Zamieszczone przez Phocus
SLX PROFESSIONAL 5W30 VW LL03 ?
Zwiń
X
-
shok, Ja tu muszę poprzeć kolegę, bo olej jest liczony tak, by przez cały okres eksploatacji tj. 15 000 km miał odpowiednie własności. Pracowałem 4 lata z "guru" olejowym, zanim on poszedł na emeryturę. Taki koleś co zestawiał nowe oleje i testował je na hamowni i w autach testowych. I on mówił, że olej po 15 000 km przebiegu jest dobry pod kątem smarnym i spełnia swoją funkcje. Dodatkowo, warunki w jakich jest użytkowany są łagodniejsze od zakładanych, stąd olej po przebiegu 15 tys km jest w pełni wartościowym olejem tyle, ze w kolorze czarnym. U mnie w firmie robili testy olejów w latach 90-tych i firmowe polonezy robiły po 50 tys km bez wymiany oleju po czym badano olej i mieścił się on w normach.
Co ciekawsze, to świerzy olej ma "za dobre własności fizykochemiczne". Coś w tym jest, więc czy ktoś będzie wymieniał co 15 tys, czy co 30 tys to sądzę, że silnik bedzie tak samo długo słuzył.
Jako ciekawostkę powiem: Brat kolegi zrobił prawie 100 tys km bez wymiany oleju golfem 3, 1.9 TD robiąc tylko dolewki. To jest tuman, chyba lekko poje..... i robi wiele różnych strzałów, ale nieważne. W każdym razie, przejechał tyle to wiem, a teraz jeżdzi tym autem kolejny brat w rodzinie i nie słysząłem, żeby coś się z autem stało. Teraz może i wymieniają normalnie olej co 15 tys, ale auto miało taką przygodę i jeździ dalej.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Mnie tylko najbardziej dziwi fakt, że np. obecnie SKODA poleca np. Castrola longlife slx III coś tam coś tam, jako (wg. ulotek) olej stworzony specjalnie dla silników VW :shock: To co jest takiego pomiędzy silnikiem VW a tym olejem.
Zrozumiałbym olej polecany do silników (wszystkich) o określonej konstrukcji, ale do silników tylko jednego producenta? Bardzo dziwne. Podtrzymuję to, co pisałem wyżej
"wprowadza się niby specjalne dla danego modelu (oznakowane) za kosmiczne ceny w porównaniu do zwykłych olejów. A te zwykłe tak naprawdę są i w tych specjalnych opakowaniach, żeby producent zarobił."pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Nexus6, No tak, nie twierdze, że nowy silnik wytrzyma tyle co starsza konstrukcja. Chodzi o to, że coś w tym jest, że oleje wytrzymują dłuższe przebiegi niż sugerują producenci. Własności smarne są OK. Jakby dało się wymienić sam filtr bez spuszczania oleju to może i te silniki lepiej znosiłyby dłuższe przebiegi.
Ja teraz wymieniam olej co roku robiąc na nim ledwo 10 tys. No ale podczas serwisu jest to podstawowa czynność. Dawniej jak miałem Golfa lub Octavie, to robiłem wymianę raz w roku nie przejmując się tym, że zamiast 15 tys mam już przejechane 17 tys czy 22 tysiące zależnie od roku. Zawsze zalewałem Castrolem i było OK.
W Skodzie zalewają mi tego Castrola co w tytule, ale chyba w wersji bez long life bo mam przeglady co 15 tys.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Z tymi wydluzonymi przebiegami,to jest roznie...w zaleznosci od producenta auta.
Na przykladzie silnikow Hondy...diesel/benzyna.
Do pewnego momentu byla stala wymiana 1 rok,lub 20kkm...tak jak w VW.
Potem skosni zapragneli byc nowoczesni,jak reszta swiata i wprowadzili zmienne przeglady...2lata,lub 30kkm...znow jak VW,tylko cwaniaki inaczej wprowadzili parametry
do kompa i kazdy posiadacz Accorda wita sie z serwisem co 8-12 kkm.
Tak wiec suma sumarum zamiast wydluzyc kilometry,to je skrocili :diabelski_usmiech .
Tak wiec mozna pojsc w obie strony :diabelski_usmiech .
Ja dla przykladu mam auto 4 miesiace,przejechalem 8kkm,a przeglad wyswietla za okolo
3kkm,pomimo dlugich odcinkow 25km,spokojnej jazdy,i braku korkow.
Tak wiec panowie...nie narzekac na Skode :szeroki_usmiechTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Właśnie stoję przed przykrym obowiązkiem poddania się pierwszemu przeglądowi. Przykrym, bo szlag mnie trafia jak ktoś ma mi grzebać w czymś co jest dobre i zazwyczaj coś spierd... Tym "specjalistom" od polonezów trzeba patrzeć na ręce, a tam nie można.
Wracając do wątku to jak zwykle nic się nie dowiedziałem. Obie strony mają logiczne argumenty, ale brak jakiegokolwiek dowodu na ich poparcie. Moim zdaniem nie ma co się pieścić. Auta z przeglądami co 30kkm jeżdżą nie od wczoraj i nikt nie zauważył, żeby ich silniki były bardziej zawodne niż inne. Nie słyszałem o takiej sytuacji:
"...nie kupie auta od tego gościa pomimo tego, że ma pełną książkę serwisową i wymieniał olej tak jak producent zaleca co 30kkm!"
Dla mnie to paranoja! Ile wy chcecie zrobić km tymi samochodami? Myślę, że to jest wyłącznie dla waszego dobrego samopoczucia. Samochód to tylko samochód i nie zamerda wam zderzakiem jak mu wymienicie wcześniej olej. To są tylko dywagacje nadopiekuńczych byłych posiadaczy maluchów. Ostatnio słyszałem, że Polacy bardziej dbają o auta niż o swoje zdrowie. To takie Polskie...W sumie nie ma się co dziwić. Jesteśmy krajem na dorobku.
Jak dla mnie auto powinno być czyste przede wszystkim w środku, na zewnątrz też lubię jak cieszy oko, ma mieć wymieniane to co trzeba i kiedy trzeba i tyle.Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
piociel, i to jest zdrowa opinia,choc...sam wymieniam olej co 15 tys a leje LL ;-) Ale mam go z dobrych rak za dobre pieniadze,wiec czemu nie? Dobre samopoczucie gwarantowane.
P.S. Mialem kilka maluchow od 90 roku ;-) A pozniej byla Honda CRX w ktorej panewki poszly sie... bo zalalem lotosa syntetyka ;-) wiec jednak moze cos z tymi olejami jest,ze sa lepsze i gorsze...
I lekki off:co sadzicie o olejach GULF? Wchodzi to na rynek dosc dynamicznie. Ja jestem wierny Shellowi.
Komentarz
-
-
Jeszce gdzieś "po drodze" pojawiła się opinia, że to dla producenta "woda na młyn", bo auto ma wytrzymać tylko przez okres gwarancji.
Chyba tak do końca nie jest, bo każda marka buduje zaufanie do klienta i liczy na to, że mając dobre doświadczenia, klient wybierze ponownie ich produkt.Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piocielDla mnie to paranoja! Ile wy chcecie zrobić km tymi samochodami? Myślę, że to jest wyłącznie dla waszego dobrego samopoczucia. Samochód to tylko samochód i nie zamerda wam zderzakiem jak mu wymienicie wcześniej olej. To są tylko dywagacje nadopiekuńczych byłych posiadaczy maluchów. Ostatnio słyszałem, że Polacy bardziej dbają o auta niż o swoje zdrowie. To takie Polskie...W sumie nie ma się co dziwić. Jesteśmy krajem na dorobku.
Poza tym:
a. Jak wiemy polak wszystko wie lepiej.
b. Nie ma żadnych badań i ZTCW nikt nie przeprowadził testów mających na celu udowodnienie że olej LL jest bardziej "szkodliwy" dla silnika niż wymiana co 15 kkm. Więc całe to spuszczanie się nad olejem jest niewiele warte, bazuje na gdybologii stosowanej, informacji zawartych w necie, itp.
c. cały zachód jeździ na olejach LL a później te samochody z cofniętymi zegarami trafiają do Polski :roll: i co? I gra muzyka, super auta.
Jeżdżę na oleju LL i nie zamierzam przestać.
Komentarz
-
-
mam kolegę "badylarza" (handlarz owocami warzywami) ma passata - pierwszego które wyszły w PD - jak go kupił miał przejechane 160 tyś - teraz dobija do 500000 :shock: bez poważnej awarii ....ale do rzeczy , żalił mi sie że musi dolewać srednio 1-1,5 litra oleju na 15000 , ja mu na to że to normalne , on mi żebym nie pierdo... :P ogólnie jest z tego powodu bardzo wkurw.... wspomina mercedesa i żałuje żę go sprzedał ....ale do rzeczy . Powiedział że do hu... nie bedzie dokładał i nie będzie robił jakiś wymian oleju , jak tak dużo musi dolewać ........pytam sie go a co z filtrem oleju , eeee jak jestem na wakacjach u mamy na mazurach to mu tam wymienię ....... :shock: :lol: także panowie 340 tysiaków bez spuszczania oleju - i ja mu wierzę wiem jaki jest - chodziłem z nim do podstawówki - koles oderwany pługiem :diabelski_usmiech
[ Dodano: Sro 28 Gru, 11 19:54 ]
a ha ....zapomniałem .....widziałem bańkę jakiegoś Castrola - nie dojrzałem jakiego , bo tak upier...... był ...hehhe
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hotraintoomasz, dorośniesz - zrozumiesz Przeczytaj wątek o olejach i poszperaj w dziale "Problemy usterki".
Auto jest teraz po 3 wymianie oleju (135kkm), a silnik chodzi jak pszczółka, oleju między wymianami nie trzeba dolewać.
Aktualnie sprzedawane Ducato ma interwały wymian co 48kkm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gebekJa dla przykladu mam auto 4 miesiace,przejechalem 8kkm,a przeglad wyswietla za okolo
3kkm,pomimo dlugich odcinkow 25km,spokojnej jazdy,i braku korkow.
Tak wiec panowie...nie narzekac na Skode :szeroki_usmiech
Słyszałem opinię iż komp liczy ilość przekręceń kluczyka (uruchomień silnika).
Tak więc LL nie jest chyba taki zły....
Pozdr
Komentarz
-
Komentarz