniając biegi wg wyświetlającego wskaznika (na desce rozdzielczej) samochód mulisaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaczy chodzi o UKŁADANIE silnika :?:
czym różni się układanie od docierania :?:
Zamieszczone przez loyda nie sinliki produkowane w XXI wieku na cyfrowych, laserowych i innych kosmicznych maszynach ....pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
ja jeździłem spokojnie przez pierwsze tysiąc-dwa, tzn bez pałowania.
Spalanie mi spadło, ale bardziej ok 4-5 tysięcy i wynika to przede wszystkim z faktu, że poznałem samochód, przyzwyczaiłem do niego i emocje też opadły.
Mimo wszystko też jestem skłonny przychylić się do opinii, że samochód jest już dotarty w fabryce. U mnie nie był skasowany komputer "2". Jak go odbierałem miał 16 kilometrów, średnie spalanie wynosiło 34 litry - dostał nieźle po dupie na hamowni fabrycznej.
Zapis i zalecenie o docieraniu przez pierwsze 1000km jest moim zdaniem psychologiczny. Większość osób odbierających nowy samochód jest podjaranych i może działać pod wpływem chwilowych emocji. Dokładając do tego nieznajomość samochodu łatwo o kolizję, wypadek, czy uszkodzenie. Po tym 1000km większość osób ochłonie i zacznie podchodzić do jazdy spokojnie i bezpiecznie. Jakby napisali "przez pierwszy 1000km jeździj spokojnie, bo nie znasz samochodu" to by ich przecież wyśmiali, a takO2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Z tego co wiem to chodzi o to aby olej dokładnie dotarł do wszystkich elementów w silniku. Po to jest ten pierwszy tysiak.
Docieranie to proces w którym silnik fizycznie się docierał i po zmienie oleju po pierwszym tysiącu kilometrów można w nim było znaleźć opiłki metalu (powstałych w wyniku ścierania się tłoków w cylindrach - tak było w syrenkach, trabantach, motorynkach).
Sądzisz Szkoda, że tak samo jest z moim tsi ?? :wink: :wink:
Komentarz
-
-
to dlaczego fabryka zaleca przez pierwszy 1000 czy 1500km nie przekraczanie jakichs tam obrotów
dlaczego w miarę przebytych kilometrów zazwyczaj spada zuzycie paliwa
dlaczego samochody, które dostaną w dupę zaraz po wyjeździe z salonu często żłopią olej i wykazują niedobory na hamowni
czym różni się układanie od docierania
na czym polega "fabryczne docieranie"
w jakich warunkach i jak długo silnik w fabryce jest docierany, jak wygląda ten proces
Logiczne wydaje się że silnik u producenta ew. na montowni, zostaje uruchomiony i przetestowany. Nie byłem w fabryce Skody tw. nie wiem jak to wygląda, ale myślę że jakaś kontrola jest wykonywana, i prawdopodobnie nie jest to kontrola w stylu zjazd z linii na parking a z parkingu na lawetę.
BTW: To są tylko moje przemyślenia, lepiej będzie niech wypowiedzą się Ci którzy pracują/pracowali w fabryce Skody lub ukończyli kierunek budowa i konstrukcja maszyn ( dzizz jak ja nie lubiałem PKM-u) :szeroki_usmiech.Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Docieranie silnika odbywa się za pomocą oleju mineralnego o klasie SJ 10W40 , a składanie za pomocą specjalnego środka.
Cywilne auta nie trzeba obecnie docierać, po 1000km wymienić olej i tyle.
Fabryka prawdopodobnie zalewa na pierwszy 1000km minerał lub HC wzbogacony baza mineralną na 1000km aby zdyspergować zanieczyszczenia.
Nie wiem jak robi Skoda ...Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez phrixSilnik jest już dotarty fabrycznie.Zamieszczone przez phrixZ tego co wiem to silniki docierane są na hamowni. Podczas zakupu sprzedawca zapewniał mnie że takie docieranie trwa kilka godzin.
Jedynie z danej partii co jakiś czas są wyrywkowo brane egzemplarze silników i sprawdzane na komputerze pod względem trzymainia parametrów w ten sposób sprawdza się czy partia trzyma deklarowane przez producenta dane.
Skąd wiem :roll: , proste szwagier pracuje w VW Polkowice i sam montuje te silniki.
Pomyślcie ile czasu zajęło by dotarcie każdego silnika...i ile osób by było do tego dodatkowo potrzebnych. Nie ma na to czasu i szkoda $. Z hali idzie masówka a jak się trafi jakiś "szrot VW-agen" to firma zbyt się nie martwi ( jak to w przypadku VW widać) ...problem ma ASO i klient który kupił wadliwą jednostkę.
Zamieszczone przez phrixLogiczne wydaje się że silnik u producenta ew. na montowni, zostaje uruchomiony i przetestowany. Nie byłem w fabryce Skody tw. nie wiem jak to wygląda, ale myślę że jakaś kontrola jest wykonywana
Oczywiście po złożeniu w całość ma miejsce diagnostyka całego układu...i to wszystko.
Żadnego dociera nia silnika nie ma - natomiast ważne jest by po zakupie UŁOŻYĆ ten silnik.
Zamieszczone przez phrixw interesie fabryki jest aby jezdzic powoli bez zbytnich przeciążeń, przynajmniej w okresie gwarancji. Potem wyznają zasadę "twój cyrk twoje małpy"PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOŻadnego dociera nia silnika nie ma - natomiast ważne jest by po zakupie UŁOŻYĆ ten silnik.
Wymiana oleju po 1000km to strata kasy. Filtr wyłapie to co odpadnie i tyle.
Komentarz
-
-
pandzik, mam Ibiza 6J z 2011 r. z aktualnym przebiegiegiem pk. 1800 km, posiada ona podobny silnik do twojego z tym że o oznaczeniu CGGB i mocy 86KM, po ok. 1500 km wymieniiony został olej i natychmiast po jego wyminie silnik zaczął pracować ciszej i lepiej wkręca się na wyższe obroty
Ibiza jest obecnie trzecim moim autem, które posiadam od nowości i w każdym był wymieniany olej po przebiegu 1500 km, i za każdym razem zauważalna była poprawa kultury jego pracy :diabelski_usmiech pierwszy olej po 1500 km wygląda jak olej po 15000 km przy następnych wymianach :szeroki_usmiech"Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekDocieranie silnika odbywa się za pomocą oleju mineralnego o klasie SJ 10W40 , a składanie za pomocą specjalnego środka.
Cywilne auta nie trzeba obecnie docierać, po 1000km wymienić olej i tyle.
Fabryka prawdopodobnie zalewa na pierwszy 1000km minerał lub HC wzbogacony baza mineralną na 1000km aby zdyspergować zanieczyszczenia.
Nie wiem jak robi Skoda ...
Jeśli chodzi o docieranie to obecna technika umożliwia takie spasowanie elementów, aby nie było konieczności docierania. Każdy silnik na lini montażowej jest sprawdzany. Co może być szokiem dla nietórych jest rozkrecany na maksymalne obroty i pracuje na tych obrotach przez pare minut. Naprawdę, do prawidłowego ułożenia silnika najważniejszą są pierwsze chwile i pierwsze kilometry. Te pierwsze chwile i pierwsze kilometry właśnie realizowane są przez rozkręcenie silnika do tych powiedzmy maksymalnyh obrotów.
Jeden z kolegów pisał o fabryce w Polkowicach. Na tvn turbo w programie Polak potrafi był program o tej fabryce. I standardowo po złożeniu silnika jest on uruchamiany na te pełne obroty. Faktem jest to, że na dłuższe testy brane są tylko niektóre egzemplarze, ale tylko po to aby zrealizować kontrole jakości.
Jeśli chodzi o montaż aut to było tutaj już kilka tematów. Ale tak naprawde w fabryce samochodów na lini odbywa się tylko montaż a wszystkie elementy pochodzą od dostawców. W ten sam sposób produkowane są silniki. Fabryka tylko je składa a poszczególne podzespoły pochodzą z różnych źródeł.
Tak naprawde, ktoś kto nigdy nie pracował na takiej lini montażowej lub nie był na tzw. zwiedzaniu może być w szoku jak wygląda montaż auta. Młotek jest naczęściej spotykanym narzędziem na lini.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Instrukcja obsługi SKODA OCTAVIA str.141
"W ciągu pierwszych 1500 kilometrów silnik musi zostać dotarty. W tym okresie
styl jazdy decyduje o jakości procesu docierania.
Podczas pierwszych 1000 kilometrów zalecamy, by nie przekraczać 3/4 maksymalnej prędkości obrotowej silnika, zrezygnować z wciskania pedału gazu dokońca oraz zrezygnować z jazdy z przyczepą.
W obszarze przebiegu od 1000 do 1500 kilometrów można pozwolić na wzrost obciążenia silnika do maksymalnej wartości obrotowej silnika."
Komentarz
-
-
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
Komentarz