Od jakiegos czasu mam problem z hamulcami w mojej Octavii 1 Ambiente 1.9TDI. Otoz wpada mi pedal hamulca tzn hamulce zaczynaja hamowac przy samym koncu skoku pedalu i praktycznie odrazu zalacza sie ABS. 2 krotna juz wizyta w ASO niewiele zmienila. Najpierw podciagneli reczny i odpowietrzyli - pomoglo na doslownie chwile - z 20km, za drugim razem wymienili werzyk od serwa bo podobno byl pekniety, ale tez bez widocznej poprawy.
Przed chwila wyjezdzalem nia z garazu i ledwo wychamowalem skok pedalu byl jalowy w jakis 95% :/
co tam jest popsute?? moz emacie jakies pomysly? bo moje i ASO sie juz wyczerpaly.
Gdzies jest nieszczelnosc nawet w samej pompie, bo jesli mowisz ze po odpowietrzeniu bylo dobrze a za 20km jest spowrotem padaka to nie ma co sluchac ASO ze to sie samo naprawi bo jak komus w dup.. wjedziesz to juz nie bedzie to takie mile. Niech wyjma wszystko i wymianiaja, hamulce to nie lampka w bagazniku ktora moze byc niesprawna. :evil:
Gdzies jest nieszczelnosc nawet w samej pompie, bo jesli mowisz ze po odpowietrzeniu bylo dobrze a za 20km jest spowrotem padaka to nie ma co sluchac ASO ze to sie samo naprawi bo jak komus w dup.. wjedziesz to juz nie bedzie to takie mile. Niech wyjma wszystko i wymianiaja, hamulce to nie lampka w bagazniku ktora moze byc niesprawna. :evil:
w aso mowia ze tak niski pedal to normalne zauwazylem ze poprawia sie tez po odkreceniu i zakreceniu zbiorniczka wyrownawczego. Niestety juz przez hamulce uszkodzilem autko :/
Ja wiem ze Octa nie ma jakichs rewelacyjnych tych hamulcow ale bez jaj. Sprawdzales czy sama pompa dziala normalnie po zapaleniu silnika w wcisnietym pedalem hamulca najlepiej podpompowanym powinien opasc w dol.
Poczekaj jakis czas w poniedzialek wiecej osob siadze do neta to powie, ale moim zdaniem ten hamulec bierze juz dosc wysoko.
Ja wiem ze Octa nie ma jakichs rewelacyjnych tych hamulcow ale bez jaj. Sprawdzales czy sama pompa dziala normalnie po zapaleniu silnika w wcisnietym pedalem hamulca najlepiej podpompowanym powinien opasc w dol.
hmm sprawdze to.
MisiekWAW jezdzil moja Octavia i powiedzial ze te hamulce sa cos nie teges, ale akurat jak jezdil to byly w jakiejs wyjatkowo dobrej kodycji.
Ja jezdzilem innym autami Octavia, Passat 97, golf IV, i tylko w jednym z tych aut byl podobny do mojego problem z hamulcami - bylo to auto z jazd testowych w ASO
sadzac z objawow to albo gdzies pekniety wezyk (ale to by sie lalo i bylo widac) a najprawdopodobniej poszly albo sie wysunely uszczelki w pompie.... nalatwiej i najszybciej to kupic reperaturke (koszt kolo 20-80zl zalezy gdzie i jaka) rozebrac pompe i wymienic... no chyba ze auto jest na gwarancji... to z serwisantem jechac na stacje diagnostyczna, zbadac hamulce .... wtedy serwis za to zaplaci i maja naprawic koniec......
1,9TDi ASV/VP - było - 117HP/252Nm, teraz jest ??? ALIGATOR
Otoz wpada mi pedal hamulca tzn hamulce zaczynaja hamowac przy samym koncu skoku pedalu i praktycznie odrazu zalacza sie ABS. 2 krotna juz wizyta w ASO niewiele zmienila. Najpierw podciagneli reczny i odpowietrzyli - pomoglo na doslownie chwile - z 20km, za drugim razem wymienili werzyk od serwa bo podobno byl pekniety, ale tez bez widocznej poprawy.
miałem podobny objaw, tylko w hondzie..i czekała mnie wymiana uszczelek w pompie (reperaturki ,tak zwane)- chyba 18zł
sadzac z objawow to albo gdzies pekniety wezyk (ale to by sie lalo i bylo widac) a najprawdopodobniej poszly albo sie wysunely uszczelki w pompie.... nalatwiej i najszybciej to kupic reperaturke (koszt kolo 20-80zl zalezy gdzie i jaka) rozebrac pompe i wymienic... no chyba ze auto jest na gwarancji... to z serwisantem jechac na stacje diagnostyczna, zbadac hamulce .... wtedy serwis za to zaplaci i maja naprawic koniec......
auto jest na gwarancji, ale podobno na rolkach sprawdzali i pokazalo im ze sa sprawne - co z tego ze sa sprawne(uzyskuja max sile hamowania) jak maja tak duzy jalowy skok?
To zdecydowanie cos masz nie tak.
W octavi mojego chlopaka (tez ok 21 przebiegu) pedal
zaskakuje po paru centymetrach, do podlogi to nawet
strongman go nie wcisnie . Lepiej zmien serwis albo zapros
Panów serwisantów na przejażdzke z ostrym hamowaniem :twisted:
To zdecydowanie cos masz nie tak.
w octavi mojego chlopaka (tez ok 21 przebiegu) pedal
zaskakuje po paru centymetrach, do podlogi to nawet
strongman go nie wcisnie . Lepiej zmien serwis albo zapros
Panów serwisantów na przejażdzke z ostrym hamowaniem :twisted:
Czyli jaki serwis w woj łódzkim który mam odwiedzic, Idczak w Lodzi?
Tego to ja Ci nie powiem bo nie wiem :|
Może poprostu pojedz do obecnego i zrób avanti przeciez
hamulce musza sprawnie dzialac w kazdym samochodzie :!:
Co serwis powie na to jak zrobisz komus z d*** garaż :?:
zresztą pisales juz ze chyba cos sie podobnego stalo :x
Tego to ja Ci nie powiem bo nie wiem :|
Może poprostu pojedz do obecnego i zrób avanti przeciez
hamulce musza sprawnie dzialac w kazdym samochodzie :!:
Co serwis powie na to jak zrobisz komus z d*** garaż :?:
zresztą pisales juz ze chyba cos sie podobnego stalo :x
Dokladnie - ustaw chlopkow do pionu. Masz sie zabic, bo oni uwazaja, ze jest dobrze? :x
:shock:
Co za gnoje - postrasz ich troche Poznaniem i innymi przykrosciami.
Jeden z kolegów zasugerował nieszczelność wewnątrz pompy hamulcowej. Zgadzam się z tą opinią, jednak po uprzednim skontrolowaniu wszystkich połączeń i samych zacisków. Jeśli tam jest sucho, można przeprowadzić prostą próbę. Przy pracującym silniku na wolnych obrotach naciskamy kilkakrotnie na pedał hamulca i pozostawiamy pod naciskiem stopy. Jeśli stwierdzimy, że pedał powoli wpada do podłogi, świadczy to o przeciekach wewnętrznych pompy. Nie wymieniajcie reparaturek, tylko pompa do kubła. Nie jesteście w stanie stwierdzić, czy powierzchnia cylindryczna nie jest beczkowata (zwłaszcza po kilku latach eksploatacji) i po wymianie tłoczków, w krótkim czasie objawy powrócą. Dlatego zalecałbym wymianę na nową.
Po wymianie pompy istotny jest sposób odpowietrzania hamulców, zwłaszcza wyposażonych w system ABS. To bardzo ważne.
Jednak w przypadku gdy pedał hamulca jest niski, ale nie wpada pod naciskiem nogi, należałoby popatrzeć na pracę korektora siły hamowania. Czasami jego niesprawność powoduje tego typu objawy. Warto zdiagnozować jego połączenia mechaniczne (jeśli w tym aucie takie występują). Niektóre auta Np. starsze modele Forda mają korektory hydrauliczne o stałym stopniu redukcji ciśnienia (ale to tak na marginesie).
Jeszcze jedno. Mianowicie w układach hamulcowuch mieszanych (tarczowo bębnowych) może wystąpić awaria mechanizmów samoregulacji szczęk kół tylnych. Zbyt duża odległość szczęk od bębnów wymusza większy skok tłoczków cylinderków hamulcowych, co z kolei przekłada się na dłuższy skok pedału hanulca. Możliwości jest wiele. Jest w czym wybrać :twisted: .
BODEX "Mianowicie w układach hamulcowuch mieszanych (tarczowo bębnowych) może wystąpić awaria mechanizmów samoregulacji szczęk kół tylnych. Zbyt duża odległość szczęk od bębnów wymusza większy skok tłoczków cylinderków hamulcowych, co z kolei przekłada się na dłuższy skok pedału hanulca. Możliwości jest wiele. Jest w czym wybrać" .
Dokładnie , poteierdzam przedmówcę, tak miałem w astrze II, pedał był jak tu opisują, nie wiedziałem co jest, ale mechanior pogmerał przy bembenkach z tyłu i hamulce powróciły jak za młodu.Twarde i ostre jak powinny być
Pozdro
Te samoregulatory to tez jest osobna historia. Nie wiem czy procedura wymiany szczek wymaga wymiany tez tego bajeru, ale moim zdaniem tak powinno byc, czesci z ktorych sklada sie ten regulator zuzywaja sie i to tez powinno sie wymieniac przy okzaji zmiany szczek. Z przodu z klockami zawsze w komplecie sa druciki i "sprezynki" (oczywiscie gdy klocki sa mocowane na kolkach - nowe konstrukcje maja juz lepiej) tylu sam nie wymienialem ani nie mialem stycznosci to nie wiem.
można przeprowadzić prostą próbę. Przy pracującym silniku na wolnych obrotach naciskamy kilkakrotnie na pedał hamulca i pozostawiamy pod naciskiem stopy. Jeśli stwierdzimy, że pedał powoli wpada do podłogi, świadczy to o przeciekach wewnętrznych pompy. Nie wymieniajcie reparaturek, tylko pompa do kubła. Pozdrawiam
Tak dzisiaj z testowalem i po podpompowaniu hamuluca pedal opada :shock: czy w kazdym aucie takie zachowanie wskazuje na przecieki pompy? Bo jesli tak to jak to wytlumaczyc mechaniorom w ASO zeby wiedzieli o oc chodzi(bo auto jeszcze na gwaracji)? :roll:
jak na gwarancji to powiedz im ze pompa... co z tym zrobia ich problem......... auto masz odebrac sprawne i juz..... a na czas naprawy jesli sobie nie radza i musz robic testy (niech sami testuja) niech daja zastepcze.... to ich zmobilizuje........
poza tym ktoras ustawa i prawa konsumenta mowia jakos ".... jesli wadliwy produkt podlegal 3 krotnej naprawie , konsument ma prawo sie ubiegac o wymiane na nowy lub zwrot kosztow...." albo jakos tak to bylo........
1,9TDi ASV/VP - było - 117HP/252Nm, teraz jest ??? ALIGATOR
Dodam jeszcze ze tak : szybko wciskam pedal pare razy ,to pedal twardnieje i idzie do gory i trzymam pedal wcisniety to powoli opada. Czy wogole na zapalonym silniku pedal powinien twardniec :?:
Bede nie dlugo na przegladzie to zglosze to,ciekawe czy tylko uslysze "ten typ tak ma" czy cos z tym zrobia :roll:
@Samiec-TTTM .... ale po co go wciskac szybko pare razy skoro ABS mamy :roll:
Ostatnio wlasnie to sprawdzalem i niestety po kilkukrotnym szybkim wciskaniu droga hamowania wydluza sie starszne :evil: .... wiec- ostro pedal i ABS hamuje :roll:
Komentarz