Witam.
Postanowiłem dołączyć do grona Octaviaków
Za Octavię 1.2 TSI Elegance po upustach i z doposażeniu dealer wycenił 72.500 zł.
Na ww. cenę składa się:
- lakier metalizowany 1950zł.
- pakiet dla palących 200zł.
- stalowe koło zapasowe 180zł.
- autoalarm (montowany w ASO) 1000zł.
- pakiet biznes (radio Bolero, instalacja pod GSM II, czteroramienna wielofunkcyjna skórzana kierownica z obsługą radia i telefonu) 1600zł.
Bez dodatkowego wyposażenia koszt auta 68.570zł.
Brać czy nie brać ?, może próbować coś jeszcze wytargować ?
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i proszę o radę.
Kolego za taka cene kumpel rok temu w Toruniu wyrwal na zamowienie 1.8TSI elegance z calkiem podobnym wyposarzeniem. Nie wiem ile zmienilo sie przez rok ale napewno nie AZ tyle. Popytaj dealerów z forum.
min. Danielcio
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
Ja jakoś nie jestem przekonana czy wybór silnika 1,2 do tej wielkości auta jest trafnym wyborem. Wybrałabym chyba 1,4 (spalanie mniejsze niż w 1,8 a osiągi całkiem możliwe).
Katalogowa różnica w cenie to 2tyś zł. Co ciekawe tańsza od 1,2 Elegance jest wersja 1,8 Family Plus (wyposażenie porównywalne).
Cena katalogowa 1,2 Elegance to 75600 - 5000 upustu = 70600. Czyli dostałeś dodatkowego upustu 2tyś. Resztę dodatków sam kupujesz. Więc chyba się nie wysilili.
Dokładnie. Dostałem trochę więcej spadku ceny. W negocjacjach poszukaj w necie kontroferty innego dealera - wtedy masz argument - Oni, albo Wy, a nie nastawiaj się konkretnie.
Co do silnika to zależy gdzie kto jeździ. Jeżeli jak ja 99% w mieście i tylko latem (i to nie zawsze) nad morze, a zimą parę razy na narty to 1,2 jest ideałem. Tyle, że do jazdy miejskiej nie pasi ten wypasik. Z kolei Elegance ze swoim wyposażeniem jest raczej dla "długodystansowców" a tu faktycznie 1,4TSI to takie minimum socjalne
Było:
126p 1980
Polonez Caro 1,5GLE 1991
Fiat Uno 1,4 1995
Polonez 1989 1,4Rover (SWAP)
Fiat Palio Weekend 1,2 HL 1999
Toyota Camry 3,0GX V6 1992
Renault Scenic 1,9 dTi 2000
Ford Fiesta 1,3 1998 (Pysi ;-)
Jest:
Skoda Octavia 1,2TSI Mint 2011
Mondeo 1,8Ghia 1998 (młodego)
A ja mysle ze dobra cena, moze jeszcze 1-1,5tys ktos da taniej.
Rabaty generalnie polecialy, po tym jak Skoda z automatu daje te 5tys rabatu od ceny wyjsciowej.
To auto cennikowo kosztuje 75 580 po odliczeniu rabatu 5tys.
Tak wiec cena, ktora kolega dostał to 9% ceny promocyjnej. Jak gdzies stoi na placu 1.8TSI w tej cenie, to ewidentnie diler chce sie jej pozbyc, bo auto ma calkiem zwyczajne wyposazenie.
rkb, Ceny bazowe od ubiegłego roku podskoczyły, przynajmniej o 1% VATu i coś tam jeszcze
Właśnie nie, tyle kosztuje przed odliczeniem rabatu.
Cena katalogowa 75600-5000(upust)=70600 .
Za tyle bez metalizowanego lakieru i dodatków dostaniesz w każdym salonie.
Ja bym brał 1,4 TSI. Mam takiego i ogólnie jestem zadowolony choć szału nie ma, więc 1,2 TSI wydaje mi się trochę za słaby. W spalaniu niekoniecznie musi być miedzy nimi różnica, zależy jak się jeździ.
prawde mowiac za 70k mozna miec Superba 1.4 TSI... (a moze nawet minimalnie mniej...)
wiec brac 1.2 TSI O2 elegance to imho nieporozumienie... no chyba ze ktos fanatyk O2.
Ja bym brał 1,4 TSI. Mam takiego i ogólnie jestem zadowolony choć szału nie ma, więc 1,2 TSI wydaje mi się trochę za słaby. W spalaniu niekoniecznie musi być miedzy nimi różnica, zależy jak się jeździ.
Pozdrawiam
Mam na ten temat inne zdanie. Zauważ, że Jazz111 większość jazd odbywa w mieście, a do 60/h nawet malczan był zrywny. 1,2 uzytkowany w przedziale do 90/h nie różni się wiele od 1,4 - dalej to już inna bajka.
Był kiedyś test wprawdzie corsyB z silnikami 1,2 i 1,4 dość popularne jednostki i w mieście różnice w spalaniu były spore, natomiast na trasie 1,4 palił mniej bo rzadziej wymagał redukcji. Dlatego zasada jest prosta - im więcej trasy tym mocniejszy silnik, bo większy komfort i mniejszy wpływ spalania.
Jazz11 Ta ostatnia oferta jest bardzo dobra i od ręki.
Zamieszczone przez Agamek12
Łooo matko, tyle pieniędzy za samochód małolitrażowy? Toć przecież za 30kzł można kupić równie małolitrażową Pandę
Panda jest "małopojemna" a Octa 1,2 małolitrażowa
Było:
126p 1980
Polonez Caro 1,5GLE 1991
Fiat Uno 1,4 1995
Polonez 1989 1,4Rover (SWAP)
Fiat Palio Weekend 1,2 HL 1999
Toyota Camry 3,0GX V6 1992
Renault Scenic 1,9 dTi 2000
Ford Fiesta 1,3 1998 (Pysi ;-)
Jest:
Skoda Octavia 1,2TSI Mint 2011
Mondeo 1,8Ghia 1998 (młodego)
Za Octavię 1.2 TSI Elegance po upustach i z doposażeniu diler zaćwierkał 72.500 zł.
Zamieszczone przez Jazz111
Bez dodatkowego wyposażenia koszt auta 68.570zł.
Zamieszczone przez Maicroft
No tak, ale jeszcze + dodatki wiec z dodatkami kosztuje 81430 - rabat Skody 5tys = 76430.
Rabat Skody pokrywa sie z cena dodatkow, wiec masz realnie na auto rabatu ~7tys+5tys od Skody.
coś tu jest nie tak.
są dwie wersje wyceny:
80,5 - 5 - 3 = 72,5
75,5 - 5 - 2 = 68,5
czyli dealer dał od siebie 2-3 tysiące. Moim zdaniem to mało
Dodatkowo, należy przemyśleć, czy na pewno alarm zakładany w salonie jest dobrym rozwiązaniem, tym bardziej, że liczą go w cenie fabrycznego. Na pewno jest to jakiś najprostszy alarm do kupienia za 200 złotych, a dodatkowo jest możliwość, że przy montażu będą rozbierać środek, a potem wiadomo - jest szansa, że nie złożą tak samo (trzeszczenia itp)
Ja na poczatku żałowałem że nie dołożyłem tych 3 tysi do 1.4 TSI, ale teraz widzac cene PB bede montował gazownie i już nie żałuje
Zależy co uznajesz za priorytet. Oszczędne czołganie się czy dynamiczną przynoszącą radość jazdę. Ty wolisz tanio jeździć, kto inny lubi frajdę z jazdy mimo większych kosztów.
Ja trochę z przypadku kupiłem 1.8 TSI (miało być 1.4 TSI) i już bym się nie zamienił, mimo większego spalania.
Powtórzę, wszystko kwestia preferencji.
matwrc, mialem wczesniej 1.8T i na trasie przy podobnym stylu jazdy co w 1.8 1.6 bierze mi 1 litr paliwa wiecej
ale w wiekszosci jezdze w miescie i tu 1.6 wciaga 2 literki mniej
Wtedy liczyla sie dla mnie 100% radocha z jazdy, ale paliwo kosztowalo 3.50 a nie jak teraz 5,30 No i jeszcze minimum rok bede jezdzil na PB :diabelski_usmiech
Optymalnie fajnie byloby miec 1.8T po programie w gazie
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
prawde mowiac za 70k mozna miec Superba 1.4 TSI... (a moze nawet minimalnie mniej...)
wiec brac 1.2 TSI O2 elegance to imho nieporozumienie... no chyba ze ktos fanatyk O2.
http://otomoto.pl/skoda-s...-C17069128.html o tu prosze
Ściemnianie jak większość ofert dealerów na otomoto. Jak polowałem najpierw na i30, potem Bravo to zaliczyłem na własnej skórze ile takie ogłoszenia mają w sobie prawdy.
Komentarz