SLX PROFESSIONAL 5W30 VW LL03 ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • shok
    RS
    • 2009
    • 2070
    • Octavia I (1U2)
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    #26
    Zamieszczone przez Phocus
    osobiscie czytalem kiedys artykul o testach Totala silnikow i olejow z ktorych wynikalo ze sredniej jakosci olej najlepsze wlasciwosci wykazywal po przebyciu 40000 km
    :shock: chyba z zerami przesadziłeś :shock:

    Komentarz

    • Dig Dug
      L&K
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1306
      • Seat

      #27
      shok, Ja tu muszę poprzeć kolegę, bo olej jest liczony tak, by przez cały okres eksploatacji tj. 15 000 km miał odpowiednie własności. Pracowałem 4 lata z "guru" olejowym, zanim on poszedł na emeryturę. Taki koleś co zestawiał nowe oleje i testował je na hamowni i w autach testowych. I on mówił, że olej po 15 000 km przebiegu jest dobry pod kątem smarnym i spełnia swoją funkcje. Dodatkowo, warunki w jakich jest użytkowany są łagodniejsze od zakładanych, stąd olej po przebiegu 15 tys km jest w pełni wartościowym olejem tyle, ze w kolorze czarnym. U mnie w firmie robili testy olejów w latach 90-tych i firmowe polonezy robiły po 50 tys km bez wymiany oleju po czym badano olej i mieścił się on w normach.
      Co ciekawsze, to świerzy olej ma "za dobre własności fizykochemiczne". Coś w tym jest, więc czy ktoś będzie wymieniał co 15 tys, czy co 30 tys to sądzę, że silnik bedzie tak samo długo słuzył.

      Jako ciekawostkę powiem: Brat kolegi zrobił prawie 100 tys km bez wymiany oleju golfem 3, 1.9 TD robiąc tylko dolewki. To jest tuman, chyba lekko poje..... i robi wiele różnych strzałów, ale nieważne. W każdym razie, przejechał tyle to wiem, a teraz jeżdzi tym autem kolejny brat w rodzinie i nie słysząłem, żeby coś się z autem stało. Teraz może i wymieniają normalnie olej co 15 tys, ale auto miało taką przygodę i jeździ dalej.
      Była O1 jest F2.

      Komentarz

      • ruwado
        RS
        • 2009
        • 14888
        • Octavia IV (NX3)

        #28
        Mnie tylko najbardziej dziwi fakt, że np. obecnie SKODA poleca np. Castrola longlife slx III coś tam coś tam, jako (wg. ulotek) olej stworzony specjalnie dla silników VW :shock: To co jest takiego pomiędzy silnikiem VW a tym olejem.

        Zrozumiałbym olej polecany do silników (wszystkich) o określonej konstrukcji, ale do silników tylko jednego producenta? Bardzo dziwne. Podtrzymuję to, co pisałem wyżej
        "wprowadza się niby specjalne dla danego modelu (oznakowane) za kosmiczne ceny w porównaniu do zwykłych olejów. A te zwykłe tak naprawdę są i w tych specjalnych opakowaniach, żeby producent zarobił."
        pozdrawiam - Darek

        Komentarz

        • Nexus6
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 4847
          • Volkswagen

          #29
          Dig Dug, nie porównuj pancernych konstrukcji jak 1.9 TD do wynalazków w stylu 2.0 TDI - to zupełnie różne bajki.
          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

          Komentarz

          • Phocus
            Classic
            • 2010
            • 26

            #30
            ????

            Co maja silniki vw z castrol??? prawdopodobnie jakies ukladziki.... pewnie gdybys zalal silnik jakims olejem o tej samej specyfikacji ale konkurencyjnej firmy pewnie pojezdzisz tak samo dobrze. Kupujesz Castrol bo tak zalecaja, jezdzisz szczesliwszy, spisz spokojniej.
            pzdr

            Komentarz

            • Ayu
              RS
              • 2009
              • 4154

              #31
              Zamieszczone przez Phocus
              Kupujesz Castrol bo tak zalecaja, jezdzisz szczesliwszy, spisz spokojniej.
              pzdr
              Chyba TY :haha:
              Merytorycznie dyskusja IMO się wyczerpała. Resztę można doczytać w odpowiednich watkach na forum.

              Komentarz

              • Dig Dug
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1306
                • Seat

                #32
                Nexus6, No tak, nie twierdze, że nowy silnik wytrzyma tyle co starsza konstrukcja. Chodzi o to, że coś w tym jest, że oleje wytrzymują dłuższe przebiegi niż sugerują producenci. Własności smarne są OK. Jakby dało się wymienić sam filtr bez spuszczania oleju to może i te silniki lepiej znosiłyby dłuższe przebiegi.

                Ja teraz wymieniam olej co roku robiąc na nim ledwo 10 tys. No ale podczas serwisu jest to podstawowa czynność. Dawniej jak miałem Golfa lub Octavie, to robiłem wymianę raz w roku nie przejmując się tym, że zamiast 15 tys mam już przejechane 17 tys czy 22 tysiące zależnie od roku. Zawsze zalewałem Castrolem i było OK.

                W Skodzie zalewają mi tego Castrola co w tytule, ale chyba w wersji bez long life bo mam przeglady co 15 tys.
                Była O1 jest F2.

                Komentarz

                • gebek
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1214

                  #33
                  Z tymi wydluzonymi przebiegami,to jest roznie...w zaleznosci od producenta auta.
                  Na przykladzie silnikow Hondy...diesel/benzyna.
                  Do pewnego momentu byla stala wymiana 1 rok,lub 20kkm...tak jak w VW.
                  Potem skosni zapragneli byc nowoczesni,jak reszta swiata i wprowadzili zmienne przeglady...2lata,lub 30kkm...znow jak VW,tylko cwaniaki inaczej wprowadzili parametry
                  do kompa i kazdy posiadacz Accorda wita sie z serwisem co 8-12 kkm.
                  Tak wiec suma sumarum zamiast wydluzyc kilometry,to je skrocili :diabelski_usmiech .
                  Tak wiec mozna pojsc w obie strony :diabelski_usmiech .
                  Ja dla przykladu mam auto 4 miesiace,przejechalem 8kkm,a przeglad wyswietla za okolo
                  3kkm,pomimo dlugich odcinkow 25km,spokojnej jazdy,i braku korkow.
                  Tak wiec panowie...nie narzekac na Skode :szeroki_usmiech
                  Tato,tato...czy to auto jest chore?
                  Nie synku...to diesel PD.

                  Honda...the power of dreams.
                  Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                  Komentarz

                  • piociel
                    Rider
                    • 2010
                    • 526
                    • Volkswagen

                    #34
                    Właśnie stoję przed przykrym obowiązkiem poddania się pierwszemu przeglądowi. Przykrym, bo szlag mnie trafia jak ktoś ma mi grzebać w czymś co jest dobre i zazwyczaj coś spierd... Tym "specjalistom" od polonezów trzeba patrzeć na ręce, a tam nie można.
                    Wracając do wątku to jak zwykle nic się nie dowiedziałem. Obie strony mają logiczne argumenty, ale brak jakiegokolwiek dowodu na ich poparcie. Moim zdaniem nie ma co się pieścić. Auta z przeglądami co 30kkm jeżdżą nie od wczoraj i nikt nie zauważył, żeby ich silniki były bardziej zawodne niż inne. Nie słyszałem o takiej sytuacji:
                    "...nie kupie auta od tego gościa pomimo tego, że ma pełną książkę serwisową i wymieniał olej tak jak producent zaleca co 30kkm!"
                    Dla mnie to paranoja! Ile wy chcecie zrobić km tymi samochodami? Myślę, że to jest wyłącznie dla waszego dobrego samopoczucia. Samochód to tylko samochód i nie zamerda wam zderzakiem jak mu wymienicie wcześniej olej. To są tylko dywagacje nadopiekuńczych byłych posiadaczy maluchów. Ostatnio słyszałem, że Polacy bardziej dbają o auta niż o swoje zdrowie. To takie Polskie...W sumie nie ma się co dziwić. Jesteśmy krajem na dorobku.
                    Jak dla mnie auto powinno być czyste przede wszystkim w środku, na zewnątrz też lubię jak cieszy oko, ma mieć wymieniane to co trzeba i kiedy trzeba i tyle.
                    Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                    Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                    Komentarz

                    • toomasz
                      Elegance
                      • 2010
                      • 910
                      • Volkswagen
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                      #35
                      kolega piociel - popieram w 100%-tach

                      Komentarz

                      • Lashlo
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1455

                        #36
                        piociel, i to jest zdrowa opinia,choc...sam wymieniam olej co 15 tys a leje LL ;-) Ale mam go z dobrych rak za dobre pieniadze,wiec czemu nie? Dobre samopoczucie gwarantowane.
                        P.S. Mialem kilka maluchow od 90 roku ;-) A pozniej byla Honda CRX w ktorej panewki poszly sie... bo zalalem lotosa syntetyka ;-) wiec jednak moze cos z tymi olejami jest,ze sa lepsze i gorsze...
                        I lekki off:co sadzicie o olejach GULF? Wchodzi to na rynek dosc dynamicznie. Ja jestem wierny Shellowi.

                        Komentarz

                        • piociel
                          Rider
                          • 2010
                          • 526
                          • Volkswagen

                          #37
                          Jeszce gdzieś "po drodze" pojawiła się opinia, że to dla producenta "woda na młyn", bo auto ma wytrzymać tylko przez okres gwarancji.
                          Chyba tak do końca nie jest, bo każda marka buduje zaufanie do klienta i liczy na to, że mając dobre doświadczenia, klient wybierze ponownie ich produkt.
                          Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                          Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                          Komentarz

                          • Lashlo
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1455

                            #38
                            Marketing to WIELKIE slowo.Wcisnac mozna wszystko i wszystkim.Warto zachowac zdrowy rozsadek i nie popadac w paranoje. Auto jest dla nas a nie odwrotnie,choc sam dbam bardzo o swoje auta. Na bank SLX rozni sie od selektora speciala z lat 90 i jest to bardzo dobry olej.
                            Amen

                            Komentarz

                            • Dzida
                              RS
                              • 2006
                              • 2253

                              #39
                              Zamieszczone przez piociel
                              Dla mnie to paranoja! Ile wy chcecie zrobić km tymi samochodami? Myślę, że to jest wyłącznie dla waszego dobrego samopoczucia. Samochód to tylko samochód i nie zamerda wam zderzakiem jak mu wymienicie wcześniej olej. To są tylko dywagacje nadopiekuńczych byłych posiadaczy maluchów. Ostatnio słyszałem, że Polacy bardziej dbają o auta niż o swoje zdrowie. To takie Polskie...W sumie nie ma się co dziwić. Jesteśmy krajem na dorobku.
                              Nareszcie ktoś to napisał bezczelnie i wprost.
                              Poza tym:
                              a. Jak wiemy polak wszystko wie lepiej.
                              b. Nie ma żadnych badań i ZTCW nikt nie przeprowadził testów mających na celu udowodnienie że olej LL jest bardziej "szkodliwy" dla silnika niż wymiana co 15 kkm. Więc całe to spuszczanie się nad olejem jest niewiele warte, bazuje na gdybologii stosowanej, informacji zawartych w necie, itp.
                              c. cały zachód jeździ na olejach LL a później te samochody z cofniętymi zegarami trafiają do Polski :roll: i co? I gra muzyka, super auta.

                              Jeżdżę na oleju LL i nie zamierzam przestać.

                              Komentarz

                              • Lashlo
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 1455

                                #40
                                Dzida, z tymi cofnietymi licznikami nie jest tak halo,wlewaja cuda do silnikow handlarze i z 500km wytrzyma a pozniej sie niech "klyent" martwi. W kazdym razie oliwa musi byc dobra.
                                W AXR tez miales LL?

                                Komentarz

                                • Dzida
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 2253

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Lashlo
                                  W AXR tez miales LL
                                  Nie mój AXR jeździł do 60 kkm na Mobilu 5W40, później poszedł Castrol TXT 505.01,a w tej chwili rodzice jeżdżą na Castrou Edge 5W40.

                                  Natomiast wszystkie samochody u mnie w firmie w Austrii, jeżdżą na WIV.

                                  Komentarz

                                  • gruto
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 1263
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #42
                                    mam kolegę "badylarza" (handlarz owocami warzywami) ma passata - pierwszego które wyszły w PD - jak go kupił miał przejechane 160 tyś - teraz dobija do 500000 :shock: bez poważnej awarii ....ale do rzeczy , żalił mi sie że musi dolewać srednio 1-1,5 litra oleju na 15000 , ja mu na to że to normalne , on mi żebym nie pierdo... :P ogólnie jest z tego powodu bardzo wkurw.... wspomina mercedesa i żałuje żę go sprzedał ....ale do rzeczy . Powiedział że do hu... nie bedzie dokładał i nie będzie robił jakiś wymian oleju , jak tak dużo musi dolewać ........pytam sie go a co z filtrem oleju , eeee jak jestem na wakacjach u mamy na mazurach to mu tam wymienię ....... :shock: :lol: także panowie 340 tysiaków bez spuszczania oleju - i ja mu wierzę wiem jaki jest - chodziłem z nim do podstawówki - koles oderwany pługiem :diabelski_usmiech

                                    [ Dodano: Sro 28 Gru, 11 19:54 ]
                                    a ha ....zapomniałem .....widziałem bańkę jakiegoś Castrola - nie dojrzałem jakiego , bo tak upier...... był ...hehhe

                                    Komentarz

                                    • ryjeks
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 488
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez hotrain
                                      toomasz, dorośniesz - zrozumiesz Przeczytaj wątek o olejach i poszperaj w dziale "Problemy usterki".
                                      Jeżdżę Ducato 2.3 MJ (2008r) i tam wymiany oleju wg. książki są co 45.000km.
                                      Auto jest teraz po 3 wymianie oleju (135kkm), a silnik chodzi jak pszczółka, oleju między wymianami nie trzeba dolewać.

                                      Aktualnie sprzedawane Ducato ma interwały wymian co 48kkm

                                      Komentarz

                                      • mina3
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 25

                                        #44
                                        Zamieszczone przez gebek
                                        Ja dla przykladu mam auto 4 miesiace,przejechalem 8kkm,a przeglad wyswietla za okolo
                                        3kkm,pomimo dlugich odcinkow 25km,spokojnej jazdy,i braku korkow.
                                        Tak wiec panowie...nie narzekac na Skode :szeroki_usmiech
                                        ja mam samochód od sierpnia 2011. Zrobiłem niecałe 4 tys. km i pokazuje mi że do przeglądu mam 19500 km. 90% przebiegu to miasto i odcinki ok. 5km. Czyli przegląd w systemie LL wyjdzie mi przy przebiegu około 12 tys.
                                        Słyszałem opinię iż komp liczy ilość przekręceń kluczyka (uruchomień silnika).

                                        Tak więc LL nie jest chyba taki zły....

                                        Pozdr

                                        Komentarz

                                        Pracuję...