...... Jest jeden problem, bo na postoju przy pracującym silniku wskazówka drga, ale podczas jazdy ten efekt znika. Jeszcze chciałem porównać wskazania z VAG-COM-em, ale nie mogę znaleźć tego odczytu. Proszę o ewentualną pomoc w tym i wyjaśnienie gdzie szukać tego parametru w VAG-u. Mam wersję 303.1 i 312.1.
Pozdrawiam
Staszek
A nie drga przy maksymalnym ciśnieniu? Mi przy gazie do dechy drgała najmocniej. Rozwiązaniem jest zwężka ucięta z trójnika (opis parę postów wyżej).
Ciśnienie jest w 01 Engine grupa 11 pozycja 3 (przynajmniej w Vag-Com 3.11 ale chyba wszędzie tak samo powinno być)
[ Dodano: Nie 20 Sie, 06 21:30 ]
Zamieszczone przez BioBogon
.........I przy okazji spytam, którędy można pociągnąć rurkę z komory silnika do kabiny? Jest jakiś kanał, żeby przepchnąć czy trzeba wiercić otwory?
Jest taki otwór z zaślepką w rogu obudowy fitra kabinowego i łatwo się do niego dobrać od wewnątrz demontując schowek. Dla mnie ten otwór był idealny (zegary w miejscu radia).
Mam pytanie. Kupiłem niedawno bardzo O1 - 1,6 102 KM, silnik BFQ. Małym "zgrzytem" jest skrzynia biegów. Raz na kilka wrzutów mam efekt blokowania się jedynki - albo bardzo ciężko ją wrzucić, albo trzeba ją lekko przeładować przez 2 bieg. Żeby wrzucić normalnie pierwszy bieg, trzeba trochę siłowo - najpierw energicznie do siebie, potem energicznie w przód. Na tyle energicznie, że żona nie daje rady. Wczoraj w serwisie usłyszałem, że jest to w sumie typowe dla tej skrzyni w tym aucie, gość tłumaczył mi o rodzajach skrzyni - coś o jakichś 2 cięgnach i linkach - i że w sumie do tego trzeba się przyzwyczaić. Zali jest to prawda? Czy ktoś się już z czymś takim spotkał?
W mojej poprzedniej O1 (jeszcze podświetlanej na czerwono - 1,6 silnik AEE - eeehhh łezka się w oku kręci) w ogole czego takiego nie miałem. Skrzynia chodziła leciutko.
Czy faktycznie trzeba się do tego przyzwyczaić ?
Pozdrawiam
Powiem ci że masz racje AEE to łezka w oczku sie kręci chodził idealnie a mam to samo W AGR czasami 1 dobrze wejdzie a czasami ze zgrzytem , a jak dam lekko w kierunku 2 lub wrzuce 2 a potem jedynke jest idealnie ale nie zacina się. Mysle że to może kwestia tych ciegieł lub wodzików czy jak tam to zwą także z chęcią się dowiem i pozdrawiam
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
TTTM :twisted: Dotrze sie to jej przejdzie, a najlepiej udac sie na regulacje linek do ASO i nie popuscic, az bedzie dobrze. Ile przejechales - przez pierwsze 5kkm nie liczylbym, ze skrzynia bedzie chodzic jakos super lekko z czasem bedzie duzo lepiej, pod warunkiem, ze to nie jest ewidentnie wina linek i predzej czy pozniej wysypia sie synchronizatory skrzyni.
No skoro TTTM ... w sumie zrobiłem do dzisiaj 738 km, więc nie za dużo.
Ale skoro piszesz o 5 kkm .. to powiedzmy wróce z wnioskami za jakieś 3 miechy ;-). Ale na pewno ASO nie popuszcze ... bo rozumiem że jak nie przejdzie po 5 - 6 tys km - to jest to już ewidentnie wina linek ?
Raz na kilka wrzutów mam efekt blokowania się jedynki - albo bardzo ciężko ją wrzucić, albo trzeba ją lekko przeładować przez 2 bieg. Żeby wrzucić normalnie pierwszy bieg, trzeba trochę siłowo - najpierw energicznie do siebie, potem energicznie w przód. Na tyle energicznie, że żona nie daje rady. Wczoraj w serwisie usłyszałem, że jest to w sumie typowe dla tej skrzyni w tym aucie, gość tłumaczył mi o rodzajach skrzyni - coś o jakichś 2 cięgnach i linkach - i że w sumie do tego trzeba się przyzwyczaić.
Przyzwyczaic się mozna ja tak miałem dopuki nie połamałem czegoś w skrzyni dziś auto odebrałałem z naprawy, z nowym sprzęgłem i połamanym elementem.
Sprzegło by jeszcze podziałało ale jak już rozebrali skrzynie to wymienili komplet sprzegła. 1100 mniej, wiec nie daj się!!! niech naprawiają do skutku!!!
W mojej poprzedniej O1 (jeszcze podświetlanej na czerwono - 1,6 silnik AEE - eeehhh łezka się w oku kręci) w ogole czego takiego nie miałem. Skrzynia chodziła leciutko.
Czy faktycznie trzeba się do tego przyzwyczaić ?
U mnie w BFQ też skrzynia ciężko chodzi (przy 15kkm nic sie nie zmieniło).
Rzeczywiście w AEE chodziła przez 7 lat jak w masełku.
A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
------------------------------------------------- Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
Highspeed - bądż czujny ponieważ nity w skrzyniach ( wersja 10.. koni) potrafią się "ucinać" a wtedy tylko nowa skrzynka.
Moja skrzynia w AEE jest oky .
pozdro
Re: Skrzynia biegów w modelu 1,6 102 KM, silnik BFQ
Zamieszczone przez Highspeed
Witam
Mam pytanie. Kupiłem niedawno bardzo O1 - 1,6 102 KM, silnik BFQ. Małym "zgrzytem" jest skrzynia biegów. Raz na kilka wrzutów mam efekt blokowania się jedynki - albo bardzo ciężko ją wrzucić, albo trzeba ją lekko przeładować przez 2 bieg. Żeby wrzucić normalnie pierwszy bieg, trzeba trochę siłowo - najpierw energicznie do siebie, potem energicznie w przód. Na tyle energicznie, że żona nie daje rady.
Czy faktycznie trzeba się do tego przyzwyczaić ?
Pozdrawiam
Na szczęscie nie trzeba. To z czasem przechodzi (po kilku kkm). Można zgłosić serwisowi, aby coś sprobowali wyregulować, nasmarować itp. Ale dużo lepiej na początku nie będzie. Także na początku usłyszałem, że trzeba się przyzwyczaić, to bzdura, przecież tak chodząca skrzynia biegów na stałe to wada fabryczna, ze wszelkimi tego prawnymi konsekwencjami.
Re: Skrzynia biegów w modelu 1,6 102 KM, silnik BFQ
mam problem ze skrzynia biegow octavia I 19 tdi 2004 rok 110 km , dokladnie od tygodnia zauwazylem ze jest problem z wrzuceniem 2 biegu ,oraz problem ze mniano biego z 2 na inne tzn 3 albo na luz, wczesniej tzn od czasu do czasu pojawia sie problem z wrzuceniem wstecznego (w lewo i w dol) sprzeglo hydrauliczne, a dzis natopmiast po zatrzymaniu samochodu i niemoglem zrzucic z 2 na luz a po chwili niemoglem zadnego biego wrzucic nastepnie poruszalem troche w lewo i w prawo i biegi zaskoczyly Smile obawiam ze ten prblem z zacinaniem sie biegu moze byc powazniejszy Sad
moja 1.6 BFQ miala to samo( jeszcze troche tego pozostalo) , obecnie mam 10tys. km i problem troche przestal istniec.
Pozostało sie przyzwyczaic i wyczuc ta skrzynie.
W Skodzie wiedza o tym i maja ubaw z nas frajerow( sam sie do nich zaliczam), ktorzy kupili ta lipe.
w Octavi II 1.6 skrzynia jest juz sterowana linkami i biegi wchodza miodzio. ( Octavia I z 1.8 i desel tez ma zreszta linki.
na przeglądzie 15k podobno mi przesunęli skrzynie i problem chyba ucichł, łatwiej biegi wchodzą.
jak masz autko na gwarancji to przy przeglądzie niech poprawią.
moje na razie dalej stoi na serwisie - od poniedziałku go nie widziałem ;( a to tylko przeciek do bagażnika na który odstawiałem bryke po raz ... 5? czy 6ty ... n.c.
Komentarz