westwi78, nie czegoś tu nie rozumiem jak ostatni pan policmajster mnie kontrolował moje auto DMC 2510 + przyczepa DMC 920 z hamulcem najazdowym i nie było najmniejszego problemu jeszcze sam się śmiał że mam 70kg zapasu.
no ale to nie problem przecież, bo nie przekroczyłeś 3500 dmc.
to o czym pisałem dotyczy sytuacji gdy suma przewyższa 3500 dmc. I wtedy można to zrobić pod warunkiem przyczepy do 750 kg.
Witam wszystkich,
chciałbym sie z Wami podzelic informacja, ktora ciezko bylo mi znalezc na jesieni, gdy szukalem opon do mojej skodzinki.
Chcialem kupic jak najwieksze (profil) opony do O1 16 cali.
Chodzilo o podniesienie auta na zime, zwiekszenie komfortu pokonywania dziur, etc.
Padlo ze najwiekszy sensowny rozmiar to 205/60/R16.
Kwestie dyskusyjne:
- obcieranie o nadkola
- przeklamanie predkosci
- zle dzialanie ABS/ASR
Opony w takim rozmiarze kupilem, zalozylem na felgi 6,5Jx16", ET 42, 5x100x57mm.
Efekt:
- opony nie obtarly o nadkola ani razu (mimo jazdy w sniegu w gorach)
- predkosc pokazywana spadla o ok 3km/h, testwalem gps'em (wczesniej licznik zawyzal o ok 6km/h, teraz ok 3km/h)
- ABS/ASR dziala bez problemow
Dodatkowo:
- Auto jest troche wyzej - zawsze wiekszy margines bezpieczenstwa od przeszkod na ziemi
- Te same znane dziury w drodze sa jakby mniejsze;-) opony lepiej tlumia nierownosci, czuc to.
- Zeby zachowac stabilnosc toru pojazdu padlo na opony o indexie 96H (710kg i 210km/h) a dodatkowo przypadkiem zakupilem opony XL (Extra Load) - nie zanotowalem spadku jakosci prowadzenia pojazdu.
Na koniec slowo o oponach - wybor padl na SAVA Eskimo HP 96H XL.
- Opona swietna na sniegu! Tam gdzie znajomi w gorach w sniegu nie mogli ruszyc Octavia na Sava'ch wspinala sie az milo
- Opona ok na suchym i mokrym oraz na lodzie, wszystko poprawnie zgodnie z oczekiwaniami.
- Opona nieco gorsza na blocie posniegowym - tutaj lubi czasem sie poslizgnac ale to sa dosyc niekorzystne warunki. Natomiast opona na tyle stabilna ze w zime jadac w koleinach ze sniegu na krajowej jedynce bez problemu bylem w stanie zmienic pas ruchu, bez obawy ze zgubie tor jazdy, inne auta jadace przede mna w tej samej sytuacji czesto myszkowaly.
2 przypadki:
IMPREZA na 205/60/16 średniej klasy, gość całkiem nieźle wymiatał, na drodze kupa śniegu, potem oglądałem auto na parkingu. dla mnie OK.
ACCORD na 225/40/18 letnie LING LONG, felgi alu orichina, ale full lans i polerka. o wymiataniu nie było mowy, za to o niekontrolowanym zarzucaniu autem to całkiem sporo. wystartowaliśmy razem z parkingu pod firmą, ale po paru km jazdy po prostej facet miał dość. zaznaczam, Vmax=60, więc "polecam" ten rozmiar i typ na zimę
ja śmigam na Fulda Kristall Supremo 205/60/15 i jest OK.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
2 przypadki:
IMPREZA na 205/60/16 średniej klasy, gość całkiem nieźle wymiatał, na drodze kupa śniegu, potem oglądałem auto na parkingu. dla mnie OK.
ACCORD na 225/40/18 letnie LING LONG, felgi alu orichina, ale full lans i polerka. o wymiataniu nie było mowy, za to o niekontrolowanym zarzucaniu autem to całkiem sporo. wystartowaliśmy razem z parkingu pod firmą, ale po paru km jazdy po prostej facet miał dość. zaznaczam, Vmax=60, więc "polecam" ten rozmiar i typ na zimę
ja śmigam na Fulda Kristall Supremo 205/60/15 i jest OK.
Popieram, na 225 ciężko sie zimą jeżdzi, w ogóle jak jest zimno czyli grubo poniżej 0 to niski profil i zawieszenie strasznie chu..wo się zachowuje :!: Na przyszłą zime myslałem o 17 ale chyba zostane przy 16 :szeroki_usmiech
Jak ktoś ma AC i jeździ za granicę to radzę nie stosować samowolki co do rozmiarów opon W razie wypadku, kiedy są założone opony nie homologowane do auta, może być nie wesoło :roll:
Jak ktoś ma AC i jeździ za granicę to radzę nie stosować samowolki co do rozmiarów opon W razie wypadku, kiedy są założone opony nie homologowane do auta, może być nie wesoło :roll:
Niestety z fotka bedzie problem - tymczasowy brak aparatu pod reka ale zapewniam ze opony nie wygladaja jak mega balony:-)
Zwroccie uwage ze normalnie seryjnie ta octavia miala 205/55 R16 (ew 17 cali).
A ja zalozylem tylko jeden rozmiar wieksze tzn. 205/60/16.
Jak to wyglada? Powiedzialbym ze proporcje sa takie jak w seryjnych 205/60 R15 tylko ze cale kolo jest po prostu wieksze:-)
Mnie osobiscie takie duze kolo sie nawet podoba (jesli w kole jest cokolwiek do podobania sie lub nie). Natomiast balona w tym rozwiazaniu nie widze wcale a tlumienie dziur jest odczuwalnie lepsze ;-)
Jesli chodzi o kwestie prawne to przejzalem wszystkie papiery od skody oraz zajzalem do karty pojazdu i tam nie bylo nigdzie napisane, ze nie moge uzywac opon 205/60/16.
Chyba jedynym dokumentem, gdzie to moze byc napisane jest swiadectwo homologacji, ale nie wiem gdzie je znalezc.
A nawet jesli bedzie wyspecifikowane ze moje opony sa za duze to tak samo wszystkie kola 18 calowe, oraz 17 calowe dla wersji innej niz Octavia I RS w innym rozmiarze niz 205/50 R17 tez beda niedozwolone. Innymi slowy np. jakiekolwiek kapcie w rozmiarze 215/225 lub jakiekolwiek kapcie 18 cali i 17 cali (poza RS) skutkuja takim samym "wykroczeniem". A gdy doda sie do tego fakt, ze rozne wersje silnikowe maja rozne opony preferowane to juz calkiem mozemy zginac w oparach absurdu;-)
Zamieszczone przez goryl3
W razie wypadku, kiedy są założone opony nie homologowane do auta, może być nie wesoło
"(...)Producenci samochodów zawiązują konsolidacje z producentami opon. Opony homologowane Orginal Equipment OE - to oryginalne opony będące wyposażeniem nowego samochodu."
Mozesz prosze rozwinac temat co dobrowolna umowa producenta samochodu i producenta opon ma wspolnego z wypadkiem za granica i lokalna policja? I skad niby policja ma wiedziec kto byl lokalnym OE opon Skody np. w Australii w 2000 roku gdzie takze mozna skode nabyc i wybrac sie w podroz do Europy... ;-)
A tak serio na koniec:
1) Jesli ktos zna NAPRAWDE przepisy ogolne mowiace o tym ze nie mozna uzywac opon takich jak moje to bede wdzieczny za info
2) Jesli ktos zna NAPRAWDE przepisy ubezpieczycieli, ktore mowia o tym ze w razie wypadku ubezpieczyciel bedzie uchylal sie od odpowiedzialnosci (i na jakiej podstawie) to rowniez bede wdzieczny za info i namiary!
Czlowiek cale zycie sie uczy i warto uczyc sie by nie robic glupot na przyszlosc:-)
pozdrawiam
krataja
ps.
A jesli chodzi o tzw "odejscie" to fizyka podpowiada ze na pewno sie pogorszylo ale jak dla mnie niezauwazalnie... Jak ruszam ze skrzyzowania to i tak zazwyczaj nie mam nawet 3tys obrotow silnika i jestem jednym z szybszych a tyle do "sprawnej" jazdy mi wystarczy. A jak bardzo chce byc szybki to mam w zapasie nastepne 3 tys obrotow i moment obrotowy jak w dieslu tylko w wiekszym zakresie obrotow i wieksza opona niewiele tu zmieni
Chyba jedynym dokumentem, gdzie to moze byc napisane jest swiadectwo homologacji, ale nie wiem gdzie je znalezc.
i w tym właśnie dokumencie stoi jakich rozmiarów możesz używać, wymienionego nie ma na liście
Moglbym Cie prosic o podeslanie swiadectwa homologacji dla octavii I(RS) lub podeslanie linka? Google glupieja gdy pytam je o "swiadectwo homologacji" lub "wyciag ze swiadectwa homologacji" + octavia.
Natomiast sprawa nie jest moim zdaniem taka banalna dlatego, ze
a) sadze ze znaczacy % octavek ma kola niezgodne z homologacja (bo tam jest chyba nie tylko opona ale takze szerokosc felgi oraz ET)
b) homologacja nie jest dokumentem powszechnie dostepnym, zatem jakim cudem mam byc zgodny z dokumentem, do ktorego nie mam dostepu?
c) skad policja w australii ma znac lokalna homologacje skody na ukrainie?
Moglbym Cie prosic o podeslanie swiadectwa homologacji dla octavii I(RS) lub podeslanie linka?
nie mam, ale mam do O2 a rozmiary są takie same
Zamieszczone przez krataja
a) sadze ze znaczacy % octavek ma kola niezgodne z homologacja (bo tam jest chyba nie tylko opona ale takze szerokosc felgi oraz ET)
a ja przeciwnie, sądzę, że przytłaczająca większość octavek jeździ na fabrycznych rozmiarach felg i opon, dlatego zawsze mnie dziwią takie odbiegające od normy pomysły, możemy zrobic konkurs i porobić fotki na parkingu, zakładam się o dużą kasę, że tak właśnie jest jak mówię
Zamieszczone przez krataja
b) homologacja nie jest dokumentem powszechnie dostepnym, zatem jakim cudem mam byc zgodny z dokumentem, do ktorego nie mam dostepu?
wyciąg ze świadectwa homologacji jest niezbędny do pierwszej rejestracji i dostaje się razem z nowym samochodem, więc jest dostępny dokładnie tak samo jak inne dokumenty i papiery, np. książka serwisowa, instrukcja i wszystko co dostajemy z nowym samochodem, sprzedając auto, kupujący dostaje ode mnie komplet dokumentów a wśród nich ten papier również, poza tym doskonale wiadomo jakie skoda przewiduje koła do swoich samochodów, żadna to tajemnica, wystarczy rzucić okiem w jakiś pierwszy z brzegu katalog:
omawiany rozmiar nie jest nawet odpowiednikiem żadnego z tam występujących
Zamieszczone przez krataja
c) skad policja w australii ma znac lokalna homologacje skody na ukrainie?
daję głowę, że na całym świecie dopuszczalne rozmiary kół do octavii I i II są identyczne i na 100% nie znajdziesz kraju, w którym homologowana jest inna średnica koła, tak więc "lokalne homologacje" są z pewnością wszędzie dokładnie takie same, poza tym to co mówisz to jakis szczególny, wydumany przypadek, jak najbardziej zresztą do rozwiązania nawet wtedy kiedy te homologacje miałyby się różnic co jak mówię z pewnością nie ma miejsca, jako, że homologacja dotyczy konstrukcji samochodu a nie kraju
tak na prawdę to nie wiem jak bardzo czepia się tego policja czy TU, ale generalnie ciągle naiwnie wierzę, że jeżeli ktoś obliczył koła w ten sposób i homologował właśnie takie, to tak to powinno wyglądać i naczej zachowanie samochodu może odbiegać od zakładanego.
[ Dodano: Pon 07 Mar, 11 07:35 ]
Zamieszczone przez LUKI
balon będzie mega zajebisty!
a to niby dlaczego, balon jest dokładnie taki sam jak na 205/60/15, których ja np. używam, czyli mniejszy od 195/65/15, chyba coś się pomyliło
[ Dodano: Pon 07 Mar, 11 07:39 ]
dla porównania, z lewej 225/45/17 z prawej 205/60/15:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
tak czytam i czytam temat, ale chyba najszybcie znaleźć listę opon homologowanych na dane auto zaglądając na naklejkę na klapce wlewu paliwa. ja mam tam kilka rozm. od 14' do 16'. na RS są 2-16' i 17', mowa o OI.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Myślę że szkoda wyjaśnił już wszystko.
Pracuję z oponami na codzień. Miałem klienta któremu odmówiono wypłaty odszkodowania z AC, właśnie z powodu złego rozmiaru opon.
U nas (w PL) ok 30-40% aut jeździ na niewłaściwym rozmiarze, w starszych autach ma to mniejsze znaczenie, ale jak ktoś ma auto dwuletnie i zaczyna kombinować to ręce opadają.
A co do 17' i 18' itd. stosuje się tabele zamienników. 205/60R16 nie jest zamiennikiem żadnego rozmiaru opon Octavii (jak już ktoś pisał).
na tym to nawet na bez śniegu zamiatać autem może, wystarczy mokra nawierzchnia, mam paru znajomych którzy jeden raz skusili się na podobny wynalazek ale marki Wanli i był to pierwszy i ostatni raz :diabelski_usmiech
Komentarz