[O1] Jaki silnik diesla?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • skup
    Classic
    • 2012
    • 12

    [O1] Jaki silnik diesla?

    Szkodnicki, Miejsce spotkań omówimy na spocie.
    phoneman, dzisiaj o mały włos na skrzyżowaniu alei Niepodległości i Krzyżanowskiego "młody śpik" jadący bordowym BMW 3 o nr rej RJA... nie skróciłby mi mojej Octy. Jak usłyszałem straszne hamowanie z tyłu, popatrzyłem w lusterko i jak zobaczyłem, że na 100% braknie mu drogi hamowania to wolałem ruszyć do przodu niż mieć uszkodzony wóz no i nie być na spocie 8) Dobrze, że na skrzyżowaniu byłem jako pierwszy, bo w przeciwnym wypadku byłoby cienko :? Guwniarz nawet nie podziękował za to że uniknął zderzenia ze mną :x
    http://blog-skup-aut-bielsko.blogspot.com/
  • swietekkk
    Classic
    • 2011
    • 8

    #2
    [O1] Jaki silnik diesla?

    Witam.

    Na początku słowo do administracji z prośbą o nie usuwanie tematu. Dość dużo szukałem na temat wyboru silnika, ale teraz to już są tematy o tych nowszych silnikach, a mnie interesują te starsze.

    Zamierzam kupić Octavie I rok 99-02 kombi 1.9TDi.

    Rozważam dwa silniki:

    1.9TDi 90km
    1.9TDi 110km

    O ile o silniku 90km naczytałem się wiele pozytywnych opinii jak i 110km. Jednak wydaje mi się, że 110km musi być jakoś "gorszy", bo z 1.9 wyciągnięto więcej kucyków.

    Niby 90km jest ok, ale skoro można mieć o 20km więcej to czemu nie, jednak nie kosztem późniejszych kosztów serwisowania.

    Jak uważacie który silnik będzie mniej awaryjny (o ile można tak powiedzieć przy aucie z takim rocznikiem) i jeśli już coś padnie to tańszy w serwisowaniu?

    Jeszcze jedno pytanie, jakiego przebiegu można się spodziewać przy tym roczniku?

    Z góry dziękuje za odpowiedzi.
    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • 13karolss
      Ambiente
      • 2010
      • 199

      #3
      ja bym wolal 110 km :-) ale tu niechodzi o dynamike a o stan faktyczny, zalezy kto i gdzie autem sie poruszal :idea: 200 tys to chyba takie minimum :P
      karol - człowiek który zostal papierzem

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        mocniejszy to gorszy?!
        IMO koszta serwisu będą zbliżone, a przebieg to średnio minimum 30kkm rocznie trzeba zakładać.
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • krzysiek13
          L&K
          • 2010
          • 1155

          #5
          1.9TDI 90KM AGR, jeśli chcesz mieć prawdziwy pancerwagen. Odnośnie przebiegu, tak jak napisał kolega wyżej, od 200tys. km, tylko IMO lepiej 250tys. i wsio sprawne, niż 150 na blacie, a trzy razy tyle w rzeczywistości
          Octavia

          Komentarz

          • phoneman
            RS
            • 2008
            • 3374
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Tylko znaleźć AGR w dobrym stanie To są auta 10 letnie i starsze :idea:
            Po za tym w Octavii montowano 90 KM w dwóch rodzajach AGR i ALH a 110 AHF i ASV więc nasz do rozważenia 4 silniki. Ja mam 110 AHF i nie ma problemu. Bierz mocniejszy :szeroki_usmiech
            .

            Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

            Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

            Komentarz

            • krzysiek13
              L&K
              • 2010
              • 1155

              #7
              phoneman, kolega pyta o niuanse To, że w tym wieku stan jest najważniejszy raczej oczywiste
              Octavia

              Komentarz

              • phoneman
                RS
                • 2008
                • 3374
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                krzysiek13, Problem polega na tym że tak jak napisał szkoda, koszty obsługi są zbliżone. Wiec nie ma co szukać dziury w całym Po za tym w Silnikach grupy VAG zwykle jest trochę więcej koni niż nominalnie
                .

                Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez phoneman
                  Wiec nie ma co szukać dziury w całym
                  dokładnie, czego nie kupi w tym roczniku to będzie tak samo dobrze albo źle, brać to co w najlepszym stanie i koniec, przy tych rocznikach i cenach to już nie ma miejsca na jakieś wydziwianie.

                  [ Dodano: Nie 20 Mar, 11 23:44 ]
                  nie upierałbym się przy dieslu - benzyna może być (i średnio na pewno jest) mniej zajeżdżona i w lepszym stanie ogólnym zazwyczaj :idea:
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • phoneman
                    RS
                    • 2008
                    • 3374
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez szkoda
                    nie upierałbym się przy dieslu - benzyna może być (i średnio na pewno jest) mniej zajeżdżona i w lepszym stanie ogólnym zazwyczaj.
                    Dokładnie Jak miałbym przebiegi rzędu 20k to brał bym benzynę bez zastanowienia. Po za tym ceny paliwa są na porównywalnym poziomie, a w razie awarii w przypadku diesla w warsztacie zostawisz to co zaoszczędziłeś przy dystrybutorze.
                    .

                    Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                    Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2009
                      • 10917
                      • Fiat

                      #11
                      swietekkk, u nas masz agra po chipie na sprzedaż zadbanego, chyba najlepsze wyjście dla Ciebie, bierz go i po temacie :wink: :

                      Komentarz

                      • phrix
                        L&K
                        • 2007
                        • 1000
                        • Audi
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12


                        Ja też polecam AGRa, przebiegi jakie w tej chwili mają te samochody to około 380.000 km wydaje się dużo ale te motory pół miliona robia bez większych usterek. Silnik oszczędny i jeżeli dobrze traktowany to ciężki do zajechania.

                        Akurat samochody po chipie bym sobie darował... :szeroki_usmiech
                        Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                        _

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez phrix
                          Akurat samochody po chipie bym sobie darował... :szeroki_usmiech
                          AGRa po programie na 115-120KM byś sobie darował :?: :!:
                          plizzzz :lol:
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • Matis68
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 195

                            #14
                            AGR i ASV , jeśli nie są zajeżdżone to jeszcze posłużą sporo. Nawet ceny napraw i części ( na Allegro jest tego na tony) to duża zachęta by coś takiego kupić i tanio jeździć. A co do tuningu to zależy od stanu danej jednostki - bez porządnej diagnostyki przy takim przebiegu to bym sobie darował.
                            http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

                            Komentarz

                            • kiki
                              Rider
                              • 2010
                              • 359

                              #15
                              Panowie ale trzeba brać poprawkę na to jak autor tematu będzie jeździł . W AGR nie ma kierowniczek w turbinie i nie ma się co zapiekać , więc jeśli autor będzie jeździł w stylu PSJ to w mocniejszych silnikach (+ALH) może potem mieć problemy z notlaufami.
                              Ja osobiście wybrałem AGR bo tyle koni co ma w serii mi odpowiada a poza tym naczytałem się że jest to pancerny silnik (ma być u mnie tanim wozidełkiem na kilka lat)

                              Komentarz

                              • phrix
                                L&K
                                • 2007
                                • 1000
                                • Audi
                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                AGRa po programie na 115-120KM byś sobie darował
                                Szkoda mnie tam do chipa zbytnio namawiać nie trzeba ... :diabelski_usmiech

                                Rozsądny program tak, tylko jak ktoś ceni głównie niezawodność to ja bym jednak szukał czegoś seryjnego.

                                więcej to czemu nie, jednak nie kosztem późniejszych kosztów serwisowania.
                                Jeżeli szukasz czegoś najtrwalszego to weź to co jest najprostsze w budowie i najmniej wysilone. W Skodach takim silnikiem był AGR. Co nie zmienia faktu, że to będzie samochód kilkunastoletni tw. zawsze coś może wychodzić.
                                Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                                _

                                Komentarz

                                • phoneman
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 3374
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  kiki, Do PSJ najlepszy jest AQM :P ( 1,9 SDI ) :wink:
                                  .

                                  Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                                  Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                                  Komentarz

                                  • swietekkk
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 8

                                    #18
                                    Skoro 110km od 90km nie różni się bardzo, to będę szukał 110km bo zawsze to więcej koników. Myślałem też o 130km, ale on chyba ma dwumase i pompowtryski.
                                    Będę starał się kupić AGR/AHF/ASV.

                                    Lubie dynamiczną i szybką jazdę - myślę, że nie będzie problemu z zapiekaniem się turbiny.

                                    A te chipy na jakiej zasadzie działają? Zmiana softu, części od mocniejszej wersji czy jakieś dodatkowe urządzenie?

                                    Komentarz

                                    • marekzu
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1412
                                      • Superb II combi (3V5)

                                      #19
                                      akurat dwumase to tez bedziesz mial

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez marekzu
                                        akurat dwumase to tez bedziesz mial
                                        i to wszędzie
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • krzysiek13
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1155

                                          #21
                                          Zamieszczone przez swietekkk
                                          pompowtryski.
                                          A niby co z nimi nie tak?
                                          Octavia

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            #22
                                            Zamieszczone przez swietekkk

                                            A te chipy na jakiej zasadzie działają? Zmiana softu, części od mocniejszej wersji czy jakieś dodatkowe urządzenie?

                                            chip działa na takiej samej zasadzie na auto jak dopalacz działa na małolata :diabelski_usmiech
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • t271828
                                              Elegance
                                              • 2008
                                              • 928

                                              #23
                                              Zamieszczone przez swietekkk
                                              A te chipy na jakiej zasadzie działają? Zmiana softu, części od mocniejszej wersji czy jakieś dodatkowe urządzenie?
                                              Zmiana softu u dobrego tunera. Czesci to wyzsza szkola jazdy, a urzadzenie, jesli chodzi o tzw. box, to zly pomysl

                                              Komentarz

                                              • Tony065
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2487
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                #24
                                                cześć. nie musisz wcale zmieniać softu, wystarczy założyć dobre wtryski 216-ki i furak śmiga aż miło. mnie wyszło na ostatnim hamowaniu /tune-up/ 129,4KM/276,9Nm. mój AHF przeszedł jeszcze jeden przeszczep w postaci zestawu 1Z/G60 i ma się świetnie. szukając 10-12 letniego auta należy liczyć się z wydatkami na usprawnienie tego i owego. na pewno będą do sprawdzenia amorki i wszystkie elementy gumowo-metalowe z zawieszenia, wydech /rdza/, i jeszcze parę detali. jest parę osób na forum, co po nr VIN potrafią co nieco powiedzieć na temat historii auta. życzę owocnych łowów i pamiętaj, że nie jesteś sam. forum rządzi, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi... :wink:
                                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                @ by Tune-up Gdańsk
                                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                Antek

                                                Komentarz

                                                • sew1981
                                                  RS
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2009
                                                  • 10917
                                                  • Fiat

                                                  #25
                                                  ale bez przesady agr z naszej giełdy z chipem na 117 koni w tune-up, przecież się nie rozleci. Zrobiony przez fachowców program, więc nie ma obawy myślę. Ja tam latam na chipie długo i nie dramatyzowałbym, nic się nie dzieje. Zresztą poszukaj sobie w szukajce o chipach. Wiadomo i temat stary jak świat, że turbo, dwumas, sprzęgło może się wysrać wszędzie. Najbardziej odporne niby są 90, później 110. Ale ja miałem i mam 130 i nic szczególnego się nie dzieje, teraz mam auto po chipie nawet. W każdym wypadku trzeba użytkować z głową autko. 130 stki są droższe i trudniej je znaleźć. Ale zależy czego oczekujesz od auta. Do normalnego przemieszczania sie i czasem dynamicznego wystarczy agr, w razie co chipa dajesz i masz te 110-120 km, w zupełności wystarczy do normalnej jazdy.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...