Bezpiecznik od pompy paliwa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mmmad
    Classic
    • 2012
    • 33

    Bezpiecznik od pompy paliwa

    dzięki za spota
    ja niestety jak wrócilem to jeszcze obtarłem auto:/ nie pytajcie jak bo aż wstyd sie przyznac... :/
    Gasolina
  • pawelpap
    Ambiente
    • 2010
    • 182

    #2
    Bezpiecznik od pompy paliwa

    Witam! Wczoraj chciałem sprawdzić czy wyjęcie bezpiecznika od pompy paliwa który znajduje się w kabinie przy kierownicy unieruchomi auto... o dziwo auto odpala na wyjętym bezpieczniku O co chodzi ? Wyjmując też bezpiecznik pod maską odpowiadający za pompę też nic nie pomaga... który bezpiecznik należy wyjąć w o2 aby unieruchomić auto ?

    Komentarz

    • Klauzero
      Rider
      • 2008
      • 575

      #3
      Który bezpiecznik wyjąłeś? Nr 28 (15A)?
      Mądry Polak po ©kodzie...

      Komentarz

      • pawelpap
        Ambiente
        • 2010
        • 182

        #4
        W bezpiecznikach w kabinie numer 27 (15A) - przekaźnik pompy paliwa, pod 32 wg. instrukcji (polskiej sciągniętej z neta) jest podnoszenie szyb tylnich (których zresztą nie mam ), nie wiem czy to coś zmieni ale samochód ściągany jest z belgii... aha po wyciągnięciu bezpiecznika samochód nie powinien odpalić ? Czy powinien i za chwilę zgasnąć ?

        [ Dodano: Czw 31 Mar, 11 09:28 ]
        A pod maską wyciągnąłem F42 - sterowanie pracą pompy paliwa i też dalej chodził

        Komentarz

        • Klauzero
          Rider
          • 2008
          • 575

          #5
          Tak, 32 było na pompę wtryskową... w pompowtryskach odpada. Jedno z moich zabezpieczeń odcina pompę i nie szans aby zapalić, kręci tylko rozrusznik.
          Mądry Polak po ©kodzie...

          Komentarz

          • pawelpap
            Ambiente
            • 2010
            • 182

            #6
            Czyli może podpowiesz jest jakiś bezpiecznik w kabinie który odpowiada za pompę aby po wyjęciu nie dało się odpalić auta ?

            Komentarz

            • Klauzero
              Rider
              • 2008
              • 575

              #7
              W takim razie 27 może być w benzynowych... może 1 - złącze diagnostyczne, sterownik silnika i ew. pompa paliwa.
              Mądry Polak po ©kodzie...

              Komentarz

              • pawelpap
                Ambiente
                • 2010
                • 182

                #8
                Tylko że ja mam diesla , podpowiedz może który ty bezpiecznik wyjmowałeś to sprawdzę to u siebie łopatologicznie byłbym wdzięczny

                Komentarz

                • Klauzero
                  Rider
                  • 2008
                  • 575

                  #9
                  U mnie montowany był przekaźnik do odcięcia - oddałem to w ręce fachowców. Pytałem o 28 (SC28), bo w niektórych schematach oznaczony jest jako pompa, a większości tych dostępnych w necie jako "wolny"
                  Mądry Polak po ©kodzie...

                  Komentarz

                  • pawelpap
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 182

                    #10
                    ok rozumiem... w takim razie podbijam pytanie Proszę pomóżcie który bezpiecznik w kabinie jest od pompy paliwa tak aby po wyjęciu auto nie chciało odpalić

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #11
                      pawelpap, SC27 czyli ten, który wyciągałeś. Problem w tym, że jest to pompa niskiego ciśnienia, która dostarcza paliwo do pompy tandemowej ( wysokiego ciśnienia ) z jakby to powiedzieć "nadmiarem" ( nadmiar tego paliwa wraca do baku ). Po drodze jest jeszcze filtr paliwa, w którym też mieści się jakieś pół szklanki ropy. W efekcie odłączenie zasilania pompy w baku nie powoduje natychmiastowego zgaszenia silnika, bo w filtrze, przewodach i w samej pompie tandemowej jest go na tyle dużo, że silnik jeszcze chwilę popracuje ( szczególnie na jałowym ).

                      Jeśli już chcesz robić tego typu odcięcie to odłącz bezpiecznik nr 13 w skrzynce nad aku ( F13 / SB 13 30A zasilanie ECU ). Pamiętaj tylko, że takie odcięcia zasilania będą prawdopodobnie generować błędy ( nie wiem, czy z lampką, czy tylko zapisane w pamięci ). Ewentualnie tak jak ktoś już tu wspomniał, wewnątrz kabiny można spróbować z bezpiecznikiem nr 1 ( SC1 sterowanie ECU ).
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • Klauzero
                        Rider
                        • 2008
                        • 575

                        #12
                        kowal 2002, przyznam że te chodziło mi to po głowie, czy przypadkiem nie jest to kwestia paliwa w przewodach i w filtrze, kiedyś w TopGear robili test ile można przejechać na tym "zapasie" i trochę tego było, ale to znowu benzyna. U mnie po odcięciu nie ma opcji aby zapalić. Jak zapomnę o wyłączeniu blokady błąd zapisuje się w kilku sterownikach m.in. silnika, elektryce, zegarach i... module komfortu, jest sygnalizowane kontrolką na budziku, ale po podłączeniu ponownym i przekręceniu kluczyku znika. Natomiast po uruchomieniu blokady w czasie pracy silnika, faktycznie chwile pracuje zanim zgaśnie, ale tylko na luzie.
                        Mądry Polak po ©kodzie...

                        Komentarz

                        Pracuję...