Pokrzywione tarcze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • damianxxx
    Classic
    • 2010
    • 22

    Pokrzywione tarcze

    Zamieszczone przez Enriquez
    ...
    2. Nie bardzo rozumiem, co właściwie za temperaturę pokazuje wskaźnik na zegarach... Jeżeli wskazuje 90 stopni, to faktycznie płyn chłodniczy ma 70-72 stopnie. Pomimo, że temperatura rośnie, to już wskazówka niestety nie idzie dalej.
    ...
    To jest tak specjalnie zrobione, żeby użytkownicy samochodu się nie stresowali w czasie jazdy, że "pływa" im temperatura silnika ( bo ona cały czas się zmienia o jakieś +/- 10 st. ).
    Wskaźnik pokazuje cały czas 90 st. właśnie w granicach jakiś 75 - 95 st.


    BTW. 75A to raczej dużo. Jak dołożysz jeszcze tylną szybę ( pewnie z 15A ), światła ( jakieś 10A ), nawiew ( też pewnie z 5A ) to może nie starczyć na ładowanie aku... Trzeba uważać na krótkich trasach.

    Jaki masz u siebie alternator ( ile A )?
  • cool_torun
    Ambiente
    • 2008
    • 162

    #2
    Pokrzywione tarcze

    Podczas ostatniej zmiany opon, zauważyłem że tarcze nie obracają się swobodnie (z tyłu). Na "przeglądzie za złotówkę" mechanik potwierdził moje przeczucie, lecz pocieszył że nie jest źle i można jeździć. Zbliża się drugi przegląd, do tego wybieram się w drogę przez Alpy i zastanawiam się co robić. To są opcje:
    a) na przeglądzie zmienić tarcze
    b) udać się do mechanika który ma sprzęt do szlifowania tarcz bez ich zdejmowania
    c) nic nie robić
    Co zrobić?

    Komentarz

    • Voit
      Elegance
      • 2010
      • 816

      #3
      ...Zmień tarcze i klocki.
      Przez Alpy przejedziesz spokojnie i bezpiecznie.
      Po szlifowaniu tarcz jeszcze bardziej "ubędzie" i zapwne niedługo i tak będą do wymiany.

      Komentarz

      • rkb
        RS
        • 2008
        • 2152
        • Rapid Spaceback (NH1)
        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

        #4
        cool_torun, taki sprzet maja w hemarze w toruniu, kiedys mi przetaczali z przodu w O1 i wyszlo ok, przez jakis czas klocki pozniej musza sie dopasowac ponownie do tarczy, wczesniej przy hamowaniu kierownica sie trzesla jak opetana
        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

        Komentarz

        • pepedealer
          Drive
          • 2009
          • 63
          • Subaru

          #5
          Wymieniaj tarcze i klocki. Nie baw się w szlifowanie. Ja tak zrobiłem i wóz śmiga aż miło. Po wymianie przez kilkaset km delikatnie trzeba sie z nimi obchodzić i bedzie dobrze.

          Komentarz

          • Gaber
            Ambiente
            • 2011
            • 201

            #6
            Weź pod uwagę że toczenie zmniejszy ich grubość o ok. 0,5 do 1 mm. Pomiar należy dokonać w miejscu, gdzie grubość tarczy jest najmniejsza,najlepiej w kilku miejscach na średnicy.Do pomiaru najlepiej użyć mikrometra.

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              Zamieszczone przez Gaber
              Weź pod uwagę że toczenie zmniejszy ich grubość o ok. 0,5 do 1 mm. Pomiar należy dokonać w miejscu, gdzie grubość tarczy jest najmniejsza,najlepiej w kilku miejscach na średnicy.Do pomiaru najlepiej użyć mikrometra.
              Żeby trzeba było zdjąć 0,5 mm z tarczy to musiałaby być tak pokrzywiona, że nie dałoby się na niej jeździć. Zresztą było by to praktycznie nieopłacalne, bo tarcza z tyłu ma tylko 1mm dopuszczalnego zużycia. Ja przetaczałem przednie ( 280 mm ) tarcze 2 razy ( w obu przypadkach bicie bardzo wyraźnie wyczuwalne na kierownicy przy hamowaniu ) i za pierwszym razem wystarczyło zdjęcie 0,09mm a za drugim 0,15mm.


              A teraz w temacie.
              cool_torun skąd przypuszczenie, że są pokrzywione? Odczuwasz drganie pedału hamulca przy mocnym hamowaniu ( może być połączone z delikatnym szarpaniem tyłu auta )? Czy dlatego, że przy obracaniu ( zapewne na zdjętym kole ) tarcza zacinała się w jednym miejscu? Jeśli ten drugi przypadek to tak jest, bo tarcza mocowana jest do piasty tymi samymi śrubami co koło. Ta mała śrubka mocująca tarczę służy tylko do tego, żeby tarcza nie spadła z piasty jak ściągamy zacisk hamulca. Jak koło nie jest przykręcone to tarcza nie jest dociśnięta równo do piasty i dlatego bije. Jak chcesz sprawdzić na 100% to musisz zdjąć koło, dać pod każdą śrubę odpowiednie tulejki dystansowe i je dokręcić ( bez koła ) tak by docisnąć odpowiednio tarcze. Jak wtedy zakręcisz i stwierdzisz, że bije to będzie powód do niepokoju...
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • rkb
                RS
                • 2008
                • 2152
                • Rapid Spaceback (NH1)
                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                #8
                Ja toczylem bo mialem prawie nowe tarcze, jak sa stare lepiej wymienic, ale wymiana prawie nowych z powodu pogiecia to lekka rozrzutnosc
                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                Komentarz

                • cool_torun
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 162

                  #9
                  Zgadza się. Sprawdzałem przy zdjętych kołach ops:
                  Aczkolwiek w serwisie bez zdejmowania kół powiedziano mi o jednym kole z tyłu

                  Komentarz

                  • Maciek Zadębie
                    Drive
                    • 2011
                    • 65

                    #10
                    Jeśli masz w miarę nowe tarcze i są skrzywione to je przetocz,taki zabieg na pewno pomoże na parę tys. km.
                    Krzywe tarcze to standard w japończykach i często to przerabiałem.
                    Zwykle moje tarcze dawały się przetaczać dwa razy a potem według norm brakowało im grubości i wymiana na nowe....
                    Zwróć tylko uwagę aby po przetoczeniu czy ewentualnej wymianie dobrze doczyścić "flansze" na "styku" z tarczą i powinno być dobrze
                    Pozdrawiam
                    Maciek
                    Czekałem na białego Scouta 1.8TSI.......i się doczekaliśmy...trwało to 4 m-ce
                    www.anatoliandog.pl

                    Komentarz

                    • r2r
                      RS
                      • 2008
                      • 4721
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Jeśli chcesz przetaczać, to zlec to jakiejś renomowanej firmie obeznanej z tematem, bo jak zrobi to partacz to za 1000-2000km będziesz miał spowrotem pokrzywione. U mnie szlag trafił nowe tarcze po 10tyś.km. więc je przetoczyłem i mam spokój od dłuższego czasu. Jeśli masz stare tarcze, to nie żałuj i kup nowe.
                      Artur

                      Komentarz

                      Pracuję...