Witam! Wczoraj chciałem sprawdzić czy wyjęcie bezpiecznika od pompy paliwa który znajduje się w kabinie przy kierownicy unieruchomi auto... o dziwo auto odpala na wyjętym bezpieczniku O co chodzi ? Wyjmując też bezpiecznik pod maską odpowiadający za pompę też nic nie pomaga... który bezpiecznik należy wyjąć w o2 aby unieruchomić auto ?
W bezpiecznikach w kabinie numer 27 (15A) - przekaźnik pompy paliwa, pod 32 wg. instrukcji (polskiej sciągniętej z neta) jest podnoszenie szyb tylnich (których zresztą nie mam ), nie wiem czy to coś zmieni ale samochód ściągany jest z belgii... aha po wyciągnięciu bezpiecznika samochód nie powinien odpalić ? Czy powinien i za chwilę zgasnąć ?
[ Dodano: Czw 31 Mar, 11 09:28 ]
A pod maską wyciągnąłem F42 - sterowanie pracą pompy paliwa i też dalej chodził
U mnie montowany był przekaźnik do odcięcia - oddałem to w ręce fachowców. Pytałem o 28 (SC28), bo w niektórych schematach oznaczony jest jako pompa, a większości tych dostępnych w necie jako "wolny"
ok rozumiem... w takim razie podbijam pytanie Proszę pomóżcie który bezpiecznik w kabinie jest od pompy paliwa tak aby po wyjęciu auto nie chciało odpalić
pawelpap, SC27 czyli ten, który wyciągałeś. Problem w tym, że jest to pompa niskiego ciśnienia, która dostarcza paliwo do pompy tandemowej ( wysokiego ciśnienia ) z jakby to powiedzieć "nadmiarem" ( nadmiar tego paliwa wraca do baku ). Po drodze jest jeszcze filtr paliwa, w którym też mieści się jakieś pół szklanki ropy. W efekcie odłączenie zasilania pompy w baku nie powoduje natychmiastowego zgaszenia silnika, bo w filtrze, przewodach i w samej pompie tandemowej jest go na tyle dużo, że silnik jeszcze chwilę popracuje ( szczególnie na jałowym ).
Jeśli już chcesz robić tego typu odcięcie to odłącz bezpiecznik nr 13 w skrzynce nad aku ( F13 / SB 13 30A zasilanie ECU ). Pamiętaj tylko, że takie odcięcia zasilania będą prawdopodobnie generować błędy ( nie wiem, czy z lampką, czy tylko zapisane w pamięci ). Ewentualnie tak jak ktoś już tu wspomniał, wewnątrz kabiny można spróbować z bezpiecznikiem nr 1 ( SC1 sterowanie ECU ).
kowal 2002, przyznam że te chodziło mi to po głowie, czy przypadkiem nie jest to kwestia paliwa w przewodach i w filtrze, kiedyś w TopGear robili test ile można przejechać na tym "zapasie" i trochę tego było, ale to znowu benzyna. U mnie po odcięciu nie ma opcji aby zapalić. Jak zapomnę o wyłączeniu blokady błąd zapisuje się w kilku sterownikach m.in. silnika, elektryce, zegarach i... module komfortu, jest sygnalizowane kontrolką na budziku, ale po podłączeniu ponownym i przekręceniu kluczyku znika. Natomiast po uruchomieniu blokady w czasie pracy silnika, faktycznie chwile pracuje zanim zgaśnie, ale tylko na luzie.
Komentarz