Zorr, LED kupujesz w Polsce za dużo mniejsze pieniądze. Jest na forum kilka tematów.
[O2] hak holowniczy i problem z wpisaniem go do dowodu rej
Zwiń
X
-
[O2] hak holowniczy i problem z wpisaniem go do dowodu rej
Szukałem na forum podobnego przypadku i nie znalazłem. Jeśli coś przeoczyłem to przepraszam za powtórkę
a teraz do rzeczy...
W styczniu odebrałem moje autko z salonu, a ponieważ mam przyczepę, postanowiłem zainwestować w hak holowniczy zamontowany fabrycznie a nie dokładany później.
Wszystkie formalności szły bez problemu. Autko zostało zmontowane i przyjechało do dealera. Odebrałem dokumenty i pojechałem zarejestrować autko w wydziale komunikacji. Szybko, sprawnie i bez problemów. 2 dni później na stronie www była informacja że stały dowód rejestracyjny jest do odebrania w urzędzie :shock: .
Kilka dni po tym fakcie dostałem telefon od dealera Skody że nie dostałem od nich 1 dokumentu a mianowicie dotyczącego haka holowniczego. Cóż zdarza się. Jadąc po odbiór dowodu wstąpiłem do salonu i zabrałem brakujący papier czyli oświadczenie, że hak został zamontowany fabrycznie w samochodzie o numerze VIN ... , że ma numer homologacji ... itd (wszystkie dane techniczne) oraz że dokument zgodnie z obowiązującymi przepisami został wystawiony w celu rejestracji. Jakie było moje zdziwienie gdy Pan w okienku powiedział że na tej podstawie nie wpiszą mi haka do dowodu rejestracyjnego ponieważ muszę mieć homologację lub zrobić przegląd techniczny :shock: :!: :shock: :!: Jak to... :?: :?: w nowym samochodzie :evil: Hmm, pomyślałem, może coś jest źle, no to jazda do dealera. A tam informacja, że zgodnie z przepisami dokument jest wystarczający i nie mieli wcześniej takiego przypadku. Potem jeszcze dłuższa rozmowa żeby się wszystkiego dowiedzieć dokładnie. Ponieważ trzeba było wracać do pracy to ponowna wizyta w urzędzie nastąpiła dnia następnego. Najpierw okienko - rozmowa - nie :!: , potem rozmowa z panią naczelnik - nie - zrobić przegląd techniczny :!: Ręce opadają...
Po tej wizycie telefon do Skody z prośbą o interwencję. 2 dni później informacja zwrotna, że oni nic nie mogą poradzić na to, że... mamy takie porąbane urzędy (to mój komentarz) W tym wszystkim pocieszające jest to że dealer zaproponował, że po zrobieniu badania technicznego mam się do nich zgłosić i dostanę zwrot gotówki za przegląd.
Spotkał się ktoś wcześniej z takim przypadkiem :?: Jak wyglądała rejestracja fabrycznych haków w Waszych przypadkach :?:
Niby jest OK ale kurcze z jakiej racji trzeba robić przegląd techniczny nowego samochodu :?:
Nie omieszkałem o tym wszystkim napisać do TVNu :twisted:Pozdrawiam, Adrian
Octavia 2FL 1,8TSI Ambiente + dodatki
wcześniej:
Ford Mondeo 2,0TDCI
Daewoo Nexia 1,5
Polonez '89
-
-
Jeśli chodzi o hak to się nie spotkałem, jeśli chodzi o "widzimisię" urzędasa w wydz. kom wielokrotnie, w urzędzie na ul. Solidarności w Wa-wie ( w jednym okienku mówił nie, brałeś drugi numerek i jak trafiłeś do innego okienka to było TAK :| ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Jeśli chodzi o hak to się nie spotkałem, jeśli chodzi o "widzimisię" urzędasa w wydz. kom wielokrotnie, w urzędzie na ul. Solidarności w Wa-wie ( w jednym okienku mówił nie, brałeś drugi numerek i jak trafiłeś do innego okienka to było TAK :| ).
Komentarz
-
-
Rabin - nie o to chodzi, że mam problem, bo tak jak piszesz nie jest to żaden. Chodzi o to, że w urzędach jesteśmy zmuszani do tego czego nie musimy robić a w innych nic nie trzeba robić tylko powiedzieć co się chce.
Sebastian masz racje - idąc tym torem rozumowania co urzędnicy w moim przypadku to powinienem jechać na przegląd całego samochodu żeby go zarejestrować. Jaka w tym logika :?:Pozdrawiam, Adrian
Octavia 2FL 1,8TSI Ambiente + dodatki
wcześniej:
Ford Mondeo 2,0TDCI
Daewoo Nexia 1,5
Polonez '89
Komentarz
-
-
o ile dobrze się dowiedziałem.. to cały problem polega na tym, że zgodnie z przepisami hak w nowym samochodzie nie podlega badaniu u diagnosty... ale co zrobić - zamiast użerać się z urzędnikami pojadę na przegląd i tyle.Pozdrawiam, Adrian
Octavia 2FL 1,8TSI Ambiente + dodatki
wcześniej:
Ford Mondeo 2,0TDCI
Daewoo Nexia 1,5
Polonez '89
Komentarz
-
-
jak kiedyś w jedynce dokładałem hak
to pojechałem do diagnosty i gościu robiąc przegląd roczny (bo wypadało)
zrobił mi przegląd haka i zaznaczył na formularzu jakimś dziwnym
pojechałem do wydziału kom. i Pani stwierdziła, że to nie ten papierek :shock:
włączyłem telefon w nagrywanie kamerką, poinformowałem Panią, że nagrywam
i zapytałem dlaczego nie ten wzór papierka, i co ma na nim być?
gościówka zestrachana mówi, że ma być to i to
to ja mówię, że właśnie to i to jest na tym papierku
i dlaczego nie chce mi zrobić i że poproszę o wzór zaświadczenia o haku.....
wzoru nie miała, za to....
.... za chwilę był wpis w dowodzie i karcie poj.
:szeroki_usmiech->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
u mnie jest inna bajka
mam hak załozony jeszcze w niemczech , ale nie wiedzac czemu pierwsza właścicielka w Polsce ni ewbiła go w dowód
gdzieś czytałem ze teraz to diagnosta na stacji wbija , to prawda ?
czy lepiej jechac po zaswiadczenie i niech baba w okienku wbije jak będę odbieral twardy dowód ? oczywiście z dyktafonemdobre :!: hihihi
jest O1 RS 1.8T XENON
była O1 1.9 TDI AGR
Komentarz
-
-
andru123, jedź na stację po kwit i potem do wydz. komunikacji->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RABINSebastian, dla mnie nie ma problemu poprosty w tym kraju ktoś wymyślił że ten element musi przejść przez stację diagnostyczną i tyle. Takie mamy przepisy ;-)
[ Dodano: Wto 15 Lut, 11 13:06 ]
PS. osobiście też przechodziłem tą procedurę
Od ustnej decyzji administracyjnej o odmowie prowadzenia zmiany w dowodzie odwołaj się na piśmie listem poleconym w terminie 14 dni od chwili w której odmówiono wpisu.
Zobacz art. 104 kpa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adrianqNie omieszkałem o tym wszystkim napisać do TVNu :twisted:
Zamiast pisać do TVNu proponuję poczytać przepisy Prawa o ruchu drogowym - Art. 71 pkt. 4 Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej
nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po
uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na
podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Przepis ten nie dotyczy motocykla.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
hugo1, Chyba nie czaisz o co chodzi.
Sprawa wyglada tak, ze kiedys Skoda, jak kupilo sie auto z fabrycznym hakiem dawalo fabryczna homologacje - papierek byl po Czesku, iz auto spelnia wszystkie wytyczne dotyczace hakow. Od pewnego czasu nie daje i trzeba niestety przy odbiorze przykladowo stalego dowodu rej przyniesc zaswiadczenie ze stacji kontroli pojazdow. W sumie powinien to dac diler, a jak nie dal no to 35zl wylozyc trzeba.
Chodzi o to, ze samochod ma homologacje na Polske, ale ona nie uwzglednia tego ze auto moze miec hak i trzeba samemu sobie to zalatwiac. A przeciez kupilismy auta z fabrycznym wyposazeniem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez astwWyposażenie fabryczne nie wymaga chyba przeglądu w nowym samochodzie. Przykład: fabryczna instalacja LPG, CNG, układ zasilania biopaliwami, silnik hybrydowy itp
Od ustnej decyzji administracyjnej o odmowie prowadzenia zmiany w dowodzie odwołaj się na piśmie listem poleconym w terminie 14 dni od chwili w której odmówiono wpisu.
Zobacz art. 104 kpa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicrofthugo1, Chyba nie czaisz o co chodzi.
dilerem i umówić się, aby to on wykonał badanie techniczne.
W tym przypadku , diler sprzedaje klientowi auto z wyposażeniem zgodnym z zamówieniem.
Pojazd posiada fabrycznie zamontowany hak , więc aby mógł poruszać się po drodze w zespole łącznie z przyczepą musi posiadać wpis w DR. , a więc mieć wykonane dodatkowe badanie tech. Aby wykonać bt. pojazd musi być zarejestrowany , posiadać tablice rejestracyjne oraz pozwolenie czasowe . Nie zawsze jest tak , że przy ASO jest stacja kontroli pojazdów - co ma zrobić diler ? Przed wydaniem pojazdu jechać do najbliższej Skp. (czasem kilkanaście kilometrów ) na dodatkowe bt. w imieniu kupującego ? Takie mamy przepisy i bt . musi być wykonane i krzyki oraz dąsy nic nie zmienią . Jeżeli jakiś urzędnik wydziału komunikacji dokona wpisu haka na podstawie jakiegoś wyciągu z homologacji producenta to łamie prawo i ponosi odpowiedzialność za wszelkie wydarzenia związane z montażem haka holowniczego . Kto ma miękkie serce , to musi mieć twardą d..... .
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
NO SORRY ale nie mogłem się powstrzymać widząc takie bzdury.
Zamieszczone przez hugo1Maicroft napisał/a:
hugo1, Chyba nie czaisz o co chodzi.
czaję, czaję
Zamieszczone przez hugo1tylko irytuje mnie jak ktoś , kto nie zna przepisów bezpodstawnie bije pianę
Zamieszczone przez hugo1Pojazd posiada fabrycznie zamontowany hak , więc aby mógł poruszać się po drodze w zespole łącznie z przyczepą musi posiadać wpis w DR. , a więc mieć wykonane dodatkowe badanie tech. Aby wykonać bt. pojazd musi być zarejestrowany , posiadać tablice rejestracyjne oraz pozwolenie czasowe .
Dodatkowe BT ma być wykonane jeśli w pojeżdzie zostały dokonane zmiany konstrukcyjne.
Po zmianie konstrukcyjnej pojazdu, montując instalacje LPG, nie trzeba robić dodatkowego BT. WK wpisuje to do DR na podstawia jakiejś tam homologacji producenta.
Zamieszczone przez hugo1Jeżeli jakiś urzędnik wydziału komunikacji dokona wpisu haka na podstawie jakiegoś wyciągu z homologacji producenta to łamie prawo i ponosi odpowiedzialność za wszelkie wydarzenia związane z montażem haka holowniczego . Kto ma miękkie serce , to musi mieć twardą d..
Zamieszczone przez hugo1Jeżeli jakiś urzędnik wydziału komunikacji dokona wpisu haka na podstawie jakiegoś wyciągu z homologacji producenta
I właśnie ten jakiś tam wyciąg z homologacji producenta dopuszcza nowy pojazd, AŻ NA TRZY LATA do ruchu bez badań technicznych sprawdzających stan techniczny pojazdu.
USTAWA
z dnia 20 czerwca 1997 r.
Prawo o ruchu drogowym.
(Dz. U. z dnia 19 sierpnia 1997 r.)
POJAZDY
Rozdział 3 - Badania techniczne pojazdów
Art. 81.
1. Właściciel pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego wchodzącego w skład kolejki turystycznej, motoroweru lub przyczepy jest obowiązany przedstawiać go do badania technicznego.
2. Badania techniczne dzieli się na badania okresowe i badania dodatkowe.
3. Okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
4. Badaniu, o którym mowa w ust. 3, nie podlega:
nowy pojazd, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji, o którym mowa w art. 68 ust. 1, lub zostało wydane zwolnienie z obowiązku homologacji, o którym mowa w art. 70,
11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3–5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd:
1.skierowany przez organ kontroli ruchu drogowego:
a. w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska,
b. który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 5, lub noszący ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;
2. skierowany przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu:
w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji,
jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika, że uczestniczył on w wypadku drogowym, lub narusza wymagania ochrony środowiska;
3. w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem;
Panowie nie ma co użerać się z niedouczonymi urzędnikami, nie odchodzi się od okienka bo pan czy pani tak powiedziała. My składamy wniosek na piśmie, jeśli są wątpliwości niech urzędnik da na piśmie odmowę przyjęcia wniosku, i to tyle.
Też kupiłem auto z fabrycznie zamontowanym hakiem i na żadnym dodatkowym badaniu technicznym nie byłem octavką, a haka miałem wbitego już do pozwolenia czasowego.
Samochód posiada homologacje, hak też posiada homologacje. To producent samochodu który otrzymał tę homologacje jest gwarantem sprawności technicznej pojazdu: układu kierowniczego, hamulcowego, spalinowego itd. w tym haka holowniczego zmontowanego w fabryce.
Jestem przeciwny robieniu czegoś, dla swiętego spokoju, bo to kosztuje tylko 30zł, a urzędnik to chce. Ma być podstawa prawna, a nie widzimisię.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnJestem przeciwny robieniu czegoś, dla swiętego spokoju, bo to kosztuje tylko 30zł, a urzędnik to chce. Ma być podstawa prawna, a nie widzimisię.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
Komentarz