1.4 TSI DSG vs. 1.8 TSI vs. 2.0 TDI 110KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojgi6
    Classic
    • 2012
    • 4

    1.4 TSI DSG vs. 1.8 TSI vs. 2.0 TDI 110KM

    Mam pytanie

    Jakieś opinie odnośnie SHELL HELIX ULTRA 5W40 ? Czy jest jakaś znaczna różnica pomiędzy SHELL HELIX ULTRA 5W40:
    KLASA JAKOŚCI: ACEA A3/B4/B4 ; API SM/CF
    SPECYFIKACJE: MB 229.5, VW 502 00/503 01/505 00
    BMW LL-01, Renault RN 0700 0710, Fiat 9.55535 Z2

    A -->> SHELL HELIX ULTRA DIESEL 5W40:
    KLASA JAKOŚCI: API CF;ACEA A3/B3/B4
    SPECYFIKACJE: BMW LL-01;MB 229.5; VW 505 00; RENAULT RN07000&RN0710; FIAT 9.55535-Z2

    Czy jeśli zmieniłbym z Castrol Magnatec Diesel 5w40 na Shell HELIX ULTRA (o dziwo jest tańszy o 10-20 zł) mógłbym zrobić jakąś szkodę dla silnika typu wypłucze mi jakieś syfy itd ?
    Jeśli nie to który z nich wziąć ? Jeśli np nie dostałbym tego Diesel według specyfikacji mogę także użyć tego bez Diesel w nazwie ale czy to nie wpływa negatywnie na silnik ?

    Dlaczego o tym myślę, gdyż oddałem turbinę do regeneracji i tak naszła mnie myśl aby wypróbować jakiś inny olej (nie za drogi).
    Przebieg 206 tys km, silnik to 1.9 TDI ALH.
  • Gotek
    Classic
    • 2011
    • 38

    #2
    1.4 TSI DSG vs. 1.8 TSI vs. 2.0 TDI 110KM

    Planuję zakup nowej Oktavki i mam dylemat, spory dylemat.

    Nie zależy mi szczególnie na wyposażeniu dodatkowym właściwie żeby klima była i czujniki parkowania reszta jest nie ważna. Problem zaczyna się w wyborze silnika, niby nie zależy mi na szczególnych osiągach ale 7,8s do 100 w 1.8TSI kusi, w 1.4 TSI DSG jedna z najlepszych skrzyni automatycznych kusi, a w dieslu... spalanie i możliwość zrobienia go na 140KM.

    Czy to prawda że 2.0TDI 110KM z wersji Family ma skrzynię biegów 5 biegową?

    :roll: :roll: :roll: :roll:
    smart for two 0.7T

    Komentarz

    • loyd
      RS
      • 2010
      • 2342

      #3
      Kolejny extra temat.

      Ciekawe czy skończymy na PO vs. PIS ??? :| :|

      Komentarz

      • pascal
        Rider
        • 2009
        • 510
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Zamieszczone przez loyd
        Kolejny extra temat.

        Ciekawe czy skończymy na PO vs. PIS ??? :| :|

        Komentarz

        • paweł2
          L&K
          • 2010
          • 1405

          #5
          Bierz 1.8TSI z DSG
          Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

          Komentarz

          • Mihau
            RS
            • 2009
            • 7460
            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

            #6
            Gotek, ten 2.0 TDI 110KM (ta sama turbawa co w 140KM) spokojnie da radę na 170KM zrobić i siedzi skrzynia 5b (przynajmniej taka jest w Golfach mk6) i zapewne hebel 280mm na przodzie.

            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez paweł2
              Bierz 1.8TSI z DSG
              popieram ale nie podniecaj się tym co na papierze bo w rzeczywistości szału niema.

              Komentarz

              • paweł2
                L&K
                • 2010
                • 1405

                #8
                Zamieszczone przez kross12
                Zamieszczone przez paweł2
                Bierz 1.8TSI z DSG
                popieram ale nie podniecaj się tym co na papierze bo w rzeczywistości szału niema.
                kros12 pora na kuracje wzmacniajaca
                Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                Komentarz

                • mirek_p11
                  RS
                  • 2010
                  • 6630
                  • Volkswagen
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  Gotek bierz 1.8 TSI lub 2.0 TSI a będziesz zadowolony

                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                  Fotki
                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                  Fotki

                  Komentarz

                  • abrymarz
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 200
                    • Octavia III (5E3)
                    • DKTB 2.0 TSI RS 245 KM

                    #10
                    Gotek,
                    Z wymienionych przez Ciebie wybrałbym 1.8 TSI (bo rozumiem, że kasa stała=niezmienna :| ). Ale weź poprawkę, że "każda pliszka swój ogon chwali"

                    Komentarz

                    • Ayu
                      RS
                      • 2009
                      • 4154

                      #11
                      Gotek, jeszcze jest kwestia tego czy później istotne są dla Ciebie koszty eksploatacyjne czy nie, ile km rocznie itd.
                      Powiem Ci tak, diesel nie kupuj jeśli nie robisz więcej niż 35 kkm rocznie, jeśli masz narzekać na spalanie około 10l benzyny na 100km nie bierz 1.8 TSI, natomiast 1.4 TSI w+ DSG da Ci komfort podróżowania i normalne koszty użytkowania.
                      Ale, ale - za mało danych do głębszej analizy.

                      Komentarz

                      • sew1981
                        RS
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2009
                        • 10917
                        • Fiat

                        #12
                        jak "reszta jest nie ważna" to znaczy , że kasa też jest nieważna, chociaż niby spalanie później piszesz ze jest...gubię się troche. Bierz rsa 2.0 tsi, a jak chcesz mniej palić to 2.0 tdi, jesli kasa nie gra roli

                        Komentarz

                        • metrotest
                          Rider
                          • 2006
                          • 506
                          • Volkswagen
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                          #13
                          A ja powiem tak.

                          O2 z 1.4TSI DSG jeździłem: wygoda duża, szybka redukcja, ale przyśpieszenie nie powala.

                          O2 z 1.8TSI manual jeździłem: tych 7.8 do 100 nie czuć. Moment jest płaski. 160KM widać przy większych prędkościach, kiedy ciśniesz i w lusterku widzisz jak inne auta zostają w tyle.
                          To wszystko za cenę wyższego spalania od 1.4TSI i mniejszego komfortu /brak DSG/, ale lepszych osiągów.

                          O2 z 2.0TDI 110KM nie jeździłem:
                          Nowych diesli boję się coraz bardziej /DPF-y itd/, choć takie "3s szczęścia" - kopnięcie momentu czuć tam najlepiej. Nie napisałeś co masz teraz.

                          Jeździłem O2 1.9TDI 105KM i dla mnie to nie jechało /wolałbym 1.4TSI/.

                          Kwestia modu to już odrębny temat, bo TSI też można zaaplikować tuning. :roll:

                          Komentarz

                          • marlej108
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 4976
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                            #14
                            no wiec ja bym sie tez bal diesla a dpf... ale moze jestem strachliwy.

                            moze warto 1.4 TSI z DSG.... ?
                            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                            Spalanie - Motostat.pl

                            Komentarz

                            • matwrc
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 235

                              #15
                              Jeżdżę 1.8 TSI od 2 miesięcy. Nie jest największą zaletą tego silnika to jak mocny jest kop w plecy, tylko to jak długo on trwa. Ponieważ moment jest płaski jak stół, więc silnik przyspiesza jak elektryczny tak samo intensywnie non-stop.
                              Użytkownicy diesli mogą być zawiedzeni kopem w 1.8 TSI przy 2,5kRPM, tylko że w dieslu później nic się nie dzieje...

                              Mam akurat dobre porównanie z poprzedniej generacji audi a4 1.9 TDI (130KM), które ma kolega. Zrobiliśmy test do ~150km/h i prawda wychodzi właśnie przy takim teście. Audi dostaje stromego przyrostu mocy koło 2tys. a potem moment spada i dodatkowo silnik kręci się do niższej prędkości obrotowej. W praktyce, od połowy 2-giego biegu audi zostaje już mocno w tyle. W dieslu jest bardzo mocny, ale bardzo krótki kop. W 1.8 TSI masz długo mocne i jednostajne przyspieszenie do 6kRPM. Wkręcasz się na 4 tysiące, a kierownik diesla w tym czasie musi przełączać bieg, Ty odchodzisz.

                              Idealnym rozwiązaniem byłby jednak 1.8 TSI z DSG. Dla mnie to jednak było już za dużo pieniędzy. Też stałem przed dylematem, 1.4 TSI + DSG albo 1.8 TSI. 1.4 fajnie jeździ tylko 1.8 robi to dużo łatwiej. Przy 150km/h but w podłogę i auto szybko przekracza 200km/h i jedzie dalej, 1.4 powyżej 150km/h jedzie już słabo.

                              Wiem, że to niuans, ale dźwięk 1.4 zdradza wg mnie pojemność (bo dynamika sugeruje większy silnik), a przy 1.8 brzmienie jest jednak bardziej rasowe. Oczywiście możesz to wziąć pod uwagę, jeśli to ma dla Ciebie znaczenie.

                              Część osób tutaj pisała, że 1.8 nie do miasta tylko w trasy etc. Wg mnie jeśli ktoś lubi radość z jazdy, to w 1.4 nie będzie jej miał zbyt wiele. 1.8 TSI przekracza dla mnie tę magiczną granicę dynamiki, za którą jazda wygląda zupełnie inaczej. Wyprzedasz właściwie wszystko, szybsze są tylko naprawdę dużo mocniejsze samochody (te o podobnej mocy są z reguły cięższe i bardziej ospałe).

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                Jak w tym 2.0 tdi 110KM sa hamulce jak w 1.4tsi to dla mnie porazka :evil:
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • tomek
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1078

                                  #17
                                  a czemu? przecież osiągi 1.4 i 2.0tdi będą miały zbliżone, a masą to pewnie z 50 kilo się różnią.
                                  O2FL RS | S2 | F2

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Ja mam 2.0TDI hamulce 288mm przod i mialem OI z 280mm a potem 312mm i wiem jaka to roznica Pomijam wielkosci tarczy z tylu :szeroki_usmiech
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • tomek
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1078

                                      #19
                                      Nie, no jasna sprawa, że większe tarcze są lepsze i ta różnica jest zauważalna.
                                      O2FL RS | S2 | F2

                                      Komentarz

                                      • sew1981
                                        RS
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2009
                                        • 10917
                                        • Fiat

                                        #20
                                        matwrc, to tak..ale jak zrobi chipa dobrego w 2.0 tdi 110 ps, to aż tak diesel nie będzie puchł i też moment będzie się długo dłużej trzymał. Sprawdzone

                                        Komentarz

                                        • matwrc
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 235

                                          #21
                                          Zamieszczone przez sew1981
                                          matwrc, to tak..ale jak zrobi chipa dobrego w 2.0 tdi 110 ps, to aż tak diesel nie będzie puchł i też moment będzie się długo dłużej trzymał. Sprawdzone
                                          Pamiętaj, że w 1.8 TSI też można zrobić dobrego chipa...

                                          Komentarz

                                          • Psycho Dad
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 629

                                            #22
                                            Ta i 1.8TSI jest dużo tańszy od TDI
                                            Zamyka szafę bez chipa
                                            Żeby średnie spalanie było na poziomie 11L trzeba mieć bardzo ciężką nogę i stać 2h
                                            w korku.
                                            Jak będziesz myślał o 1.8 to pomyśl od razu o kapciach 195 to masakra jest .
                                            Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                            Komentarz

                                            • Mihau
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 7460
                                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Psycho Dad
                                              Żeby średnie spalanie było na poziomie 11L trzeba mieć bardzo ciężką nogę i stać 2h
                                              w korku.
                                              a w cale, że nie :twisted:
                                              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                              Komentarz

                                              • leff
                                                Elegance
                                                • 2004
                                                • 862

                                                #24
                                                Mihau ma racje, wystarczy po Wawie pojezdzic ....

                                                czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                                Komentarz

                                                • matwrc
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 235

                                                  #25
                                                  Psycho Dad ma rację!
                                                  Ja codziennie stoję w korkach. Średnia prędkość ~28km/h.
                                                  Średnie spalanie z pierwszych 4 tysięcy km to 9,2l/100km (wg komputera).
                                                  Jeżdżę dynamicznie, kiedy można daję w palnik. Umiejętnie. Uwierzcie, można tym silnikiem jeździć bardzo dynamicznie nie robiąc wirów w baku.
                                                  Np. w mieście sprawdza się następująca praktyka: mocne przyspieszenia na biegach 2-3 (jedynka mimo wszystko do ruszenia z miejsca) i utrzymywanie prędkości na 4-6. Bardzo fajne efekty daje np. depnięcie na dwójce i wskoczenie od razu na 4 (~50km/h) lub depnięcie na dwójce/trójce i wrzucenie 5. biegu (~70km/h).

                                                  Żeby spalić średnio 11l/100km musiałbym ciągle jeździć w korku. Chyba, że w Wawie tak to wygląda...

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...