Wyważanie opon

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bolek121
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2008
    • 126
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Wyważanie opon

    witam
    chce sobie kupić zestaw kosmetyków ale nie znam się na tym tak jak Wy. I mam do was prośbę możecie mi pomóc coś wybrać? Lakier ma 10lat, niemetalizowany, i porysowany od kamieni.
    Sebastian J.
  • gruto
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1265
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    Wyważanie opon

    Powiedzcie czy to ma sens wyważać koła , jesli po kupnie auta w lipcu do zmiany na opony zimowe przejechałem 5,6 tyś ??? . Mam wrażenie że będą to wyrzucone pieniążki .
    W ogóle jaka jest procedura obsługi wyważania . Nie jest to podyktowane jakimś większym przebiegiem , bądz poważnym hamowaniem , lub jakimś uderzeniem np. w krawężnik . Hmm ...prosił bym o radę naprawdę fachowca - pozdrawiam

    Komentarz

    • Bartus
      Ambiente
      • 2011
      • 210

      #3
      Po każdym demontażu kół należy je wyważyć i sprawdzić zbieżność.

      Komentarz

      • piotrek_os
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8162
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Zamieszczone przez Bartus
        i sprawdzić zbieżność.
        hmmm, ze co?????
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz

        • Bartus
          Ambiente
          • 2011
          • 210

          #5
          Zamieszczone przez piotrek_os
          Zamieszczone przez Bartus
          i sprawdzić zbieżność.
          hmmm, ze co?????
          Nie wiesz co to jest zbieżność czy co ?

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8162
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez Bartus
            Zamieszczone przez piotrek_os
            Zamieszczone przez Bartus
            i sprawdzić zbieżność.
            hmmm, ze co?????
            Nie wiesz co to jest zbieżność czy co ?
            hahahahaha - własnie wiem! ale mam wrazenie, ze ty nie masz o tym pojecia. Bo gdyby bylo tak jak piszesz to przy kazdej wulkanizacji.....byłoby stanowisko z ustawieniem zbieżności :diabelski_usmiech
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • Bartus
              Ambiente
              • 2011
              • 210

              #7
              Zamieszczone przez piotrek_os
              Zamieszczone przez Bartus
              Zamieszczone przez piotrek_os
              Zamieszczone przez Bartus
              i sprawdzić zbieżność.
              hmmm, ze co?????
              Nie wiesz co to jest zbieżność czy co ?
              hahahahaha - własnie wiem! ale mam wrazenie, ze ty nie masz o tym pojecia. Bo gdyby bylo tak jak piszesz to przy kazdej wulkanizacji.....byłoby stanowisko z ustawieniem zbieżności :diabelski_usmiech
              Chodziło mi o to że należy sprawdzić zbieżność po zmianie kół z letnich na zimowe i odwrotnie. Uważasz, że przez kilka miesięcy jeżdżenia w zimowych warunkach nic tam się nie poprzestawiało ??? Jeżeli tak to raczej Ty nie masz pojęcia...

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8033
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                Zamieszczone przez Bartus
                Po każdym demontażu kół należy je wyważyć i sprawdzić zbieżność.
                Jeżeli nie ma powodu do ustawienia zbieżności to na siłę nie ma potrzeby, a na pewno nie przy każdej zmianie kół zima/lato i lato zima. Zresztą i tak sprawdzaną masz zbieżność przy przeglądzie państwowym corocznym w przypadku twojego auta.

                Zamieszczone przez gruto
                Powiedzcie czy to ma sens wyważać koła , jesli po kupnie auta w lipcu do zmiany na opony zimowe przejechałem 5,6 tyś ??? . Mam wrażenie że będą to wyrzucone pieniążki .
                W zasadzie można olać wywarzanie kół po takim przebiegu. Zadaj sobie tylko pytanie czy aby na pewno były dobrze wyważone w fabryce. Lepiej sobie wyważ.
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • piotrek_os
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8162
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Bartus
                  Zamieszczone przez piotrek_os
                  Zamieszczone przez Bartus
                  Zamieszczone przez piotrek_os
                  Zamieszczone przez Bartus
                  i sprawdzić zbieżność.
                  hmmm, ze co?????
                  Nie wiesz co to jest zbieżność czy co ?
                  hahahahaha - własnie wiem! ale mam wrazenie, ze ty nie masz o tym pojecia. Bo gdyby bylo tak jak piszesz to przy kazdej wulkanizacji.....byłoby stanowisko z ustawieniem zbieżności :diabelski_usmiech
                  Chodziło mi o to że należy sprawdzić zbieżność po zmianie kół z letnich na zimowe i odwrotnie. Uważasz, że przez kilka miesięcy jeżdżenia w zimowych warunkach nic tam się nie poprzestawiało ??? Jeżeli tak to raczej Ty nie masz pojęcia...
                  Wzruszyła mnie twoja historia :szeroki_usmiech

                  [ Dodano: Pon 14 Mar, 11 20:54 ]
                  A wracajac do tematu i nie patrzac na wypowiedz niejakiego Bartus, to jak załozysz niewywarzone koła to napewno odczujesz to na kierownicy. Ja przewaznie robie tak, ze zakładam sobie sam, a w niedługim czasie jade je wywazyc, jak juz sie troszku ułoża :diabelski_usmiech
                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                  Komentarz

                  • krzysiek13
                    L&K
                    • 2010
                    • 1155

                    #10
                    Przy zmianie kół wyważa się z automatu oczywiście Jeśli masz na felgach i sam przekładasz IMO nie ma potrzeby wyważać, jeśli nie czujesz kompletnie żadnych wibracji na kierownicy. Ja przed montażem i wyważaniem dokładnie czyszczę felgi od wewnątrz, a przy każdym zdjęciu koła dbam o to, aby nic się nie gromadziło. Nigdy, w żadnym aucie nie musiałem wyważać drugi raz.
                    Octavia

                    Komentarz

                    • gruto
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1265
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      nie no to ja wiem ze przy 80 km/h najbardziej czuć że coś nie tak z wyważeniem , ale generalnie było super po fabryce - cisza

                      Komentarz

                      • Borsuk2
                        L&K
                        • 2010
                        • 1203

                        #12
                        Zamieszczone przez krzysiek13
                        Jeśli masz na felgach i sam przekładasz IMO nie ma potrzeby wyważać
                        nie zgodziłbym się z tym. Od kilkunastu lat wyważam koła w jednym zakładzie stąd mam pewność, że robią to dobrze. Robię to przy zmianach kół z letnich na zimowe i z zimowych na letnie (wiosną wyważam letnie i jesienią zimowe). I po każdym sezonie koła wymagają wyważania. Czasami są znaczne różnice, a wydawałoby się, że skoro koła wyważone były w marcu 2010, przejechane na nich przez pół roku 6 kkm, to w marcu 2011 wyważać nie trzeba było. Jednak co roku okazuje się, że trzeba. Ciężarki okazują się inne, w innych miejscach, czasami po innych stronach felgi (zewnętrzna - wewnętrzna). Mechanik tłumaczył mi, że koła różnie pracują i guma ściera się nierównomiernie, choć prawdę mówiąc, to ja tego starcia nie zauważam.
                        Fajna stronka

                        Komentarz

                        • vaz
                          Elegance
                          • 2010
                          • 799
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Przy tak małym , bezprzygodowym przebiegu i braku drgań kierownicy możesz odpuścić wyważanie kół . Nawet gdybyś zdecydował się na wyważanie , nie masz gwarancji , że będzie to zrobione lepiej niż fabrycznie . Z własnego doświadczenia wiem , że trudno trafić na dobry serwis , w którym dobrze znają się na rzeczy i w którym mają sprawne , REGULARNIE KALIBROWANE wyważarki . Sam korzystam z usług wcale nietaniego serwisu , gdzie wyważają na Hunterze z testem drogowym i nigdy nie miałem po nich żadnych poprawek .
                          Antyfotoradar Valentine1
                          Harry II Classic+Sirio ML145

                          Komentarz

                          • Borsuk2
                            L&K
                            • 2010
                            • 1203

                            #14
                            Zamieszczone przez vaz
                            Przy tak małym , bezprzygodowym przebiegu i braku drgań kierownicy możesz odpuścić wyważanie kół
                            może masz i rację, ale nie są to wielkie koszty, a ja mam samozadowolenie, że dbam o swoje auto. Niektórzy nie wymieniają np. płynu hamulcowego czy oleju w skrzyni biegów i też jeżdżą i są zadowoleni. Każdy robi jak uważa. :spin:
                            Fajna stronka

                            Komentarz

                            • piotrek_os
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 8162
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Ja w zeszłym roku załozyłem koła sam, a za pare dni podjechałem na wulkanizacje zeby profilaktycznie sprawdzic......to po tej wizycie było dopiero odczułem jak są niewywazone koła.....i byla jazda na poprawke - az sie sam szefu wział za robote i przyznał racje ze spier....wczeniej było
                              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                              Komentarz

                              • vaz
                                Elegance
                                • 2010
                                • 799
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Borsuk2
                                Zamieszczone przez vaz
                                Przy tak małym , bezprzygodowym przebiegu i braku drgań kierownicy możesz odpuścić wyważanie kół
                                może masz i rację, ale nie są to wielkie koszty, a ja mam samozadowolenie, że dbam o swoje auto. Niektórzy nie wymieniają np. płynu hamulcowego czy oleju w skrzyni biegów i też jeżdżą i są zadowoleni. Każdy robi jak uważa. :spin:

                                prawda ; to co piszę wynika z tego , że kilka razy jeździłem od serwisu do serwisu wyważyć koła bo miałem drgania na kierownicy . Każdy kolejny serwis twierdził , że koła są niewyważone choć były wyważane np. dzień wcześniej w innym serwisie . Problem rozwiązał się dopiero po wyważeniu kół na Hunterze .
                                Antyfotoradar Valentine1
                                Harry II Classic+Sirio ML145

                                Komentarz

                                • voytek
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 480
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #17
                                  Niestety z jakością wyważania różnie bywa - nieskalibrowane wyważarki, pośpiech, nie oczyszczone koła przy wyważaniu itp. Nie oznacza to jednak, że kół wyważać nie potrzeba. Wystarczy znaleźć dobry warsztat. Ja sprawdzam wyważenie przy każdej zmianie letnie/zimowe (zmieniam całe koła) i okazuje się, że jakieś niewyważenie zawsze jest. Na naszych drogach, przebieg nawet 5000 km wystarczy, by koła straciły wyważenie. A to, że przy umiarkowanych prędkościach subiektywnie nie czuć znacznych wibracji nie oznacza idealnego wyważenia. Niewyważenie 10g przy małych prędkościach może nie być odczuwalne, a mimo to powoduje powstanie siły udarowej powyżej 1.5 kg przy 100 km/h. Jeśli dołożą się do tego inne drgania, choćby nierówna nawierzchnia, nie zawsze to czuć. Ale zawieszenie w d.... dostaje.
                                  No ale obowiązku nie ma, jak ktoś nie chce, to niech nie wyważa.

                                  Komentarz

                                  • ruwado
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 14891
                                    • Octavia IV (NX3)

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Bartus
                                    Po każdym demontażu kół należy je wyważyć
                                    tak właśnie robię - nowa opona, trochę inaczej ułożona i może nie był okrągłe.

                                    Zamieszczone przez Bartus
                                    i sprawdzić zbieżność
                                    z tym jadę dopiero jak ściąga.
                                    pozdrawiam - Darek

                                    Komentarz

                                    • Lukas81
                                      Ambiente
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 232

                                      #19
                                      Zamieszczone przez krzysiek13
                                      Jeśli masz na felgach i sam przekładasz IMO nie ma potrzeby wyważać, jeśli nie czujesz kompletnie żadnych wibracji na kierownicy
                                      Zgadzam się, w takim przypadku nie ma potrzeby wyważania, jeżeli nie ma żadnych niepokojących oznak
                                      Były:
                                      Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
                                      Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
                                      Jest:
                                      Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km

                                      Komentarz

                                      • haragon
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 310

                                        #20
                                        Mam od wielu lat pełne koła zamienne i nigdy ich przed zmianą pory roku ponownie nie wyważałem.
                                        Wiem, wiem jest to zalecane, ale ja tego nie robię bo nie czuję takiej potrzeby.
                                        Generalnie znaleźć dobry warsztat gumiarski to tak jak znaleźć igłę w stogu siana.
                                        Główne bolączki to:
                                        - praktycznie żaden z nich nie myje felg przed wyważaniem (kardynalny błąd!!!) :evil:
                                        - nie wiedzą co to klucz dynamometryczny
                                        - dokręcają kluczem pneumatycznym przeciągając często w ten sposób gwinty i gniazda felg
                                        - zakładają używane ciężarki
                                        Kiedyś musiałem wzywać lawetę, bo złapałem "kapcia" i nie dało się na postoju przy pomocy klucza i metrowej rury odkręcić śrub mocujących koło w samochodzie służbowym (zalecany moment dokręcenia 120Nm, klucz dynamometryczny może dokręcić śrubę z 10 krotnie większym momentem).
                                        Nie zaglądam tam jak nie muszę- by ktoś czegoś przy moim aucie nie spie....lił...
                                        Bywało i tak, że koła w połowie sezonu zaczęły delikatnie bić więc odkręciłem dobrze umyłem felgę od środka i wszystko wróciło do normy...
                                        "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                        Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                        >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                        >>Software - rogalotti<<

                                        Komentarz

                                        • tryton
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 935

                                          #21
                                          Zamieszczone przez haragon
                                          Mam od wielu lat pełne koła zamienne i nigdy ich przed zmianą pory roku ponownie nie wyważałem.
                                          Zgadzam się w 100% . Zakładam koła i sprawdzam czy jest bicie jak nie ma to po co wyważać dobrze wyważone . Oczywiście jak ktoś ma potrzebę wyważenia i po tej operacji ma lepsze samopoczucie to wyważać . Ale żeby zbieżność ustawiać po zdjęciu koła to tego jeszcze nie słyszałem .

                                          Komentarz

                                          • piotrek_os
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 8162
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Jezeli chodzi o mnie to na ta podjaze zime najpierw sobie założyłem zimóweczki w garazu.....a poźniej za pare dni pojechałem wywazyc kola i po tym wywazeniu sie wq...m, przy 70 km/h to juz mi nieżle kierownica biła, a przed wywazeniem było ok. I na drugi dzien pojechalem na poprawke juz "szef" zakasal rekawy i wywazał. Teraz przed wczoraj zalozyłem letnie na aulu i chyba sobie odpuszcze wywazanie bo nic sie nie dzieje :diabelski_usmiech
                                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                            Komentarz

                                            • voytek
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 480
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez haragon
                                              Główne bolączki to:
                                              - praktycznie żaden z nich nie myje felg przed wyważaniem (kardynalny błąd!!!) :evil:
                                              - nie wiedzą co to klucz dynamometryczny
                                              - dokręcają kluczem pneumatycznym przeciągając często w ten sposób gwinty i gniazda felg
                                              - zakładają używane ciężarki
                                              A ja znam warsztat, gdzie zawsze myją koła przed wyważaniem, zawsze dokręcają kluczem dynamometrycznym, nie używają starych ciężarków, do tego jeszcze zawsze czyszczą piastę i zabezpieczają jakimś sprajem, żeby nie zapiekała się felga na piaście. I do tego jeszcze wyważają na Hunterze z testem drogowym. Cena oczywiście trochę wyższa niż gdzie indziej, ale warto dopłacić do dobrej usługi.
                                              Zamieszczone przez tryton
                                              Ale żeby zbieżność ustawiać po zdjęciu koła to tego jeszcze nie słyszałem .
                                              No, to już przesada , nie mniej sprawdzić raz w roku po zimie też nie zaszkodzi.
                                              To wszystko zależy od tego, na ile chcemy dbać o samochód. Można bawić się w auto detailing, a można też raz na dwa miesiące umyć auto na myjni automatycznej - co kto woli :wink:

                                              Komentarz

                                              • gebek
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 1214

                                                #24
                                                voytek, to podaj namiary tego warsztatu,oraz ceny...prosze .
                                                Mam nadzieje,ze jest w Wawie :szeroki_usmiech
                                                Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                                Nie synku...to diesel PD.

                                                Honda...the power of dreams.
                                                Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                                Komentarz

                                                • voytek
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 480
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  #25
                                                  Proszę bardzo
                                                  Wypróbuj szybkie serwery www gdzie prosty panel zarządzania,instalator aplikacji i kompetentna pomoc techniczna to podstawa ⁞ tani hosting od 49zł/rok

                                                  Serwis znajduje się na Ursynowie. Wyważanie trwa u nich chyba z godzinę (mycie kół, wyważanie z testem drogowym, ewentualnie w miarę potrzeby optymalizacja położenia opony względem felgi, czyszczenie i konserwacja piast). Robią też geometrię, również bardzo dobrze i dokładnie. Ceny za wyważanie nie pamiętam, więc nie chcę zmyślać, żeby nie wprowadzić w błąd, bo ostatnio, czyli na jesieni i teraz, przy ostatniej zmianie kół, wyważałem je tam, gdzie kupiłem opony zimowe i przechowywałem koła letnie, czyli tutaj: http://www.serwisgum.pl/ również na Ursynowie. Też z resztą porządny serwis, też mają Huntera, ale niestety rutynowo wyważają na innych wyważarkach bez testu drogowego, ale to serwis wulkanizacyjny, a nie diagnostyczny jak ten pierwszy.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...