Wpadajacy pedal hamulca Octavia 1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Zorx
    Classic
    • 2004
    • 22

    Wpadajacy pedal hamulca Octavia 1

    Bede ale nie wiem jakim wozem (moze drabiniastym),bo starszemu Mondeo padło i nie ma czym smigac i pożyczyłem mu swój.
    Mondeo TDCI to gówno.
  • Antoine
    Ambiente
    • 2004
    • 135

    #2
    Wpadajacy pedal hamulca Octavia 1

    Od jakiegos czasu mam problem z hamulcami w mojej Octavii 1 Ambiente 1.9TDI. Otoz wpada mi pedal hamulca tzn hamulce zaczynaja hamowac przy samym koncu skoku pedalu i praktycznie odrazu zalacza sie ABS. 2 krotna juz wizyta w ASO niewiele zmienila. Najpierw podciagneli reczny i odpowietrzyli - pomoglo na doslownie chwile - z 20km, za drugim razem wymienili werzyk od serwa bo podobno byl pekniety, ale tez bez widocznej poprawy.
    Przed chwila wyjezdzalem nia z garazu i ledwo wychamowalem skok pedalu byl jalowy w jakis 95% :/

    co tam jest popsute?? moz emacie jakies pomysly? bo moje i ASO sie juz wyczerpaly.

    ps. auto ma niecale 24kkm przejechane
    Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Gdzies jest nieszczelnosc nawet w samej pompie, bo jesli mowisz ze po odpowietrzeniu bylo dobrze a za 20km jest spowrotem padaka to nie ma co sluchac ASO ze to sie samo naprawi bo jak komus w dup.. wjedziesz to juz nie bedzie to takie mile. Niech wyjma wszystko i wymianiaja, hamulce to nie lampka w bagazniku ktora moze byc niesprawna. :evil:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Antoine
        Ambiente
        • 2004
        • 135

        #4
        Zamieszczone przez Maicroft
        Gdzies jest nieszczelnosc nawet w samej pompie, bo jesli mowisz ze po odpowietrzeniu bylo dobrze a za 20km jest spowrotem padaka to nie ma co sluchac ASO ze to sie samo naprawi bo jak komus w dup.. wjedziesz to juz nie bedzie to takie mile. Niech wyjma wszystko i wymianiaja, hamulce to nie lampka w bagazniku ktora moze byc niesprawna. :evil:
        w aso mowia ze tak niski pedal to normalne zauwazylem ze poprawia sie tez po odkreceniu i zakreceniu zbiorniczka wyrownawczego. Niestety juz przez hamulce uszkodzilem autko :/
        Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Ja wiem ze Octa nie ma jakichs rewelacyjnych tych hamulcow ale bez jaj. Sprawdzales czy sama pompa dziala normalnie po zapaleniu silnika w wcisnietym pedalem hamulca najlepiej podpompowanym powinien opasc w dol.

          Poczekaj jakis czas w poniedzialek wiecej osob siadze do neta to powie, ale moim zdaniem ten hamulec bierze juz dosc wysoko.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Antoine
            Ambiente
            • 2004
            • 135

            #6
            Ja wiem ze Octa nie ma jakichs rewelacyjnych tych hamulcow ale bez jaj. Sprawdzales czy sama pompa dziala normalnie po zapaleniu silnika w wcisnietym pedalem hamulca najlepiej podpompowanym powinien opasc w dol.
            hmm sprawdze to.

            MisiekWAW jezdzil moja Octavia i powiedzial ze te hamulce sa cos nie teges, ale akurat jak jezdil to byly w jakiejs wyjatkowo dobrej kodycji.
            Ja jezdzilem innym autami Octavia, Passat 97, golf IV, i tylko w jednym z tych aut byl podobny do mojego problem z hamulcami - bylo to auto z jazd testowych w ASO
            Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

            Komentarz

            • misiekwaw
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7715
              • Ford

              #7
              Zamieszczone przez Antoine
              MisiekWAW jezdzil moja Octavia i powiedzial ze te hamulce sa cos nie teges, ale akurat jak jezdil to byly w jakiejs wyjatkowo dobrej kodycji
              jakieś takie "gumowe" :? jak one były w wyjątkowo dobrej kondycji, to ja przepraszam :|
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz

              • lamina
                Ambiente
                • 2004
                • 112

                #8
                sadzac z objawow to albo gdzies pekniety wezyk (ale to by sie lalo i bylo widac) a najprawdopodobniej poszly albo sie wysunely uszczelki w pompie.... nalatwiej i najszybciej to kupic reperaturke (koszt kolo 20-80zl zalezy gdzie i jaka) rozebrac pompe i wymienic... no chyba ze auto jest na gwarancji... to z serwisantem jechac na stacje diagnostyczna, zbadac hamulce .... wtedy serwis za to zaplaci i maja naprawic koniec......
                1,9TDi ASV/VP - było - 117HP/252Nm, teraz jest ??? ALIGATOR

                Komentarz

                • arci9
                  RS
                  • 2004
                  • 2007

                  #9
                  Otoz wpada mi pedal hamulca tzn hamulce zaczynaja hamowac przy samym koncu skoku pedalu i praktycznie odrazu zalacza sie ABS. 2 krotna juz wizyta w ASO niewiele zmienila. Najpierw podciagneli reczny i odpowietrzyli - pomoglo na doslownie chwile - z 20km, za drugim razem wymienili werzyk od serwa bo podobno byl pekniety, ale tez bez widocznej poprawy.
                  miałem podobny objaw, tylko w hondzie..i czekała mnie wymiana uszczelek w pompie (reperaturki ,tak zwane)- chyba 18zł

                  Komentarz

                  • Antoine
                    Ambiente
                    • 2004
                    • 135

                    #10
                    Zamieszczone przez lamina
                    sadzac z objawow to albo gdzies pekniety wezyk (ale to by sie lalo i bylo widac) a najprawdopodobniej poszly albo sie wysunely uszczelki w pompie.... nalatwiej i najszybciej to kupic reperaturke (koszt kolo 20-80zl zalezy gdzie i jaka) rozebrac pompe i wymienic... no chyba ze auto jest na gwarancji... to z serwisantem jechac na stacje diagnostyczna, zbadac hamulce .... wtedy serwis za to zaplaci i maja naprawic koniec......
                    auto jest na gwarancji, ale podobno na rolkach sprawdzali i pokazalo im ze sa sprawne - co z tego ze sa sprawne(uzyskuja max sile hamowania) jak maja tak duzy jalowy skok?
                    Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

                    Komentarz


                    • #11
                      To zdecydowanie cos masz nie tak.
                      W octavi mojego chlopaka (tez ok 21 przebiegu) pedal
                      zaskakuje po paru centymetrach, do podlogi to nawet
                      strongman go nie wcisnie . Lepiej zmien serwis albo zapros
                      Panów serwisantów na przejażdzke z ostrym hamowaniem :twisted:

                      Komentarz

                      • Antoine
                        Ambiente
                        • 2004
                        • 135

                        #12
                        Zamieszczone przez gaja_mtr
                        To zdecydowanie cos masz nie tak.
                        w octavi mojego chlopaka (tez ok 21 przebiegu) pedal
                        zaskakuje po paru centymetrach, do podlogi to nawet
                        strongman go nie wcisnie . Lepiej zmien serwis albo zapros
                        Panów serwisantów na przejażdzke z ostrym hamowaniem :twisted:
                        Czyli jaki serwis w woj łódzkim który mam odwiedzic, Idczak w Lodzi?
                        Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

                        Komentarz


                        • #13
                          Tego to ja Ci nie powiem bo nie wiem :|
                          Może poprostu pojedz do obecnego i zrób avanti przeciez
                          hamulce musza sprawnie dzialac w kazdym samochodzie :!:
                          Co serwis powie na to jak zrobisz komus z d*** garaż :?:
                          zresztą pisales juz ze chyba cos sie podobnego stalo :x

                          Komentarz

                          • MiKruS
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 7976

                            #14
                            Zamieszczone przez gaja_mtr
                            Tego to ja Ci nie powiem bo nie wiem :|
                            Może poprostu pojedz do obecnego i zrób avanti przeciez
                            hamulce musza sprawnie dzialac w kazdym samochodzie :!:
                            Co serwis powie na to jak zrobisz komus z d*** garaż :?:
                            zresztą pisales juz ze chyba cos sie podobnego stalo :x
                            Dokladnie - ustaw chlopkow do pionu. Masz sie zabic, bo oni uwazaja, ze jest dobrze? :x

                            :shock:

                            Co za gnoje - postrasz ich troche Poznaniem i innymi przykrosciami.
                            TDI 205PS

                            Komentarz


                            • #15
                              Witam

                              Jeden z kolegów zasugerował nieszczelność wewnątrz pompy hamulcowej. Zgadzam się z tą opinią, jednak po uprzednim skontrolowaniu wszystkich połączeń i samych zacisków. Jeśli tam jest sucho, można przeprowadzić prostą próbę. Przy pracującym silniku na wolnych obrotach naciskamy kilkakrotnie na pedał hamulca i pozostawiamy pod naciskiem stopy. Jeśli stwierdzimy, że pedał powoli wpada do podłogi, świadczy to o przeciekach wewnętrznych pompy. Nie wymieniajcie reparaturek, tylko pompa do kubła. Nie jesteście w stanie stwierdzić, czy powierzchnia cylindryczna nie jest beczkowata (zwłaszcza po kilku latach eksploatacji) i po wymianie tłoczków, w krótkim czasie objawy powrócą. Dlatego zalecałbym wymianę na nową.
                              Po wymianie pompy istotny jest sposób odpowietrzania hamulców, zwłaszcza wyposażonych w system ABS. To bardzo ważne.
                              Jednak w przypadku gdy pedał hamulca jest niski, ale nie wpada pod naciskiem nogi, należałoby popatrzeć na pracę korektora siły hamowania. Czasami jego niesprawność powoduje tego typu objawy. Warto zdiagnozować jego połączenia mechaniczne (jeśli w tym aucie takie występują). Niektóre auta Np. starsze modele Forda mają korektory hydrauliczne o stałym stopniu redukcji ciśnienia (ale to tak na marginesie).
                              Jeszcze jedno. Mianowicie w układach hamulcowuch mieszanych (tarczowo bębnowych) może wystąpić awaria mechanizmów samoregulacji szczęk kół tylnych. Zbyt duża odległość szczęk od bębnów wymusza większy skok tłoczków cylinderków hamulcowych, co z kolei przekłada się na dłuższy skok pedału hanulca. Możliwości jest wiele. Jest w czym wybrać :twisted: .

                              Pozdrawiam

                              Komentarz


                              • #16
                                BODEX "Mianowicie w układach hamulcowuch mieszanych (tarczowo bębnowych) może wystąpić awaria mechanizmów samoregulacji szczęk kół tylnych. Zbyt duża odległość szczęk od bębnów wymusza większy skok tłoczków cylinderków hamulcowych, co z kolei przekłada się na dłuższy skok pedału hanulca. Możliwości jest wiele. Jest w czym wybrać" .


                                Dokładnie , poteierdzam przedmówcę, tak miałem w astrze II, pedał był jak tu opisują, nie wiedziałem co jest, ale mechanior pogmerał przy bembenkach z tyłu i hamulce powróciły jak za młodu.Twarde i ostre jak powinny być
                                Pozdro

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Te samoregulatory to tez jest osobna historia. Nie wiem czy procedura wymiany szczek wymaga wymiany tez tego bajeru, ale moim zdaniem tak powinno byc, czesci z ktorych sklada sie ten regulator zuzywaja sie i to tez powinno sie wymieniac przy okzaji zmiany szczek. Z przodu z klockami zawsze w komplecie sa druciki i "sprezynki" (oczywiscie gdy klocki sa mocowane na kolkach - nowe konstrukcje maja juz lepiej) tylu sam nie wymienialem ani nie mialem stycznosci to nie wiem.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • krzy
                                    Drive
                                    • 2004
                                    • 44

                                    #18
                                    W Octavi nei ma mechanicznego korektora siły hamowania, realizuje tę funkcję sterownik ABS. Ta Octavia to 90, 110 czy coś innego?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      ale druciki i sprezynki nie sluza jako samoregulatory tylko po to zeby klocki nie byly luzne i nie halasowaly

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Zamieszczone przez danielpoz
                                        ale druciki i sprezynki nie sluza jako samoregulatory tylko po to zeby klocki nie byly luzne i nie halasowaly
                                        Z przodu wiem z tylu podobnie, ten przyklad mial posluzyc jako porownanie, ze mimo ze te elementy nie zuzywaja sie az tak, sa wymieniane zawsze.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • dede_adam
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 1449

                                          #21
                                          Zamieszczone przez krzy
                                          W Octavi nei ma mechanicznego korektora siły hamowania, realizuje tę funkcję sterownik ABS. Ta Octavia to 90, 110 czy coś innego?
                                          dop w 110 sa z tylu tarcze...
                                          w 90 sa bebny...

                                          a koledze sugerowali o samoregulacji zacisków tylnych tarczo-bebnów :roll:

                                          Komentarz

                                          • Samiec
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 4287
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Bogumił
                                            można przeprowadzić prostą próbę. Przy pracującym silniku na wolnych obrotach naciskamy kilkakrotnie na pedał hamulca i pozostawiamy pod naciskiem stopy. Jeśli stwierdzimy, że pedał powoli wpada do podłogi, świadczy to o przeciekach wewnętrznych pompy. Nie wymieniajcie reparaturek, tylko pompa do kubła. Pozdrawiam
                                            Tak dzisiaj z testowalem i po podpompowaniu hamuluca pedal opada :shock: czy w kazdym aucie takie zachowanie wskazuje na przecieki pompy? Bo jesli tak to jak to wytlumaczyc mechaniorom w ASO zeby wiedzieli o oc chodzi(bo auto jeszcze na gwaracji)? :roll:
                                            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                            Komentarz

                                            • lamina
                                              Ambiente
                                              • 2004
                                              • 112

                                              #23
                                              jak na gwarancji to powiedz im ze pompa... co z tym zrobia ich problem......... auto masz odebrac sprawne i juz..... a na czas naprawy jesli sobie nie radza i musz robic testy (niech sami testuja) niech daja zastepcze.... to ich zmobilizuje........
                                              poza tym ktoras ustawa i prawa konsumenta mowia jakos ".... jesli wadliwy produkt podlegal 3 krotnej naprawie , konsument ma prawo sie ubiegac o wymiane na nowy lub zwrot kosztow...." albo jakos tak to bylo........
                                              1,9TDi ASV/VP - było - 117HP/252Nm, teraz jest ??? ALIGATOR

                                              Komentarz

                                              • Samiec
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 4287
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                #24
                                                Dodam jeszcze ze tak : szybko wciskam pedal pare razy ,to pedal twardnieje i idzie do gory i trzymam pedal wcisniety to powoli opada. Czy wogole na zapalonym silniku pedal powinien twardniec :?:
                                                Bede nie dlugo na przegladzie to zglosze to,ciekawe czy tylko uslysze "ten typ tak ma" czy cos z tym zrobia :roll:
                                                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                Komentarz

                                                • dede_adam
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 1449

                                                  #25
                                                  @Samiec-TTTM .... ale po co go wciskac szybko pare razy skoro ABS mamy :roll:
                                                  Ostatnio wlasnie to sprawdzalem i niestety po kilkukrotnym szybkim wciskaniu droga hamowania wydluza sie starszne :evil: .... wiec- ostro pedal i ABS hamuje :roll:

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...