Zamieszczone przez jaro4444
ubywa oleju w silniku benzynowym
Zwiń
X
-
ubywa oleju w silniku benzynowym
Witam Wszystkich
Mam Octavkę 1,6 100 KM ujeżdżaną na oleju Mobil Semisyntetyk.
Przebieg trochę ponad 200 tys.
Kupiłem ją kilka miechów temu i zauważyłem, że wciąga mi całkiem sporo oleju.
Niedawno zainstalowałem LPG IV gen. jednak problem był również jeszcze na PB.
Zastanawiam się od czego rozpocząć poszukiwania.
Byłem na przeglądzie, wycieków nie było.
dzięki za sugestiebyła O1 1,6 102 KM
była O1 1,9 TDI 90 KM
była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
był Citroen Berlingo 1,6 HDI
jest Ford Tourneo Courier
-
-
To przy takim przepale oleju zaczalbym szukac wyciekow.
Mam taka przyjemnosc jezdzic takim dosc wymeczonym seatem i on ma gdzies z 400kkm lekko zrobione. Na 5000km trzeba bylo wlac 0,5l oleju, ale glownie dlatego ze poszedl zimering przy walku i wycieka na zewnatrz, a wlasciciel wiecznie nie ma czasu.
Komentarz
-
-
Wlej jakis pół syntetyk ale może nie nawiele pomóc może jeśli półlitra na 1000 to mogą być albo pierścienie albo uszczelniacze jak oczywiści nigdzie nie cieknie miałem to samo koszt ok 500 w benzynce z częściami, oczywiście zrobiłem obydwie rzeczy odrazu.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
ciekawe tylko czy taka cena obowiązuje w warmińsko - mazurskim czy również 3mieście ;(
Znajomemu padł silnik w Astrze w Olsztynie. Zostawił auto na 3 dni.
W warsztacie rozebrali mu silnik, zrobili szlif, wymienili kupę gratów (pękł zawór, wpadł do cylindra i masakrę uczynił) :evil:
Cała naprawa kosztowała go 1300 zł. Daje to połowę tego co zapłaciłby u nas ;(
A z innej beczki - czy można to jakoś sprawdzić bez rozbebeszenia silnika?
Jakaś próba olejowa jak przy pomiarze kompresji czy coś.....
Może źle kombinuję, ale moja wiedza jest znikoma w tym kierunku.
Co do zmiany oleju.... Kolega ma Almerkę 1,8 16 V. Od samego początku wciąga mu mniej więcej tyle oleju co i mi. Jako, że zawracał dupę ASO przy przebiegu 70 tys km wymienili mu silnik na gwarancji!!!! (szczęściarz).
Niestety, olej znika dalej mimo wszelkich możliwych prób i białej gorączki warszawskiego ASO. Zmienił olej na Castrola 5W50 (polecany na wszelkich możliwych forach jako gęstszy i ogólnie "the best of the best'...... i nic. Dalej łyka, tylko, że teraz droższy olej :diabelski_usmiech
była O1 1,6 102 KM
była O1 1,9 TDI 90 KM
była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
był Citroen Berlingo 1,6 HDI
jest Ford Tourneo Courier
Komentarz
-
-
to ciekawe jakoś ja po wymienie na pół syntetyk 10 w 40 znikał dalej tylko wszystko troszke taniej dolewki i troszke mniej ,zależy od trybu jazdy jeśli ciągle dajesz buta a silnik ma pierścienie wywalone to olej nawet po 500 km mi ubywał ale jak jeżdziłem spokojnie to na troszeczke dłużej.
Jeden mechanik z Wrocka z Autoexpresu kiedyś mówił mi że jeśli w VW silnikach nie przegrzałęs to pierscienie nie powinny sie rozpieprzyć ale wiesz jak jest i raczej przy branu oleju 1000 , 1500 wlewamy 0,5 litra to jest nadzieja ze to uszczelniacze i wiem że goście bez rozbierania silnika jakoś te gumki wymieniają , robią pod ciśnieniem zakładają i ściągają ale jak to niewidziałem a co do pierścieni niestety trzeba rozebrać silnior innego wyjścia chyba niema no chyba że ktoś ma rędgena.
Moim zdaniem silnik nie powinien brac oleju więcej niż 0,5 litra na wymiane mój AEE dopiero przy przebiegó 90 tyś zaczoł brać 0,5 na 500 km ale to były pierścienie.
[ Dodano: Pią 23 Cze, 06 08:54 ]
nico21, wiem że koledze naszemu kloeszek też bierze olej i w podobnych ilościach mówił że przejdzie na półsyntetyk ale to moim zdaniem pół środek. Daj bóg aby pomógł.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez daneczek76to ciekawe jakoś ja po wymienie na pół syntetyk 10 w 40
Zamieszczone przez daneczek76Daj bóg aby pomógł.
Komentarz
-
Komentarz